info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

برنامه مهاجرتی استانی منیتوبا (MPNP)

کانادا فرصت های زیادی را برای تازه مهاجران خود به منظور ایجاد شغل، تشکیل خانواده و کمک به جامعه خود فراهم می کند. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند در ابتدا به فکر مهاجرت به انتاریو یا بریتیش کلمبیا هستند که باید یادآور این نکته بشویم که در استان های کمتر شناخته شده نیز فرصت های هیجان انگیزی وجود دارد. یکی از این استان ها آنها استان منیتوبا است که در قلب کانادا واقع شده است. در این مطلب به تشریح برنامه مهاجرتی استانی منیتوبا (MPNP) می پردازیم.



مانیتوبا به خاطر زیبایی طبیعی و تاریخ فرهنگی غنی اش شناخته شده است. این استان تقریباً 1.4 میلیون نفر جمعیت دارد و حدود 800000 نفر در مرکز شهر وینیپگ زندگی می کنند. طبق سرشماری کانادا در سال 2016، منیتوبا محل زندگی بسیاری از مهاجران از کشورهایی مانند فیلیپین، هند، اریتره، سوریه، چین و غیره است. برخی از مهمترین صنایع اقتصادی در مانیتوبا شامل تکنولوژی تولیدات پیشرفته، هوافضا، تجارت کشاورزی، صنایع خلاق، آموزش، انرژی و محیط زیست و خدمات مالی است. مهاجران تازه وارد که مایل به شروع زندگی جدید در کانادا هستند ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم (PR) از طریق برنامه استانی نامزد (PNP) باشند که معیارهای هر برنامه PNP بسته به نیازهای اقتصادی هر استان یا منطقه متفاوت است. تازه واردانی که مایل به نقل مکان به مانیتوبا هستند می توانند از طریق برنامه نامزد استانی مانیتوبا (MPNP) درخواست پذیرش دهند.

تحت برنامه نامزدهای استانی منیتوبا (MPNP)، نامزدها می توانند تحت یکی از مسیر های زیر واجد شرایط شوند که به قرار زیر است:

-مسیر مهاجرت نیروهای کار ماهر

-مسیر مهاجرت سرمایه گذاران تجاری

-ابتکار مهاجرت جامعه محور Morden

 

مسیر مهاجرت نیروهای کار ماهر

نیروهای کار ماهر که از طریق سیستم ابراز علاقه یا (EOI)عمل می‌کنند که به موجب این امرداوطلبان واجد شرایط یک سری سؤالات را به ‌صورت آنلاین تکمیل می‌کنند و براساس پاسخ های خود امتیاز دریافت می نمایند. کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند برای ارسال درخواست به MPNP دعوت می شوند. هیچ محدودیتی برای تعداد نامزدهایی که می توانند اظهار علاقه خود را ارسال کنند وجود ندارد و مهلتی نیز در نظر گرفته نشده است.

دو مسیر برای منیتوبا به عنوان نیروی کار ماهر 2 دسته وجود دارد که هر دو تحت سیستم ابراز علاقه MPNP عمل می‌کنند که شامل نیروی گروه کار ماهر در منیتوبا و گروه نیروی کار ماهر خارج از کشور دسته بندی می شود.

 

نیروی کاهر ماهر در منیتوبا:

این نیروی کار تحت دسته Skilled Worker in Manitoba قرار می گیرند که این درخواست از کارگران موقت خارجی واجد شرایط و فارغ التحصیلان دانشجوی بین المللی که در حال حاضر در مانیتوبا مشغول به کار هستند و به آنها شغل دائمی از جانب کارفرمای مانیتوبایی پیشنهاد شده است، پذیرفته می شود. بر خلاف سایر روش های های دیگر مهاجرت به استان مانیتوبا در برنامه MPNP، کارگران ماهر در مانیتوبا برای تعیین واجد شرایط بودنشان مشمول یک ارزیابی مبتنی بر امتیاز نیستند. کاندیداها باید حداقل شرایط ذکر شده در زیر را داشته باشند تا وارد مجموعه ابراز علاقه شوند که بر اساس تعدادی از فاکتور ها رتبه بندی می شوند.

 

حداقل شرایط مورد نیاز برای متقضایان:

برای واجد شرایط شدن در گروه نیروی کار ماهر در منیتوبا MPNP، نامزدها باید:

- یا یک کارگر موقت خارجی واجد شرایط یا فارغ التحصیلی دانشگاهی بین المللی باشند که

فارغ التحصیلان دانشگاهی بین المللی باید در یک برنامه یا دوره آموزشی مجاز در یک موسسه حرفه ای دولتی یا خصوصی ثبت شده در مانیتوبا شرکت کرده باشند. (برنامه ها و دوره های زبان به طور خاص مستثنی هستند.)

برنامه تحصیلی یا فنی حرفه ای باید تمام وقت و حداقل یک سال تحصیلی باشد.

داوطلب باید برنامه را با موفقیت به پایان رسانده باشد و مدرک دیپلم یا گواهینامه دریافت کرده باشد.

- از کارفرمای فعلی خود در منیتوبا یک پیشنهاد شغلی دائمی و تمام وقت داشته باشد.

- حداقل شش ماه برای کارفرمای فعلی خود در منیتوبا کار کرده باشد.

دوره‌های خوداشتغالی، کارغیر قانونی یا دوره‌های استخدامی که در طی آن داوطلبان به صورت تمام وقت مشغول بوده اند(مثلاً تجربه کاری که با مجوز کو-آپ به دست آورده‌اند) به عنوان تجربه کار واجد شرایط در منیتوبا محاسبه نخواهد شد.

- دارای مجوز کار یا مجوز کار پس از فارغ التحصیلی معتبر از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) باشد.

- کلیه شرایط لازم برای این موقعیت شغلی از جمله گذراندن دوره های فنی ویا هر گونه مجوز یا گواهینامه مورد نیاز را دارا باشد.

- باید مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه را برای انجام وظایف شغلی خود شرح دهد.

- در یک برنامه اسکان قصد و توانایی، ایجاد زندگی برای خود و خانواده اش را در منیتوبا به عنوان مقیم دائم نشان دهد.

-از تمکن مالی مناسب برای متقاضی اصلی که 10000 دلار کانادا و برای هر فرد وابسته که 2000 دلار کانادا می باشد برخوردار باشد.

توجه: کاندیدایی که از یک برنامه تحصیلات تکمیلی در یکی از استان های کانادا به غیر از منیتوبا فارغ التحصیل شده است و می خواهد برای برنامه MPNP تحت عنوان این گروه درخواست دهد به منظور اینکه یک پیشنهاد شغلی در مانیتوبا دریافت نماید، ابتدا باید در استان مانیتوبا برای یک کارفرمای مانیتوبایی حداقل یکسال کار کرده باشد تا واجد شرایط گردد.

 

گروه نیروی کار ماهر خارج از کشور:

این برنامه برای نیروی کار ماهر واجد شرایط خارج از کانادا می باشد که می توانند ارتباط قوی با استان مانیتوبا را به اثبات برسانند که از یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای ارزیابی داوطلبان با توجه به عواملی مانند سن، مهارت زبان، تجربه کاری، تحصیلات و سازگاری استفاده می کند.

حداقل الزامات برای واجد شرایط شدن در این گروه به شرح زیر می باشد:

- کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز در Grid Assessment و

- نشان دادن ارتباط با استان منیتوبا از طریق حمایت دوستان یا خانواده، تجربه کاری قبلی یا تحصیلات در استان، یا دعوت نامه ای برای درخواست پذیرش که توسط MPNP صادر می شود.

توجه: هر شکل از ارتباط به استان الزامات خاصی دارد.

حامی منیتوبا

برای اینکه یک فرد حامی منیتوبا باشد وی باید:

- قادر به ارائه مدارکی باشد که ثابت نماید حداقل یک سال به طور مداوم در منیتوبا زندگی کرده است

- شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد.

- قادر به نشان دادن روابط نزدیک با متقاضی و استان باشد.

- برای بستگان نزدیک، هم متقاضی و هم حامی باید مدارکی را ارائه دهند که رابطه خانوادگی خود را ثابت کند.

اقوام نزدیک به یکی از طرق زیر با متقاضی (یا همسر متقاضی) مرتبط تلقی می شوند:

-خواهر یا برادر

-خواهرزاده یا برادرزاده

-عمه یا عمو

- پسر عمو، پسر خاله، پسر عمه، پسر دایی، دختر عمو، دختر خاله، دختر عمه، دختر دایی

- مادر یا پدر

- مادربزرگ یا پدربزرگ

-متقاضی بتواند اثبات کند که در برنامه های قبلی که مورد حمایت قرار می گرفتند توانسته اند به یک وضعیت ثابت اقتصادی موفق و دائمی در منیتوبا شده باشد.

-قادر به حمایت از طرح اسکان متقاضی باشد.

مقامات منتخب کانادایی و کارکنان آنها نمی توانند حامی منیتوبا باشند. کودکان ساکن منیتوبا نیز نمی توانند از والدین خود حمایت کنند. درعوض، توصیه می شود مرود حمایت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ قرار گیرند.

 

تجربه منیتوبا

برای درخواست ارتباط به Manitoba Experience، داوطلبان باید در گذشته به عنوان یک کارگر خارجی موقت یا به عنوان یک دانشجوی بین المللی در این استان زندگی کرده باشند.

برای واجد شرایط شدن افرادی که قبلا سابقه و تجربه کاری در مانیتوبا داشته اند این شرایط الزامی است:

- حداقل شش ماه متوالی برای یک کارفرمای منیتوبایی تمام وقت کار کرده باشند.

- ارجاع نامه امضا شده کارفرما در سربرگ شرکت و ارائه یک کپی از مجوز کار خود که ثابت کند در این استان کار می کرده اند.

کسانی که قبلا در منیتوبا تجربه تحصیل داشته اند باید:

-  در یک برنامه آموزشی یا فنی حرفه ای مجاز را در یک موسسه حرفه ای دولتی یا خصوصی ثبت شده در مانیتوبا گذرانده باشد.

- مجوز های تحصیلی، ریز نمرات دانشگاهی و گواهی، دیپلم یا مدرکی که پس از اتمام برنامه دریافت کرده اند را ارسال کرده باشند.

 

دعوتنامه منیتوبا

دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم توسط MPNP به طور منظم برای نامزدهای واجد شرایط که به عنوان بخشی از طرح های استخدام استراتژیک شناسایی شده اند صادر می شود. دعوت نامه ها برای درخواست به صلاحدید MPNP صادر می شود، بنابراین متقاضیان نمی توانند به تنهایی از این ارتباط برای منیتوبا استفاده کنند.

داوطلبان موظفند دعوت نامه ای را که از MPNP پس از مصاحبه خود در طی یک ماموریت استخدام یا بازدید اکتشافی دریافت کرده اند، ارسال کنند. MPNP مأموریت های استخدام در خارج از کشور را اغلب با مشارکت کارفرمایان مانیتوبا، که در طی آن آنها به جستجوی مهاجران احتمالی می پردازند به طور منظم انجام می دهد.

در طول دوره‌های تعیین‌شده، MPNP درخواست‌ها برای بازدید اکتشافی از مانیتوبا را می‌پذیرد. این بازدید، متقاضیان بالقوه MPNP را قادر می سازد تا در جوامع و فرصت های شغلی تحقیق کنند تا تصمیم بگیرند که آیا قصد و توانایی واقعی برای اقامت در منیتوبا به عنوان ساکنان دائمی را دارند یا خیر. بازدیدهای اکتشافی باید توسط MPNP فقط از طریق دعوتنامه تایید شده و ترتیب داده شوند. MPNP دستورالعمل هایی را در مورد اقداماتی که در طول بازدید انجام شود و مدارکی که نامزدها باید همراه خود داشته باشند ارائه می دهد.

داوطلبان برای واجد شرایط شدن بازدید اکتشافی باید:

- بین 21 تا 45 سال باشد.

- قادر به اثبات توانایی استخدام شدن و سازگاری مورد نیاز همانند سایر متقاضیان MPNP را دارا باشند.

- حداقل یک دوره یا برنامه آموزشی یک ساله پس از دوره متوسطه را که برای آن دیپلم، مدرک یا گواهینامه اخذ کرده اند، گذرانده باشند.

- داشتن حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت در پنج سال گذشته.

- توانایی خود مبنی بر یافتن شغل در منیتوبا در همان شغلی که در آن دو سال تجربه دارند، نشان دهند که این امر شامل برنامه هایی برای دستیابی به مجوز یا گواهینامه مناسب مورد نیاز در مورد مشاغل تحت نظارت می باشد.

-ارائه یک طرح اسکان که نشان دهنده قصد و توانایی واقعی متقاضیان برای استقرار در منیتوبا به عنوان یک مقیم دائم باشد.

-متقاضی نتایج رسمی یک آزمون زبان تایید شده را که در دو سال گذشته برگزار شده است، ارائه نماید که نشان دهد آنها نمرات حداقل CLB 6 را در هر بخش و همچنین در کل نمره نهایی کسب کرده‌اند.

 

ارزیابی امتیاز

علاوه بر شرط بالا برای نشان دادن ارتباط به منیتوبا، داوطلبان باید حداقل 60 امتیاز از 100 را در شبکه ارزیابی امتیاز کسب نمایند که این امتیازات بر اساس پنج فاکتور مهارت زبان، سن، تجربه کاری، تحصیلات و سازگاری ارزیابی می شود.

 

فاکتور 1: تسلط بر زبان

امتیازات

زبان اول ( انگلیسی یا فرانسه)

20

CLB 8 یا بالاتر / زبان مادری

18

CLB 7

16

CLB 6

14

CLB 5

12

CLB 4

0

CLB 3  یا پایین تر

 

زبان دوم ( انگلیسی یا فرانسه)

5

CLB 5  یا بالاتر

 

فاکتور 2: سن

4

18

6

19

8

20

10

21 تا 45 سال

8

46

6

47

4

48

2

40

0

50 سال و بالاتر

 

فاکتور3: تجربه و سابقه کاری در 5 سال گذشته

0

کمتر از یکسال

8

یکسال

10

دوسال

12

سه سال

15

چهارسال و بیشتر

 

فاکتور 4: تحصیلات

25

فوق لیسانس یا دکترا

23

دو برنامه بعد از دوره متوسطه حداقل 2 سال برای هر دوره

20

یک برنامه بعد از دوره متوسطه دو ساله یا بیشتر

14

برنامه یک ساله پس از متوسط

14

گواهی تجارت و کسب و کار

0

بدون تحصیلات پس از دوره متوسطه

 

فاکتور 5: سازگاری

20

داشتن بستگان نزدیک در منیتوبا

20

دعوت شدن به درخواست از MPNP به عنوان بخشی از ماموریت استخدام یا بازدید اکتشافی

12

سابقه کار قبلی در منیتوبا (حداقل شش ماه)

12

برنامه یا دوره آزمایشی گذرانده شده پس از دوره متوسطه دو سال یا بیشتر در منیتوبا

10

گذراندن برنامه یا دوره پس از متوسطه حداقل یک ساله در منیتوبا

10

دوست یا خویشاوند دوری که ساکن منیتوبا باشد

5

امتیاز اضافی: قصد اقامت در خارج از وینپیگ

100

مجموع امتیازات

 

 

کاندیداها تحت عنوان Skilled Worker Stream در نظر گرفته نمی شوند اگر:

-به عنوان افراد خوداشتغال، صاحبان مشاغل، مالک-اپراتورها، یا افرادی که به عنوان پیمانکاران مستقل به کسب و کاری که درخواست آنها را پشتیبانی می کند، خدمات ارائه می دهند

-معاف از نیاز به مجوز کار برای کار در مانیتوبا برای کسانی که در امور دینی مشغول هستند مانند کشیش، راهب و امثال آن

-ارائه درخواست بر اساس پیشنهاد استخدامی که بخشی از یک برنامه تحصیلی کاری باشد

-مدعیان پناهندگی، یا افرادی که در فرآیند تجدیدنظر یا در حال دیپورت شدن هستند

-مراقبان یا   Caregiverکه در حال حاضر در کانادا زندگی می کنند

-نیروی کار ماهر خارجی موقت که در حال حاضر در استانی غیر از مانیتوبا ساکن و اشتغال دارند

-همسران شهروندان کانادایی یا مقیم دائم

-افرادی که در شش ماه گذشته توسط MPNP رد شده اند و نمی توانند با ارائه دلایل قاطع کننده MPNP را راضی نمایند

-افرادی که درخواست مهاجرت فعال دیگری یا برنامه مهاجرت استانی دیگری در کانادا دارند

 

مسیر مهاجرت سرمایه گذاران تجاری

برنامه نامزد استانی منیتوبا برای کسب و کار و تجارت (MPNP-B) جریانی است که به منیتوبا اجازه می دهد تا سرمایه گذران تجاری واجد شرایط را با هدف و توانایی اقامت در استان و سرمایه گذاری قابل توجه در یک کسب و کار جدید یا موجود و داشتن یک شرکت فعال استخدام و معرفی نماید.

این جریان بر روی یک سیستم ابراز علاقه (EOI) عمل می کند که به موجب آن متقاضیان احتمالی و بلقوه قصد خود را برای درخواست برای برنامه ارسال می کنند. واجد شرایط ترین  افراد با دریافت نامه مشاوره دعوت می شوند که برای دعوتنامه اقدام به درخواست (LAA) از MPNP-B درخواست پذیرش دهند. پس از دریافت LAA، نامزدها 60 روز فرصت دارند تا درخواست خود را به برنامه ارسال کنند.

متقاضیان برای ب واجد شرایط شدن جریان MPNP-B می بایست حداقل الزامات زیر را برآورده نمایند:

- حداقل دارایی خالص شخصی مورد تایید به ارزش 350000 دلار کانادا داشته باشند

- حداقل سه سال سابقه مالکیت و مدیریت کسب و کار موفق یا تجربه در سطح اجرایی به عنوان مدیر ارشد یک کسب و کار در پنج سال گذشته داشته باشند که

تجربه مالکیت کسب و کار: متقاضی به طور فعال در ارائه کالا یا خدمات به مشتریان شرکت داشته و ریسک بازگشت سرمایه ثابت در شرکت تجاری را متحمل می شود

تجربه مدیریت ارشد: متقاضی دارای موقعیتی در بالاترین سطح مدیریت یک کسب و کار بزرگ است که در آن مسئولیت توسعه سیاست استراتژیک را بر عهده داشته است

- موقعیت و پوزشن متقاضی باید دارای مسئولیت های مهم و حیاتی در تصمیم گیری باشد که شامل حداقل دو جنبه از جنبه های تجارت و کسب کار زیر باشد:

توزیع

تولید/عملیات/مدیریت پروژه

خرید

فروش

بازار یابی

دارایی، مالیه، سرمایه گذاری

حسابداری

منابع انسانی / پرسنل

تحقیق و توسعه

مدیریت فناوری اطلاعات

کنترل کیفیت

متقاضی باید نشان دهد که سطح درآمد او با سطح درآمد غالب مدیران ارشد سایر مشاغل بزرگ در همان کشور قابل مقایسه است.

- یک سرمایه گذاری تجاری واجد شرایط در مانیتوبا انجام دهد

-شرکت در مصاحبه با  یک افسر MPNP-B

- ارائه نتیجه از یک آزمون تعیین سطح زبان معتبر که در دو سال گذشته برگزار شده باشد که نشان دهنده مهارت زبانی متقاضی است

زبان انگلیسی:

-سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS)

-برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) که فقط در کانادا وجود دارد

زبان فرانسه:

- Test d'Évaluation de Français (TEF)

Test de connaissance du français pour le Canada (TCF Canada)-

متقاضی قصد و توانایی اقامت در منیتوبا با تمام اعضای خانواده وابسته را داشته باشد و در ماتریس ارزیابی سازگاری حداقل 60 امتیاز کسب نماید.

همچنین ممکن است از نامزدها خواسته شود که یک بازدید اکتشافی از منیتوبا انجام دهند. متقاضیان باید مدرکی مبنی بر تحقیقات انجام شده در طول بازدید در قالب گزارش بازدید و همچنین سایر مدارک را ارائه دهند.

ماتریس ارزیابی سازگاری:

ماتریس ارزیابی سازگاری برای ارزیابی پتانسیل متقاضیان برای استقرار موفقیت آمیز در منیتوبا و تثبیت اقتصادی استفاده می شود که متقاضیان برای نامزد شدن بایستی 60 امتیاز یا بیشتر کسب نمایند.

سن ( حداکثر 15 امتیاز)

امتیاز

سن

0

زیر 21 سال

5

21 تا 24 سال

10

25 تا 29 سال

15

30 تا 44 سال

5

45 تا 49 سال

5

50 تا 54 سال

0

بالای 54 سال

 

دانش تجاری ( حداکثر 15 امتیاز)

امتیاز

دانش تجاری

15

مالک و مدیر کسب و کار (بیش از 50 درصد مالکیت)

12

مالک و مدیر کسب و کار (20 تا 50 درصد مالکیت)

10

مدیر ارشد

 

- اگر متقاضی دارای چندین کسب و کار باشد، تنها درصد مالکیت کسب و کار اصلی با این معیار در نظر گرفته می شود.

- در صورتی که همسر متقاضی در یک کسب و کار دارای سهام باشد، مالکیت ترکیبی برای این معیار با هم محاسبه می شود.

- اگر متقاضی دارای کمتر از 20٪ سهام در یک تجارت باشد، باید یک مدیر ارشد باشد تا واجد شرایط MPNP-B شود.

تجربه کاری ( حداکثر 15 امتیاز)

امتیاز

طول مدت تجربه

15

10 سال یا بیشتر

10

بالای 6 تا 10 سال

5

بالای 3 تا 6 سال

 

طول تجربه فقط برای مدیریت ارشد یا تجربه مالکیت کسب و کار که توسط MPNP-B تعریف شده است محاسبه می شود و برای سایر تجربه ها امتیازی تعلق نمی گیرد.

دارایی و سرمایه خالص ( حداکثر 15 امتیاز)

امتیاز

مجموع دارایی خالص

15

بیش از 2.5 میلیون دلار

14

بالاتر از 2 میلیون تا 2.5 میلیون دلار

13

بالای 1.5 میلیون تا 2 میلیون دلار

12

بالای 1 میلیون  تا 1.5 میلیون دلار

10

بالای 500000 تا 1 میلیون دلار

8

350000 تا 500000 دلار

 

تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسه (حداکثر 20 امتیاز)

امتیاز

CLB/NCLC یا نمرات آزمون معادل

شرح

 

20

 

بالای 6

تسلط بیشتر به زبان - داوطلب می تواند خیلی خوب ارتباط برقرار کند یا به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد

 

 

15

 

 

4 تا 6

تسلط متوسط به زبان - داوطلب مهارت های انگلیسی یا فرانسه  دارد و می تواند در بیشتر موقعیت های روزمره به خوبی ارتباط برقرار کند.

 

 

0

 

 

کمتر از از 4

مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه کم یا هیچی – داوطلب حداقل مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسه را دارد یا اصلاً مهارت ندارد

 

- برای کسب امتیاز از این معیار، متقاضی باید نتایج آزمون یک سازمان معتبر آزمون زبان (IELTS، CELPIP یا TEF) را به عنوان مدرک مهارت زبان ارائه کند.

- این آزمون باید حداکثر دو سال قبل از تاریخ ارسال ابراز علاقه (EOI) به MPNP-B انجام شود و نتایج رسمی باید به عنوان یک مدرک مورد نیاز همراه با درخواست اصلی MPNP-B ارائه شود.

فاکتور استقرار پیشرفته (حداکثر 20 امتیاز)

امتیاز

فاکتور استقرار

 

15

متقاضی حداقل به مدت پنج روز کاری از مانیتوبا بازدید کرده و تحقیقات مربوط به تجارت و سبک زندگی را انجام داده است

10

همسر متقاضی مهارت زبان بالایی دارد (نمره CLB 5 یا بالاتر)

 

5

 

متقاضی یک خویشاوند نزدیک دارد که در حال حاضر بیش از یک سال در منیتوبا اقامت دارد

 

 

5

فرزند متقاضی حداقل شش ماه قبل از تاریخ ارائه درخواست نامزدی در یک موسسه آموزشی معتبر منیتوبا ثبت نام کرده است و به طور فعال آموزش آکادمیک، فنی حرفه ای را به صورت تمام وقت دنبال می کند

 

 

 

 

 

 

5

متقاضی یا همسر همراه یا شریک زندگی مشترک یک برنامه تحصیلی تمام وقت حداقل یک ساله را در یک مؤسسه پس از دوره متوسطه در مانیتوبا به پایان رسانده است که این امر باید پس از 17 سالگی و با مجوز تحصیلی معتبر صورت گیرد.

یا

متقاضی یا همسر همراه یا شریک زندگی مشترک حداقل شش ماه کار تمام وقت مستمر در مانیتوبا داشته باشد. متقاضی باید یک معرفی نامه از کارفرمای خود و یک کپی از مجوز کار خود ارائه دهد.

 

 

 

-بازدید اکتشافی باید حداکثر یک سال قبل از ارائه EOI انجام شود.

-متقاضیان باید مدارکی از ثبت نام فرزندان خود در یک موسسه آموزشی معتبر منیتوبا ارائه دهند.

-متقاضیان باید مدارکی از ثبت نام فرزندان خود در یک موسسه آموزشی معتبر منیتوبا ارائه دهند.

یکی از بستگان نزدیک باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد و بیش از یک سال در منیتوبا اقامت داشته باشد. بستگان نزدیک به عنوان خواهر/برادر، عمه/عمو، خواهرزاده/برادرزاده، پدربزرگ و مادربزرگ تعریف می شود که مدرکی دال بر اثبات رابطه متقاضی با بستگان نزدیک نیز باید نشان داده شود. اثبات اینکه یکی از بستگان نزدیک در منیتوبا چندین سال استقرار داشته نیز مورد نیاز است (اثبات اشتغال، مدرک اقامت، اعلامیه ارزیابی درآمد کانادا، و غیره شامل می شود)

سپرده قابل استرداد:

هنگامی که یک متقاضی،  نامزدی از MPNP-B دریافت کرد، از او خواسته می شود که یک سپرده حسن نیت به مبلغ 100000 دلار ارائه کند. زمانی که متقاضی شرایط و ضوابط قرارداد سپرده را رعایت کرد، سپرده به طور کامل و بدون بهره مسترد خواهد شد. اگر متقاضی قبل از ورود به کانادا به عنوان مقیم دائم، درخواست خود را پس بگیرد، سپرده نیز به او بازپرداخت خواهد شد.

متقاضیان نباید از مسیر مهاجرت سرمایه گذاران تجاری درخواست پذیرش دهند اگر:

- ادعای پناهندگی حل نشده در کانادا داشته باشند.

- به طور غیرقانونی در کانادا اقامت دارند.

-در حال دیپورت شدن از کانادا هستند.

-ورودشان به کانادا ممنوع است.

- درخواست در حال بررسی دیگری در برنامه استانی  کانادا دارند.

- اگر قصد شما ایجاد یک عملیات کشاورزی تولیدی اولیه است یا

- یا درخواست MPNP-B قبلی در 12 ماه گذشته رد شده است یا

- درخواست MPNP-B قبلی به دلیل ارائه نادرست یا اسناد جعلی در 24 ماه گذشته رد شده است.

 

ابتکار مهاجرت جامعه محور Morden

ابتکار مهاجرت جامعه محور Morden نقش فعالی در شناسایی ساکنان دائمی جدید در جامعه تحت برنامه نامزدهای استانی منیتوبا (MPNP) ایفا می کند. نامزدهای موفق و اعضای خانواده تحت تکفل آنها ساکن دائم کانادا خواهند شد. موردن منیتوبا شهری در 112 کیلومتری جنوب غربی وینیپگ با جمعیتی حدود 9000 نفر است. نرخ بیکاری محلی حدود سه درصد است.

برای واجد شرایط شدن درخواست ابتکار مهاجرت Morden، نامزدها باید حداقل الزامات زیر را برآورده نمایند:

- بین 21 تا 45 سال سن داشته باشند.

- هیچ ارتباط دیگری با سایر نقاط کانادا (به عنوان مثال از طریق دوستان، اقوام، یا شغل یا تحصیلات قبلی) نداشته باشند.

- تحصیلات یا برنامه آموزشی پس از متوسطه را به مدت حداقل یک سال به پایان رسانده باشند که برای آن دیپلم، گواهینامه یا مدرک دریافت کرده باشند.

- حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت در پنج سال گذشته داشته باشند.

- در یک آزمون آیلتس جنرال با حداقل نمره پنج در هر یک از مهارت های 4 گانه شرکت کرده باشند.

- نیت و توانایی واقعی برای استقرار اقتصادی و اقامت در موردن را داشته باشند.

-از تمکن مالی مناسب و کافی که برای متقاضی اصلی 10000 دلار و 2000 دلار برای هر فرد وابسته مثل همسر و فرزندان بهره مند باشند.علاوه بر این باید از تمکن مناسب برای هزینه های بازدید اکتشافی برخوردار باشند.

ابتکار مهاجرت Morden با کارفرمایان محلی برای شناسایی این مشاغل هدفمند و برآوردن نیازهای بازار کار محلی همکاری می کند که نامزدها باید در یکی از مشاغل هدف زیر باشند:

-کابینت سازی

-تولید ( به خصوص در سطح اولیه)

-اپراتور چرخ خیاطی کارخانه

-مکانیک وسایل نقلیه سنگین

این ابتکار به نفع نامزدهایی است که تجربه زندگی در یک منطقه روستایی و توانایی سازگاری با فرهنگ و آب و هوا را دارند. نامزدهایی که معیارها را برآورده می کنند و به عنوان مهاجران بالقوه به Morden تحت این طرح انتخاب شده اند، ملزم به بازدید اکتشافی از منطقه هستند. هدف اصلی این بازدید گذراندن مصاحبه MPNP است، هرچند ایجاد تماس های محلی و جستجوی فرصت های شغلی نیز پیشنهاد می شود.

شما همچنین می توانید برای خرید پمپ بنزین در کانادا، فرنچایز و اخذ اقامت کانادا از طریق خریدن شعبه رستوران، کافه و نانوایی و تحصیل در کانادا اقدام نمایید.

 

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به استان های مختلف کانادا از روش های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • برنامه مهاجرتی استانی منیتوبا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top