info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معرفی سیستم بهداشت و درمان اتریش

در صورتی که قصد مهاجرت به اتریش دارید، اتریش با داشتن سیستم بهداشت و درمان عالی، مقرون به صرفه و دسترسی مناسب مقصدی مناسب برای مهاجران خارجی به شمار می رود. در واقع سیستم بهداشت و درمان اتریش به دلیل کیفیت بالای ارائه خدمات و جهانی بودن در سراسر اروپا و جهان مشهور است. نزدیک به 100% جمعیت اتریش تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان قرار می گیرند که بزرگترین نگرانی شما احتمالاً این خواهد بود که فردی در مطب پزشک شما به زبان انگلیسی صحبت کند. در ادامه مطلب به تفصیل به معرفی سیستم بهداشت و درمان اتریش، شرایط خدمات درمانی در اتریش و بیمه درمانی در اتریش خواهیم پرداخت.



شرایط خدمات درمانی در اتریش

خدمانی درمانی در اتریش عمدتاً دولتی است و امکان دریافت بیمه درمانی خصوصی نیز وجود دارد. تحت نظارت وزارت امور اجتماعی، بهداشت، مراقبت و حمایت از مصرف کننده، اکثر مردم با پرداخت بخشی از حقوق خود به بیمه سلامت عمومی دسترسی پیدا می کنند. با این حال، برای کسانی که درآمد کمی دارند یا یا بدون درآمد هستند، مراقبت های بهداشتی رایگان است. به طور کلی، خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده مقرون به صرفه، در دسترس، و از استانداردهای بسیار بالای جهانی برخوردار است.

مراقبت های بهداشتی در اتریش برای همه افراد در داخل کشور قابل دسترس است. بنابراین، مراقبت های بهداشتی برای همه ساکنان قانونی، بدون توجه به سن یا میزان درآمد ارائه می شود. علاو ه بر اینگردشگران و بازدیدکنندگان موقت می توانند به خدمات بهداشتی درمانی اتریش دسترسی داشته باشند، اما باید هزینه کامل خدمات را بپردازند. توصیه ما داشتن بیمه مسافرتی هنگام بازدید از یک کشور جدید می باشد به عنوان مثال شرکت هایی مانند World Nomads بیمه نامه های مسافرتی ساده و مناسبی  ارائه می دهند که شما می توانید این نوع از بیمه ها را در خانه یا در جاده خریداری کنید.

ثبت نام در سیستم بهداشت و درمان اتریش بسیار آسان است. شما فقط باید استخدام شوید و پرداخت های ماهانه شما به طور خودکار کسر می شود ک کارفرما مسئول ثبت نام شما در بیمه سلامت عمومی می باشد. پس از ثبت نام، شرکت بیمه سلامت شما یک کارت الکترونیکی برای شما ارسال می کند که درخواست داروها و سوابق پزشکی خود را می توانید پیگیری کنید. همچنین، شما باید کارت خود را در هر قرار ملاقات با پزشک همراه خود داشته باشید. در حقیقت، این کارت بیمه درمانی شماست.

 

بیمه درمانی در اتریش

بیمه سلامت عمومی در اتریش دامنه وسیعی دارد و بیشتر افراد را تحت پوشش قرار می دهد. به طور خاص، افراد حقوق بگیری که بیش از مقدار مشخصی حقوق دریافت می نمایند، بخشی از حقوق آنها به طور خودکار برای خدمات بهداشتی درمانی، مستمری و بیمه حوادث کسر می شود. کارفرما نیز به شما کمک می کند. علاوه بر این، مراقبت های بهداشتی برای افرادی که کمتر از مقدار مشخصی درآمد دارند، یا از کار افتاده یا در حال تحصیل یا بازنشسته هستند رایگان و بدون هزینه می باشد.

کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) برای ساکنان اتحادیه اروپا قابل دسترس است که این کارت به شما اجازه می دهد تا از مراقبت های بهداشتی ارائه شده توسط دولت هر یک از 27 کشور اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشید. بنابراین، برای مثال، یک فرد ایتالیایی که از اتریش بازدید می‌کند، می‌تواند به همان خدمات بهداشتی درمانی عمومی که شامل هزینه های کمتر می شود مانند یک شهروند اتریشی دسترسی داشته باشد. با این حال، این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که خدمات یا نسخه هایی که در یک کشور رایگان هستند ممکن است در کشورهای دیگر رایگان نباشند، بنابراین بررسی های لازم را انجام دهید.

سیستم بهداشت درمان خصوصی در اتریش برای کسانی که نمی توانند یا ترجیح می دهند از مراقبت های بهداشتی عمومی استفاده نکنند در دسترس است. به طور کلی، مراقبت های بهداشتی خصوصی به معنای عدم زمان انتظار، انتخاب گسترده تر پزشک و انتخاب کلینیک ها و بیمارستان های دولتی یا خصوصی می باشد اگرچه کیفیت خدماتی که ارائه می شود تفاوت آنچنان ندارد، اما متقاضی حس راحتری نسبت به خدمات بهداشت خصوصی خواهد داشت.

به عنوان مثال، با بیمه خصوصی می توانید به جای بستری شدن در یک اتاق با چند نفر دیگر در بیمارستان خصوصی، اتاق مجزای خود را داشته باشید. اکثر افرادی که بیمه خصوصی دارند از آن به عنوان مکمل بیمه عمومی استفاده می کنند.

بسیاری از ارائه دهندگان بیمه درمانی خصوصی در اتریش وجود دارند که از معروف ترین آن ها می توان به Allianz Care  و Cigna Global هستند که هر دو طیف وسیعی از طرح ها را برای همه افراد و موقعیت ها ارائه می دهند. به طور کلی، هر چه سن شما بیشتر باشد، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال، یک طرح برای کودکان زیر 18 سال می تواند حدود 30 یورو در ماه هزینه داشته باشد. با این حال، همین طرح برای افراد بالای 65 سال ممکن است 450 تا 500 یورو در ماه هزینه داشته باشد. فاکتور های اضافی دیگر مثل سن و شرایط خاص در هزینه های بیمه خصوصی تاثیر گذار هستند.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در اتریش و ویزای کار اتریش اقدام نمایید.

 

مزایا و معایب سیستم بهداشت و درمان اتریش

 

مزایا:

-تقریباً همه مردم تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان عمومی هستند

-سیستم بهداشت و درمان یکی از با کیفیت ترین سیستم ها در جهان به شمار می رود

-هزینه های یک سری از دارو های خاص ارزان و کم هزینه است

-اعضای خانواده و همسر افراد شاغل تحت پوشش این سیستم قرار می گیرند

-از سال 2017 به بعد بیماران برای بستری شدن در بیمارستان هزینه ای پرداخت نمی کنند

-هیچ یک از کشور های اتحادیه اروپا به غیر از اتریش مرخصی اجباری قبل از زایمان را با پرداخت  100% زایمان ارائه نمی دهد که به نوبه خود مزیتی خارق العاده محسوب می شود

 

معایب:

-برخی از حاذق ترین پزشکان تنها در صورت داشتن بیمه درمانی خصوصی قابل دسترس خواهند بود

-مدت زمان انتظار برای دسترسی به پزشک خود با استفاده از خدمات عمومی نسبت به خدمات خصوصی طولانی تر است

-اتاق های بیمارستان می تواند بین 8 تا 9 مریض تقسیم شود

-خانم های شاغلی که به تازگی فرزند خود را به دنیا آورده اند هستند، هشت هفته قبل و هشت هفته بعد از تولد فرزندشان حقوق کامل دریافت می کنند. نکته قابل توجه این است که خانم های شاغل هشت هفته قبل از تولد حقوق خود دریافت می نمایند که در مقایسه با اکثر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار قابل توجه است

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله و اتریش می باشد. همچنین برای این عزیزان امکان اخذ اقامت تمکن مالی اتریش نیز وجود دارد که این موسسه متخصص در این زمینه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • معرفی سیستم بهداشت و درمان اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top