info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

ویزای ازدواج دانمارک به شما اجازه می دهد در صورتی که پارتنر شما دارای اقامت دائم دانمارک و همچنین از شهروندی دانمارک بهره مند است شما نیز برای اقامت دائم دانمارک از طریق ازدواج اقدام نمایید. بسیاری از زوجین برای اینکه به دام بوروکراسی های دست و پا گیر در کشور محل تولد خود نیفتند به قصد ازدواج به دانمارک مهاجرت می نمایند. شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج در این مطلب بیان می گردد.



سالانه میلیون ها نفر از افراد که به دنبال زندگی آرام با استاندارد های بالا هستند دانمارک را انتخاب می کنند زیرا این کشور از مزایای بسیار زیادی برخوردار می باشد که به آن می پردازیم. دانمارک کوچکترین کشور نوردیک در میان 5 کشور دیگر نوردیک شناخته می شود که کپنهاگ پایتخت این کشور لقب شادترین و بهترین شهردنیا از لحاظ ادامه زندگی را از آن خود کرده است. اقتصاد با ثبات، نرخ پایین بیکاری و بازار کار قوی تنها بخشی از مزایای این کشور مرفه اروپایی می باشد.ویزای پارتنر یا همسر دانمارک به شما این امکان را می دهد که از طریق همسر مقیم دائم دانمارک شما که شهروندی این کشور را نیز دارد، در صورتی دارا بودن شرایط لازم برای اقامت دانمارک درخواست پذیرش دهید.

 

شرایط اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری نیز علاوه بر ازدواج می تواند شما را در اخذ اقامت دائم و نهایتا گرفتن شهروندی دانمارک یاری نماید. در ادامه مطلب به شرایط اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج می پردازیم.

در صورت داشتن همسر یا شریک دانمارکی ممکن است واجد شرایط ویزای اقامت یا ویزای همسر طبق مقررات دانمارک شوید.

شرایط ویزای دانمارک هم باید توسط شما و هم همسر/ شریکتان برآورده شود.

قوانین خاصی بسته به اینکه در کدام گروه قرار می گیرید در خصوص پرونده شما اعمال می شود :

-همسر/شریک شما فرد مهاجر خارجی باشد که مجوز کار یا تحصیل در دانمارک دریافت کرده باشد

-همسر/شریک شما شهروند کشور های نوردیک ( اروپای شمالی)، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشد

-همسر/شریک شما تحت قوانین اتحادیه اروپا با شما ازدواج نماید

-مدرک گذراندن امتحان زبان دانمارکی

همسر شما باید با ارائه گواهی ازدواج تحت شرایط ویزای ازدواج دانمارک، گواهی خود را ارائه نماید.به علاوه، پاسپورت شما باید حداقل 12 ماه قبل از انقضای درخواست ویزا اعتبار داشته باشد.

 

مقررات ازدواج در دانمارک

شما و شریکتان باید هر دو 18 سال داشته باشید و از قبل ازدواج نکردیده باشید. اگر یکی از طرفین قبلا ازدواج کرده باشد و هنوز طلاق نگرفته باشد، تا زمانی که طلاق وی قطعی نشده باشد امکان ازدواج برای طرفین میسر نیست.

هنگام ورود به دانمارک به عنوان یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، باید پاسپورت معتبر یا فرم تایید شده ی دیگری که مربوطه به سفر شما است ارائه نمایید.

زمانی که به دانمارک وارد می شوید پاسپورت شما باید دارای زیر باشد:

-پاسپورت شما حداقل 3 ماه پس از اقامت شما معتبر باشد.

-پاسپورت شما حداقل دارای 2 صفحه خالی باشد.

-پاسپورت شما در 10 سال گذشته صادر شده باشد. پاسپورتی که مدت اعتبار آن بیش از 10 سال باشد نمی تواند به عنوان سند مسافرتی بیش از 10 سال اول از تاریخ صدور پاسپورت استفاده شود. همچنین این مورد زمانی اعمال می شود که تاریخ انقضای پاسپورت شما بیش از یک دوره اعتبار 10 ساله از تاریخ صدور آن تمدید شده باشد.

-اگر پاسپورت شما دارای مدت اعتبار کمتری نسبت به مدت اعتبار گواهی وضعیت تاهل باشد، مدت اعتبار گواهی کاهش خواهد یافت. این به معنی است که مدت اعتبار گواهی تاهل کمتر از آنچه که معمولا وجود دارد دارد خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر مدت اعتبار گواهی وضعیت تاهل 4 ماه باشد اما پاسپورت در زمان صدور گواهی وضعیت تاهل فقط 5 ماه اعتبار داشته باشد، مدت اعتبار گواهی به 2 ماه محدود می شود.

مدارک شما باید به یکی از 3 زبان دانمارکی، انگلیسی و آلمانی ترجمه و تایید شود و هزینه قانونی درخواست پذیرش 217 یورو می باشد.

افرادی که درخواست پناهندگی می دهند نمی توانند در دانمارک ازدواج نمایند.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

-ارسال فرم درخواست پذیرش که بصورت مرتب کامل و امضا شده باشد

-2 عکس هم اندازه پاسپورت که به فرم درخواست پذیرش منضمم شده باشد

-پاسپورت و کپی ویزا های قبلی که حداقل 12 ماه پس از تاریخ برگشت اعتبار داشته باشد

-ارائه نامه ای که هدف شما از سفر به دانمارک را آشکار می سازد

-اثبات وضعیت مدنی

-اثبات تمکن مالی کافی در مدت زمانی که در دانمارک اقامت دارید

-صورت حساب های بانکی 3 ماه گذشته

-ارائه نامه استعلام وضعیت نظام وظیفه

-ارائه گواهی فوت یا طلاق در صورت داشتن همسر قبلی

-ارائه گواهی وضعیت تاهل

 

ازدواج در دانمارک با ویزای توریستی

تا زمانی که ویزای معتبر شنگن اروپا داشته امکان ازدواج با ویزای توریستی میسر است.

 

ازدواج در دانمارک با ویزای کار

آیا امکان ازدواج با ویزای کار در دانمارک وجود دارد ؟

بله، اما بستگی به ویزای کار شما و اینکه از کدام کشور آمده اید دارد.

انواع مختلفی از ویزای کار در دانمارک وجود دارد، اما در اکثر موارد، شما می توانید با ویزای کار هر کشور اتحادیه اروپا در دانمارک ازدواج کنید.

 

آیا ممکن است زوجین توسط مقامات دانمارکی مورد مصاحبه قرار گیرند ؟

دولت دانمارک قانونی را تصویب کرد که این قانون از ازدواج های ساختگی جلوگیری می نماید تا افراد سودجو نتوانند اقامت اروپا را دریافت نمایند و  این قانون از اول ژانویه 2019 اجرایی شد.

در عمل درخواست های عروسی برای زوج های بین المللی از طریق یک واحد ویژه که مسئول بررسی اسناد جعلی احتمالی و درخواست های مشکوکی که می تواند نشانه ای از ازدواج ساختگی باشد مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر واحد ویژه بررسی بیشتر پرونده شما را ضروری بداند قبل از تایید درخواست عروسی زوجین برای مصاحبه دعوت می شوند که فقط 10 % درصد زوجین مورد مصاحبه قرار می گیرند.

 

آیا در صورت ازدواج با یک شهروند دانمارکی می توان تابعیت 2 گانه یا مضاعف دانمارک را کسب نمود ؟

بله، پس از واجد شرایط شدن برای اخذ اقامت دائم و زندگی مشترک با همسر خود به مدت 9 سال، می توانید برای اخذ تابعیت دانمارک اقدامات لازم را انجام دهید.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در دانمارک آماده ارایه مشاوره در خصوص کار در دانمارک، تحصیل در دانمارک و انواع ویزا از جمله اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری، و اقامت دایم دانمارک می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top