info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای خانه به دوشی آلمان

ویزای خانه به دوشی آلمان که ویزای فریلنسری آلمان نیز نامیده می شود، اجازه اقامتی است که به افراد دیجیتال نومد اجازه می دهد در آلمان در حین کار از راه دور زندگی کنند که این نوع از ویزا برای فریلنسرها و کسانی که می خواهند در کشور آلمان کسب و کار خود را آغاز نمایند مناسب می باشد.



آلمان به دنبال جذب نیرو های متخصص و کارآفرینان جوان است تا نیاز های بازار کار خود را رفع نماید. کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور یکی از دلایل اصلی اصرار این کشور برای اجرای برنامه هایی است که نیرو های جوان را جذب کند.

ویزای خانه به دوشی آلمان فقط یک ویزا نیست بلکه یک مجوز اقامت است که به شما این امکان را می دهد به طور موقت در آلمان زندگی کنید و یک پل بزرگ برای دستیابی به اقامت دائم است. اگرچه کل پروسه اقامت دائم آلمان حدود سه سال طول می کشد، اما برخی از مهاجران از ویزای فریلنسری آلمان برای شروع زندگی در آلمان در حین کار از راه دور استفاده کرده اند.

بنابراین، اگر می خواهید به عنوان یک دیجیتال نومدر در آلمان زندگی کنید، اولین قدم این است که برای ویزای دیجیتال نومد آلمان اقدام کنید. به دلیل نظام بوروکراسی آلمان، اخذ این ویزا دردسر های خاص خود را دارد. اما اگر می‌خواهید در یکی از زیباترین کشور های اروپایی زندگی کنید، می توانید برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید.

ویزای دیجیتال نومد آلمان رسماً ویزای فریلنسر آلمان یا ویزای Freiberufler نامیده می شود که به عنوان یک اجازه اقامت عمل می کند و به شما این امکان می دهد به عنوان یک فریلنسر در آلمان زندگی و کار کنید. این ویزا به دو دسته تقسیم می شود:

ویزای ورودی فریلنسر: که به آن ویزای ملی (D) نیز گویند. برای دریافت این ویزا می توان از سفارت یا کنسولگری آلمان نزدیک خود اقدام نمود. این ویزا فقط چندین ماه اعتبار دارد که بایستی به افسران اداره مهاجرت آلمان اطلاع دهید که هدف شما از ورود به این کشور کار به عنوان یک فریلنسر است. هنگامی که با استفاده از این ویزا وارد آلمان شدید، می توانید آن را به مجوز اقامت فریلنسر تغییر دهید که به شما کمک می کند به زندگی در آلمان به عنوان فریلنسر ادامه دهید.

اجازه اقامت فریلنسر: این اجازه اقامت به شما اجازه می دهد برای مدت طولانی در آلمان زندگی و کار کنید. زمانی که در آلمان ساکن هستید می توانید به اداره مهاجرت آلمان برای این مجوز درخواست دهید. پس از دریافت مجوز اقامت فریلنسر، ویزای ورودی فریلنسر یا ویزای ملی (D)  دیگر معتبر نخواهد بود.

دو نوع مختلف ویزای فریلنسر آلمان وجود دارد که باید با توجه به حیطه ی فعالیت خود اقدام کنید. نوع اول ویزای کار آزاد است که بیشتر برای دیجتال نومدرها کاربرد دارد که مرتبط با مشاغل حوزه فرهنگ و اقتصاد است. به عنوان مثال می توان به نویسندگان، هنرمندان، پزشکان خوداشتغال، معلمان، مهندسان و معماران اشاره کرد. نوع دوم ویزای خوداشتغالی است که به کسانی اعطا می شود که صاحب یا مدیر یک کسب و کار هستند.

 

شرایط ویزای خانه به دوشی آلمان

هرکسی که شرایط لازم و تخصص لازم برای ویزای فریلنس آلمان را داشته باشد واجد شرایط درخواست ویزای خانه به دوشی آلمان است. علاوه بر اینکه در حرفه خود مهارت کافی دارید بایستی شرایط زیر را برآورده نمایید:

-یک نیاز منطقه ای یا نفع اقتصادی برای حرفه شما وجود داشته باشد

-شما باید ثابت کنید که مشتریانی دارید که علاقه مند به دریافت خدمات شما هستند که می تواند به شکل قبضی از یک مشتری باشد که خدمات شما را دریافت کرده است

-شما باید نشان دهید که قادر به داشتن حداقل درآمد 9000 یورو در سال هستید که درآمدی مناسب برای داشتن یک زندگی راحت در آلمان محسوب می شود

-شما باید اقامت قانونی آلمان را داشته باشید. بنابراین، قبل از درخواست برای ویزای دیجیتال نومد آلمان، باید به دنبال محل اقامت باشید و آدرس محل سکونت خود را در یک اداره ثبت محلی ثبت کنید

-افراد بالای 45 سال، باید حقوق بازنشستگی کافی داشته باشند که که تا 67 سالگی باید یکی از موارد زیر را ارائه بدهند:

مستمری ماهیانه 1332.36 یورویی به مدت حداقل 12 سال داشته باشند

دارایی به ارزش حداقل €194,631 داشته باشند

 

مدارک لازم برای ویزای خانه به دوشی آلمان

همانند درخواست برای هر نوع تایپ از ویزا، هنگام درخواست ویزای خانه به دوشی آلمان باید مدارکی را ارائه دهید. قبل از ارسال درخواست خود به سفارت آلمان در کشورتان، مطمئن شوید که این مدارک را آماده کرده اید:

-پاسپورت

تکمیل فرم درخواست که این فرم مجوز اقامت فریلنسران (Antrag auf Erteilung eines Aufenthaltstitels) نامیده می شود که بایستی با دقت پر شود

-عکس در اندازه پاسپورت. این عکس باید جدید باشد و مطابق با شرایط عکس ویزای آلمان گرفته شده باشد

اثبات داشتن درآمد کافی

-ارائه صورت حساب هایی از حداقل 2 مشتری که نشان دهد آنها از خدمات شما استفاده کرده اند

-اگر مدرس زبان یا هنرمند هستید، به مدرکی دال بر درآمد منظم نیاز دارید، مانند حساب پس انداز بانکی، حواله های عادی و غیره. همچنین می توانید از طرف شخص ثالث اظهارنامه الزام به انجام تعهد ارسال کنید

-رزومه یا CV

-فارغ التحصیلان دانشگاه باید مدرک معتبر از دانشگاه یا موسسه معتبر ارائه نمایند

بیمه درمانی. شما به بیمه درمانی نیاز دارید که در صورت بیمار شدن در آلمان، هزینه های درمانی شما را پوشش دهد. اما از آنجایی که بیمه‌های سلامت عمومی مشمول افراد بدون ویزا نمی شود، باید ابتدا برای یک طرح بیمه خصوصی اقدام کنید و بعداً برای بیمه درمانی عمومی ثبت نام کنید

- تاییدیه اجاره نامه از صاحبخانه شما

- مدرک دال بر ثبت آدرس شما

-اگر بالای 45 سال هستید، مدارکی مبنی بر برنامه بازنشستگی، مانند پس انداز، حقوق بازنشستگی، دارایی و غیره ارائه دهید

-اگر قصد دارید به عنوان صاحب یک کسب و کار در آلمان زندگی کنید، باید مدارک اضافی زیر را ارسال نمایید:

طرح کسب و کار ( بیزینس پلن )

طرح تامین مالی

نامه دال بر ثبت شرکت خود در اداره ثبت شرکت های آلمان

نامه ای از دانشگاه مبنی بر تایید تحصیلات شما که کسب و کار مرتبط با رشته تحصیلی شماست

شما همچنین می توانید برای تحصیل در آلمان اقدام نمایید.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اتریش آماده ارایه مشاوره در خصوص تحصیل، انواع ویزا و اقامت دایم می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای خانه به دوشی آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top