info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

نحوه افتتاح حساب در بانک های اسپانیا

افتتاح حساب بانکی در اسپانیا شاید یکی از ضروری ترین الزامات هنگام مهاجرت به این کشور باشد. در صورتی که قصد اقامت کوتاه مدت در اسپانیا را داشته باشید می توانید با کارت اعتباری خود، امور مالی خود را انجام بدهید و نیازی به افتتاح حساب بانکی نیست. اما اگر قصد اقامت طولانی مدت را دارید بایستی یک حساب بانکی در اسپانیا افتتاح نمایید.



بسیاری از مؤسسات از شما می‌خواهند که یک حساب بانکی محلی اسپانیایی داشته باشید که بتوانید اموری از قبیل اخذ مجوز اقامت اسپانیا، پول ملک خریداری شده که به بانک محلی منتقل می کنید، دریافت مستمری و پرداخت اجاره بها در اسپانیا انجام دهید. علاوه بر این موارد برای پرداخت عضویت باشگاه ورزشی، پرداخت قبوض ماهانه ( مثل برق، تلفن، گاز و غیره )، پرداخت بیمه سلامت، خرید های اینترنتی و غیره به حساب بانکی در اسپانیا نیاز خواهید داشت. هم افراد مقیم و هم افراد غیر مقیم می توانند یک حساب بانکی در اسپانیا افتتاح نمایند. اما این روند به خصوص شرایط آن، بسته به گروهی که در آن هستید متفاوت است که برای افراد غیر مقیم کمی دشوارتر خواهد بود.

 

انواع حساب‌ های بانکی در اسپانیا

اسپانیا دو نوع حساب بانکی یعنی حساب مقیم و حساب غیر مقیم برای متقاضیان در نظر گرفته است. همانطور که از نام حساب های مقیم پیداست برای افرادی طراحی شده است که در اسپانیا زندگی می کنند و حساب های غیر مقیم برای افرادی است که در خارج از کشور زندگی می کنند و ممکن است همچنان بخواهند در اسپانیا حساب داشته باشند. اگر در حال خرید ملک در اسپانیا هستید، یک حساب غیر مقیم ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما اگر واقعاً به اسپانیا نقل مکان می‌کنید و قصد دارید برای انجام هزینه‌های روزانه حساب باز کنید، ایجاد یک حساب مقیم کاری معقول به شمار می رود، حتی اگر ملیت اسپانیایی نداشته باشید.

انواع حساب های بانکی در اسپانیا به 4 دسته کلی تقسیم می شود که عبارتند از:

- Cuenta bancaria o Cuenta corriente (حساب جاری): یک حساب استاندارد و روزمره است که برای امور اولیه از آن استفاده خواهید کرد.

-Cuenta de ahorros (حساب پس انداز): حسابی است که با قرار دادن پس انداز خود، کمی سود اضافی دریافت می کنید.

- Cuenta de depósito (حساب سپرده): این حساب یک حساب پس انداز است، با این تفاوت که گزینه های کمتری برای دسترسی به پول خود خواهید داشت. در واقع وجوه شما به طور ایمن و امنی نگه داری می شود.

- Cuenta nomina (حساب حقوق و دستمزد): این حساب به طور خاص برای دریافت چک حقوق از کارفرمای شما طراحی شده است.

انتخاب نوع حساب بانکی بستگی به نیاز های شما دارد اما توصیه می شود که یک حساب بانکی cuenta bancaria افتتاح نمایید.

 

شرایط اولیه برای افتتاح حساب در اسپانیا 2023

شرایط  افتتاح حساب بانکی در اسپانیا در هر بانک با بانکی دیگر متفاوت است. همانطور که قبلا بیان کردیم، تا زمانی که به طور قانونی در اسپانیا اقامت دارید، می توانید نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام نمایید. در خصوص افتتاح حساب در سیستم بانکداری سنتی ممکن است برخی یا همه ی موارد زیر را ارائه دهید:

ارائه پاسپورت

-ارائه یک آدرس معتبر در اسپانیا

- Número de Identificación de Extranjero (NIE) این کد نمایانگر این است که شما به طور رسمی در اسپانیا ثبت نام کرده اید.

-مدرکی مبنی بر وضعیت شغلی شما: ارائه کارت دانشجویی در صورت دانشجو بودن، قرارداد در صورت شاغل بودن یا برخی اسناد رسمی برای تأیید بیکاری شما

باید خاطر نشان کرد که موارد بالا مختص حساب مقیم است. اگر یک حساب غیر مقیم باز می کنید، باید با ارئه مدارک کشور واقعی خود ثابت کنید که مقیم اسپانیا نیستید.

 

مدارک لازم برای افتتاح حساب در اسپانیا

اگر مقیم هستید (یعنی بیش از 183 روز در سال اسپانیا اقامت دارید) خوش شانس هستید زیرا حساب بانکی شما امتیازات و خدمات بیشتری را ارائه می دهد و معمولاً کارمزدهای کمتری از شما گرفته می شود که فرآیند باز کردن حساب بسیار ساده‌ تر است و باید مدارک زیر را ارائه بدهید:

-پاسپورت یا کارت ملی معتبر

- NIE اسپانیایی

-مدارک تایید کننده منبع درآمد شما (قرارداد کار، کارت دانشجویی، اوراق بیکاری)

-اثبات آدرس شما در اسپانیا (مانند قرارداد اجاره یا empadronamiento)

باز کردن یک حساب بانکی غیر مقیم ممکن است گزینه ای مناسب برای آن دسته از افرادی باشد که به طور دائم در اسپانیا زندگی نمی کنند، یا به تازگی وارد اسپانیا شده اند که عیب آن فرآیند پیچیده افتتاح حساب و بالا بودن هزینه راه اندازی می باشد.

شما بایستی مدارک زیر را ارائه نمایید:

-بسیاری از بانک ها از شما می خواهند که ثابت کنید غیر مقیم هستید که این کار با دریافت "گواهی غیر مقیم" در ایستگاه پلیس انجام می شود که معمولاً 10 روز طول می کشد (حتی اگر در خارج از کشور هستید می توانید در کنسولگری اسپانیا نیز انجام دهید) و حدود 15 یورو هزینه دارد.

-گذرنامه یا کارت ملی

-سندی برای اثبات نشانی شما، مانند قبض آب و برق (حداکثر 3 ماه قبل) یا صورت حساب بانکی

-وضعیت اشتغال / اثبات درآمد، مانند فیش حقوقی یا اظهارنامه مالیاتی

-اگر ملکی در اسپانیا دارید یا در حال خرید هستید، قرارداد اجاره یا سند مالکیت

 

هزینه افتتاح حساب در اسپانیا

هنگامی که در اسپانیا حساب بانکی باز می کنید، به خاطر داشته باشید که با کارمزدهای متفاوتی روبرو خواهید شد که در مقایسه با سایر کشورها ممکن است کمی متفاوت باشد:

هزینه های نگهداری وجود دارد (معمولاً حدود 50 یورو در سال)

هزینه های انتقال نیز وجود دارد (2-3 یورو در هر انتقال)

در نهایت، برای نگهداری کارت نقدی خود نیز با هزینه هایی مواجه خواهید شد (که معمولاً بین 15 یورو در سال متغیر است)

نکته حائز اهمیت این است که در همان لحظه ای که همه قراردادها را امضا می کنید، مطمئن شوید که از افزایش هزینه های احتمالی در آینده را مطلع هستید و توصیه می کنیم یکبار دیگر تمام شرایط و ضوابط را بررسی نمایید. متاسفانه، افزایش هزینه ها معمولاً بدون اطلاع قبلی اتفاق می افتد

 

بانک‌های اصلی در اسپانیا

انتخاب بانک در اسپانیا امری آسان به شمار می رود زیرا تنوع بانک به شما اجازه خواهد داد بانکی را گزینش کنید که نیازهای شما را برآورده نماید. بانکداری در اسپانیا به 2 گروه اصلی بانک های سنتی و بانک های آنلاین تقسیم می شوند. وقتی صحبت از بانک های سنتی می شود، گزینه های اصلی عبارتند از:

- Banc Sabadell

- BBVA

- Sandander

- La Caixa

اگر بانکداری آنلاین را ترجیح می دهید، بانک های اصلی شامل این موارد می باشند:

- Open bank

- N-26

- Revolut

و البته، بانک های بین المللی نیز وجود دارند که می توان به آن ها اشاره کرد:

- ING

- HSBC

- Deutsche Bank

- Barclays

 

افتتاح حساب بانکی برای دانشجویان بین‌ المللی در اسپانیا

دانشجویان بین المللی می توانند حساب بانکی در اسپانیا باز کنند. در واقع اکثریت قریب به اتفاق بانک ها و شعبه های داخل پردیس دانشگاه ها شرایط ویژه ای برای دانشجویان بین الملی در نظر گرفته اند.

این شرایط ویژه شامل هزینه های ثبت نام کمتر، امکان پرداخت هزینه ها به صورت اقساطی و حتی حذف بسیاری از هزینه های پرداخت آنلاین است. برای افتتاح حساب بانکی در وهله اول بایستی ویزای دانشجویی و یا کارت اقامت دانشجویی خود را دریافت نمایید و با استفاده از آن و شماره شناسه NIE می توان نسبت به گشایش حساب بانکی اقدام نمود.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در اسپانیا، اقامت اسپانیا با خرید ملک، ویزای طلایی اسپانیا و اقامت تمکن مالی اسپانیا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اسپانیا آماده ارایه مشاوره در خصوص تحصیل، انواع ویزای کاری و اقامت دایم می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • نحوه افتتاح حساب در بانک های اسپانیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top