info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

گود استندینگ چیست؟

بسیاری در مورد گواهی گود استندینگ جسته و گریخته چیزهایی شنیده اند، اما اغلب افراد نمی دانند گواهی گود استندینگ چیست؟ به طور خلاصه میتوان گفت، یکی از مدارک و گواهی های مهمی که متخصصان رشته های پزشکی و پرستاری به منظور مهاجرت باید داشته باشند و آن را به سازمان نظام پزشکی یا نظام پرستاری کشور مقصد مهاجرت کاری خود ارائه کنند، گود استندینگ یا Good Standing نام دارد. به طور دقیق تر، مدرک گود استندینگ، همان گواهی حسن انجام کار است که برای پزشکان توسط سازمان نظام پزشکی که عضو آن هستند صادر شده و برای پرستاران نیز توسط سازمان نظام پرستاری صادر می شود. این مدرک اثبات کننده این موضوع است که فرد مورد نظر در طول مدت خدمت در نظام سلامت در کشور خود، سوء پیشینه ای نداشته است. این گواهی برای ارائه دیتافلو برای شرکت در آزمون های پرومتریک معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی نیز مورد نیاز است و بدون داشتن مهر و امضای سازمان نظام پزشکی یا نظام پرستاری، دارای اعتبار نمی باشد. در ادامه به تشریح به شرایط دریافت این مدرک اشاره می نماییم.



می دانیم که در میان هموطنان عزیزمان به ویژه متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت، به ویژه پزشکان و پرستاران، اشتیاق بالایی به مهاجرت کاری دیده می شود. همچنین به علت نیاز کشورهای پیشرفته به نیروی متخصص در این رشته ها، شانس این افراد نیز برای مهاجرت کاری به کشورهایی با شرایط خوب، زیاد است. تنها لازم است این عزیزان تمامی پیش نیازها و مدارک لازمه را تهیه فرموده و ارائه نمایند. همه گیری ویروس کرونا نیز موجب شد، به ویژه در کشورهای پیشرفته دنیا، نیاز بیشتری به نیروی متخصص در چنین رشته هایی حس شود و از این رو سهولت بیشتری برای این عزیزان برای ورود به بازار کار این کشورها در نظر گرفته شود.

 

افراد واجد شرایط دریافت مدرک گود استندینگ

مشتاقان مهاجرت کاری، در صورت داشتن شرایط زیر می توانند واجد شرایط دریافت مدرک گود استندینگ به شمار آیند:

1. تحصیل در رشته پرستاری، پزشکی و رشته های پیراپزشکی:

تحصیلکردگان رشته های ناتروپاتی، گفتار درمانی، کار درمانی، علوم آزمایشگاهی، شنوایی شناسی، تغذیه، علوم آزمایشگاهی، پزشکی، دندانپزشکی، ارتز و پروتز، بینایی سنجی، داروسازی، طب سوزنی، فیزیوتراپی، کایروپراکتیک، مامایی، کارشناس ارشد، اتاق عمل، کارشناس بیهوشی، کارشناس ارشد بیهوشی، کارشناس پرستاری، کارشناس ارشد پرستاری، دکتری پرستاری، کارشناس فوریت های پزشکی، کاردان اتاق عمل، کاردان بیهوشی، کاردان پرستاری، کاردان فوریت های پزشکی و کاردان پرستاری دندانپزشکی، در صورتی که خواهان مهاجرت به کشورهای مختلفی چون سوئد، آمریکا، دانمارک و … باشند، باید این مدرک را دریافت کرده و به دانشگاه و یا نظام پزشکی کشور مورد نظر تحویل دهند.

2. تحصیل در رشته های مذکور از سال ۱۹۹۹ به بعد:

افرادی که در سال های قبل از ۱۹۹۹ میلادی، در این رشته های تحصیلی مشغول به تحصیل بوده اند واجد شرایط دریافت این گواهی نیستند.

3. برخورداری از حداقل ۶ ماه سابقه عضویت در نظام پزشکی:

فرد متقاضی در صورتی که دارای مجوزی با سابقه حداقل شش ماه است، می تواند نسبت به دریافت گواهی گود استندینگ اقدام کند.

 

گود استندینگ نظام پزشکی چیست؟

به جز پزشکانی که در حال طی کردن پروسه مهاجرت کاری خود هستند، کمتر کسی می داند که گود استندینگ نظام پزشکی چیست؟ طبیعتا پزشکان فعال در نظام سلامت کشورمان، عضو نظام پزشکی کشور هستند و اگر قصد مهاجرت کاری به کشوری دیگر داشته باشند، برای اثبات عدم سوء پیشینه در دوران خدمت در نظام سلامت کشورمان، باید از سازمان نظام پزشکی ایران گواهی گود استندینگ دریافت کنند. این گواهی علاوه بر اثبات عدم سوء پیشینه، نشان دهنده رشته و مقطع تحصیلی این افراد نیز می باشد.

 

گود استندینگ نظام پرستاری چیست؟

به جز پرستارانی که در حال طی کردن پروسه مهاجرت کاری خود هستند، کمتر کسی می داند که گود استندینگ نظام پرستاری چیست؟ طبیعتا پرستاران فعال در نظام سلامت کشورمان، عضو نظام پرستاری کشور هستند و اگر قصد مهاجرت کاری به کشوری دیگر داشته باشند، برای اثبات عدم سوء پیشینه در دوران خدمت در نظام سلامت کشورمان، باید از سازمان نظام پرستاری ایران گواهی گود استندینگ دریافت کنند. این گواهی علاوه بر اثبات عدم سوء پیشینه، نشان دهنده رشته و مقطع تحصیلی این افراد نیز می باشد.

 

مدارک لازم جهت اخذ مدرک گود استندینگ

افراد متقاضی دریافت این گواهی باید برای اجرای روند این پروسه، مدارک لازم جهت اخذ مدرک گود استندینگ را آماده و به سازمان نظام پزشکی یا پرستاری کشور، تحویل دهند. این مدارک عبارتند از:

- پر کردن فرم مربوطه به زبان لاتین: نکته مهم در این رابطه این است که برای درست بودن املای نام و نام خانوادگی به زبان لاتین، از پاسپورت الگو برداری شود

- ارائه برگه درخواست: این برگه به صورت دست نویس بوده و در آن، نام و نام خانوادگی متقاضی و شماره نظام پزشکی فرد درج می گردد.

- ارائه نامه عدم سوء پیشینه و عدم بدهی حق عضویت سالانه فرد از سوی نظام پزشکی شهرستان مربوطه.

- تصویر پروانه معتبر مطب: نکته مهم در این رابطه این است که متقاضیان شهرستانی باید این تصویر را در نظام پزشکی شهر خود، برابر اصل کنند.

- تصویر کارت نظام پزشکی: این کارت باید دارای تاریخ معتبر بوده و توسط نظام پزشکی شهر مربوطه، برابر اصل گردد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • گود استندینگ چیست؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top