info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

واکسن های مورد تایید در اروپا

حدود 2 سال از شروع همه گیری ویروس کرونا می گذرد و خوشبختانه امروزه شرایط کنترل بیماری در اکثر نقاط دنیا بسیار بهتر از قبل می باشد. اولین دلیل برای کاهش طغیان بیماری و کاهش نرخ مرگ و میر، وجود واکسن های موثر و تایید شده است. در کنار واکسن ها، خوشبختانه اخیرا چند داروی بسیار موثر از جمله پاکسلووید از شرکت فایزر، مولنوپیراویر از شرکت مرک و ککتل آنتی بادی از شرکت آسترازنکا نیز ارائه شده اند که در درمان بیماران، تاثیر فراوانی داشته اند. برای افرادی که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی و سفر به کشورهای دیگر را دارند، آشنایی با واکسن های تایید شده در کشور مقصد بسیار ضروری است. در این مطلب به واکسن های مورد تایید در اروپا اشاره می نماییم.



در هر کشوری واکسن های خاصی مورد تایید هستند و طبیعتا برای ورود به آن کشور، ارائه کارت واکسیناسیون معتبر تزریق همان واکسن ها الزامی است. البته برای ورود به برخی کشورها اصلا کارت واکسن ملاک نیست و همچنان باید تست پی سی آر معتبر ارائه نمود. در این مطلب لیست واکسن های مورد تایید در اروپا تا ابتدای ماه آذر 1400 را ارائه می نماییم.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که واکسن های تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی، به تدریج در اکثر کشورهای دنیا مورد تایید خواهند بود و افرادی که این واکسن ها را زده باشند به زودی می توانند به اکثر کشورها وارد شوند. مثال بارز این موضوع، تصمیم کشورهای انگلیس، آمریکا و کانادا در این زمینه است که به زودی به مسافرانی که واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (از جمله سینوفارم چینی، سینوواک چینی، کوواکسین بهارات هندی، آسترازنکای انگلیسی-سوئدی، فایزر-بیونتک آمریکایی-آلمانی، مودرنای آمریکایی و جانسون اند جانسون آمریکایی) را تزریق کرده باشند، اجازه ورود خواهند داد. هر چند که بعنوان مثال واکسن های چینی برای تزریق در این کشورها مورد تایید نبوده اند، اما چون به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده اند، اتباع سایر کشورها که این واکسن ها را تزریق کرده باشند، می توانند به این کشورها سفر کنند.

29 کشور اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا، تمام واکسن هایی را که توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) تایید شده اند، به عنوان مدرک معتبر ایمن سازی به رسمیت می شناسند. این بدان معناست که تمامی مسافرانی که واکسیناسیون خود را با واکسن های Pfizer/BioNTech، Moderna، AstraZeneca و Johnson & Johnson تکمیل کرده‌ اند، هنگام ورود به کشورهای اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، کاملاً واکسینه تلقی می ‌شوند. واکسن کوویشیلد که همان آسترازنکای تولید هند می باشد نیز در تمامی این کشورها مورد تایید است. برخی کشورهای اروپایی مانند اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان و مجارستان، علاوه بر واکسن های ذکر شده، دو واکسن چینی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی یعنی سینوفارم و سینوواک را هم به رسمیت می شناسند. اما انتظار می رود به سرعت سایر کشورهای این منطقه نیز نه تنها این دو واکسن، بلکه واکسن کوواکسین بهارات هندی که اخیرا به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده است را نیز به رسمیت بشناسیند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار، سرمایه گذاری و تحصیل در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما
  • واکسن های مورد تایید در اروپا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top