info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

برنامه مهاجرتی استانی نیوبرانزویک (NBPNP)

نیوبرانزویک یکی از استان های دریایی شمال شرقی کانادا است. همچنین تنها استان رسمی دو زبانه در کانادا می باشد که حدود 30 درصد از جمعیت آن زبان فرانسه را به عنوان زبان اول صحبت می کنند. در این مطلب به معرفی برنامه مهاجرتی استانی نیوبرانزویک (NBPNP) می پردازیم.



بزرگترین استان از سه استان دریایی کانادا، نیوبرانزویک، در زیر شبه جزیره گاسپه کبک و در مجاورت ایالت مین در ایالات متحده واقع شده است. نیوبرانزویک در مقایسه با برخی از استان های بزرگتر کانادا، فرصت های شغلی عالی و هزینه های پایین زندگی را ارائه می دهد. تازه واردان به نیوبرانزویک می توانند در شهرهای کوچک یا شهرهای بزرگ مانند فردریکتون، سنت جان و مونکتون زندگی کنند. این استان همچنین به خاطر دریاچه ها و رودخانه های زیبا و مکان های تفریحی در فضای باز بسیار شناخته شده است.

از طریق برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک (NBPNP)، مهاجران آینده نگر با توجه به مهارت ها و تجربه های مورد نظر این استان ممکن است بتوانند گواهی نامزدی استان نیوبرانزویک دریافت کنند. با این نامزدی، اتباع خارجی می توانند برای اقامت دائم کانادا (PR) درخواست پذیرش دهند.

در حال حاضر 5 جریان مهاجرت برای کسانی که مایل به مهاجرت به نیوبرانزویک هستند وجود دارد که ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که تصمیم بگیرید کدام جریان مهاجرت برای شما مناسب است.

1- جریان اکسپرس اینتری

2-جریان نیروی کار ماهر

3- جریان مهاجرت تجاری

4- جریان ابتکار استراتژیک

5- پایلوت نیاز شدید به نیروی کار کارگر نیوبرانزویک

 

جریان اکسپرس اینتری

این جریان به NBPNP اجازه می دهد تا از سیستم گزینش مهاجرت اکسپرس انتری فدرال برای پاسخگویی به بازار کار خاص و نیازهای جمعیتی نیوبرانزویک استفاده کند. این جریان تحت یک مدل "ابراز علاقه" عمل می کند.

حداقل شرایط لازم برای این برنامه عبارتند از:

-باید یک پروفایل اکسپرس اینتری فعال داشته باشید

باید کد اعتبار سنجی جویای کار یا مدرکی دال بر ثبت نام در یک برنامه واجد شرایط PGWP در یک موسسه که مدرک لیسانس یا بالاتر ارائه می کند  که توسط فدرال تعیین شده است ارائه نمایید

-باید در حال حاضر در نیوبرانزویک زندگی کنید

باید نمرات شما در آزمون های معتبر به زبان انگلیسی یا فرانسوی برابر با معیار زبان کانادایی سطح 7 (CLB 7) باشد

 

جریان نیروی کار ماهر

نیوبرانزویک درخواست های متقاضیانی را می پذیرد که یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائمی از یک کارفرمای نیوبرانزویکی دریافت کرده باشند.

حداقل شرایط لازم برای این برنامه عبارتند از:

-باید ثابت کنید که قصد اقامت در نیوبرانزویک را دارید

- باید یک جاب آفر دائمی تمام وقت از یک کارفرمای واجد شرایط نیوبرانزویکی و نامه پشتیبانی از آنها داشته باشید

- باید حداقل دیپلم کانادایی (دبیرستان) یا دیپلم دبیرستان خارجی برابر با مدرک کانادایی داشته باشید

- باید بین 19 تا 55 سال سن داشته باشید

- باید نمرات شما در آزمون های معتبر به زبان انگلیسی یا فرانسوی برابر با معیار زبان کانادایی سطح 4 (CLB 4) باشد

 

جریان مهاجرت تجاری

نیوبرانزویک درخواست های  متقاضیانی را می پذیرد که که قصد دارند یک کسب و کار در نیوبرانزویک داشته باشند و فعالانه آن را مدیریت نمایند.همچنین از متقاضیان انتظار می رود که سرمایه گذاری مالی در کسب و کار انجام دهند.

حداقل شرایط لازم برای این برنامه عبارتند از:

- برای ارسال ابراز علاقه، باید ارتباط واجد شرایط ( مثل داشتگان بستگان یا حامی )به نیوبرانزویک داشته باشید

- باید دارای مدرک تحصیلی از کالج یا دانشگاهی باشید که حداقل سه سال تحصیل تمام وقت شما به طول انجامیده باشد، یا در یک مهارت فنی حرفه ای خاص که حداقل به دو سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد شرکت کرده باشید

- باید قادر باشید دارایی خالص شخصی حداقل به ارزش 600000 دلار نشان دهید که حداقل 300000 دلار آن از دارایی خالص باید به راحتی در دسترس و بدون هیچگونه محدودیتی باشد

- باید بین 22 تا 55 سال سن داشته باشید

- باید نمرات شما در آزمون های معتبر به زبان انگلیسی یا فرانسوی برابر با معیار زبان کانادایی سطح 5 (CLB 5) باشد

 

جریان ابتکار استراتژیک

این جریان برای کارگران فرانسوی که دارای مهارت، تحصیلات و تجربه و همچنین مایل به زندگی و کار دائمی در استان نیوبرانزویک کانادا هستند طراحی شده است.

حداقل شرایط لازم برای این برنامه عبارتند از:

- باید قصد اقامت در نیوبرانزویک را داشته باشید

- باید ارتباط واجد شرایط ( مثل داشتگان بستگان یا حامی )به نیوبرانزویک داشته باشید

- باید حداقل دیپلم کانادایی (دبیرستان) یا دیپلم دبیرستان خارجی برابر با مدرک کانادایی داشته باشید

- باید نمرات  شما در آزمون زبان معتبر به زبان فرانسوی برابر با Niveaux de compétence linguistique canadiens (NCLC) 5 باشد

 

پایلوت نیاز شدید به نیروی کار کارگر نیوبرانزویک

برنامه پایلوت نیاز شدید به نیروی کار کارگر نیوبرانزویک برنامه ای است که در نوامبر 2022 معرفی شد.این برنامه منحصر به فرد به کارفرمایان تعیین شده در نیوبرانزویک اجازه می دهد تا نیروهای مستعد خارجی را برای رفع کمبود نیروی کار خود جذب نماید.

 

برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس

نیوبرانزویک یکی از چهار استان آتلانتیکی است که با دولت کانادا در خصوص استخدام کارگران خارجی برای رفع کمبود بازار کار در آتلانتیک کانادا همکاری می نماید. اتباع خارجی علاقه مند به شرکت در برنامه مهاجرت آتلانتیک ممکن است در زمان درخواست در خارج از کشور یا در کانادا وضعیت اقامت موقت داشته باشند.

همه متقاضیان این برنامه باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای تعیین شده که شرایط این جریان مهاجرتی را برآورده می نماید داشته باشند.

 

افزایش 67 درصدی مهاجرت در استان نیوبرانزویک در سال 2023

تخصیص مهاجرت نیوبرانزویک از جانب دولت فدرال کانادا به دلیل افزایش فضاهای برنامه مهاجرت استانی (PNP) و افزایش تعداد مهاجرانی که تحت برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) می توانند از آن استقبال کند، 67 درصد افزایش یافته است.

این استان دوزبانه در آتلانتیک کانادا از 1084 فضا در برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک (NBPNP) برخوردار بود که میزان آن را در سال 2023 به 5500 عدد رساند.همچنین، استان اتاوا افزایش 1116

را تحت برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) به استان نیوبرانزویک اعطا کرد.

مقامات مهاجرت نیوبرانزویک انتظار دارند در سال آینده و در سال 2025 افزایش بیشتری در تخصیص مهاجران در نظر گرفته شود.

 

هزینه های زندگی در استان نیوبرانزویک کانادا

نیوبرانزویک نسبت به اکثر استان های کانادا هزینه کمتری برای زندگی طلب می کند. هزینه زندگی ماهانه در نیوبرانزویک برای یک نفر 612 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 1898 دلار است، به شرطی که اجاره را در هر 2 مورد احتساب نکنیم. در نیوبرانزویک، متوسط حقوق 65910 دلار در سال است که میانگین کمترین حقوق را به خود اختصاص داده است.

نیوبرانزویک نسبت به اکثر استان های کانادا هزینه کمتری برای زندگی خواستار است که این شهر در رتبه دوازدهم گران ترین شهر و نهمین ایالت عالی برای زندگی در کانادا قرار گرفته است.

هزینه زندگی ماهانه در نیوبرانزویک برای یک نفر 1275 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 2893 دلار است که در هر دو مورد شامل اجاره می شود.

استان نیوبرانزویک استان مناسبی برای افراد با درآمد متوسط و کم به شمار می رود که هزینه قبوض املاک و مستغلات و آب و برق نسبت به سایر استان ها پایین تر است.

برخی از عوامل موثر بر هزینه زندگی در نیوبرانزویک عبارتند از:

1-خورد و خوراک:

میانگین هزینه خورد و خوراک در نیوبرانزویک 200 تا 300 دلار برای هر نفر در ماه است که محصولات غذایی، به ویژه گوشت و لبنیات، به طور قابل توجهی از میانگین بالاتر است

2- قبوض ماهانه (آب و برق، اینترنت و غیره):

هزینه خدمات ضروری در نیوبرانزویک، از جمله برق، گرمایش، سرمایش، دفع زباله و آب برای یک فرد، 87.7 دلار در ماه و 135 دلار در ماه برای یک خانواده است.

3-حمل و نقل:

تقریباً در همه شهرها، پس  حمل و نقل برای افراد کم درآمد در دسترس است که در نیوبرانزویک، بلیط ماهانه 53.5 دلار هزینه دارد.

4-سیستم بهداشت و درمان:

در راستای دستورالعمل‌های دولت ملی، همه شهروندان و ساکنان دائم نیوبرانزویک از مراقبت‌های بهداشتی همگانی با بودجه عمومی برخوردار هستند.

5-بیمه ماشین:

هزینه های بیمه به سن، سابقه راننده، نوع خودرو، موقعیت مکانی، مسافت پیموده شده، نوع پوشش و سابقه ایمنی کلی خودرو بستگی دارد.

میانگین نرخ بیمه خودرو در نیوبرانزویک 867 دلار در سال یا حدود 75 دلار در ماه است.

6-بیمه خانه:

قیمت پوشش بیمه ای بسته به متراژ خانه، موقعیت مکانی و نوع پوشش متفاوت است. به عنوان مثال، میانگین بیمه خانه برای صاحبان خانه 781 دلار در سال یا حدود 60 دلار در ماه است.

7- قیمت املاک و اجاره:

قیمت خرید و اجاره خانه در نیوبرانزویک در مقایسه با سایر استان های کانادا مقرون به صرفه تر است. به طور کلی، متوسط قیمت خانه در نیوبرانزویک 185200 دلار است. قیمت اجاره بسته به مکان، متراژ و نوع خانه متفاوت است. قیمت اجاره بسته به مکان، متراژ و نوع خانه متفاوت است.

به عنوان مثال، یک آپارتمان یک خوابه ارزان 487 دلار و یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 647 دلار قیمت دارد. همچنین یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1023 دلار و یک آپارتمان 3 خوابه ارزان قیمت 749 دلار است.

8- مالیات بر درآمد و دارایی:

حداقل دستمزد اجباری در این استان در حال حاضر 10.30 دلار در ساعت است.

مالیات بر درآمد شخصی در این استان کمی بالاتر از میانگین سایر استان ها می باشد.

9-تحصیلات:

در کانادا، دولت برای تمامی شهروندان و ساکنان دائم زیر 20 سال از طریق سیستم مدارس دولتی تحصیل رایگان تا دبیرستان فراهم می کند.

هزینه مدرسه ابتدایی بین المللی 9153 دلار در سال و پیش دبستانی یا مهدکودک 597 دلار در ماه است. به عنوان یک استان دو زبانه در کانادا، نیوبرانزویک سیستم های مدارس دولتی موازی را به دو زبان فرانسوی و انگلیسی مجهز کرده که از مهدکودک تا کلاس 12 ارائه می شود.

10-سایر موارد:

قیمت بلیط فیلم، بسته به شهر بین 10.25 تا 11.50 دلار است. همچنین، حدود 2606 دلار برای مراقبت از کودکان در خارج از خانه و 1291 دلار در داخل خانه در سال هزینه دارد. هزینه کمپ و تجهیزات ورزشی کودکان به طور متوسط حدود 770 دلار برای یک سال است. دولت نیوبرانزویک هزینه فعالیت های تفریحی را 3156 دلار در سال تخمین زده است.

 

سوالات متداول برنامه مهاجرتی استانی نیوبرانزویک

1-برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک چیست؟

برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک (NBPNP) برنامه ای است که به نیوبرانزویک اجازه می دهد تا مهاجران واجد شرایط را برای رفع نیازهای اقتصادی و بازار کار استان معرفی نماید.

2- آیا نیوبرانزویک یک جریان مهاجرتی همسو با سیستم انتخاب مهاجرت اکسپرس انتری فدرال دارد؟

بله، نیوبرانزویک دارای یک جریان مهاجرتی است که با سیستم گزینش مهاجرت اکسپرس انتری فدرال مطابقت دارد که از آن به عنوان جریان اکسپرس اینتری پیشرفته نیز می‌گویند. این جریان، جریان اکسپرس اینتری نیوبرانزویک نام دارد. با دریافت یک نامزدی استانی پیشرفته از این جریان، نامزدها 600 امتیاز اضافی سیستم رتبه بندی جامع (CRS) دریافت می کنند که منجر به صدور دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم در قرعه کشی بعدی از استخر اکسپرس انتری خواهد شد.

3- برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک چگونه کار می کند؟

درخواست برای NBPNP یک فرآیند دو مرحله ای است که نامزدهای علاقه مند به زندگی و کار دائمی در نیوبرانزویک باید ابتدا جریان های مختلف NBPNP را بررسی نمایند تا مشخص کنند که آیا واجد شرایط هستند یا خیر.

مرحله 1: پس از ارسال یک درخواست کامل به همراه تمام مدارک پشتیبانی، زمان پردازش درخواست های واجد شرایط  هستند می تواند تا سه ماه یا بیشتر به طول بینجامد.

مرحله 2: برای دریافت ویزای اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مراجعه نمایید.

ظرف مدت شش ماه پس از دریافت گواهی نامزد، متقاضیان باید برای دریافت ویزای اقامت دائم به IRCC مراجعه کنند. متقاضیان در صورتی که همراه با همسر / شریک زندگی مشترک و وابستگان خود باشند، باید تمام شرایط لازم برای پذیرش پزشکی، امنیتی و کیفری را دارا باشند. IRCC دارای اختیار نهایی و کامل برای صدور ویزای اقامت دائم نیوبرانزویک خواهد بود.

4-آیا یک فرد ملزم به زندگی و اقامت دائم در نیوبرانزویک پس از مهاجرت می باشد یا خیر؟

به عنوان بخشی از هر درخواست PNP، متقاضیان ملزم به ارائه یک طرح اسکان هستند که نشان می دهد چرا قصد زندگی در این استان را دارند و چگونه می خواهند مستقر و ساکن شوند. متقاضیان همچنین ملزم به امضای نامه "قصد اقامت" به انضمام درخواست خود هستند. همانطور که گفته شد، منشور حقوق و آزادی های کانادا تضمین می کند که همه شهروندان کانادایی و مقیم دائم اجازه کار و اقامت در هر مکانی در سراسر کانادا را دارند. زمانی که فردی اقامت دائم کانادا را به دست آورد، حق کار و اقامت در هر استان یا منطقه کانادا را خواهد داشت.

شما همچنین می توانید برای خرید پمپ بنزین در کانادا و پی آر کانادا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به استان های مختلف کانادا از روش های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • برنامه مهاجرتی استانی نیوبرانزویک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top