info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مزایای تحصیل در کشورهای آلمانی زبان

آلمانی زبان زبان رسمی 42 کشور است که بیش از 100 میلیون نفر گویشور دارد. یادگیری زبان آلمانی می تواند مزایای بسیاری مانند افزایش چشم انداز شغلی، افزایش مهارت های ارتباطی و درک عمیق تر از امور بین المللی را برای شما فراهم کند. بدون ضیق وقت به 15 مزیت یادگیری زبان آلمانی و مزایای تحصیل در کشورهای آلمانی زبان می پردازیم.



1- فرصت های شغلی بین المللی:

فرصت های شغلی بین المللی زیادی برای کسانی که مسلط به زبان آلمانی هستند وجود دارد. مشاغل موجود در آلمان، اتریش، سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ به مهاجران خارجی مسلط به این زبان اجازه مهاجرت می دهد. همه کشورهای آلمانی زبان بسیار مرفه و دارای درآمد بالایی هستند که یافتن کار در این کشورها آسان است. بسیاری از شرکت‌ها در آلمان، اتریش، سوئیس و لوکزامبورگ پذیرای افرادی هستند که به زبان آلمانی صحبت می کنند.

2-تحصیل در خارج از کشور:

می توان بسیاری از دانشگاه های آلمانی مشهور مانند دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه فرایبورگ و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ را در این کشور یافت. آلمانی زبان رسمی آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین است. با این حال، تعدادی از کشورهای آلمانی زبان نیز وجود دارند که انگلیسی زبان رسمی آنهاست. در این کشورها، دانشجویان باید هم آلمانی و هم انگلیسی را مطالعه کنند تا بتوانند به طور مؤثر ارتباط برقرار کنند و آینده بهتری در بازار کار جهانی برای خود رقم بزنند. برخی از دانشجویان برای بهبود مهارت های خود در زبان آلمانی بدون مواجهه با چالش های حضور در یک مدرسه سنتی آلمانی، تحصیل در آلمان را انتخاب می کنند. امروزه با پیشرفت اینترنت، منابع آنلاین بیشماری وجود دارد که می تواند به دانشجویان کمک کند تا زبان آلمانی را سریعتر و بهتر یاد بگیرند.

3- یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبانان آسان است:

آلمانی زبان نسبتاً آسانی برای یادگیری است زیرا انگلیسی و آلمانی هر دو به یک خانواده زبان تعلق دارند. در حالی که ممکن است برخی از چالش های تلفظ وجود داشته باشد و دستور زبان نیز عمدتاً ساده است. علاوه بر این، زبان آلمانی شباهت های زیادی به انگلیسی دارد و آن را به زبان دوم ارزشمندی برای افرادی تبدیل می کند که از قبل اصول این زبان را می دانند. علاوه بر این، آلمانی یک زبان غنی و پیچیده با سنت ادبی طولانی و شگرف است که علاقمندان به یادگیری این زبان را ذوق زده خواهد کرد.

4- فرصتی برای کشف فرهنگ آلمان و میراث جهانی:

فرهنگ آلمان یکی از مورد احترام ترین و تحسین برانگیزترین فرهنگ ها در جهان است و دلایل بسیار خوبی برای یادگیری آن وجود دارد. آلمانی یک زبان کلیدی برای برقراری ارتباط در اروپا است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن صحبت می‌کنند. یادگیری آلمانی فرصت های جدیدی را برای شما باز می کند و می تواند راهی عالی برای کشف آلمان و مکان های میراث جهانی آن باشد. یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان آلمانی مطالعه تاریخ و فرهنگ آن است. مکان های تاریخی جالب متنوعی در آلمان از جمله قلعه های باستانی، کلیساها، صومعه ها و روستاها وجود دارد.

5-یادگیری زبان آلمانی به توسعه و بهره وری مغز کمک می کند:

یادگیری یک زبان جدید یکی از بهترین راه ها برای بهبود رشد مغز است. بر اساس مطالعه ای که در مجله علوم اعصاب منتشر شده نشان می دهد گه یادگیری یک زبان جدید تأثیر مثبتی بر رشد سلول های مغز در هیپوکامپ و سایر مناطق دارد. این مطالعه نشان داد افرادی که زبان دوم را یاد می‌گیرند، قدرت شناختی از جمله حافظه بهتر و مهارت‌های تفکر سریع‌تر را بهبود می‌بخشند. محققان همچنین دریافتند که این مزایا حتی پس از توقف یادگیری زبان جدید توسط زبان آموزان همچنان ادامه دارد. یافته ها نشان می دهد که یادگیری زبان دوم می تواند به جلوگیری از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک کند و حتی ممکن است برای هوش فواید بیشماری داشته باشد.

6- دوزبانه ها در انجام چند کار عملکرد بهتری دارند:

تحقیقات به طور مداوم نشان داده‌اند که افرادی که دوزبانه هستند در آزمون‌های انعطاف‌پذیری شناختی و چند وظیفه‌ای بهتر از افراد تک زبانه عمل می‌کنند. احتمالاً به این دلیل است که دوزبانه‌ها تجربه بیشتری در جابجایی بین زبان‌ها دارند که به آنها امکان می‌دهد اطلاعات را سریع‌تر و مؤثرتر پردازش کنند. علاوه بر این، تحقیقات همچنین نشان داده است که افراد دوزبانه در حفظ اطلاعات بهتر عمل می کنند، زیرا آنها باید به جای یک قانون، دو مجموعه قانون را به خاطر بسپارند. وقتی زبان دوم را یاد می گیرید، مغز شما در یادآوری خاطرات و درک مفاهیم بهتر می شود.

7- دو زبانه ها در حل مسئله بهتر هستند:

زبانه ها حل کننده های عالی مشکل هستند زیرا از دو سیستم زبانی متفاوت بهره مند هستند. این سیستم دو زبانه به افراد دوزبانه اجازه می دهد تا اطلاعات را با دقت و کارایی بیشتری پردازش کنند. همچنین چندزبانه حلال مشکلات بهتری هستند زیرا به بیش از یک سیستم ارتباطی دسترسی دارند. این کثرت اطلاعات به آن‌ها کمک می‌کند تا راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای مشکلات بیابند که برای کسی که فقط به یک زبان صحبت می‌کند دشوار است. همچنین نشان داده شده است که دوزبانگی به طور کلی توانایی های شناختی را تقویت می کند.

8- زبانی برای کسب و کار در سطوح بالا:

شکی وجود ندارد که آلمانی زبانی بی بدیل برای استفاده در امور تجاری است زیرا این زبان یکی رایج ترین زبان های جهان شناخته می شود. این زبان دارای واژگان و عبارات فراوانی است که برای انجام معاملات پیچیده تجاری مناسب است. آلمانی به دلیل دقت و وضوح خود شناخته شده که برای انتقال پیام های انتقادی به مخاطبان بسیار ایده آل عمل می کند. همچنین برای مشاغل یا سازمان هایی که با شرکت های آلمانی در ارتباط هستند مفید است.

9-تعداد زیاد گویشوران:

آلمانی پر تکلم ترین زبان در قاره سبز اروپا است. حدود 95 میلیون گویشور بومی که به آلمانی صحبت می کنند و بیش از 185 میلیون گویشور در سراسر جهان دارد که آن را به عنوان دومین زبان پرگویش در اروپا پس از انگلیسی تبدیل کرده است. این زبان دارای تنوع زیادی از کلمات، قواعد دستور زبان و تلفظ است که آن را به یک زبان جالب و همه کاره برای یادگیری تبدیل می کند. همچنین زبان آلمانی به عنوان یک زبان رایج در اروپای مرکزی و شرقی در نظر گرفته می شود.

10- دروازه ای به سوی قدرت های بزرگ اقتصادی:

آلمانی با داشتن بزرگترین اقتصاد و چهارمین تولید ناخالص داخلی، به زبانی همه کاره و تاثیرگذار تبدیل شده ا که در تجارت، سیاست، علم و زندگی روزمره استفاده می شود. یکی از مزایای یادگیری زبان آلمانی این است که به شما امکان دسترسی به یک بازار بزرگ و متنوع را می دهد. زبان آلمانی بخش قابل توجهی از جمعیت گویشوران را به خود اختصاص داده و آلمانی همچنین دارای میراث ادبی غنی است.

11-تحصیل ارزان:

هزینه زندگی کم و تحصیل ارزان برای علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی در دسترس است. بسیاری از دوره های آنلاین و بوت کمپ ها با کسری از هزینه های تحصیل سنتی در دسترس هستند که هم دانشجویان داخلی و هم بین المللی می توانند از آنها استفاده کنند. این برنامه ها فرصتی را برای زبان آموزان فراهم می کند تا مهارت های خود را در زمینه های مختلف از جمله تجارت، حقوق، علوم و مهندسی توسعه دهند.

12-یادگیری زبان آلمانی در سنین کم بهره وری شما را در آینده افزایش می دهد:

به گفته وب سایت Learn Languages، دلایل زیادی برای وادار کردن فرزندان شما به یادگیری آلمانی وجود دارد که یکی از دلایل این است که آلمانی رایج ترین زبان اروپا است. اگر قصد دارید با سایر کشورهای آلمانی زبان ارتباط برقرار کنید یادگیری زبان آلمانی بهترین انتخاب شما خواهد بود.

13-از هر ده کتاب یک کتاب به زبان آلمانی نوشته شده است:

طبق گزارش موسسه خدمات خارجی، از هر ده کتاب، یک کتاب به زبان آلمانی نوشته شده است و از نظر انتشار سالانه کتاب‌های جدید در رتبه پنجم قرار دارد.  آلمانی دارای تاریخ ادبی غنی است و در زمینه های مختلف از جمله تجارت و مهندسی استفاده می شود. فراتر از شرکت در کلاس ها یا یادگیری به صورت خودخوان، راه های زیادی برای غوطه ور شدن در این زبان جذاب وجود دارد. با اصول اولیه مانند خواندن و نوشتن شروع کنید. هنگامی که مبانی پایه این زبان آشنا شدید، شروع به مطالعه واژگان و گرامر کنید. با تمرین واستمرار می توان به سطح بالایی از این زبان رسید و با شهروندان آلمانی ارتباط موثر برقرار کرد. با تسلط بر زبان آلمانی یادگیری سایر زبان های زنده دنیا برای شما آسان خواهد شد.

14-مزایای اینترنت از زبان آلمانی:

آلمانی یکی از محبوب ترین زبان هایی است که درست بعد از زبان روسی در اینترنت نوشته شده است. به طور خاص، حدود 6 درصد از اینترنت به محتوای آلمانی اختصاص دارد. در حقیقت اگر زبان آلمانی را نادیده بگیرید، میلیون ها مشتری بالقوه اینترنتی خود را از دست خواهید داد. آیا می‌دانستید که دامنه de. در برهه ای زمان دومین دامنه محبوب پس از .com به شمار میرفت؟

15-زبان آلمانی بستری مناسب برای کارآفرینان:

برلین آلمان طی سالیان سال به عنوان کانونی برای کارآفرینان شناخته می شود. اگر قصد دارید به عنوان یک دیجیتال نومدر در آلمان مشغول به کار شوید، کشوری مناسب را انتخاب کرده اید.

به یاد داشته باشید که یادگیری یک زبان ممارست و تلاش می طلبد. اگر قصد تحصیل در آلمان دارید، استفاده از دوره ها و برنامه های تبادل زبان بهره وری زبان شما را مضاعف خواهد کرد.

 

نکات مثبت تحصیل در کشورهای آلمانی زبان

یادگیری زبان آلمانی در حین تحصیل در آلمان مزایای بی شماری را ارائه می دهد که می تواند تجربه شما را به عنوان یک دانشجوی بین المللی بسیار افزایش دهد. در اینجا به به برخی از کلیدی ترین مزایا اشاره می کنیم:

ثبت نام در دوره های زبان: اکثر دانشگاه های آلمان دوره های زبان را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. از این کلاس‌ها استفاده کنید، زیرا برای پاسخگویی به نیازهای مهاجران خارجی طراحی شده‌اند و می‌توانند پایه زبان آلمانی شما را مستحکم نماید.

با افراد محلی تمرین کنید: سعی کنید با دانشجویان و مردم آلمان گفت وکنید. از اشتباه کردن نترسید زیرا تمرین کلیدی برای بهبود مهارت های زبانی شماست. بسیاری از آلمانی ها از تلاش های شما برای صحبت کردن به زبان خود قدردانی خواهند کرد و صبوری و حمایت آنها را دریافت خواهید کرد.

برنامه‌های تبادل زبان: به دنبال برنامه‌های تبادل زبان باشید و تا جایی که می‌توانید با افراد نیتیو مهارت مکالمه خود را افزایش دهید.

خودتان را غرق زبان آلمانی کنید: تا جایی که ممکن است خود را با زبان آلمانی احاطه کنید. فیلم ها، برنامه های تلویزیونی آلمانی را تماشا کنید و به موسیقی یا پادکست آلمانی گوش دهید. توجه به این موارد به شما کمک خواهد کرد تا به تلفظ وعبارات محاوره ای زبان عادت کنید.

به زبان آلمانی بخوانید: با متون ساده شروع کنید و به تدریج به مطالب پیچیده تر بروید. روزنامه ها، کتاب ها یا مقالات آنلاین را به زبان آلمانی بخوانید تا دایره لغات و فهم خود را بهبود ببخشید.

 

یک ژورنال زبان داشته باشید: یک مجله داشته باشید که در آن روزانه به زبان آلمانی بنویسید. می توانید تجربیات، افکار یا آموخته های خود را شرح دهید. این تمرین به تقویت گرامر، ساختار جمله و واژگان شما کمک شایانی می کند.

در فعالیت‌های گروهی شرکت کنید: به باشگاه‌ها، تیم‌های ورزشی یا سازمان‌های فرهنگی بپیوندید که در آنها به طور منظم آلمانی صحبت می‌شود زیرا به شما فرصت های بیشتری برای تمرین مهارت های زبانی خود در محیطی آرام و لذت بخش می دهد.

برنامه‌های زبان و منابع آنلاین: از برنامه‌های یادگیری زبان و منابع آنلاینی که درس‌ها، تمرین‌ها و آزمون‌های تعاملی ارائه می‌دهند، استفاده کنید. برخی از برنامه های محبوب زبان عبارتند از: Duolingo، Babbel ، Memrise، HelloTalk، HiNative و Tandem

صبور و پایدار باشید: یادگیری یک زبان جدید به زمان و تلاش نیاز دارد. از چالش های اولیه ناامید نشوید. پیشرفت خود را هر چقدر هم که کوچک باشد جشن بگیرید و به خودتان سخت بگیرید تا پیشرفت کنید.

فرهنگ آلمان را کاوش کنید: درباره تاریخ، سنت ها و هنجارهای فرهنگی آلمان اطلاعات کسب کنید.

از آلمانی در زندگی روزمره استفاده کنید: وسایل موجود در محل زندگی خود را با کلمات آلمانی برچسب بزنید، تلاش نمایید به زبان آلمانی فکر کنید و از زبان در فعالیت های روزمره خود استفاده کنید.

به دنبال بازخورد باشید: از دوستان یا اساتید آلمانی زبان خود بخواهید که در مورد مهارت های زبانی شما بازخورد ارائه کنند. انتقاد سازنده می تواند در شناسایی زمینه هایی که باید تقویت شود بسیار ارزشمند باشد.

به یاد داشته باشید، غوطه ور شدن در زبان و فرهنگ آلمانی در طول تجربه تحصیل ، نه تنها مهاجرت تحصیلی شما را غنی می کند، بلکه لحظات لذت بخش و مفرحی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

اکثر دانشگاه ها دوره های زبان را ارائه می دهند

در حالی که در دسترس بودن و ساختار دوره های زبان ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد، به طور کلی می توانید دوره های زبان را در انواع دانشگاه ها و موسسات زیر بیابید:

دانشگاه های دولتی: اکثر دانشگاه های دولتی آلمان دوره های زبان آلمانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این دوره ها اغلب توسط مراکز زبان دانشگاهی یا موسسات زبان برگزار می شود.

دانشگاه‌های خصوصی: دانشگاه‌های خصوصی نیز ممکن است دوره‌های زبان را برای دانشجویان بین‌المللی خود ارائه دهند که شهریه نسبتا زیادی از شما دریافت می کنند.

Studienkollegs: اگر دانشجوی بین المللی هستید که نیاز به شرکت در Studienkolleg (دوره مقدماتی دانشگاه) دارید که احتمالاً با دوره های زبان آلمانی به عنوان بخشی از برنامه درسی مواجه خواهید شد.

آموزشگاه ها و موسسات زبان: علاوه بر دوره های دانشگاهی، آموزشگاه ها و موسسات خصوصی زبان نیز وجود دارند که دوره های زبان آلمانی را ارائه می دهند. این آموزشگاه ها هم برای دانشجویان بین المللی و هم برای مهاجران تازه وارد

دوره های آنلاین: با افزایش محبوبیت آموزش آنلاین، برخی از دانشگاه ها و آموزشگاه های زبان، دوره های زبان آلمانی را به صورت آنلاین ارائه می دهند که به دانش آموزان این امکان می دهد از راه دور زبان آلمانی را بیاموزند.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در آلمان و تحصیل در اتریش اقدام نمایید.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در کشورهای مختلف و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مزایای تحصیل در کشورهای آلمانی زبان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top