info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

پردرآمدترین رشته ها در آلمان

آلمان، اقتصاد اول اتحادیه اروپا و یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا، از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی نیز شناخته می شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور، بسیار ناچیز و در حد صفر است. اما ورود به دانشگاه های این کشور به ویژه در رشته های پرطرفدار اصلا ساده نیست و رقابت سنگینی برای دستیابی به صندلی های دانشگاه های این کشور برقرار است. اغلب افرادی که مشتاق تحصیل در آلمان هستند، قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل، در بازار کار این کشور مشغول شده و اقامت دائم آلمان را نیز بدست آورند. زیرا شرایط بازار کار این کشور نیز در اکثر رشته ها بسیار مناسب است. در این مطلب قصد داریم با در نظر گرفتن شرایط بازار کار آلمان و میزان درآمدها در این کشور، به معرفی پردرآمدترین رشته ها در آلمان بپردازیم



درآمد پس از تحصیل پزشکی در آلمان

رشته پزشکی که سالهاست پرطرفدارترین رشته در بین جوانان ایرانی به شمار می رود از رشته های خوب برای تحصیل در آلمان است و بسیاری آلمان را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز به حساب می آورند. زیرا شرایط کاری پزشکان در این کشور انگلیسی زبان بسیار عالیست و میانگین درآمد پزشکان در آلمان نیز حدود 80 هزار یورو در سال است. طبیعتا پزشکان متخصص رقم بسیار بیشتری درآمد کسب می کنند. می دانیم که تحصیل پزشکی در اکثر نقاط دنیا بسیار گران است و همین امکان تحصیل تقریبا رایگان این رشته در کشور آلمان نیز از اصلی ترین مزایای این کشور برای مشتاقان رشته پزشکی محسوب می شود. بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته پزشکی عبارتند از: دانشگاه هایدلبرگ (با رتبه 29)، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (با رتبه 44)، دانشگاه فنی مونیخ (با رتبه 59)، دانشگاه چاریته برلین (با رتبه 68)، دانشگاه هامبورگ (با رتبه 124)، دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن (با رتبه 125)، دانشگاه آلبرت لودویگز فرایبورگ (با رتبه 135) و دانشگاه گوته فرانکفورت (با رتبه 138).

 

درآمد پس از تحصیل دندانپزشکی در آلمان

دندانپزشکی هم رشته ای بسیار پولساز در کشور آلمان به حساب می آید و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان می دانند. میانگین درآمد دندانپزشکان در آلمان نیز حدود 79 هزار یورو در سال است. این رشته نیز از رشته های بسیار گران برای تحصیل در اکثر نقاط دنیا محسوب می شود. از این رو، امکان تحصیل آن به صورت تقریبا رایگان در کشور آلمان، مزیتی بزرگ به حساب می آید. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل دندانپزشکی عبارتند از: دانشگاه آلبرت لودویگز فرایبورگ (با رتبه ای بین 51 تا 70)، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (با رتبه ای بین 51 تا 70) و دانشگاه راینریش فردریش ویلهلم در بن (با رتبه ای بین 51 تا 70).

 

درآمد پس از تحصیل رشته حقوق در آلمان

رشته حقوق از رشته های بسیار پولساز و با پرستیژ اجتماعی بالا در آلمان محسوب می شود. میانگین درآمد سالانه یک وکیل در آلمان به طور متوسط چیزی حدود 74 هزار یورو است. البته وکلا و حقوق دانانی که در کشورمان این رشته را تحصیل کرده اند، برای معادل سازی مدارک خود در آلمان مشکل فراوان دارند و تقریبا تمامی واحدهای درسی این رشته را باید از نو بگذرانند. به همین علت بسیاری از عاشقان رشته حقوق که آلمان را برای آینده کاری و زندگی خود مناسب می بینند، سعی می کنند از ابتدا این رشته را در این کشور پیشرفته اروپایی تحصیل کنند تا به راحتی به بازار کار این کشور وارد شوند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل دندانپزشکی عبارتند از: دانشگاه هومبولت برلین (با رتبه 41)، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (با رتبه 46)، دانشگاه هایدلبرگ (با رتبه 62) و دانشگاه فری برلین (با رتبه 89).

 

درآمد پس از تحصیل رشته مهندسی صنایع در آلمان

آلمان قدرت اول صنعتی اتحادیه اروپا به حساب می آید. از این رو رشته مهندسی صنعتی یا همان مهندسی صنایع در این کشور بازار کار بسیار مناسبی داشته و متخصصان آن از درآمد مناسبی نیز برخوردارند. به همین علت است که بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان صنایع می دانند. در حقیقت یکی از دلایل راندمان بالای صنعت در کشور آلمان، بهره مندی از تخصص کارشناسان این رشته در صنایع این کشور است. میانگین درآمد سالانه یک مهندس صنعتی در کشور آلمان چیزی حدود 70 هزار یورو است.

 

درآمد پس از تحصیل رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر در آلمان

رشته های ریاضیات و علوم کامپیوتر هم از رشته های بسیار خوب و پردرآمد در آلمان محسوب می شود. میانگین درآمد متخصصان این رشته ها در کشور آلمان بیش از 68 هزار یورو در سال می باشد.

 

درآمد پس از تحصیل رشته اقتصاد و بازرگانی در آلمان

رشته های اقتصاد و بازرگانی نیز از بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان به حساب می آیند. میانگین درآمد متخصصان این رشته ها در کشور آلمان، بیش از 65 هزار یورو در سال است.­ بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته اقتصاد عبارتند از: دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (با رتبه 43)، دانشگاه مانهایم (با رتبه 50)، دانشگاه راینریش فردریش ویلهلم در بن (با رتبه 54)، دانشگاه هومبولت برلین (با رتبه 70) و دانشگاه گوته فرانکفورت (با رتبه 150).

 

درآمد پس از تحصیل رشته مهندسی معماری در آلمان

مهندسی معماری نیز از رشته های محبوب در کشور آلمان محسوب می شود و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت معماران می دانند.. دانش آموختگان این رشته فنی مهندسی که رشته ای هنری نیز به حساب می آید در کشور آلمان بیش از 55 هزار یورو در سال به طور میانگین درآمد دارند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته مهندسی معماری عبارتند از: دانشگاه فنی برلین (با رتبه 20) و دانشگاه فنی مونیخ (با رتبه 21).

 

درآمد پس از تحصیل رشته روانشناسی در آلمان

رشته روانشناسی نیز در کشور آلمان، بازار کار بسیار مناسبی دارد و عده زیادی این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان می دانند. میانگین درآمد روانشناسان در کشور آلمان چیزی حدود 55 هزار یورو در سال است که این رقم برای روانشناسان متخصص و با تجربه کاری بالاتر، بسیار بیشتر است. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته روانشناسی عبارتند از: دانشگاه هومبولت برلین (با رتبه 56)، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (با رتبه 70) و دانشگاه فری برلین (با رتبه 80).

 

درآمد پس از تحصیل رشته زمین شناسی در آلمان

رشته زمین شناسی نیز در کشور آلمان، بازار کار مناسبی دارد. میانگین درآمد روانشناسان در کشور آلمان چیزی حدود 53 هزار یورو در سال است.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا به ویژه ویزای کار و تحصیل در آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • پردرآمدترین رشته ها در آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top