info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معرفی سیستم بهداشت و درمان فرانسه

در این مقاله تمام موارد مربوط به معرفی سیستم بهداشت و درمان فرانسه از پیدا کردن پزشک یا دندانپزشک گرفته تا رفتن به بیمارستان را شرح خواهیم داد. این سیستم بدون در نظر گرفتن سن، درآمد یا حتی وضعیت متقاضی، خدمات بهداشتی و درمان مناسبی حتی برای افراد مهاجرت ارائه می نماید.



شرایط خدمات درمانی در فرانسه

فرانسه بهره مند از یک سیستم بهداشت و درمان با کیفیت بالا است که پوشش همگانی سلامت را بدون در نظر گرفتن سن یا وضعیت اقتصادی را برای همه شهروندان ارائه می دهد که این پوشش شامل یک شبکه یکپارچه از خدمات عمومی و خصوصی از جمله پزشکان، بیمارستان ها می شود.

شهروندان می توانند از کمک های بیمه درمانی اجباری در فرانسه بهره مند شوند. همچنین، افرادی که تمایل دارند از پوشش اضافی برخوردار شوند این امکان وجود دارد تا از بیمه خصوصی اختیاری منتفع شوند. سازمان های دولتی بیش از 75 درصد از هزینه های بهداشتی در فرانسه را متقبل می شوند.

وزارت امور اجتماعی و بهداشت (Ministere des Solidarites et de la Sante) متصدی مراقبت های بهداشتی عمومی در فرانسه می باشد و خدمات مراقبت های اولیه و ثانویه توسط این وزارت ارائه می گردد.این خدمات عبارتند از پیشگیری از اعتیاد، معاینات منظم پزشکی و ترویج فعالیت بدنی و تغذیه سالم و غیره.

فرانسه به دلیل کارایی و نتایج مطلوب به رتبه یازدهمین شاخص مصرف کننده سلامت یورو در سال 2018 نائل گردید. به عنوان مثال، فرانسه کمترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در اروپا راه به خود اختصاص داده، اگرچه به دلیل اتکای بیش از حد به داروهای تجویزی مورد انتقاد قرار گرفته است. سیستم بهداشت و درمان عمومی در فرانسه برای همه ساکنان از طریق کمک های بیمه درمانی فرانسه قابل دسترسی است. از سال 2016، یک سیستم مراقبت های بهداشتی جدید برای خارجی ها، که به عنوان Protection Universelle Maladie (PUMA) شناخته می شود، امکان دسترسی به مراقبت های بهداشتی دولتی را پس از سه ماه اقامت فراهم می کند.

طبق قانون، همه ساکنان باید از بیمه سلامت چه دولتی و چه خصوصی بهره مند باشند. اگر درآمد خانواده شما کمتر از حد معینی باشد، ممکن است واجد شرایط پوشش بیمه درمانی رایگان (CMU-C) یا مشمول بیمه درمانی خصوصی تکمیلی (Aide pour une Complémentaire Santé یا ACS) شوید.

بازدیدکنندگان موقت فرانسه از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در صورت داشتن کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) می توانند به مراقبت های بهداشتی عمومی دسترسی داشته باشند.همچنین، بازنشستگان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که به فرانسه نقل مکان می کنند می توانند با تکمیل فرم تامین اجتماعی S1 در کشور محل اقامت خود به خدمات سیستم بهداشت و درمان دسترسی  داشته باشند.

در فرانسه، بسیاری از پزشکان و متخصصان خصوصی از طریق طرح بیمه دولتی بودجه دریافت می کنند که همین امر باعث می شود که آنها همچنان خدمات خود را از طریق سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی ارائه نمایند. به همین جهت، کسانی که بیمه عمومی دارند می توانند به اکثر بیمارستان های خصوصی دسترسی داشته باشند. با این حال، هزینه های خدمات خصوصی بالاتر خواهد بود. در واقع اگرچه که بیمه درمانی دولتی همان درصد هزینه ها را پوشش می دهد اما باید برای بخشی که توسط بیمه پوشش داده نمی شود، هزینه بیشتری پرداخت نمایید.

به همین دلیل، برخی از ساکنان فرانسه و مهاجران از بیمه درمانی خصوصی تکمیلی برای پوشش مبلغ اضافی استفاده می کنند. بیمه خصوصی همچنین می‌تواند درمان تخصصی یا درمان‌های تکمیلی را که از طریق مراقبت‌های بهداشتی عمومی در دسترس نیست، پوشش دهد. اگر ساکنان خارجی تحت پوشش EHIC یا هر نوع بیمه دیگری نباشند، بایستی در طول سه ماه اول اقامت خود در فرانسه از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنند.

 

بیمه‌های خصوصی درمانی که پوشش‌ تکمیلی ارائه می‌دهند عبارتند از:

- Allianz Care

- AXA – Global Healthcare

- Cigna Global

 

بیمه درمانی در فرانسه

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، سیستم بهداشت و درمان در فرانسه یک سیستم مبتنی بر بیمه است که ثبت نام در بیمه درمانی برای شهروندان فرانسه اجباری است. ساکنان خارجی می توانند پس از سه ماه اقامت در این کشور از طریق سیستم PUMA به بیمه سلامت فرانسه دسترسی داشته باشند. کسانی که کمتر از یک آستانه مشخص درآمد داشته باشند، می توانند برای پوشش تکمیلی به نام CMU-C (بهداشت تکمیلی) درخواست دهند.

کسانی که واجد شرایط بیمه درمانی دولتی نیستند یا خواستار دریافت سطح بالاتری از پوشش بیمه هستند، باید بیمه درمانی خصوصی را از یک شرکت بیمه درمانی محلی یا مهاجر دریافت نمایند.

 

نحوه ثبت نام در سیستم بهداشت و درمان فرانسه

اگر بیش از سه ماه در فرانسه زندگی کرده اید (و تحت برنامه PUMA درخواست داده اید)، می توانید از طریق دفتر محلی CPAM (Caisse Primaire Assurance Maladie) برای مراقبت های بهداشتی فرانسه ثبت نام کنید. می توانید دفتر CPAM محلی خود را از طریق وب سایت Ameli (به زبان فرانسوی) پیدا کنید.

اگر شاغل هستید، کارفرما در وهله اول بایستی شما را در تامین اجتماعی فرانسه ثبت نماید و پس از آن می توانید برای خدمات بهداشتی درمانی فرانسه ثبت نام کنید. اگر خوداشتغال هستید، بایستی با Regeme Social des Indépendants (RSI) تماس بگیرید.

شما باید مدارک خاصی را نشان دهید که شامل موارد زیر می شود:

-پاسپورت یا شناسنامه معتبر

-مدرک اقامت فرانسه

-ارائه مدارکی مانند قبض های آب و برق و تلفن که اخیرا پرداخت شده اند

-گواهی ازدواج یا تولد، اگر با خانواده خود به فرانسه مهاجرت کرده اید

-ارائه مدارکی که درآمد شما را نشان دهد در صورتی که برای CMU-C درخواست می کنید

شما همچنین باید قبل از دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در فرانسه، یک اظهارنامه (Declaration de Médecin Traitant) به بیمه گر خود ارسال کنید.

پس از ثبت نام در سیستم بهداشت و درمان فرانسه، carte vitale دریافت می کنید که این کارت بیمه سبز سلامت حاوی عکس شما است که مجهز به یک تراشه حاوی نام، آدرس، جزئیات تامین اجتماعی، و جزئیات مربوط به معافیت‌های پرداختی در آن قید گردیده است می باشد اما اطلاعات پزشکی در آن در آن تعبیه نشده.

برای دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی رایگان یا مطالبه بازپرداخت خود، بایستیcarte vitale خود را در هر قرار ملاقات خدمات بهداشتی درمانی همراه خود داشته باشید.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در فرانسه و ویزای کار فرانسه درخواست پذیرش دهید.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله و فرانسه می باشد. همچنین برای این عزیزان امکان اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه نیز وجود دارد که این موسسه متخصص در این زمینه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • معرفی سیستم بهداشت و درمان فرانسه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top