info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت

فنلاند کشوری در شمال اروپا با جمعیتی حدود 5.5 میلیون نفر است که با روسیه، سوئد، نروژ و استونی مرز مشترک دارد. مساحت این کشور با در نظر گرفتن قلمروهای آبی و خشکی حدود 340 هزار کیلومتر مربع است.با وجود اینکه زبان های رسمی در فنلاند، فنلاندی و سوئدی می باشد، مردم فنلاند بیشتر به زبان انگلیسی صحبت می کنند. پایتخت این کشور هلسینکی بوده که عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد. قبل از اینکه به جزئیات ثبت شرکت در فنلاند و مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت بپردازیم، باید خاطر نشان کنیم که فنلاند یه کشور امن برای تجارت به خصوص شرکت های تجاری و کارآفرینان می باشد و در حال حاضر بیش از 6500 تجارت در فنلاند توسط افراد خارجی در این کشور ایجاد شده است.



شرایط ثبت شرکت در فنلاند

برای ثبت شرکت در فنلاند می توانید از یکی از قالب های زیر استفاده نمایید:

-برای شخص خود اشتغال یا مالک انحصاری

(yksityinen elinkeinoharjoittaja/yksityinen toiminimi)

-شرکت تضامنی avoin yhtio (Ay)

-شرکت مشارکت محدود kommandiittiyhtio (Ky)

-شرکت سهامی osakeyhtio (Oy)

-شرکت تعاونی  osuuskunta (Ok)

-موسسه غیر انتفاعی rekisteroity yhdistys (Ry)

در حال حاضر، طبق قوانین فنلاند، شخصی که به طور دائم اقامت هیچ یک از کشور های اروپا را ندارد، می تواند به عنوان کارآفرین، شرکت سهامی عام یا با مسئولیت محدود، موسس شرکت سهامی منحصراً با مجوز وزارت امور خارجه، تجارت و صنعت فنلاند فعالیت نماید.

امروزه رایج ترین شکل کسب و کار در فنلاند شرکت سهامی (Oy) است.

متقاضیان عزیز ایرانی همچنین می توانند از طریق ویزای استارتاپ فنلاند و تحصیل در فنلاند به اقامت این کشور اسکاندیناویایی دست پیدا نمایند.

 

مراحل ثبت شرکت در فنلاند

نحوه ثبت شرکت سهامی در فنلاند:

- موسس شرکت "Oy" می تواند اشخاص حقیقی و یا حقوقی به استثنای اتباع خارجی باشند.همچنین در تهیه اساسنامه هیچ الزامی وجود ندارد و فقط کافی است فرم های استاندارد پر شود.

- حداقل سرمایه مجاز معادل 2500 یورو است که پس از ثبت شرکت، کل مبلغ باید پرداخت شود. پس از آن می توان منابع صندوق قانونی را صرف نیازهای شرکت (هزینه های هتل، سفرهای کاری و ...) کرد. تقریباً می توانید کل مبلغ را از حساب خارج نمایید که برای حفظ تعادل مطلوب بایستی حدود 500-700 دلار در حساب باقی بماند.

- هیأت مدیره است نقش اساسی در این شرکت دارد. ضمناً سمت مدیر کل اجباری نیست و تعداد افراد در هیئت مدیره محدود نمی باشد.

- ثبت شرکت در دفاتر ثبت تجاری فنلاند ( دفتر اصلی ثبت اختراع و ثبت قرارداد) ضروری است.

- هنگام ارائه مدارک، صاحب بنگاه می تواند گواهی ثبت (Diaaritodistus) را با شماره ثبت دریافت کند. چنین سندی جایگزین گواهی ثبت شرکت در فنلاند می شود که می توان حساب بانکی را افتتاح کرد و سایر اقدامات مقرر در قانون را به موجب آن انجام داد. برای ثبت نام زیرمجموعه شرکت هزینه جداگانه ای دریافت می شود و می تواند نشان دهنده یکی از جهت گیری های فعالیت شرکت باشد.

- کارآفرین و شرکت باید در اداره مالیات ثبت بشوند. به همین منظور لازم است فرم شروع به فعالیت تکمیل و به اداره مالیات (در محل سکونت یا ثبت شرکت) ارائه شود.

- برای ایجاد نمایندگی یا شعبه بدون احراز شخصیت حقوقی، نیاز به دریافت مجوز ویژه و ارائه آن به اداره اصلی ثبت اختراعات بوده که بایستی درخواست خود را ثبت نمایید.

- هنگام تملک بلوک سهام شرکت یا کل شرکت، باید درخواست ثبت معامله را ثبت کرد که از لحظه انعقاد آن یک ماه زمان خواهد برد. وزارتخانه می تواند در خصوص معاملاتی از این قبیل، اگر معامله با سیاست عمومی و غیره مغایرت داشته باشد، پاسخ منفی دهد که می توان موضوع را برای بررسی بیشتر به شورای ایالتی ارجاع داد و متعاقباً امکان فسخ معامله وجود خواهد داشت.

مزیت ثبت شرکت در فنلاند این است که تقریبا شکست کسب و کار و انحلال شرکت های صنعتی در فنلاند وجود ندارد و دولت به منظور پشتیبانی از کارمندان از کافرمایان حمایت می کند.

حسابداری در فنلاند:

شرکت موظف به ارائه گزارش مالی سالانه می باشد.

مالیات بر تجارت در فنلاند:

- اخذ مالیات از مشاغل در فنلاند به هیچ وجه امری دشوار نیست.

- اگر شرکت درآمد داشته باشد و گزارش مالی مربوط به نتایج همان سال باشد)، مشمول بر پرداخت مالیات بر درآمد معادل 20٪ خواهد بود.

- اگر با تصمیم مجمع این درآمد به صورت سود سهام به سهام داران شرکت پرداخت شود، مالیات بر درآمد دریافت نمی شود.

- درآمد مشمول مالیات پس از برآورد هزینه در پایان سال مالی محاسبه می شود.

- موارد زیر مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی باشند:

فروش کالا در خارج از کشور

ارائه خدمات در خارج از کشور

- در عین حال اگر کالا با احتساب مالیات بر ارزش افزوده خریداری شود، مالیات به شرکت بازپرداخت می شود.

- کلیه خدمات و کالاهای خریداری شده به منظور تامیین نیازهای شرکت نیز بدون مالیات بر ارزش افزوده (24 درصد ارزانتر) خریداری می شود.

- در فنلاند مالیات بر دارایی وجود ندارد.

- شرکت فنلاندی که در خارج از کشور شعبه دارد، فعالیت های خود را طبق اصولی که در فنلاند صورت می گیرد، انجام می دهد و در صورتی که در پایان سال درآمدی وجود داشته باشد و سودی از آن پرداخت نشود، پرداخت مالیات بر سود شرکت در فنلاند الزامی است.

در ادامه مقاله به سایر اشکال ثبت شرکت در فنلاند خواهیم پرداخت:

نحوه ثبت شرکت انفرادی در فنلاند:

این فرم از شرکت از لحاظ شکلی و قانونی زمانی بهترین قالب برای شرکت محسوب می شود که اساس کسب و کار، مهارت حرفه ای خود کارآفرین باشد. برای تأسیس شرکت از سرمایه شخصی متقاضی استفاده می شود و نیازی به سرمایه خارجی نیست مناسب برای پزشکان، وکلا، آرایشگران و غیره.

اتباع خارجی برای کار به عنوان مالک انفرادی باید از وزارت تجارت و صنعت مجوز بگیرند. در این صورت کارآفرین با تمام دارایی های شخصی خود مسئول فعالیت های خویش می باشد و قبل از شروع فعالیت باید ثابت نماید که وی قادر به تحمل مسئولیت مادی خاصی خواهد بود.

نحوه ثبت شرکت تضامنی در فنلاند:

این فرم در صورتی مناسب است که چندین نفر به طور فعال در تجارت شرکت کنند و فعالیت های تجاری انجام دهند. در عین حال، مهم است که شرکا به یکدیگر اعتماد داشته باشند. به منظور ایجاد مشارکت در این نوع از شرکت، مشارکت حداقل دو نفر اعم از حقیقی یا حقوقی الزامی است. سند اصلی در این نوع از شرکت، موافقت نامه تأسیس مشارکت است که به صورت مکتوب تنظیم می شود.

پیشنهاد می شود موارد زیر در قرارداد گنجانده شود:

-نام شرکت

-موقعیت شرکت

-حوزه فعالیت

- اطلاعات در مورد شرکا (میزان مشارکت آنها، حق امضا از طرف شرکت، تخصیص مسئولیت ها)

- دوره گزارش و حسابرسی

- اصل صورت سود و زیان

- روال فسخ و وسایل اصلی تغییر شکل قرارداد و سایر موارد

شرکای شرکت تضامنی، در صورت عدم اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا، ملزم به دریافت مجوز از وزارت تجارت و صنعت هستند. با این حال، برای شراکت باید یک نماینده ای که ساکن فنلاند باشد وجود داشته باشد. شرکا نیز با اموال شخصی خود مسئول تعهدات شرکت هستند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در فنلاند

- صورتجلسه هیئت مدیره از تصمیم شرکت برای ادغام شرکت در فنلاند

- تصمیم هیئت مدیره برای افتتاح حساب بانکی شرکت در فنلاند

- تفاهم نامه که جزئیات سهام اصلی را که توسط اعضا در شرکت پذیره نویسی شده است را ارائه می دهد

- اساسنامه شرکت

- اطلاعیه از اداره ثبت تجارت فنلاند

- رسید هزینه 380 یورویی به منظور ثبت تجارت در فنلاند برای فرآیند فیزیکی و 270 یورو برای فرآیند آنلاین

- تاییدیه حسابرس مبنی بر پرداخت سرمایه که در صورت عدم حضور حسابرس در شرکت، باید رسید تأیید پرداخت سرمایه ارائه شود.

مزایای اخذ اقامت فنلاند از طریق ثبت شرکت

امروزه، کارآفرینان بیشتری تمایل به ثبت شرکت در فنلاند دارند، چرا که ثبت کسب و کار یا خرید شرکت به دلایل زیر در فنلاند مقرون به صرفه است:

-ثبات سیاسی

-موقعیت جغرافیایی مناسب

-قوانین مالیاتی دارای انعطاف

-امکان دریافت مجوز اقامت

-پتانسیل اقتصادی قابل توجه در این کشور اسکاندیناویایی

- اقتصاد رقابتی

بر اساس شاخص رقابت، فنلاند به عنوان یکی از رقابتی ترین اقتصادهای جهان در نظر گرفته می شود که این امر در حوزه خدمات، تولید و صادرات مربوط می شود.

- بخش خدمات

بخش خدمات در فنلاند در حال توسعه است که این امر  باعث شده بالغ بر 60 درصد به درآمد دولت کمک نماید. این بخش خدمات شامل خدمات مالی، خدمات بیمه و سایر اشکال خدمات می شود.

- مرکز تولید

فنلاند قطب بزرگ تولید در جهان است. این بخش عمدتاً شامل بخش هایی مانند مخابرات، کاغذ و سایر صنایع می شود. علاوه بر این، تجهیزات الکترونیکی، کالاها و محصولات جنگلی در فنلاند تولید و به کشورهای دیگر صادر می شود.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در فنلاند آماده ارایه مشاوره در خصوص کار، تحصیل و انواع ویزا اقامت فنلاند و اقامت دایم می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت
  • شرایط ثبت شرکت در فنلاند
  • اخذ اقامت فنلاند از طریق ثبت شرکت



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top