info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

گزارش ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) چیست ؟

کانادا یکی از کشور های پر تقاضا برای مهاجران بین المللی و افرادی است که به دنبال مشاغل LMIA هستند. این کشور زیبا فرصت های مناسبی برای زندگی، کار، تحصیل، سفر و سپری کردن تعطیلات در محیطی زیبا برای علاقه مندان به این کشور فراهم می کند . دولت فدرال کانادا همچنین برنامه های رفاهی، آموزشی و مراقبت های بهداشتی مختلفی را برای همه ساکنان، مهاجران و کارگران ماهر بین المللی ارائه می نماید. در نتیجه، کانادا مقصدی جذاب برای متخصصان جوان، جوانان دوره و آموزش دیده، فارغ التحصیلان خارجی و کارمندان برجسته می باشد . در ادامه به تفصیل به این سوال پاسخ می دهیم که گزارش ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) چیست ؟



یکی از مطمئن ترین روش ها برای مهاجرت به کانادا یافتن شغلی است که توسط گزارش ارزیابی تاثیر بازار کانادا یا شغل های LMIA تایید و مجاز شده باشد که گاهی اوقات از آن به عنوان مجوز کار LMIA یاد می شود زیرا برای مدت زمان مشخصی فرصت های شغلی را برای متقاضیان واجد شرایط کانادا تضمین می نماید. فرصت های شغلی LMIA در کانادا به افراد واجد شرایط این امکان را می دهد که تا برای یک شرکت کانادایی در یک استان یا منطقه خاص برای مشاغل LMIA کار نمایند.

 

موقعیت های شغلی ویژه مورد تایید LMIA

در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری کانادا را داشته باشید نیازی به تاییدیه LMIA نخواهید داشت .

در قسمت بعدی مقاله به 10 موقعیت شغلی پردرآمد LMIA اشاره خواهیم کرد.

 

1-راننده کامیون تجاری ( کد 73300)

میانگین درآمد سالانه : 45,852 تا 77,903 دلار

صنایع حیاتی کانادا مانند بخش های کشاورزی، نفت و گاز، مواد معدنی و فلزات، جنگلداری، پتروشیمی همگی به سیستم حمل و نقل این کشور وابستگی شدیدی دارند. با توجه به اینکه صنایع مختلف در کانادا، با سرعت بسیار باورنکردنی ای در حال رشد هستند، جای تعجب نیست که رانندگان کامیون یکی از پرتقاضا ترین مشاغل LMIA در کانادا هستند و برای مدتی طولانی در لیست مشاغل LMIA قرار گرفته اند.

برنامه های مهاجرت اختصاصی برای کامیون داران ماهر که تجربه کاری در کانادا دارند تقریبا در همه ی استان های کانادا وجود دارد .حتی برخی از مناطق فقط برای کامیون داران مجرب که از تجربه کار در کانادا برخوردار هستند برنامه مهاجرتی خود را ارائه می کند .به طور کلی، به منظور دریافت مجوز کار پوزیشن راننده کامیون به LMIA نیاز خواهید داشت . با این وجود در حال حاضر ، به علت کمبود شدید کارگران در صنایع حیاتی خاص، دولت به کارفرمایان کانادایی اجازه داده است که کارگران فاقد LMIA را استخدام کند تا فشار اقتصادی بر مشاغل LMIA کاهش یابد .

کارمندان خارجی حداقل 2 هفته قبل از شروع به کار باید خود را قرنطینه خانگی نمایند . با این حال 1,500 دلار به آن ها تا زمانی که اولین حقوق خود را دریافت کنند پرداخت می شود .

 

2-مدیر مزرعه ( کد 8252)

میانگین درآمد سالانه : 35,939 تا 49,286 دلار

همانطور که قبلا بیان شد، صنعت کشاورزی یکی از سودآورترین صنایع کانادا است و این کشور به طور دائم به کارگران ماهر و سوپروایزران ماهر برجسته نیاز خواهد داشت .کانادا در بخش کشاورزی خود که شامل تولیدات دامی، غلات، باغبانی و پروش آبزیان می شود از رونق زیادی برخوردار می باشد . صنایع تولیدی کانادا برای بیش از 2.3 میلیون نفر بازار کار ایجاد کرده و نیاز به کارگران واجد شرایط روز به روز در حال افزایش است . این یکی از دلایلی است که بسیاری از برنامه های مهاجرتی به طور خاص برای کارگران کشاورزی ماهر در کشور آمریکا برای مشاغل LMIA طراحی شده است.

برنامه پیلوت کشاورزی غذایی، برنامه پیلوت مهاجرت مناطق روستایی و شمالی و برنامه پیلوت مهاجرت اقیانوس اطلس و همچنین برنامه های دیگر مانند برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) همگی گزینه های مناسب برای اپلای اقامت دائم کانادا به شمار می روند .

 

3- شخصی که خدمات مراقبتی ارائه می نماید ( کد 44101 )

میانگین درآمد سالانه : 31,955 تا 58,000 دلار

با ادامه روند پیری جمعیت کانادا و کاهش نرخ زاد و ولد ، مشاغل مراقبتی بیش از بیش نیازشان احساس می شود که همین موضوع باعث شده کانادا به جذب نیرو های مراقبتی از سراسر دنیا اقدام نماید.

برخلاف برنامه ی قبلی مراقبان خارجی، برنامه جدید مراقبان به افراد ماهر در این حوزه  اجازه می دهد که هم از افراد پا به سن گذاشته و هم از کودکان در داخل خانه مراقبت نمایند و این امکان را به آن ها می دهد که در کانادا زندگی و کار نمایند و در صورتی که معیار های آموزشی و زبانی خود را تقویت کنند و یک پیشنهاد شغلی قانونی نیز در کانادا برای مشاغل LMIA دریافت نمایند پس از 24 ماه سابقه کاری برای درخواست پذیرش اقامت دائم کانادا واجد شرایط می شوند .

 

4-توسعه دهندگان نرم افزار و مهندسان

(کد 2173)

میانگین درآمد سالانه : 75,596 تا 102,000 دلار

فرصت های شغلی در حوزه فناوری کانادا که به طور کلی همیشه یکی از کشور های پیشگام در نوآوری فناوری در نظر گرفته می شود ، با تقاضای بسیار بالایی رو به رو خواهد بود . کانادا در حوزه فناوری حداقل 1 میلیون نفر نیروی کار شاغل دارد که شهر های تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا در میان 20 شهر برتر جهان برای توسعه جنبه های مختلف فناوری در آمریکای شمالی رتبه بندی شده اند .

هوش مصنوعی (AI)، امنیت سایبری و البته توسعه نرم افزاری مورد نیاز ترین مهارت ها در بازار کار فناوری هستند ، به همین جهت شغل شما در کانادا برای مشاغل LMIA بسیار مهم است .

اگر می خواهید به عنوان یک مهندس نرم افزار در کانادا کار و زندگی نمایید استان بریتیش کلمبیا و آلبرتا بهترین استان های کانادا برای مهاجرت در نظر گرفته می شوند . هر دو استان مهندسان نرم افزار را به عنوان یک موقعیت شغلی مورد تقاضا در برنامه های استانی خود لحاظ کرده اند . شما می توانید برای برنامه پایلوت فناوری بریتیش کلمبیا که مدت زمان رسیدگی به درخواست پذیرش شما نهایتا 2 تا 3 ماه زمان می برد اقدام نمایید . درخواست پذیرش شما از طریق برنامه استانی آلبرتا (AINP) حدود 6 ماه به طول خواهد انجامید .

 

5-مدیران پروژه در صنعت ساخت و ساز (کد 7611)

میانگین درآمد سالانه : 92,240 تا 142,000 دلار

کانادا مشاغل متنوعی در صنعت ساخت و ساز بویژه در استان هایی مانند آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو و ساسکاچوان معرفی می نماید که نه تنها مدیران ساخت و ساز خود را تحت برنامه مهاجرت استانی (PNP)  انتخاب می نماید بلکه قصد دارد بخش از نیروی های خود را از طریق شغل های LMIA که به مدیران با تجربه و مجرب در خصوص اجرای مهم ترین پروژه های توسعه در کانادا نیاز هست جذب نماید .

طبق آمار سایت Statistica.com پروژه های مسکونی عمدا در بخش مسکونی متمرکز شده اند. ( تقریبا یک سوم کل ساخت و ساز های جدید )

کانادا آماده میزبانی از 1,23 میلیون نفر متقاضی دعوت شده برای پذیرش درخواست اقامت دائم کانادا تا پایان سال 2023 می باشد .

 

6-حفاران صنعت نفت و گاز ( کد 8222)

میانگین درآمد سالانه : 67,934 تا 103,594 دلار

کانادا از منابع طبیعی فراوانی برخوردار است که در دهه گذشته، صنعت معدن آن بیش از 1,7 میلیون شغل برای شهروندان کانادایی، مقیمان دائم و کارمندان بین المللی بسیار ماهر ایجاد کرده است . منابع انرژی توسط کانادا به 148 کشور در سایر اقصا نقاط جهان صادر می شود که چهارمین ذخایر بزرگ نفت در دنیا را به خود اختصاص داده است .

تقاضا در استان های انتاریو و بریتش کلمبیا برای نیرو های حفار بسیار بالا می باشد . در صورتی که از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریو (OINP) یا برنامه مهاجرت استانی بریتش کلمیبا (BCPNP) اپلای نمایید نیاز به دریافت مجوز کار یا ورک پرمیت نخواهید داشت  زیرا به شما اقامت دائم کانادا اعطا می شود اگر برگزیده استانی که در هر استان، اقامت دائم 600 امتیاز ارزش دارد شوید .

 

7-پرستاران دارای پروانه پرستاری یا LPN ( کد 3223)

میانگین درآمد سالانه : 80,126 تا  94,322دلار

صنعت پزشکی کانادا در سال های اخیر تحت فشار مضاعفی قرار گرفته است و به همین جهت کانادا مدت هاست که نیاز مبرمی به کارگران ماهر و شایسته در زمینه خدمات درمانی دارد . مشاغل لیست LMIA

تقاضای بالایی برای جذب پرستاران رسمی و عمومی به خصوص پرستاران رسمی که از پرتقاضاترین مشاغل در این کشور محسوب می شوند در نظر گرفته است .

شما می توانید برای دولت یا یک موسسه خدمات درمانی خصوصی یکی را برای کارکردن انتخاب نموده که هر دو مزایای بسیار عالی برای کارکنان خود لحاظ کرده اند .برای مثال کسانی که برای سیستم مدیکر کانادا تحت نظر مشاغل LMIA کار می نمایند می توانند از مرخصی 15 روزه سالانه برای سال اول کار ( 1950 ساعت خدمت ) که روز های مرخصی با افزایش سابقه کار افزایش می یابد بهره مند شوند.

در کنار این نوع از مرخصی، 15 روز مرخصی استعلاجی و 15 روز مرخصی زایمان که بابت آن 93 درصد از دستمزد هفتگی خود را که دریافت خواهید کرد به متقاضی تعلق می گیرد . علاوه بر مزایایی که بیان شد، شما واجد شرایط سیستم خدمات درمانی عمومی نیز قرار می گیرید .اگر در دانشگاه ها یا موسسات آموزشی منتخب (DLI) کانادا تحصیل کرده اید و وام دانشجویی دارید ممکن است واجد شرایط بخشودگی بدهی دانشجویی تا سقف 20,000 دلار در مدت 5 سال شوید.

 

8-توسعه دهندگان و طراحان وب ( کد 2175 )

میانگین درآمد سالانه : 80,126 تا  94,322دلار

طراحان وب نه تنها مورد تقاضا هستند بلکه پیش بینی می شود این نیاز در آینده افزایش یابد زیرا انتظار می رود در سال های آینده پلتفرم های آنلاین بیشتری ظهور کنند و تقاضا را بیش از پیش افزایش دهند . کانادا نیاز به متخصصان در عرصه فناوری پیشرفته را درک کرده است و چندین راه برای یافتن کار در این کشور ایجاد کرده است . برای افراد متخصص و بسیار ماهر برنامه استعداد های جهانی را طراحی کرده که به متقاضیان واجد شرایط این امکان را می دهد که ویزای کاری خود را در مشاغل LMIA کمتر از 2 هفته دریافت نمایند .

 

9-برق کاران ( کد 7241 )

میانگین درآمد سالانه :  66,300تا  84,088دلار

صنعت ساخت و ساز کانادا به انواع مختلفی از کارگران از جمله برق کاران، مدیران و سوپروایزران نیاز خواهد داشت .کمبود نیروی برق کار واجد شرایط در حال حاضر 6 استان کانادا را تحت تاثیر قرار داده که این استان ها عبارتند از : آلبرتا، انتاریو، مانیتوبا، نیوبرانزویک، سرزمین های شمال غربی و یوکان . برنامه های مانند برنامه تجارت ماهر فدرال که توسط برنامه اکسپرس انتری ، چندین برنامه مهاجرت استانی و برنامه پیلوت مهاجرت آتلانتیک اداره می شود می توانند برای مهاجرت به شما کانادا در دسترس باشند در صورتی که شما شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مشاغل LMIA را برخوردار باشید .

 

10-مهندسان عمران ( کد 2131 )

میانگین درآمد سالانه :  66,843تا  102,000دلار

مهندسی عمران یکی دیگر از رشته هایی است که کانادا با کمبود جدی آن دست و پنجه نرم می نماید .دریافت حقوق بسیار رقابتی با مزایای کاری عالی برای فردی که به عنوان مقیم دائم کانادا در این کشور ساکن است جذاب به شمار می آید . با این حال، شما می توانید از استاندارد های بالای زندگی که کانادایی ها از آن بهره مند می شوند مانند خدمات درمانی و تحصیل رایگان برای فرزندان خود و همچنین از مزایای دیگر استفاده نمایید .

 

LMIA چه مشاغلی را پوشش می دهد ؟

مهندسان، متخصصان فنی، هنرمندان خلاق، مجریان و سایر افرادی که برای خود کار می کنند در این دسته قرار می گیرند .کارگرانی که در داخل یک کسب و کار منتقل شده اند ( افراد ماهری که جهت تخصص خود در داخل یک شرکت یا کسب و کار به شعبه ای دیگر از شرکت منتقل می شوند ) که این کارگران باید استعداد و تجربه شان برای کانادا کارآمد و سازنده باشد .

 

LMIA کانادا چقدر برای شما خرج بر می دارد ؟

هزینه درخواست پذیرش برای هر کارگر از 275 دلار به 1000 دلار به ازای هر کارگر افزایش یافته است که نسبت به هزینه 275 دلاری افزایش قابل توجهی به شمار می رود .سیستم جدید LMIA فرآیند طبقه بندی و دسته بندی مشاغل را تسهیل کرده و مشاغل را به دو دسته تقسیم کرده است :

-مشاغلی که درآمد و حقوق بالایی دارند

-مشاغلی که درآمد و حقوق پایینی دارند

 

آیا در صورت داشتن LMIA امکان اخذ کارت اقامت دائم (PR) وجود دارد ؟

فردی که LMIA مثبت برای پیشنهادی شغلی از قبل ترتیب داده شده دریافت می کند، بلافاصله واجد شرایط مهاجرت به کانادا نمی شود .

روش مهاجرت اکسپرس انتری کانادا ، کارگران خارجی مستعد و با استعداد را ملزم می کند تا قبل از پذیرش درخواست آن ها ، تمام معیار های اقامت دائم کانادا را رعایت نمایند .

شرایط لازم عبارتند از :

-متقاضی به زبان انگلیسی مسلط باشد

-هیچ الزامی در خصوص داشتن تحصیلات عالی و دانشگاهی وجود نداشته و نیازی به ارائه مدرک لیسانس، گواهینامه یا دیپلم نیست

-سابقه و تجربه قبلی در صنعت کشاورزی الزامی نیست

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در کانادا آماده ارایه مشاوره در خصوص کار در کانادا، تحصیل در کانادا و انواع ویزا از جمله اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و همچنین ویزای استارتاپ کانادا، اکسپرس انتری و اقامت دایم کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • گزارش ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) چیست ؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top