info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

پردرآمدترین رشته ها در اتریش

اتریش، کشور زیبا، آرام، توریستی و صنعتی عضو اتحادیه اروپا و یکی از کشورهای مهاجرپذیر پیشرفته، از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی نیز شناخته می شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور، در مقایسه با اغلب کشورهای پیشرفته دنیا بسیار ناچیز و در حد صفر است. به طور دقیق تر می توان گفت هزینه تحصیل در اتریش در هر یک از رشته های تحصیلی و مقاطع مختلف، یکسان است و حدود 750 یورو در هر ترم، معادل حدود 1500 یورو در هر سال تحصیلی می باشد. اما ورود به دانشگاه های این کشور به ویژه در رشته های پرطرفدار اصلا ساده نیست و رقابت سنگینی برای دستیابی به صندلی های دانشگاه های این کشور برقرار است. اغلب افرادی که مشتاق تحصیل در اتریش هستند، قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل، در بازار کار این کشور مشغول شده و اقامت دائم اتریش را نیز بدست آورند. زیرا شرایط بازار کار این کشور نیز در اکثر رشته ها بسیار مناسب است و سطح درآمدها نسبت به هزینه های زندگی و به طور کلی رفاه اجتماعی نیز در این کشور از وضعیت خوبی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم با در نظر گرفتن شرایط بازار کار اتریش و میزان درآمدها در این کشور، به معرفی پردرآمدترین رشته ها در اتریش بپردازیم



درآمد پس از تحصیل پزشکی در اتریش

رشته پزشکی که سالهاست پرطرفدارترین رشته در بین جوانان ایرانی به شمار می رود از رشته های خوب برای تحصیل در اتریش است و بسیاری اتریش را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز به حساب می آورند. زیرا شرایط کاری پزشکان در این کشور انگلیسی زبان بسیار عالیست. پزشکان جراح با درآمد ماهانه 7 تا 22 هزار یورویی از پردرآمدترین اقشار در کل جامعه اتریش به شمار می روند.  بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته پزشکی عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی وین (رتبه 66)، دانشگاه علوم پزشکی گراتس (رتبه 201 تا 250)، دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک (رتبه 201 تا 250)، دانشگاه فنی وین (رتبه 601 تا 650) و دانشگاه یوهانس کپلر لینز (رتبه 651 تا 670).

 

درآمد پس از تحصیل دندانپزشکی در اتریش

دندانپزشکی هم رشته ای بسیار پولساز در کشور اتریش به حساب می آید و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان می دانند. یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی بسته به سابقه کار خود و شهری از کشور اتریش که در آن به فعالیت می پردازد، بین 4 تا 12 هزار یورو درآمد ماهانه دارد.

 

درآمد پس از تحصیل رشته حقوق در اتریش

مانند اکثر کشورهای پیشرفته دنیا، رشته حقوق از رشته های بسیار پولساز و با پرستیژ اجتماعی بالا در اتریش نیزمحسوب می شود. درآمد ماهانه یک وکیل در اتریش بین 5 تا 15 هزار یورو است. یک قاضی هم بین 6 تا 19 هزار یورو درآمد ماهانه دارد. البته وکلا و حقوق دانانی که در کشورمان این رشته را تحصیل کرده اند، برای معادل سازی مدارک خود در اتریش مشکل فراوان دارند و تقریبا تمامی واحدهای درسی این رشته را باید از نو بگذرانند. به همین علت بسیاری از عاشقان رشته حقوق که اتریش را برای آینده کاری و زندگی خود مناسب می بینند، سعی می کنند از ابتدا این رشته را در این کشور پیشرفته اروپایی تحصیل کنند تا به راحتی به بازار کار این کشور وارد شوند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل حقوق عبارتند از: دانشگاه وین (رتبه 99)، دانشگاه اروپای مرکزی وین (رتبه 101 تا 150) و دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین (رتبه 201 تا 250).

 

درآمد پس از تحصیل رشته مهندسی نرم افزار در اتریش

اتریش یک قدرت صنعتی و تکنولوژیک در اتحادیه اروپا به حساب می آید. از این رو رشته مهندسی نرم افزار در این کشور بازار کار بسیار مناسبی داشته و متخصصان آن از درآمد مناسبی نیز برخوردارند. به همین علت است که بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان کامپیوتر می دانند.

 

درآمد پس از تحصیل رشته اقتصاد و بازرگانی در اتریش

رشته های اقتصاد و بازرگانی نیز از بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش به حساب می آیند. مدیران بانکی در این کشور بین 5 تا 14 هزار یورو درامد ماهانه دارند. مدیران مالی به طور کلی نیز بین 3500 تا 10 هزار یورو در ماه درآمد بدست می آورند.

 

درآمد پس از تحصیل رشته خلبانی در اتریش

خلبانی نیز از رشته های خوب و پردرآمد و با پرستیژ اجتماعی بالا  در کشور اتریش محسوب می شود. متخصصان این رشته. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته مهندسی معماری عبارتند از: دانشگاه فنی برلین در کشور اتریش ماهانه بین 3 تا 9 هزار یورو درآمد بدست می آورند. باید در نظر داشت که کشور اتریش صاحب یکی از بهترین خطوط هوایی دنیا با نام Austrian Airline می باشد و شرایط کاری مناسبی برای خلبانان، مهندسان پرواز و کلیه خدمه پرواز در این خط هوایی و خطوط هوایی محلی این کشور در نظر گرفته شده است.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل دانشگاه ها و کالج های مختلف کشورهای مختلف از جمله اتریش و اخذ اقامت تمکن مالی اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • پردرآمدترین رشته ها در اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top