info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقایسه سیستم بهداشت و درمان آلمان و انگلیس

درآلمان و انگلیس شما حق انتخاب بین بیمه درمانی خصوصی و دولتی را دارید. در واقع، هیچ بیمه درمانی سنتی در انگلیس وجود ندارد و دولت نظارت می کند که هر شهروند به مراقبت های پزشکی دسترسی داشته باشد و بخش زیادی از هزینه های آن را پوشش می دهد. با این حال، برای برخی از خدمات، مانند دارو، کمک‌های بینایی یا دندان های مصنوعی، بار پرداخت هزینه اضافی بر دوش شهروندان انگلیسی است. در ادامه به تفصیل به مقایسه سیستم بهداشت و درمان آلمان و انگلیس خواهیم پرداخت.



با این وجود، یک ویژگی مشترک عمده بین سیستم بهداشت و درمان آلمان و انگلیس وجود دارد آن هم اینکه انگلیسی ها هم همانند آلمانی ها می توانند از بیمه تکمیلی خصوصی یا بیمه جامع خصوصی استفاده کنند تا از پرداخت بالای هزینه های درمانی تا حدودی در امان باشند.

 

سیستم بهداشت و درمان در انگلستان چگونه کار می کند؟

یکی از معضلات سیستم بهداشت و درمان انگلیس پزشکان عمومی محلی است زیرا انتخاب پزشک عمومی اغلب محدود است و تحت تأثیر محل زندگی شما و اینکه در لیست انتظار قرار گرفته اید قرار دارد. در حقیقت کسانی که از بیمه تکمیلی برخوردار هستند شانس بالاتری در انتخاب پزشک عمومی دارند. در آلمان کسانی که توسط پزشک خانواده به متخصص ارجاع داده می شوند به کلینیک می روند و به مطب متخصص مراجعه نمی کنند. از آنجایی که گرفتن نوبت پزشکان بیمارستان زمان زیادی می برد، بیمه خصوصی نیز در اینجا مزایایی را برای بیماران به همراه دارد.

 

گذری کوتاه به خاستگاه سیستم بهداشت درمان انگلیس در مقابل آلمان

اتو فون بیسمارک پدر بیمه سلامت اجتماعی بود. او سیستم بیمه درمانی آلمان را تأسیس کرد که با کمک های اجتماعی بیمه شدگان تامین می شد و مراقبت های اولیه را برای همه شهروندان فراهم می کرد.

پیشینه سیستم بهداشت و درمان انگلیس به دستور ویلیام بیوریج، نماینده پارلمان بریتانیا در سال 1940 برمی گردد که بر اساس ایده دولت رفاه وی دسترسی هر شهروند به مراقبت های پزشکی کاملاً مستقل از شرایط زندگی آن ها بود. این سیستم از طریق مالیات تامین می شد و به دنبال توصیه ویلیام بیوریج خدمات بهداشت ملی انگلستان چند سال بعد تأسیس شد. در اصل، این سیستم مشابه بیمه شهروندان آلمانی است که بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

 

سرویس بهداشت ملی چیست؟

خدمات بهداشت ملی انگلستان (NHS) هنوز هم مظهر سیستم بهداشت و درمان بریتانیا است و کارفرمای بخش بزرگی از این سیستم به شمار می رود.NHS به دولت گزارش می دهد و به چهار موسسه مستقل برای انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تقسیم می شود.

NHS تمام مراقبت های پزشکی و تامین مالی چهار موسسه را بر عهده دارد. از زمان تأسیس آن در سال 1948، اصلاحات مکرری صورت گرفته است.

 

حقوق بازنشستگی دولتی و خصوصی در انگلستان

علاوه بر NHS، بیمه ملی (NI) نیز در سیستم اجتماعی انگلستان وجود دارد که علاوه بر سایر مزایا، حقوق بازنشستگی سالمندان را تامین می کند. در بریتانیا، هر شهروند دارای یک شماره بیمه ملی است که از طریق آن حق بیمه تامین اجتماعی به وی تعلق می گیرد تا در صورت بیکاری یا کهولت سن، از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند گردد. کارفرمایان انگلیسی نیز در پرداخت بیمه بازنشستگی سهیم هستند.

 

هزینه ها در سیستم بهداشت و درمان انگلیس از طریق مالیات تامین می شود

سیستم بهداشتی و درمان آلمان بر اساس اصل همبستگی تامین مالی می شود. کارفرمایان و کارمندان بر اساس سطح درآمد خود در تامین مالی سیستم بهداشت و درمان آلمان (GKV مشارکت می کنند.

سیستم بهداشت و درمان انگلستان اندکی متفاوت نسبت به آلمان عمل می کند. همانطور که در عنوان ذکر شد، نظام بهداشت و درمان انگلستان هزینه های مورد نیاز خود را از طریق مالیات تامین می کند.

بنابراین، انگلیسی ها کمک مستقیمی برای تامین هزینه بیمه درمانی نمی کنند. در عوض، دولت سیستم بهداشت و درمان را تامین مالی می کند، که ارتباط نزدیکی با بودجه دولتی و سیاست مالی دولت وجود دارد که به طور مکرر در سال های اخیر کیفیت خدمات سیستم بهداشت و درمان انگلیس کاهش یافته است.

 

همچنین بخوانید: مدارک لازم برای ویزای کادر درمان انگلیس

 

مقایسه عملکرد سیستم بهداشت و درمان انگلیس با آلمان

سیستم بهداشت و درمان انگلستان بدون توجه به شرایط شخصی شهروندان، مراقبت های پزشکی بدون مشارکت مالی ارائه می کند. به عنوان مثال، دولت بریتانیا هزینه های بهداشت و درمان را متقبل می شود و کمتر از آلمان است.

با این حال، در زمان پاندمیک هر دو سیستم نقاط قوت و ضعف خود را نشان دادند. برای مثال زمانی که آنفولانزا شروع شد یا با وقوع همه گیری کرونا به وضوح نشان داد که سیستم بهداشت درمان در انگلستان و آلمان چقدر متفاوت هستند. نظام بهداشت و درمان آلمان توجه زیادی از سایر کشورها دریافت کرد، درحالیکه کارشناسان در مورد احتمال فروپاشی نظام بهداشت و درمان انگلیس در ابتدای همه گیری کرونا هشدار دادند.

 

محدودیت های نظام بهداشت و درمان انگلیس

نظام بهداشت و درمان انگلیس با حمایت دولت، نظامی کارآمد است و انگلیسی ها به سیستم بهداشت و درمان خود افتخار می کنند. با این حال، نظام بهداشت و درمان تقریبا رایگان انگلستان نقاط ضعف خاص خود را دارد که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند.

هر چه تعداد پزشکان در یک کشور بیشتر باشد، سیستم بهداشت و درمان به مراتب قوی تر عمل می کند. تراکم پزشک در آلمان 4.3 پزشک به ازای هر 1000 نفر است در حالیکه در انگلیس به طور متوسط تنها 2.9 پزشک برای 1000 نفر وجود دارد.

در بیمارستان های انگلستان تنها 6.6 تخت به ازای هر 100000 نفر وجود دارد که در این تعداد در آلمان به 29.2 می رسد.

در سال های اخیر، سیستم بهداشت و درمان انگلیس با کمبود بودجه مواجه شده که بر کیفیت درمان تاثیر گذاشته است. کمبود تخت و نیروهای کادر درمان نیز باعث شده که بسیاری از شهروندان انگلیسی نسبت به سایر اروپایی‌ها بیشتر در صف انتظار دسترسی به خدمات بهداشت و درمان باقی بمانند.

خلاصه مقایسه سیستم بهداشت و درمان انگلیس با آلمان بدین شرح می باشد:

انگلیس:

-ایده اصلی: دولت رفاه مبتنی بر اتو فون بیسمارک

-بیمه های درمانی به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می شود

-بودجه مورد نیاز از محل بیمه تامین اجتماعی کسب می شود

آلمان:

-خدمات بیمه توسط نظام بهداشت و درمان آلمان (GKV)  پرداخت می شود

-بیماران تحت پوشش بیمه خصوصی در ابتدا هزینه های بیمه را خودشان می پردازند و سپس هزینه های بیمه را از شرکت بیمه پس می گیرند

- به دلیل تغییرات جمعیتی، مشارکت های مالی GKV در حال افزایش است

-گاهی اوقات دریافت خدمات بهداشتی درمانی دندان مستلزم پرداخت های هزینه بالا است

شما همچنین می توانید برای تحصیل در انگلیس و تحصیل در آلمان اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف از جمله متخصصان رشته های کادر درمانی در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مقایسه سیستم بهداشت و درمان آلمان و انگلیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top