info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

نحوه دریافت شماره NIE در اسپانیا

شماره NIE در واقع شماره شناسنامه خارجی ها در اسپانیا است که این شماره به عنوان یک شماره  NIF  یا شناسه مالیاتی برای امور مالیاتی استفاده می شود و اگر قصد مهاجرت به اسپانیا دارید و بیش از سه ماه از اقامت شما سپری شود، باید نسبت به دریافت شماره NIE درخواست بدهید. علاوه بر این، اگر در خارج از اسپانیا زندگی می کنید و هر گونه تراکنش مالی یا حقوقی را در اسپانیا انجام می دهید، باید نسبت به دریافت شماره NIE اقدام نمایید. در این مطلب به تشریح به نحوه دریافت شماره NIE در اسپانیا می پردازیم.



برای دریافت شماره NIE خود می توانید  یکی از روش های زیر را انجام دهید:

-تعیین وقت در اداره مهاجرت کشور محلی خود در صورتی که در اسپانیا زندگی می کنید.

-اگر خارج از اسپانیا زندگی می کنید می توانید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود شماره شناسه NIE را دریافت نمایید.

شما باید فرم درخواست EX-15 (به زبان اسپانیایی) را برای شماره NIE خود به همراه فرم 790 کد 12 (پیوست به نسخه آنلاین و PDF فرم به زبان اسپانیایی) پر کنید. اگر شما یک تبعه خارج از اتحادیه اروپا هستید به کارت TIE نیاز خواهید داشت که باید فرم EX-17 را تکمیل کنید. از زمان برگزیت، اتباع بریتانیا باید در عوض فرم EX-23 را برای دریافت کارت TIE خود پر نمایند.

به همراه فرم های درخواست تکمیل شده، باید مدارک زیر را نیز ارائه دهید:

- پاسپورت یا شناسنامه عکس دار معتبر

- دو قطعه عکس پاسپورت

-مدرکی که نشان دهنده آدرس شما باشد

-ارائه وکالتنامه در صورتی که شخص دیگری از جانب شما برای شماره NIE درخواست می دهد

-پرداخت هزینه اداری که در حال حاضر 15 یورو است

باید خاطر نشان کرد که تمامی مدارک ارائه شده باید به زبان اسپانیایی ترجمه شوند. شما باید شماره NIE خود را در طول دو هفته دریافت کنید، اگرچه گاهی اوقات این روند ممکن است تا دو ماه طول بکشد. شماره های NIE در اسپانیا تاریخ انقضا ندارند و شما باید حدود 30 تا 60 روز قبل از انقضا کارت خود را تمدید نمایید.

 

مدارک لازم جهت خرید ملک در اسپانیا برای غیر مقیمان

هنگام خرید ملک و گرفتن وام مسکن در اسپانیا، به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

1- کپی کارت ملی اسپانیایی یا پاسپورت

2- شماره NIE (Número de Identidad de Extranjero)

3- فیش حقوقی که معمولاً برای 3 ماه گذشته درخواست می شود

4- پرداخت و کسر مالیات سالانه که برای مالکان انحصاری موسسات انفرادی 3 سال گذشته لحاظ می شود

5- اظهارنامه مالیاتی سال گذشته

6-ارائه مدرک اقامت اولیه که برای مالکان سند خانه و برای مستاجران قرارداد اجاره می باشد

7- قرارداد کار با کلیه ضمائم

8- صورت‌حساب بانکی که معمولاً 6 ماه گذشته تا کنون کفایت می کند

9- صورت های پس انداز و سرمایه گذاری برای اثبات منشاء سپرده

10-گزارش اعتبار سنجی

 

چگونه می‌توان برای خرید ملک در اسپانیا شمارۀ NIE دریافت کرد؟

در خصوص خرید ملک در اسپانیا با شماره NIE باید اشاره کرد که بسیاری از غیر مقیمان قصد اقامت در اسپانیا را ندارند و فقط تمایل دارند در اسپانیا ملکی را به عنوان سرمایه گذاری خریداری نمایند.

خریداران اگر مایل نباشند بیش از 183 روز در سال اقامت داشته باشند می بایست نوع خاصی از شماره NIE  را دریافت نمایند که به NIE  موقت یا غیر مقیم مشهور است. باید خاطر نشان کرد به لطف خرید ملکی که بیش از 500,000  یورو ارزش داشته باشد فرد خارجی می تواند برای ویزای طلایی اسپانیا که اجازه کار و اقامت و همراه اوردن خانواده را برای وی به ارمغان می آورد اقدام نماید.

 

هزینه خرید ملک در اسپانیا چقدر است؟

قیمتی که برای خرید ملک می پردازید به طور قابل توجهی متاثر از منطقه و شهر مورد نظر شما خواهد بود. گران ترین املاک در اسپانیا متعلق به بارسلونا است، اما اگر به خرید ملک در مناطق ساحلی نیز علاقه مند هستید، می توانید بازه قیمتی متنوع تری پیدا نمایید.

اگر تصمیم جدی به خرید ملک در اسپانیا دارید این مسئله را مد نظر قرار بدهید که قیمت هر متر مربع بسته به موقعیت مکانی ملک ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد:

 

قیمت به ازای هر متر مربع خارج از

قیمت به ازای هر متر مربع در مرکز شهر

موقعیت مکانی

2,724 EUR

4,293 EUR

مادرید

3,181 EUR

5,073 EUR

بارسلونا

1,270 EUR

2,222 EUR

والنسیا

1,620 EUR

2,066 EUR

الیکانته

2,566 EUR

4,316 EUR

پالما د مایورکا

 

بهترین منطقه برای خرید ملک در اسپانیا کجاست؟

بهترین منطقه برای خرید ملک در اسپانیا در سال 2023 به ترجیحات شخصی و شرایط خاص منوط است. اسپانیا مناطق خرید مخلتف جذاب را ارائه می دهد که هر کدام دارای مزایای منحصر به فردی خود هستند. گزینه های محبوب عبارتند از بارسلونا، مادرید، کاستا دل سول، و جزایر بالئاریک.

به عنوان مثال، والنسیا و آلیکانته مقاصد محبوبی برای شهروندان بریتانیایی که علاقه مند به خرید خانه به منظور گذراندن تعطیلات در اسپانیا هستند محسوب می شود.

 

بهترین وام مسکن اسپانیایی برای مهاجران خارجی چیست؟

Sabadell, Cajasur, Unicaja, Bankinter, BBVA, Santander, Caixa, Hipotecas.com

از جمله بانک های اسپانیایی هستند که برای کسانی که از خارج درآمد کسب می کنند، وام مسکن ارائه می دهند.

وام مسکن Sabadell:

بانک Sabadell یکی از رقابتی ترین وام دهندگان وام مسکن اسپانیا است که به طیف گسترده ای از متقاضیان غیر مقیم خدمات ارائه می دهد. اگر می خواهید با Sabadell پیش بروید، باید بدانید که حداقل قیمت خرید ملک برای افراد غیر مقیم 150000 یورو است. نرخ متغیر 1.65% + نرخ بهره بانکی  12m  است و محدوده مدت آن بین 3 تا 25 سال متغیر خواهد بود.

وام مسکن Cajasur:

اگر علاقه مند به خرید خانه در مناطق کوستا دل سول و اندلس هستید، میتوان از وام مسکن Cajasur بهره مند شوید. شما می توانید بین 80.000 تا 1.000.000 یورو با نرخ اولیه 2 درصد وام بگیرید. با این حال، باید بدانید که 1.5٪ هزینه متغیر وجود دارد.

وام مسکن Unicaja:

Unicaja Banco یک وام دهنده اسپانیایی انعطاف پذیر با پیشنهاد گسترده و متنوع برای افراد غیر مقیم است. شما می توانید به وام مسکن با نرخ ثابت 1.25% در سال اول و 1.5% + نرخ 12 Euribor دسترسی داشته باشید.

پس از اینکه بانک درخواست شما را تأیید کرد، حسابی در Unicaja Banco باز می‌کند تا بازپرداخت‌ها را مستقیماً لحاظ کند و وام مسکن را در یک از دفاتر اسناد رسمی مورد نظر شما امضا نماید.

وام مسکن Santander:

وام مسکن موندو سانتاندر برای افراد غیر مقیم طیف وسیعی از گزینه ها را برای افرادی که به دنبال خرید خانه دوم در اسپانیا هستند، مبالغ وام از 100000 تا 1000000 یورو با نرخ های ثابت و متغیر ارائه می شود.

نرخ متغیر 2.13% + نرخ 12 Euribor  است  که محدوده بازپرداخت آن بین 1 تا 20 سال متغیر است.

وام مسکن Bankinter:

Bankinter یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان کشورهای ایالات متحده و امارات است که به شما حق انتخاب وام مسکن با نرخ ثابت یا با نرخ متغیر را می دهد.

اگر ترجیح می دهید یک مبلغ ثابت ماهانه پرداخت کنید، می توانید همان نرخ سود و اقساط را برای کل مدت وام مسکن انتخاب کنید.

وام مسکن BBVA:

راه‌حل‌های وام مسکن BBVA برای افراد غیر مقیم، هم گزینه‌های با نرخ ثابت و هم با نرخ متغیر را ارائه می‌دهد، که شرایط بازپرداخت 30 ساله، دریافت وام برای متقاضیان را آسان نموده است.

مبلغ وام ارائه شده از 100,000 تا 2,000,000 یورو متغیر است که نیازهای مالی مختلف را برآورده می کند و به متقاضیان از سایر کشور های دنیا خدمات ارائه می نماید. با این حال، خدمات BBVA مختص کسانی است که درآمد یورویی دارند و از خارج از اسپانیا درخواست وام می دهند.

:Caixa وام مسکن

طرح وام مسکن Holabank CaixaBank برای افراد غیر مقیمی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار املاک اسپانیا هستند، طراحی شده است  که دو نوع وام مسکن ارائه می دهد: نرخ ثابت تا 20 سال با پاداش با نرخ 3.35٪ و بدون پاداش با نرخ 1. 4.35 درصد محاسبه می شود.

وام مسکن Hipotecas.com :

اگر به دنبال یک وام دهنده غیرمقیم انعطاف پذیر هستید که گزینه های وام مسکن را برای ساختمان های نو ساز که شامل  تامین مالی برای بازسازی می شود ارائه بدهد هیپوتکاس بهترین گزینه پیش روی شماست. حداقل خرید ملک برای افراد غیر مقیم 150.000 یورو و حداقل وام مسکن 60.000 یورو است.

 

برای انجام چه امور دیگری اخذ شماره NIE  اسپانیا ضروری است؟

1-افتتاح حساب بانکی

2-خرید، فروش یا بیمه اموال

3-دریافت اعتبار یا وام مسکن

4-پرداخت مالیات

5-دریافت حقوق

6-استفاده از آژانس های کوتاه مدت کاریابی

7-درخواست مجوز برای کسب و کار و راه اندازی کسب و کار

8-ثبت نام در خدمات اجتماعی و دریافت مزایای تامین اجتماعی

9-دریافت گواهینامه

10-خرید ماشین

11-راه اندازی اینترنت، پرداخت قبوض

شما همچنین می توانید برای تحصیل در اسپانیا، اقامت اسپانیا با خرید ملک، ویزای طلایی اسپانیا و اقامت تمکن مالی اسپانیا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اسپانیا آماده ارایه مشاوره در خصوص تحصیل، انواع ویزای کاری و اقامت دایم می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • نحوه دریافت شماره NIE در اسپانیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top