info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای خود اشتغالی آلمان

بسیاری از مردم رویای راه اندازی کسب و کار شخصی خود یا کار مستقل به عنوان خود اشتغالی در سر می پروانند. اگر می خواهید رویاهای خود را تبدیل به واقعیت کنید با داشتن شرایط مربوطه، شانس دریافت اجازه اقامت یا ویزای خود اشتغالی آلمان را خواهید داشت. اگر بتوانید نشان دهید کسب و کار شما تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان می گذارد به شما و خانوادتان ویزای خود اشتغالی تعلق خواهد گرفت. در واقع، کوچ نشینی دیجیتال و مشاغل آزاد به انواع رایج خود اشتغالی تبدیل شده اند. زیرا نسبت به کارهای سنتی انعطاف پذیری و بوروکراسی کمتری تقاضا می نمایند. وقتی به عنوان فریلنسر کار می کنید، رئیس خود هستید و آزادی های زیادی از نظر روز و ساعت کاری برایتان مهیا است. علاوه بر این، شما می توانید با نشستن در خانه خود پروژه ها و تکالیف کارفرمای خود را انجام دهید و حتی نیاز به دفتر فیزیکی نیز نداشته باشید.



چه کسانی به ویزای فریلنسری آلمان نیاز دارند ؟

شما نیاز به ویزای فریلنسری آلمان دارید اگر:

- شما شهروند یا مقیم دائم آلمان، اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس نیستید.

-و می خواهید در آلمان به صورت فریلنس یا کسب و کاری را راه اندازی نمایید.

 

شما نیازی به ویزای فریلنسری در آلمان ندارید اگر:

- شما شهروند یا مقیم دائم آلمان، اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس هستید.

- یا اجازه اقامت فعلی شما به شما اجازه می دهد تا به صورت فریلنس کار کنید. مثلا اگر ویزای کار دارید باید شغل خود را حفظ کنید و فریلنسری نمی تواند به شغل اصلی یا منبع درآمد اصلی شما تبدیل شود.

از زمان برگزیت، شهروندان بریتانیا نیز به ویزای فریلنسری نیاز دارند.

اگر دانشجو هستید، ویزای تحصیلی به شما اجازه فریلنسری را نمی دهد، اما می توانید ویزای دانشجویی و ویزای فریلنسری را همزمان داشته باشید.

اگر کارمند هستید و همزمان می‌خواهید فریلنسر شوید، ممکن است به اجازه کارفرمای خود نیاز داشته باشید. برخی از قراردادهای کاری به شما اجازه نمی دهند که در همان صنعت کارفرمای خود کار مشغول به کار فریلنسری شوید.

اگر علاقه مند به اخذ ویزای کار آلمان هستید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

 

انواع ویزای فریلنسری آلمان

قبل از درخواست پذیرش برای ویزای فریلنسری آلمان شما باید مشخص نمایید که شما فریلنسر (Freiberufler) یا فرد خود اشتغال (Selbständiger) هستید. در صورتی که از طریق Selbständiger اقدام نمایید شما باید در زمان مصاحبه مدارک بیشتری را جهت ارائه به آفیسر اداره مهاجرت آلمان نشان دهید.

Freiberufler: هنرمندان، معلمان، دانشمندان، توسعه دهندگان نرم افزار و دیگر متخصصان مستقل طبق §18 EstG فریلنسر محسوب می شوند. در صورتی که از طریق فریلنسری قصد اپلای داشته باشید شرایط کمی آسان تر و به مدارک کمتری نیاز خواهید داشت.

Selbständiger: در صورتی که فریلنسر نباشید و بخواهید از از طریق فرد خود اشتغال اپلای نمایید شرایط دشوار تر و مدارک بیشتری باید آماده نمایید.

 

برای فریلنسر ها Freiberufler:

دریافت ویزای فریلنسری آسان می باشد و نیازی به ارائه مدارک زیادی نخواهید داشت. در برلین، برخی از فریلنسر ها، ویزای Freiberufler خود را در طول مصاحبه Ausländerbehörde دریافت می کنند.

 

برای افراد خود اشتغال (Selbständiger):

اگر Selbständiger هستید، شرایط ویزای فریلنسری آلمان به شرح زیر است:

1-یک علاقه اقتصادی/فرهنگی یا یک تقاضای منطقه ای برای کار شما وجود داشته باشد.اگر تقاضای منطقه ای وجود نداشته باشد و مشتریان شما از کشوری خارج از آلمان باشند، ویزای فریلنسری دریافت نخواهید کرد.

2-از کسب و کار شما انتظار می رود که تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.

3-شما باید سرمایه شخصی یا وام تایید شده ای برای تحقق ایده کسب و کار خود ارائه نمایید.

به عبارت دیگر، شما باید ثابت کنید که پس از مهاجرت به آلمان می توانید از خود حمایت کنید.در طول مصاحبه ویزای شما، اداره مهاجرت آلمان بررسی خواهد که ایده کسب و کار شما منطقی است یا خیر، به چه میزان سرمایه گذاری نیاز خواهد داشت، اثرات کسب و کار شما در اقتصاد آلمان و سهم شما در نوآوری و تحقیق در آلمان به چه میزان خواهد بود.هرچه خود را برای نحوه پاسخگویی به موارد بالا بیشتر آماده نمایید، مصاحبه شما راحت تر خواهد بود و شانس دریافت ویزا افزایش می یابد.

 

برای دانشجویان:

ویزای دانشجویی به شما اجازه نمی دهد که به صورت فریلنس کار کنید و شما باید از Ausländerbehörde ( اداره مهاجرت آلمان ) اجازه کسب نمایید.

اگر مشغول به تحصیل در آلمان هستید و کار فریلنس شما با آنچه تحصیل می کنید مرتبط است، نیازی به اثبات علاقه اقتصادی یا فرهنگی برای کارتان نخواهید داشت. درغیر اینصورت اگر کار فریلنسری شما با تحصیلات شما مرتبط نباشد، شرایط ویزای فریلنسری مانند بقیه است.

 

برای هنرمندان و معلمان زبان:

ویزای هنرمندان دقیقا همانند ویزای فریلنسری می باشد که تنها تفاوت این است که شما ویزای خود را به صورت فوری در طول مصاحبه دریافت می نمایید.ویزای هنرمند برای هنرمندان،معلمان زبان و روزنامه نگارانی است که می خواهند در برلین زندگی نمایند. این ویزا فقط اجازه زندگی به افراد مذکور در برلین را می دهد و این افراد نمی توانند در سایر نقاط آلمان ساکن شوند.

 

برای افرادی که از قبل ویزای آلمان داشته اند:

اگر در حال حاضر مجوز اقامت آلمان را دارید که به شما اجازه فریلنس نمی دهد، می توانید علاوه بر ویزای فعلی خود، برای ویزای فریلنسری نیز درخواست دهید.این ویزا به شما اجازه می دهد که به عنوان یک دانشجو به صورت آزاد کار کنید یا به عنوان یک کارمند تمام وقت کسب و کاری جانبی داشته باشید.

گاهی اوقات، ویزا یا کارت آبی شما از قبل به شما اجازه می دهد تا به صورت آزاد کار کنید و در کنار حفظ شغل اصلی خود، کسب و کار جانبی خود را نیز داشته باشید.نکته قابل توجه این است که در این ویزا حتما باید شغل اصلی خود را داشته باشید.

اگر فقط می خواهید خود اشتغال شوید، به ویزای فریلنسری نیاز خواهید داشت.

 

برای ساکنین دائم آلمان:

اگر مقیم دائم آلمان هستید، می توانید از قبل خود اشتغال شوید و شما نیازی به درخواست پذیرش ویزای فریلنسری نخواهید داشت. در نتیجه، شما برای راه اندازی کسب و کار خود آماده هستید.

 

برای افراد بالای 45 سال:

اگر بیش از 45 سال دارید، باید اثبات نمایید که برای بازنشستگی آماده هستید.

شما باید اثبات نمایید که در یک طرح بازنشستگی خصوصی هستید که تضمین می کند:

- ماهانه 1340,74 یورو برای حداقل 12 سال در زمانی که 67 ساله هستید به شما کمک می نماید

-یا حداقل 195,104 یورو دارایی در سال 2022 در موقعی که به 67 سالگی می رسید به شما پرداخت می شود.

 

شرایط اخذ ویزای فریلنسری آلمان

 

شرایط عمومی :

-شما باید در آلمان زندگی کنید: شما باید محل سکونت مشخصی در آلمان داشته باشید.مامور اداره مهاجرت در زمان مصاحبه این سوال را از شما خواهد پرسید و باید قادر به اثبات آن باشید.

-شما باید بیمه درمانی داشته باشید: همه ساکنان آلمان باید بیمه درمانی داشته باشند و بسیاری از درخواست های ویزا به دلیل بیمه نامه معتبر درمانی رد می شوند

-شما باید به اندازه کافی پول همراه خود بیاورید: شما باید پول به منظور تامین هزینه های زندگی خود از جمله اجاره و بیمه درمانی به علاوه 449 یورو در ماه داشته باشید.

-شما باید مشتری های خود را در آلمان داشته باشید:

اگر همه ی مشتریان شما از کشوری دیگری باشد، امکان دریافت ویزای فریلنسری وجود نخواهد داشت. همچنین در طول مصاحبه ویزای خود، باید دعوت نامه های شغلی که از جانب شرکت های آلمانی قصد استخدام شما را دارند نشان دهید.در هنگام تمدید ویزای خود، باید ثابت کنید که مشتریان آلمانی داشته اید.

 

مدارک لازم برای ویزای خود اشتغالی آلمان

مدارکی که به آن اشاره خواهیم کرد برای ویزای فریلنسری آلمان مورد نیاز است. اگر مدارک به زبان آلمانی ترجمه شده باشند بهتر است اما الزامی نیست. برخی از مصاحبه کنندگان به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند و آشنایی نسبی با زبان آلمانی در هنگام مصاحبه به شما کمک خواهد کرد.برخی از مصاحبه کنندگان به صورت اجمالی به مدارک شما نگاه می کنند در حالیکه که برخی دیگر،مدارک شما را با دقت زیادی بررسی می نمایند.

مهم این است که آماده باشید اما زیاد نگران همه جزئیات نباشید.

مصاحبه کننده مدارک شما را صفحه به صفحه اسکن می کند و به همین جهت صفحات را به هم منگنه نکنید.در صورت امکان، همه چیز را روی کاغذ A4 چاپ کنید.

 

الف-مدارک پایه:

-ارائه فرم پر شده درخواست ویزای فریلنس:

این فرم به زبان های آلمانی، انگلیسی، فرانسه و ایتالیایی موجود است. پر کردن این فرم فقط برای بار اول که درخواست پذیرش می دهید الزامیست.

-تاییدیه قرار ملاقات:

 این مدرک اطلاعات مفید زیادی را در مورد قرار ملاقات شما نشان می دهد.

-2 عدد عکس پاسپورت:

 شما به دو عکس بیومتریک 35 × 45 میلی متری نیاز دارید و شما می توانید با مراجعه به غرفه عکس در اداره مهاجرت آلمان این عکس را تهیه فرمایید. به همین جهت نیازی به برش عکس های پاسپورت خود نخواهید داشت.

-پرداخت 100 یورو برای هزینه های درخواست ویزا:

هزینه درخواست ویزا بین 28 تا 100 یورو است که فقط زمان دریافت ویزای خود باید هزینه را پرداخت نمایید و اگر ویزایی صادر نشود، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.در حال حاضر اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde) کارت های اعتباری را می پذیرد، اما هر صورت به اندازه کافی پول نقد همراه داشته باشید.

-اثبات تحت پوشش بیمه سلامت بودن:

 پوشش بیمه درمانی در آلمان اجباریست و شما باید اثبات نمایید که تحت پوشش یک شرکت بیمه درمانی تایید شده هستید.

- مدرک اقامت در برلین (Anmeldebestätigung یا Meldebescheinigung):

 شما باید ثابت نمایید که دارای محل سکونت در برلین هستید. محل سکونت باید به اندازه کافی بزرگ باشد و حداقل 9 متر مربع به ازای هر نفر در آپارتمان وجود داشته باشد. اگر یک اتاق اجاره می کنید، باید حداقل 6 متر مربع باشد. خوابگاه های دانشجویی و خوابگاه های مشترک نیز پذیرفته می شود.

-تاییدیه ثبت آدرسی که در زمان ثبت آدرس دریافت کرده اید کفایت می کند. اگر این مدرک را گم کرده اید می توانید برای درخواست صدور مجدد دهید. اما اگر هنوز ثبت آدرس خود را انجام نداده اید باید مدرکی بیاورید که قرار ملاقاتی در شهرداری رزرو کرده اید.

-در صورت داشتن قرارداد اجاره،  باید تاییدیه ثبت آدرس را ارائه نمایید.بعضی از مصاحبه کنندگان در هر صورت آن را از شما تقاضا می کنند. قرار داد های اجاره موقت نیز پذیرفته می شوند.

-شما باید نامه تاییدیه صاحب خانه (Wohnungsgeberbestätigung)

را از صاحبخانه یا مستاجر اصلی بگیرید که این سند پس از امضای قرارداد اجاره از صاحبخانه خود دریافت می کنید که تایید می کند شما مجاز به زندگی در آنجا هستید.حتی اگر تاییدیه ثبت آدرس (Anmeldebestätigung) را نیز دارید، تاییدیه صاحب خانه خود را به همراه داشته باشید.به هر حال، بسیاری از مصاحبه کنندگان این مدرک را از شما درخواست می کنند. برای آگاهی شما عزیزان 2 نمونه فرم تاییدیه صاحب خانه به زبان های انگلیسی و آلمانی در این بخش قرار داده می شود.

 

ب-اطلاعات حرفه ای :

-داشتن 2 یا چند توصیه نامه:

 برخی از مصاحبه کنندگان از شما توصیه نامه های را درخواست می کنند که این توصیه نامه ها، نامه هایی از کارفرمایان، مشتریان، اساتید قبلی شما هستند که شما را برای کارتان توصیه می کنند.در صورت امکان این نامه ها باید امضا شوند.

-CV یا رزومه:

رزومه ای ارائه نمایید که به طور واضح به تجربه حرفه ای شما اشاره کرده باشد و سعی کنید رزومه خود را با ویزای مورد نظر مرتبط کنید.تجارت بی ربط یا مشاغل پاره وقت تابستانی را در آن درج نکنید.رزومه می تواند به زبان انگلیسی باشد،اما بهتر است آن را به زبان آلمانی ارائه نمایید.

-کاورلتر یا نامه پوششی:

بعضی از مصاحبه کنندگان به کاور لتر شما توجهی نمی کنند اما داشتن آن مزیت محسوب می شود. اگر مصاحبه کننده به شما زبان انگلیسی صحبت می کند مطلوب تر است که کاورلتر

به زبان آلمانی باشد.

 

-پورتفولیو یا ارائه نمونه کار:

ارائه پورتفلیو الزامی نیست اما به شما کمک کند تا کار خود را به شکل آسان تری به مصاحبه کننده نشان دهید.در صورت داشتن آن، نمونه های چاپ شده را همراه خود داشته باشید و آدرس وبسایت به شما کمک چندانی نخواهد کرد.

-ارائه مجوز حرفه ای کسب و کار ( در صورت داشتن ):

اگر برای انجام حرفه خود ( مثلا وکالت یا پزشکی ) به مجوز نیاز دارید، آن را در مصاحبه همراه خود بیاورید.

-مدرک تحصیلی ( اختیاری):

اگر مدارک یا گواهینامه های مرتبط دارید، آن ها می توانند ثابت کنند که واجد شرایط هستید.اصل مدارک تحصیلی و کپی آن را برای مصاحبه کننده بیاورید.

-پاسپورت:

مصاحبه کننده با کمک پاسپورت، شما را شناسایی می کند.اگر ویزا را فورا دریافت نمایید،مصاحبه کننده آن را در پاسپورت شما ثبت خواهد کرد.ویزای فریلنسری برچسبی است که در پاسپورت شما قرار می گیرد.

 

ج-مدارکی مبنی بر تمکن مالی:

-صورت حساب بانکی (Kontoauszug):

صورت حساب بانکی نشان می دهد که چه میزان پس انداز دارید و کمک کننده در جهت اثبات اینکه شما پول کافی برای حمایت از خود در زمان شروع کسب و کار دارید.هرچه پول بیشتری در حساب خود داشته باشید،بهتر است.به طور کلی، صورت حساب بانک های خارجی پذیرفته می شوند، اما برخی از مصاحبه کنندگان صورت حساب های بانکی آلمانی را از شما تقاضا می کنند.به همین جهت حساب بانکی آلمانی افتتاح نمایید و مقداری از پس انداز خود را با واریز انتقال دهید.

مبلغ 3000 تا 5000 یورو پس انداز کافیست و در صورت لزوم به یورو تبدیل نمایید.

-پیش بینی درآمد/محاسبه سود و زیان (Ertragsvorschau):

یک صفحه گسترده (Spreadsheet) با درآمد و هزینه های ماهانه مورد انتظار برای کسب و کار خود تهیه کنید که اجاره و هزینه های شخصی خود در آن گنجانده نشود.این صفحه گسترده به اداره مهاجرت آلمان کمک خواهد کرد تا ببیند شما به اقتصاد آلمان کمک خواهید کرد یا خیر.فراموش نکنید که شماره مالیات بر ارزش افزوده (Umsatzsteuer-Identifikationsnummer) به همراه بیمه درمانی و مالیات بر درآمد را نیز لحاظ کنید.برخی از کارمندان اداره مهاجرت ترجیح می دهند که از الگوی رسمی استفاده کنید و نه از الگوی مورد نظر شما

-اثبات برخورداری از برنامه بازنشستگی مناسب:

اگر بیش از 45 سال سن دارید، باید آمادگی کافی خود مبنی بر بازنشسته شدن را اثبات نمایید. برای اطلاعات بیشتر به بخش انواع ویزای فریلنسری آلمان مراجعه نمایید.برای این ملیت ها مدرک برنامه بازنشستگی الزامی نیست : جمهوری دومینیکن، اندونزی، ایران، ژاپن، فیلیپین، سریلانکا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا.

 

-گواهی درآمد منظم ( فقط برای هنرمندان و معلمان زبان ):

اگر به عنوان یک هنرمند یا معلم زبان در برلین درخواست پذیرش می دهید، باید ثابت کنید که درآمد منظمی خواهید داشت که این درآمد می تواند پس انداز شما، حواله های بانکی منظم از طرف خانواده شما یا نامه ای از یک ضامن معتبر باشد.

 

د-استراتژی کسب و کار:

-ارائه بیزنیس پلن ( طرح کسب و کار):

برای دریافت ویزای فریلنسری آلمان، باید ثابت کنید که منافع اقتصادی یا نیاز منطقه ای به خدمات شما وجود دارد. در طرح کسب و کار خود باید نحوه برنامه ریزی برای یافتن کار و رشد کسب و کار خود را برجسته نمایید.این مدرک خلاصه ای از مشخصات شرکت، طرح سرمایه مورد نیاز، مفهوم کسب و کار و برنامه تامین مالی است.شما می توانید طرح کسب و کار خود را به زبان انگلیسی یا آلمانی بنویسید.

-مشخصات شرکت  (برای Freiberufler لازم نیست):

این مدرک تمام اطلاعات مهم در مورد شرکت شما را ارائه می دهد که شامل: وجود رسمی شرکت شما، نام مدیر عاملان، کل حقوق صاحبان سهم، گردش مالی سالانه و غیره را در برمی گیرد.

 

-طرح مورد نیاز سرمایه (برای Freiberufler لازم نیست):

این مدرک تمام هزینه هایی را که برای راه اندازی کسب و کار خود برنامه ریزی می کنید، شرح می دهد:

خرید تجهیزات، املاک و مستغلات، هزینه های مجوز، ناوگان خودرویی وغیره را شامل می شود.

-مفهوم کسب و کار (برای Freiberufler لازم نیست):

این مدرک شامل صنعت، مشتریان هدف، استراتژی بازاریابی و فروش و پیش بینی بازاریابی شرکت شما می شود.

-طرح تامین مالی/ بودجه بندی سرمایه ای (Finanzierungsplan):

این مدرک نحوه برنامه ریزی برای تامین مالی کسب و کار شما را توضیح می دهد که در آن باید وجوهات نقدی، دارایی های مشهود، وام ها، سرمایه های خطر پذیر و غیره را فهرست کنید.

 

-2 یا چندین تعهد نامه یا قرارداد (Absichtserklärung):

این نامه ها از مشتریان بالقوه ای می آید که قصد استخدام شما را دارند که لزوما به معنای قرارداد نیست.این نامه ها فقط نشان می دهند که شرکت مایل به استخدام شما هستند.این نامه ها اثبات می کنند که شما می توانید در آلمان کار پیدا کنید و از ارزش بالایی برخوردار هستند.

تعهد نامه بهتر است به زبان آلمانی یا از جانب شرکت های آلمانی باشد. اما گاهی اوقات قراردادهای امضا شده به قصد نامه ها ارجحیت دارند. برخی از کارمندان اداره مهاجرت آلمان  نامه های با اطلاعات و حقوق از شما تقاضا می کنند.

 

چک لیست کامل مدارک مورد نیاز:

این لیست حاوی همان مدارک بالا می باشد که در هنگام جمع آوری مدرک می توانید از آن به عنوان چک لیست استفاده کنید.

- تایید ثبت آدرس (Anmeldebestätigung)

-تاییدیه قرار ملاقات از اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde)

- صورت حساب بانکی (Kontoauszug)

- طرح کسب و کار (برای Freiberufler لازم نیست)

- مشخصات شرکت (برای Freiberufler لازم نیست)

- طرح مورد نیاز سرمایه (برای Freiberufler لازم نیست)

- مفهوم کسب و کار (برای Freiberufler لازم نیست)

- پول نقد برای هزینه درخواست به مبلغ 100 یورو

-کاورلتر یا نامه پوششی (Anschreiben)

-CV یا رزومه

- طرح تامین مالی (Finanzierungsplan)

-فرم درخواست ویزای فریلنس (Antrag auf Erteilung eines Aufenthaltstitels)
- نامه تایید از صاحبخانه شما (Wohnungsgeberbestätigung)

- تعهد نامه از شرکت های آلمانی × 2-5

-پاسپورت

-2 عدد عکس پاسپورت

- پورتفولیو یا نمونه کار های چاپ شده شما

- مجوز حرفه ای (اختیاری)

- گواهی برنامه بازنشستگی مناسب (اگر بالای 45 سال سن دارید)

- مدرک تحصیلی (اختیاری)

-گواهی درآمد منظم (فقط برای هنرمندان و معلمان زبان)

-اثبات داشتن بیمه سلامت

- توصیه نامه × 2-5

- قرارداد اجاره

- پیش بینی درآمد / صورت سود و زیان (Ertragsvorschau)

 

نحوه دریافت ویزای خود اشتغالی آلمان

بسته به اینکه که از داخل آلمان یا خارج از آلمان ( از طریق کشور خود ) درخواست ویزای خود اشتغالی می دهید پروسه رسیدگی نسبتا متفاوتی خواهد داشت که به نحوه دریافت ویزای خود اشتغالی آلمان از داخل آلمان در مقاله ای جدا اشاره خواهیم کرد.

در این قسمت به مراحل دریافت ویزای خود اشتغالی آلمان در داخل ایران می پردازیم.

گام اول: گرفتن وقت از سفارت یا کنسولگری آلمان

شما باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور محلی خود وقت بگیرید. گرفتن وقت ملاقات ممکن است سخت باشد و در 2 3 ماه آینده به شما وقت داده شود.

گام دوم: آماده شدن برای مصاحبه ویزای خود

قبل از رفتن به مصاحبه ویزای خود، باید نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام نمایید.همچنین باید بیمه درمانی و جایی برای زندگی در آلمان پیدا کنید.در مورد پرونده شما، ممکن است که تا زمانی که بیمه درمانی دولتی یا خصوصی دریافت نکرده اید، بیمه درمانی مهاجرتی خود را تمدید کنید.

بیمه درمانی مهاجر از شرکت های  Feather، Ottonova  و Care  Concept  معتبر هستند که کارگزار بیمه درمانی می تواند به شما در انتخاب بیمه درمانی مناسب کمک کند.

لیست مدارک مورد نیاز در هر کشور متفاوت است که با مراجعه به وب سایت سفارت یا کنسولگری کشور خود می توانید از لیست دقیق آن مطلع شوید.

گام سوم: حاضر شدن در محل مصاحبه ویزای خود

شما باید به محل مصاحبه مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه نمایید.در صورت کامل بودن مدارک شما، مصاحبه فقط چندین دقیقه طول خواهید کشید.

گام چهارم: دریافت ویزای موقت خود

در صورت دریافت ویزای موقت مجددا باید به سفارت مراجعه کرده و ویزای موقت شما که به شکل برچسب به پاسپورت شما الصاق می گردد را بگیرید. این ویزای موقت به شما اجازه می دهد وارد خاک آلمان شوید و شروع به کار کنید.

گام پنجم: سفر به آلمان پس از دریافت ویزای موقت خود

شما می توانید به محض ورود به آلمان شروع به کار کنید.شما لازم است که آپارتمانی پیدا کنید،آدرس خود را ثبت کنید، یک شناسه مالیاتی بگیرید، یک حساب بانکی باز کنید و مواردی از این دست را انجام دهید.البته قبل از ورود به آلمان به منظور صرفه جویی در وقت امکان پیدا کردن آپارتمان، افتتاح حساب بانکی و دریافت بیمه درمانی وجود دارد.

گام ششم: راه اندازی کسب و کار خود

در مقاله ای مستقل به آن خواهیم پرداخت.

گام هفتم: تبدیل ویزای موقت خود به اجازه اقامت

ویزای موقت شما معمولا 6 ماه اعتبار دارد که شما بایستی به اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde) مراجعه کنید و ویزای موقت خود را به ویزای فریلنسری تبدیل کنید.ویزای فریلنسری آلمان تا 3 سال اعتبار خواهد داشت.

 

لیست مشاغل شناخته شده برای فعالیت های فریلنسری

آلمان مشاغل زیر را به عنوان "حرفه های لیبرال" برای فعالیت های فرینلسری می شناسد:

self-employed scientific, artistic, writing or teaching work-

doctors-

dentists-

vets-

lawyers-

notaries-

patent attorneys-

surveying engineers-

engineers-

architects-

pharmacists-

auditors-

tax consultants and officers-

business advisors and economists-

naturopaths-

dentists-

Physiotherapists-

Journalists-

image reporters-

interpreters-

translators-

pilots-

 

 

سوالات متداول در خصوص ویزای خود اشتغالی آلمان:

 

تا چه مدت می توانم با ویزای فریلنسری خاک آلمان را ترک کنم ؟

شما می توانید تا 6 ماه خاک آلمان را ترک کنید. اگر می خواهید برای مدت طولانی تری از آلمان خارج شوید، می توانید یک مجوز ویژه درخواست نمایید.

 

حداقل درآمد برای ویزای فریلنسری آلمان چقدر است؟

در برلین، شما باید به اندازه کافی درآمد داشته باشید تا از پس هزینه های اجاره و بیمه درمانی خود بربیایید به علاوه اینکه هر ماه 449 یورو باید داشته باشید.

برای مثال، اگر اجاره شما 800 یورو و بیمه درمانی شما 400 یورو در ماه است، باید حداقل 1649 یورو در ماه (800 یورو + 400 یورو + 449 یورو) درآمد داشته باشید.

 

آیا می توانم با ویزای فریلنسری اقامت دائم بگیرم؟

بله. شما پس از 3 سال می توانید برای مجوز اقامت دائم درخواست دهید. اگر شما یک فریلنسر (Freiberufler) هستید، فقط پس از گذشته 5 سال می توانید درخواست پذیرش ارائه نمایید.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در آلمان آماده ارایه مشاوره در خصوص تحصیل، انواع ویزای کاری و اقامت دایم می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای خود اشتغالی آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top