info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اصطلاحات پرکاربرد مهاجرت به ترکیه

در سال های اخیز عده زیادی از هموطنانمان که به مهاجرت می اندیشند، ترکیه را از گزینه های اصلی پیش روی خود می دانند. این کشور توریستی که همسایه غربی کشورمان است شرایط مناسبی برای اقامت اتباع خارجی در نظر گرفته و نه تنها ایرانیان، بلکه اتباع بسیاری از کشورها نیز به اقامت در این کشور، تمایل نشان می دهند. در این مطلب به اصطلاحات پرکاربرد مهاجرت به ترکیه که مشتاقان اقامت در این کشور باید با آن ها آشنایی داشته باشند، اشاره خواهیم نمود.



در ابتدای امر لازم است ذکر کنیم تحصیل در ترکیه در چند سال اخیر در میان جوانان ایرانی با استقبال فراوانی مواجه بوده است. زیرا با هزینه ای نسبتا مناسب، می توان در دانشگاه های این کشور که در رنکینگ های بین المللی حائز رتبه های فاخری هستند، تحصیل نمود. همچنین اخذ ویزای دانشجویی ترکیه برای دانشجویان ایرانی بسیار ساده تر از اخذ ویزای دانشجویی در اغلب کشورهای اروپایی است. اکثر جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در این کشور به دوره های تحصیل پزشکی در ترکیه وارد می شوند و این رشته محبوب را در دانشگاه های معتبر ترکیه تحصیل می کنند.

علاوه بر تحصیل، بسیاری از هموطنانمان نیز برای اقامت در این کشور از طرق مختلفی از جمله خرید ملک در ترکیه و یا سرمایه گذاری به اندازه ای که به اخذ پاسپورت ترکیه منجر شود، اقدام می کنند. از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت هم می توان اقامت ترکیه را بدست آورد.

حال به اصطلاحات پرکاربرد مهاجرت به ترکیه که کلیه این افراد لازم است با آن ها آشنا باشند اشاره خواهیم کرد.

 

ورگی نومارتسی

ورگی نوماراسی کدی 10 رقمی مالیاتی است که در مراحل اخذ اقامت ترکیه، داشتن این کد الزامیست. این کد را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین می توان دریافت نمود. داشتن این کد مالیاتی برای اخذ ویزای کار ترکیه، ثبت شرکت در این کشور، اخذ اقامت، افتتاح حساب بانکی، خرید ملک، و انجام کلیه امور اداری در این کشور، لازم است.

 

تاپو

سند رسمی و قانونی مالکیت اموال واملاک که توسط اداره ثبت املاک و مستغلات ترکیه مهر و موم و ثبت می شود، تاپو نام دارد و به دو رنگ آبی و قرمز صادر می گردد. سند تاپوی قرمز رنگ مخصوص املاک ساخته شده و تاپوی آبی رنگ مخصوص زمین صادر می شود.

 

راندوو

اخذ وقت مراجعه حضوری به اداره مهاجرت ترکیه جهت ارائه حضوری مدارک را راندوو می نامند. فرم راندوو را می توان در سایت اداره مهاجرت ترکیه پر کرد. موسسه پرگاس پارس در راستای تسهیل این فرآیند برای هموطنان عزیز، در زمینه پر کردن این فرم نیز در خدمت هموطنانی که پروسه کاری خود را از طریق این موسسه پیش می برند، خواهد بود.

 

آپوستیل

معنای کلمه آپوستیل، گواهینامه است. در حقیقت فرد متقاضی پس از نوتر کردن و ترجمه رسمی مدارک خود، باید به فرمانداری مراجعه کند و این فرآیند را آپوستیل کردن مدارک می گویند. معاهده آپوستیل بین 105 کشور امضا شده و مدارک فرد اگر در هر یک از این 105 کشور مهر آپوستیل دریافت کند، در سایر کشورهای عضو این پیمان نیز مورد تایید است.

 

کیملیک

افرادی که قصد دارند بیش از 90 روز در خاک ترکیه حضور داشته باشند، باید مراحل اخذ اقامت را گذرانده و کارتی به نام کیملیک ترکیه دریافت کنند که ما به ازای کارت ملی ایران است و نشان دهنده هویت فرد است. برای اخذ کارت کیملیک ترکیه متقاضی باید فرم راندوو را کامل کرده، بیمه نامه دریافت کرده، کد مالیاتی دریافت کرده، عکس پرسنلی و پاسپورت ارائه داده و مدارک پرداخت هزینه اجاره را نیز به همراه اجاره نامه ارائه دهد. جهت آشنایی بیشتر می توانید مطلب دیگری با نام کیملیک ترکیه چیست را مطالعه فرمایید که مراحل دریافت کیملیک در آن مطلب به خوبی توضیح داده شده است.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اروپا آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم و اخذ شهروندی کشورهای اروپایی از جمله ترکیه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • اصطلاحات پرکاربرد مهاجرت به ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top