info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای کارآفرینی فرانسه

چه به تازگی وارد فرانسه شده باشید و چه مدت زیادی در این کشور سکونت داشته باشید، جستجوی شغل در فرانسه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد به اطلاعات مورد نیاز شما در خصوص ویزای کارآفرینی فرانسه بپردازیم.



فرهنگ کسب و کار در فرانسه

در گذشته فرانسه به عنوان کشوری تصور می شود کارآفرینان خارجی آن را انتخاب نمی کردند. با این حال، گزارش‌های اخیر (مانند بینش بهره‌وری OECD) تأیید کرده‌اند که با وجود تعطیلات طولانی و هفته کاری 35 ساعته، کارگران فرانسوی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا و OECD بهره‌وری بالاتری دارند. با این وجود، برخی از منتقدان معتقدند که اقتصاد فرانسه با مشکلاتی مانند بازار کار سفت و سخت، سیستم پیچیده مالیاتی، رقابت ضعیف، شیوه‌های مدیریت نسبتا ضعیف و عدم تطابق مهارت‌ها مواجه است.

بر اساس آخرین نظرسنجی جذابیت تجاری EY، فرانسه همچنان پیشروترین مقصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در اروپا، بالاتر از بریتانیا و آلمان است که علوم زیستی و تجارت الکترونیک بهترین بخش های سرمایه گذاری تجاری در فرانسه در نظر گرفته می شوند. اگرچه کاهش شدید سرمایه ‌گذاری در طول همه‌گیری کووید-19 اتفاق افتاد اما فرانسه یک طرح بهبود اقتصادی بزرگ به نام France Relance را برای حمایت از سرمایه‌گذاری ‌های تجاری راه‌اندازی کرد که در نتیجه این امر 74 درصد از سرمایه گذاران معتقدند که جذابیت فرانسه در سال های آینده بهبود خواهد یافت.

در هر حال، تعداد شرکت های LLC ( شرکت با مسئولیت محدود) در فرانسه به طور پیوسته در حال رشد بوده است که در سال 2020، بیش از 218000 شرکت جدید ثبت شده است. دولت فعلی فرانسه حمایت خود از استارت‌آپ‌ها را با جنبشی در مقیاس بزرگ به نام La French Tech برجسته کرده است. هدف این جنبش جذب کسب‌ و کارهای جهانی به فرانسه با گرد هم آوردن استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاران، سیاست‌گذاران و سازندگان جامعه است. وب‌سایت آن شامل یک نقشه تعاملی است که سطح سرمایه‌گذاری، فعالیت راه‌اندازی، و دورهای تأمین مالی را در هر منطقه از فرانسه نشان می‌دهد.

 

چه کسانی می توانند در فرانسه کسب و کار راه اندازی کنند؟

برای راه اندازی کسب و کار در فرانسه، به اجازه اقامت یا شهروندی اتحادیه اروپا نیاز دارید. همچنین شما باید نسبت به ارائه شماره تامین اجتماعی و آدرس فرانسوی اقدام نمایید. علاوه بر این، شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. بسته به زمینه کاری خود، ممکن است به مدارک یا مدرک هایی نیاز داشته باشید که مقامات فرانسوی آن را به رسمیت می شناسند.

 

همچنین هنگام راه اندازی کسب و کار خود در فرانسه، باید از یک حسابدار فرانسوی یا کارشناس مالی کمک بگیرید.

 

ساختارهای قانونی برای کسب و کار های فرانسوی

شما باید تصمیم بگیرید که کدام ساختار کسب و کاری و رژیم مالیاتی برای شرکت شما مناسب است. در این مرحله، بهتر است از یک اتاق بازرگانی یا نهاد حرفه ای مرتبط مشورت بگیرید. عواملی که بر انتخاب شما تأثیر می‌گذارند عبارتند از اینکه آیا دارایی‌های شخصی دارید که می‌خواهید از آن محافظت کنید و چگونه می‌خواهید شرکتتان مالیات بپردازد که در ادامه مطلب به انواع اصلی ساختارهای حقوقی می پردازیم.

بنگاه اقتصادی خرد:

در اصل، بنگاه اقتصادی خرد یک ساختار تجاری نیست، بلکه یک وضعیت مالیاتی و ساده ترین راه برای فریلنسرها برای راه اندازی فعالیت های خود است. تعهدات حسابداری محدود است، مالیات بر ارزش افزوده مشمول شما نمی شود. دارایی های حرفه ای و شخصی شما ادغام می شوند زیرا شما و کسب و کارتان یک نهاد حقوقی را تشکیل می دهید. این وضعیت قبلاً به عنوان Auto-entreprise شناخته می شد و گاهی اوقات هم به چنین عنوانی شناخته می شود.

کارآفرین انفرادی با مسئولیت محدود (EIRL):

طرح EIRL وضعیت کارآفرین انفرادی را با نوعی مسئولیت محدود ارائه می کند. شما می توانید با نام یا نام شرکت خود کار کنید و راه اندازی آن سریع و آسان است.

مالکیت انحصاری با مسئولیت محدود (EURL):

یکی دیگر از ساختارهای با مسئولیت محدود، EURL معادل SARL ( شرکت با مسئولیت محدود است) که برای یک شخص و سهامدار واحد در نظر گرفته شده است. اگر پیش‌بینی می‌کنید به زودی دیگران را استخدام کنید، شرکت EURL یک ساختار حقوقی مناسب محسوب می شود. دارایی‌های شخصی و حرفه‌ای شما مجزا هستند، بنابراین می‌توانید هزینه‌های کسب و کار خود را دریافت کنید. با این حال، راه اندازی آن ساختار پیچیده تری دارد که نیازمند اساسنامه و پرداخت هزینه ثبت نام می باشد. همچنین باید یک اعلامیه قانونی برای ایجاد EURL منتشر کنید که هزینه آن در خاک فرانسه 121 یورو است. بسته به میزان کمک حقوقی که نیاز دارید، می توانید انتظار داشته باشید که بین 400 تا چندین هزار یورو بپردازید.

شرکت سهامی تسهیل شده تک نفره (SASU):

SASU یک نهاد حقوقی جداگانه برای معامله گران انحصاری است که محدودیت بالایی برای گردش مالی ندارد. مسئولیت شما محدود به مشارکت هایی است که در هنگام راه اندازی شرکت خود پرداخت می کنید. پس از آن می توانید چندین سهامدار دیگر وارد شرکت نمایید. این نوع شرکت به حداقل سرمایه نیاز ندارد و شما مالیات شرکتی می پردازید. همچنین آوردن کارمندان و تبدیل SASU خود به SAS آسان است. با این حال، دقیقاً مانند EURL، باید اساسنامه ایجاد کنید و از برخی حلقه های قانونی و اداری عبور کنید. همچنین باید فیش حقوقی ماهانه برای خود تهیه کنید. هزینه کل راه اندازی این شرکت  می تواند بین 225 تا 1500 یورو متغیر باشد.

شرکت با مسئولیت محدود (SARL):

SARL شکل پیشرفته تر شرکت EURL است که بین دو تا 100 شریک می تواند داشته باشد. مسئولیت محدود به سرمایه گذاری است و حداقل سرمایه برای راه اندازی SARL لازم نیست. همه شرکاء باید اساسنامه را امضا کنند و ممکن است بیش از یک مدیر عامل وجود داشته باشد. این ساختار به ویژه برای پروژه های تجاری بین اعضای خانواده یا دوستان توصیه می شود زیرا دسترسی به سرمایه سهام محدود است. تبدیل SARL به SAS امری رایج در فرانسه است.

شرکت سهامی تسهیل شده (SAS)

شرکت SAS به شرکا آزادی قانونی بیشتری در هنگام تنظیم اساسنامه می دهد.که بسیار شبیه SASU می باشد اما برای پروژه های جمعی مناسب می باشد. انعطاف‌ پذیری SAS، این شرکت را در میان استارت‌آپ‌ها به گزینه محبوبی تبدیل کرده است. شرکاء می توانند اشخاص فیزیکی یا معنوی باشند و مدیر عاملی را معرفی کنند که امور روزمره را مدیریت نماید.

 

نحوه راه اندازی کسب و کار در فرانسه به عنوان یک مهاجر

خبر خوب این است که طبق گفته بانک جهانی، تا زمانی که به طور قانونی در فرانسه اقامت داشته باشید، تنها به چهار روز برای راه اندازی کسب و کار در فرانسه نیاز دارید. اما  باید در مورد بازار تحقیق کنید، پیش‌بینی بودجه و برنامه‌های مالی انجام دهید و در صورت لزوم به دنبال منابع مالی باشید. شما همچنین باید وضعیت حقوقی شرکت خود را انتخاب کرده و کسب و کار خود را ثبت کنید.

 

اخذ ویزای کسب و کار فرانسه

سیستم جدید ویزای فناوری فرانسه برای ترویج ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری از خارج از اتحادیه اروپا ایجاد شده که برای کارمندان، بنیانگذاران و سرمایه گذاران نوپا باز است. این ویزا به هیچ مدرک آکادمیک خاصی نیاز ندارد که به طور خودکار شامل اعضای درجه 1 خانواده می شود و حداقل برای چهار سال اعتبار دارد. این روش سریع برای دریافت اقامت فرانسه و اجازه کار است.

 

انتخاب نوع کسب و کار در فرانسه

در فرانسه، کسب و کار ها به یکی از چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

-تجاری یا صنعتی : برای مثال، راه اندازی یک مغازه، خرید برای فروش مجدد، و خدمات اجاره

-صنعتی یا دستی : شامل ساخت و ساز، سایر مشاغل دستی، برخی از تولیدات و کارهای خدماتی مانند آرایشگری می شود

-فریلنس یا کار آزاد : برای کسانی که به طور مستقل کار می کنند و خدمات مالکیت فکری ارائه می دهند

-کشاورزی

 

ثبت کسب و کار فرانسوی

بسته به نوع کسب و کارتان، اولین کار شما تماس با CFE (مرکز ثبت نام) است:

Chambre de Commerce et d'Industrie (CCI) :اگر می خواهید یک مغازه یا یک شرکت تجاری افتتاح کنید

:Chambre de Métiers et de l'Artisanat (CMA) برای مشاغل دستی و صنعتگران

:Les Greffes des Tribunaux de Commerce برای شرکت های حرفه ای تحت نظارت

:URSSAF برای مشاغل آزاد و خدمات فکری مانند مترجمان یا طراحان وب سایت

Chambre d'agriculture برای مشاغل کشاورزی

راه اندازی کسب و کار از طریق CFE ممکن است راهنمایی و مشاوره شخصی بیشتری به شما بدهد. با این حال، گزینه دیگر مراجعه مستقیم به وب سایت دولتی Formalités d’entreprises (تشریفات تجاری) برای راه اندازی کسب و کار خود به صورت آنلاین است.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت کسب و کار در فرانسه

اینکه چه مدارکی برای ثبت نام نیاز دارید بسته به نوع کسب و کار شما متفاوت است. ارائه مدارک زیر در تمامی کسب و کار ها الزامی است:

-مدرک نشانی و آدرس شما در فرانسه (مانند قبض آب و برق یا قرارداد اجاره)

- ارائه مدرک هویتی معتبر ( مانند پاسپورت ، سند مسافرتی، یا کارت اقامت)

-کارت تامین اجتماعی

علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که این موارد را نیز ارائه دهید:

-اساسنامه‌ای که مقررات قانونی، مالی و اجتماعی حاکم بر ساختار کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهد (مثلاً برای کسب‌وکارهایی که به‌عنوان EURL، SARL، SA یا SAS راه‌اندازی شده‌اند، اعمال می‌شود، اما برای برای کارآفرینان انفرادی یا EIRL اعمال نمی شود)

-گواهی مجوز مربوط به استفاده مورد نظر از محل تجاری خود در آینده

-صورت های مالیاتی قبلی یا سایر اسناد مالی مرتبط

-درخواست تکمیل شده برای ثبت نام

شما همچنین می توانید برای اقامت تمکن مالی فرانسه، تحصیل در فرانسه و ویزای استارت آپ فرانسه اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای کارآفرینی فرانسه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top