info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معرفی سیستم بهداشت و درمان آمریکا

بیمه سلامت تجاری بر سیستم بهداشت و درمان ایالات متحده آمریکا غالب است. در واقع، بخش خصوصی زمامدار سیستم بهداشت و درمان در آمریکا است درحالیکه، سیستم بهداشت درمان عمومی فقط برای شهروندان و افراد دارای اقامت دائم برای مدت زمان محدودی خدمات ارائه می کند. علاوه بر این، به علت گرانی هزینه های بیمه، بیمه درمانی توسط کارفرما برای شهروندان و مهاجران خارجی ارائه می شود. با این حال، بیمه بودن به این معنی نیست که قرار ملاقات با پزشک معتمد شما رایگان خواهد بود زیرا در بیشتر موارد، هنوز باید درصدی از هزینه های بیمارستان را از جیب خود بپردازید. از سوی دیگر، سیستم بهداشت و درمان ایالات متحده آمریکا خدمات بسیار با کیفیتی را به بیماران خود ارائه می دهد. متاسفانه خدمات بیمارستان ها و متخصصان مشمول افرادی می شود که توانایی پرداخت هزینه های درمان را دارند. در ادامه به تفصیل به معرفی سیستم بهداشت و درمان آمریکا می پردازیم.



شرایط خدمات درمانی در آمریکا

سیستم بهداشتی و درمانی ایالات متحده آمریکا از دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده است. با این حال، پوشش ارائه شده توسط بخش عمومی بسیار محدود است و عمدتاً شامل افرادی می شود که توانایی پرداخت سایر خدمات بهداشتی درمانی را ندارند. به همین جهت، بسیاری از مهاجران که به ایالات متحده مهاجرت می کنند به احتمال زیاد نیاز به دریافت بیمه خصوصی دارند. توجه داشته باشید که سیستم بهداشت و درمان آمریکا برای سالیان متمادی موضوع مورد بحث و داغ محافل مردم بوده و قوانین این حوزه به طور دائم در حال تغییر می باشد.

قبل از ورود به شرایط خدمات درمانی در آمریکا، به نحوه عملکرد سیستم بهداشت و درمان آمریکا اشاره خواهیم کرد:

- شما باید هزینه بیمه ماهانه خود را صرف نظر از اینکه از خدمات پزشکی استفاده می کنید یا خیر پرداخت کنید.

-شما باید قبل از اینکه بیمه شروع به پرداخت هزینه های پزشکی می کند هزینه فرانشیز خود را پرداخت نمایید.در واقع، شما باید تمام خدمات را بپردازید تا زمانی که پرداخت شما فرانشیز را پوشش دهد.

-بیمه اتکایی درصدی است که شما باید بابت خدمات علاوه بر آنچه بیمه قبلاً پوشش داده بپردازید.

این بیمه از پوشش فرانشیز صورت می گیرد و شما را ملزم می کند که صورت حساب خود را با بیمه گذار تقسیم کنید که بسته به طرح بیمه خود یکی از این درصد ها را شامل می شود: 40٪ و 60٪، 30٪ و 70٪ و غیره.

- بازار بیمه سلامت شامل گروهی از بیمه‌گران خصوصی می شود که طرح‌های بیمه متنوعی را ارائه می‌دهند تا استانداردهای اساسی تعیین‌شده دولت آمریکا را برآورده سازند. اگرچه قوانین یکسان است، اما هر ایالت بازار مخصوص به خود را دارد که شرکت های مختلفی در آن مشغول به فعالیت هستند.

- طرح بیمه کوتاه مدت استانداردهای دولتی را ندارد و متعلق به بازار نیست. در واقع،این طرح ها ارزان تر هستند و پوشش جامعی را ارائه نمی کنند.

نحوه کارکرد سیستم بهداشت درمانی ایالات متحده آمریکا با اکثر کشورهای توسعه یافته دیگر به علت جهانی نبودن متفاوت است و خدمات بهداشتی درمانی عمومی فقط برای افراد مسن و درآمد محدود قابل دسترس خواهد بود. به همین جهت، اکثر مهاجران شاغل، واجد شرایط دریافت خدمات بهداشتی عمومی رایگان در ایالات متحده نخواهند شد.

ایالات متحده آمریکا با ارائه چند برنامه که از بودجه عمومی تامین میشود به بیش از 50٪ جمعیت آمریکا کمک می کند.این برنامه ها عبارتند از:

- Medicare

- Medicaid

- برنامه بیمه سلامت کودکان (CHIP)

 

برنامه Medicare:

برنامه مدیکر توسط دولت ایالات متحده آمریکا اجرا می شود و به چهار بخش تقسیم می شود:

- بخش A مراقبت های بستری در بیمارستان را پوشش می دهد

- بخش B به پرداخت هزینه خدمات پزشکان و مراقبت های سرپایی کمک می کند

- بخش C  به هر دو بخش A و B امکانات و مزایایی اضافه می کند که در قالب یه بسته جدید به متقاضیان خدمات ارائه می نماید

- بخش D برای دارو های تجویزی کمک هزینه در نظر می گیرد

اکثر شهروندان و افراد داری اقامت دائم بالای 65 سال تحت پوشش Medicare بخش A هستند. شما نیز واجد شرایط بخش A Medicare هستید اگر:

- شما به مدت 24 ماه مستحق دریافت مزایای از کار افتادگی باشید

-شما نارسایی حاد کلیه داشته باشید

- شما به بیماری لو گریگ (ALS) مبتلا شده باشید

بخشB Medicare معمولا دربردارنده هزینه های اضافی می باشد و اهمیتی ندارد که شما شرایط لازم بخش A را دارید یا خیر. اگر 65 ساله یا بزرگتر هستید،می توانید قسمت B را جداگانه خریداری کنید (یا به طرح بخش A اضافه کرد) و همچنین اگر:

-اگر 5 سال به طور قانونی به عنوان یک شهروند آمریکایی در ایالات متحده زندگی کرده باشید یا

-شهروند آمریکایی باشید

بخش A و B  با یکدیگر مدیکر اصلی را تشکیل می دهند که این امکان وجود دارد که مکمل های اضافی طرح (Medigap) را از شرکت های بیمه خصوصی خریداری کنید.

 

بخش C Medicare علاوه بر پوشش بخش A و B، مزایای اضافی (روزهای بیشتر بستری در بیمارستان، پوشش بینایی و دندانپزشکی و غیره) را نیز در بر می گیرد. این طرح معمولا توسط یک شرکت خصوصی یا سازمان Medicare Advantage ارائه می شود.

اگر مایل به دریافت کمک هزینه داروهای تجویزی هستید، باید حق بیمه ماهانه بخش D Medicare را بپردازید.

 

Medicaid و برنامه بیمه سلامت کودکان (CHIP):

Medicaid یک برنامه دولتی است که

- با ارائه کمک هزینه های پزشکی به افراد کم درآمد مساعدت می ورزد

- مزایا و امکانات اضافی که تحت پوشش Medicare نیستند ارائه می دهد

هر ایالت مجموعه ای از قوانین برای تعیین واجد شرایط شناخته شدن هر فرد مدون کرده که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-سن

-درآمد

-وضعیت سلامتی یا ناتوانی

-وضعیت مهاجرت

به خاطر داشته باشید که در بیشتر موارد پس از پنج سال اقامت در ایالات متحده، واجد شرایط دریافت Medicaid می شوید.

برنامه بیمه سلامت کودکان قوانین مشابهی در خصوص واجد شرایط شدن متقاضیان دارد که هزینه های مراقبت های بهداشتی (اعم از مراقبت های پزشکی و دندانپزشکی) برای کودکان زیر 19 سال را پوشش می دهد. حدود نیمی از ایالت های ایالات متحده Medicaid و CHIP را برای کودکان مهاجر و زنان باردار ارائه می دهند.

 

بیمه درمانی در آمریکا

بدون داشتن بیمه درمانی عمومی با استفاده از این چند روش می توانید نسبت به دریافت این بیمه در ایالات متحده اقدام نمایید که شامل موارد زیر می شود:

- دریافت پوشش بیمه مبتنی بر اشتغال (شما، همسرتان یا والدینتان)

- خرید بیمه سلامت از طریق بازار بیمه سلامت

- خرید مستقیم بیمه سلامت از طریق شرکت بیمه سلامت

بسیاری از کارگران معمولاً تحت پوشش نوعی بیمه درمانی مبتنی بر اشتغال هستند. با این حال، این برنامه تمام هزینه های بیمه را پوشش نمی دهد و برخی افراد برای دریافت کمک های بیشتر، هزینه حق بیمه را پرداخت می کنند. اگر خوداشتغال هستید، می توانید بیمه درمانی خود را از بازار یا مستقیماً از طریق یک شرکت بیمه خریداری کنید.

 

مزایا و معایب سیستم بهداشت و درمان آمریکا

سیستم بهداشت و درمان آمریکا طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می کند که گران قیمت هستند و برای بسیاری از افراد دسترسی به این خدمات محدود می باشد.

-در حالیکه پوشش بیمه عمومی گسترده نیست، اکثر کارفرمایان، شما و خانواده تان را بیمه خواهند کرد.

- در صورتی که خود را بیمه نکرده باشید استفاده آمبولانس برای شما بسیار گران تمام خواهد شد (که هزینه آمبولانس بسته به مسافت بین 400 تا 1200 دلار متغیر می باشد)

- شایع ترین علل مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا بیماری های قلبی عروقی و سرطان است

شما همچنین می توانید برای ویزای کار آمریکا و تحصیل در آمریکا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و موفقیت در آزمون usmle آمریکا و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله آمریکا می باشد. همچنین برای این عزیزان امکان اخذ ویزای استارت آپ آمریکا نیز وجود دارد که این موسسه متخصص در این زمینه می باشد. همچنین اخذ ویزای ورک پرمیت آمریکا نیز از خدمات این موسسه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • معرفی سیستم بهداشت و درمان آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top