info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معرفی سیستم بهداشت و درمان انگلیس NHS

NHS که قطب ارائه دهنده خدمات بهداشتی ملی در انگلستان می باشد نهادی مستقل است که نقش اصلی در تعیین اولویت های حوزه سلامت و مراقبت انگلستان بر عهده دارد . سیستم NHS انگلستان در سال 2013 به عنوان بخشی از اصلاحات گسترده با هدف بهبود خدمات از طریق افزایش رقابت، کاهش تشریفات اداری و دور نگه داشتن دولت از اجرای روزانه برنامه NHS ایجاد شد. کشور انگلیس در سال 2018 رتبه 16 در شاخص سلامت مصرف کننده کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داد. در این مطلب به تفصیل به معرفی سیستم بهداشت و درمان انگلیس NHS می پردازیم.



شرایط خدمات درمانی در انگلستان

NHS را باید سیستمی مبتنی بر اقامت در نظر گرفت تا یک سیستم وابسته به بیمه و به همین جهت همه ی ساکنان بریتانیا از جمله مهاجران می توانند به طور رایگان از خدمات NHS بهره مند شوند .

افرادی که از یک کشور منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس از بریتانیا بازدید می نمایند، در حال حاضر از طریق کارت بیمه سلامت اروپایی خود (EHIC) از خدمات NHS به طور رایگان بهره مند می شوند.

اتباع خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس اگر در بریتانیا مستقر شده باشند و به آن ها اجازه اقامت دائمی داده شده باشد، می توانند به عنوان یک شهروند بریتانیایی به صورت رایگان از NHS بهره مند شوند. سایر اتباع غیر اتحادیه اروپا و کشور های EFTA ( ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، سوئیس می توانند از خدمات اورژانسی و خدمات تنظیم خانواده دسترسی داشته باشند. با این وجود، برای دسترسی به سایر خدمات باید از بیمه درمانی داشته باشند.

از سال 2015، افرادی که خارج از اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس برای بیش از 6 ماه به بریتانیا می آیند باید حداقل 150-200 پوند هزینه اضافی پرداخت نمایند. اگر به عنوان تبعه کشور های جهان سوم ، هزینه اضافی را پرداخت نمایید، می توانید مانند سایرین از خدمات NHS بهره مند شوید. در صورت نداشتن بیمه پزشکی و عدم پرداخت هزینه، به ازای دریافت هر خدماتی باید 150 % تعرفه استاندارد NHS را بپردازید و هزینه های نسخه های پزشکی برای هر دارو 9 یورو می باشد.

ثبت نام برای مراقبت های بهداشتی در انگلستان از طریقه مراجعه به یک پزشک عمومی (GP) انجام می شود. شما می توانید پزشک خود را انتخاب کنید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام شامل موارد ذیل می شود :

-کارت شناسایی معتبر مانند پاسپورت

-نشانی منزل و ارائه قبوض آب و برق انگلستان

پس از ثبت نام کارت پزشکی دریافت می نمایید که برای وقت مراجعه حضوری کاربرد دارد.

 

بیمه درمانی در انگلستان

تعداد کمی از شهروندان بریتانیا ( حدود 10.5 درصد جمعیت ) در مقایسه با سایر کشور های اروپایی، هزینه بیمه درمانی خصوصی را پرداخت می نمایند. با این حال بیمه خصوصی انگلستان، از مزایای متعددی برخورداری می باشد به خصوص اگر شما با صدمه یا بیماری مزمنی در حال دست و پنجه نرم کردن هستید.

بیماران خصوصی می توانند سریع تر به متخصصان دسترسی داشته باشند، از زمان های انتظار طولانی معاف و از امکانات بهتری بهره مندی می شوند. به عنوان مثال بیماران خصوصی، اغلب از اتاق های خصوصی به جای استفاده از بخش های مشترک با سایر بیماران بهره مند می شوند.

 

برخی از بزرگترین شرکت های بیمه درمانی در بریتانیا عبارتند از :

- Allianz Care

- Cigna Global

خدمات درمانی به طور کلی هم به صورت شخصی و هم به صورت خانوادگی در دسترس است که حق بیمه به سطح زندگی، سبک زندگی، سن و شرایط پزشکی برای هر متقاضی با متقاضی دیگر متفاوت می باشد.

برنامه خدمات درمانی به صورت بیمه مازاد هزینه درمان انجام می شود که در صورت استفاده بیمه خود بالاتر از سقف بیمه، باید هزینه مربوطه را بپردازید. بسیاری از کافرمایان بریتانیایی، برنامه خدماتی یارانه ای یا مالیاتی را در بسته های کمکی خود گنجانده اند. همچنین، در صورت نیاز به نوعی خاص از درمان یا عملی که زمان انتظار طولانی در NHS دارد، امکان پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشت خصوصی به صورت یکباره وجود دارد. با این وجود، انتخاب این گزینه می تواند بسته به درمان مورد نیاز شما هزاران پوند هزینه داشته باشد.

در صورتی که قصد تحصیل در انگلیس را داشته باشید می تواند ضمن تحصیل خود از مزایای سیستم NHS انگلستان بهره مند شوید

 

پزشکان عمومی(GP)  در انگلستان

پزشکی عمومی می تواند به سوالات پزشکی شما پاسخ دهد و در صورت مراجعه حضوری شما را معاینه و همچنین دارو تجویز نماید یا در صورت لزوم شما را به متخصص از طریق معرفی نامه ارجاع  می دهد.

اکثر جراحی های پزشکان عمومی با قرار قبلی انجام می شود. ساعات کاری پزشکان عمومی معمولا از دوشنبه آغاز و تا جمعه ادامه می یابد و اگر به مراقبت های فوری نیاز داشته باشید می توانید با شماره 111 در خارج ساعات کاری تماس بگیرید.

قرار ملاقات با پزشکان عمومی در انگلستان کوتاه است و معمولا بین 8 تا 10 دقیقه زمان می برد. به همین خاطر، بیمار باید به صورت مختصر شرحی از بیماری خود را به پزشکی اعلام کند.

 

مراقبت های بهداشتی زنان در بریتانیا

NHS طیف وسیعی از مراقبت های بهداشتی را برای زنان ارائه می نماید.

خدماتی که برای مراقبت های بهداشتی زنان در بریتانیا ارائه می شود عبارتند از :

-دسترسی به خدمات بیماری های زنان و زایمان

-دسترسی به خدمات رایگان سلامت جنسی

-پیشگیری از بارداری رایگان

-خدمات مراقب از زایمان

-درمان ناباروری با IVF برای زنان زیر 40 سال که شرایط ویژه ای دارند

-برنامه های غربالگری سرطان های دهانه رحم و سینه

در اکثر مناطق بریتانیا اگر سقط جنین در 24 هفته اول بارداری صورت بگیرد، قانونی تلقی می شود. اگرچه که سقط جنین در شرایط خاصی در مراحل بعدی بارداری مجاز است. با این حال، قوانین سختگیرانه تری در خصوص بارداری در ایرلند شمالی وجود دارد که سقط جنین فقط در زمانی که خطر جدی برای سلامت و زندگی مادر ایجاد نماید مجاز محسوب می شود.

 

مراقبت های بهداشتی کودکان در انگلستان

NHS با کمک مقامات محلی و آژانس های خدماتی، طیف وسیعی از خدمات بهداشتی درمانی را به کودکان ارائه می نماید.

پزشکان اطفال از طریق NHS و به صورت آنلاین در دسترس هستند که به شما امکان می دهد فرزند خود را نزد پزشکی عمومی (GP) ثبت نام نمایید. خدمات بهداشتی و درمانی از طریق مراکز محلی کودکان برای خانواده ها و کودکان در دسترس می باشد. پرستاران NHS و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی کودکان در زمینه های تغذیه، داشتن وزن ایده آل و شیردهی مشاوره و خدمات ارائه می کنند. علاوه بر این، برنامه های مربوطه به تغذیه سالم، فعالیت های بدنی و رفاه ذهنی از طریق مدارس ارائه می شوند. ( به عنوان مثال، برنامه MEND که برای جلوگیری از چاقی مفرط کودکان رنج سنی 2 تا 13 سال و خانواده های آنان طراحی شده صورت می گیرد. )

یک برنامه واکسیناسیون رایگان در بریتانیا وجود دارد که این برنامه واکسیناسیون شامل :

-واکسن شش گانه که شامل دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، هپاتیت نوع B و هموفیلوس آنفلوانزا نوع B می شود

-واکسن سرخک، اوریون، سرخجه یا روبلا

-واکسن آنفولانزای کودکان

 

هزینه های خدمات دندانپزشکی سیستم NHS در انگلستان

مراقبت از دندان هم از طریق مراجعه به NHS و هم مراجعه مستقیم به دندانپزشکان ( به صورت خصوصی ) در دسترس است. خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر 18 سال ( یا زیر 19 سال در صورت تحصیل تمام وقت ) ، زنان باردار و افرادی که در 12 ماه گذشته صاحب فرزند شده اند رایگان می باشد.

اینکه چه مقدار هزینه باید برای درمان دندان خود بپردازید به باند مراقبتی که نیاز دارید بستگی دارد که در انگلستان بدین گونه است :

باند اول (22.70 پوند): معاینات دندانپزشکی، جرم گیری و پولیش دندان

باند دوم (62.10 پوند): پر کردن دندان، عصب کشی و کشیدن دندان را پوشش می دهد

باند سوم (£ 269.30): روکش دندان ها، دندان های مصنوعی، بریج یا پل دندانی و کار های آزمایشگاهی را پوشش می دهد

درمان اورژانسی در بریتانیا (22.70 پوند): مراقبت های اورژانسی مانند تسکین درد یا پر کردن موقت دندان را مورد پوشش قرار می دهد

قیمت خدمات دندانپزشکی NHS در اسکاتلند (5.00 تا 157.60 پوند)، ولز (14.30 تا 199.10 پوند) و ایرلند شمالی (3.44 تا 152.98 پوند) می باشد که تفاوت قیمت چشمگیری نسبت به یک دیگر دارند.

 

بیمارستان ها در انگلستان

بیمارستان ها خدمات مراقبت ثانویه را در بریتانیا ارائه می نمایند و برای اکثر درمان ها به غیر از درمان های اورژانسی بایستی به پزشکی عمومی یا GP خود مراجعه نمایید.

دو نوع بیمارستان در بریتانیا وجود دارد : بیمارستان های NHS که رایگان هستند و بیمارستان های مستقلی که توسط شرکت های خصوصی یا موسسات خیریه اداره می شوند که معمولا هزینه از بیمار دریافت می نمایند. بیمارستان های NHS توسط TRUST های NHS اداره می شوند.

اکثر بیمارستان های عمومی خدمات حوادث و اورژانس (A&E)، خدمات زایمان، جراحی، مراقبت از سالمندان و خدمات سرپایی را ارائه می دهند. تعدادی بیمارستان های تخصصی نیز وجود دارند. به عنوان مثال، بیمارستان های چشم، بیمارستان های ارتوپدی.

 

مراکز و کلینیک های بهداشتی در انگلستان

حدود 80 مرکز خدمات درمانی NHS در سراسر انگلستان وجود دارد که 365 روز سال و خارج از ساعات اداری خدمات بهداشتی ارائه می کنند. مراکز بهداشتی درمانی بریتانیا برای مقابله با طیف وسیعی از آسیب ها و بیماری های جزئی راه اندازی شده اند که برخی از مراکز امکان دسترسی به پزشکان و پرستاران را فراهم می نماید اما برخی از مراکز خدمات کاملی که پزشکان عمومی (GP) ارائه می نمایند و یا کودکان خردسال را درمان نمایند را ارائه نمی نمی کنند.

خدامتی که در مراکز بهداشتی درمانی بریتانیا ارائه می شود عبارتند از :

عفونت/بثورات یا راش پوستی، شکستگی، بخیه زدن و پانسمان بریدگی  های جزئی، سوختگی و کبودی و مشکلات مربوط به استفراغ و اسهال

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف از جمله متخصصان رشته های کادر درمانی در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • معرفی سیستم بهداشت و درمان انگلیس NHS



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top