info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در کویت

کشور ثروتمند و نفتی کویت، دهه های متمادی است که به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت به ویژه مهاجرت کاری شناخته می شود. سطح درآمدها و رفاه اجتماعی در این کشور ثروتمند، بسیار بالاست. نکته مهم دیگر در مورد این کشور، ارزشمند بودن دینار کویت، پول ملی این کشور است. بر این اساس، بسیاری افراد با چند سال کار در کشور کویت، سرمایه ای عالی برای آینده خود و خانواده شان جمع می کنند. در میان هموطنان عزیزمان به ویژه متخصصان رشته های بخش سلامت، اشتیاق زیادی به ورود به بازار کار کشور کویت دیده می شود. از این رو آشنایی با هزینه زندگی در کویت می تواند برای این عزیزان بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.



در ابتدای امر باید ذکر کنیم که هزینه زندگی در کویت به هیچ وجه پایین نیست و این کشور را می توان به طور قطع از کشورهای گران به حساب آورد. البته برای افرادی که در این کشور کار کرده و درآمد داشته باشند، شرایط مناسب است و تناسب خوبی بین درآمد و هزینه های زندگی در این کشور عربی برقرار است.

 

هزینه زندگی در کویت 2022

هزینه زندگی در کویت در سال 2022 نیز مانند سال های قبل بالاست و با توجه به تبدیل نرخ ریال ایران به دینار کویت، هموطنان عزیزمان در این کشور با مشکل بالا بودن هزینه مواجه می شوند. البته اکثر هموطنانمان در این کشور برای کار حضور دارند و با داشتن یک شغل در این کشور، مشکلی بابت هزینه ها نخواهند داشت. فاکتورهای متعددی مجموعا هزینه زندگی در کویت 2022 را تشکیل می دهند که طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در این زمینه محسوب می شوند.  به طور میانگین هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در کشور کویت چیزی حدود 710 دلار و هزینه های زندگی یک خانواده چهار نفره در این کشور، 2637 دلار در ماه است.

در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در کویت 2022 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان اخذ اقامت کویت از طرق مختلف به ویژه کار و تحصیل، مفید باشد.

 

هزینه اجاره خانه در کویت

هزینه اجاره خانه در کویت نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، بخش نسبتا قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در کویت، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 85 متری در محله های لوکس شهر

حدود 275 دینار کویت در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در محله های معمولی شهر

حدود 215 دینار کویت در ماه

 

هزینه قبوض خدماتی (آب، برق و گاز) در کشور کویت به طور میانگین چیزی حدود 14 دینار کویت است.

 

هزینه خورد و خوراک در کویت

با توجه به اینکه اکثر مواد غذایی در این کشور وارداتی هستند، هزینه خورد و خوراک در این کشور به هیچ وجه پایین نیست. هزینه خورد و خوراک در کویت نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است باید در نظر داشت این هزینه برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، چندان بالا نیست و تناسب بالایی بین هزینه های زندگی و درآمد در این کشور برقرار است. هزینه خورد و خوراک در کویت در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار به صرفه ترخواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در کویت عبارتند از:

12 عدد تخم مرغ

حدود 0.52 دینار کویت

1 لیتر شیر

حدود 0.41 دینار کویت

500 گرم گوشت مرغ

حدود 3.09 دینار کویت

1 کیلو گوجه فرنگی

حدود 0.38 دینار کویت

1 کیلو سیب

حدود 0.62 دینار کویت

1 کیلو سیب زمینی

حدود 0.30 دینار کویت

نوشابه 2 لیتری

حدود 0.30 دینار کویت

نان برای دو نفر مصرف روزانه

حدود 0.20 دینار کویت

 

هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی در این کشور حدود 2 دینار کویت است. همچنین هزینه یک وعده غذایی فست فود در این کشور نیز به طور میانگین، 2 دینار کویت است.

 

درآمد در کویت

میانگین حقوق ماهیانه در این کشور 1270 KWD (دینار کویت) است که این میزان از حقوق و دستمزد با توجه به سوابق کاری و تخصص فرد افزایش می یابد. مشاغل مرتبط با علوم پزشکی در این کشور درآمد مناسبی دارند و با توجه به اینکه این کشور در سال های اخیر زیرساخت های مناسبی برای بخش سلامت تدارک دیده و به نیروی متخصص برای استفاده از این زیرساخت ها نیاز دارد، بازار کار مناسبی نیز برای متخصصان این رشته ها در کویت فراهم است. از این رو تعداد زیادی از پزشکان، داروسازان، پرستاران و متخصصان کلیه رشته های پیراپزشکی، مشتاق هستند تا یک جاب آفر دریافت کرده و وارد بازار کار این کشور شوند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کاری در کویت و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در کویت



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top