info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای اسپانسرشیپ انگلستان

شرکت یا سازمان شما باید یک لایسنس اسپانسرشیپ معتبر برای حمایت از نیروهای ماهر خارجی که برای شما در انگلستان کار می کنند داشته باشد. برای دریافت لایسنس اسپانسرشیپ ویزای انگلستان، باید به وزارت کشور انگلیس درخواست داده و هزینه های مربوطه را بپردازید. در ادامه به تفصیل به ویزای اسپانسرشیپ انگلستان می پردازیم.



وزارت کشور انگلستان فقط به شرکت ها یا سازمانی هایی لایسنس اسپانسرشیپ اعطا می کند که بتوانند موقعیت های شغلی واقعی جهت استخدام را ثابت کنند و نیرو های کاری که تحت اسپانسرشیپی قرار می گیرند شرایط لازم را داشته باشند.

از زمانی که دولت انگلیس تغییرات عمده در سیستم مهاجرت اعمال کرد، آزادی رفت و آمد میان انگلیس و اتحادیه اروپا از میان رفت. در حال حاضر، مشاغلی که مایل به استخدام نیروی کار غیر بومی خارج از بریتانیا و ایرلند هستند، بایستی لایسنس اسپانسرشیپ معتبر داشته باشند.

 

ویزا اسپانسرشیپ انگلیس 2023

تحت سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیاز انگلیس، ساکنان غیر انگلیسی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند باید توسط یک کارفرمای دارای لایسنس اسپانسرشیب معتبر مورد حمایت قرار گیرند. لایسنس اسپانسرشیپ یک مجوز تجاری برای حمایت از کارگران خارجی و استخدام آنها در انگلستان محسوب می شود.

وظایف دارندگان لایسنس اسپانسرشیپ به قرار زیر است:

-ثبت هرگونه اسناد مربوط به حقوق و دستمزد ، شماره های NI ( بیمه ملی) و جزئیات تماس

-نظارت بر افراد تحت اسپانسرشیپ و اطلاع به وزارت کشور در صورت تغییر در شرایط

-نظارت بر عدم حضور

 

لایسنس اسپانسرشیپ انگلیس

طبق سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیاز انگلیس، مسیرهای اصلی مهاجرت برای نیروهای خارجی که در انگلیس کار می کنند که شامل ویزای کاری تحت اسپانسرشیپی می شود به قرار زیر است:

-ویزای کارگران ماهر

-ویزاهای جابجایی تجاری جهانی

-ویزای کادر درمان

-ویزای کار موقت

هر یک از این ویزاهای مذکور نیاز به حمایت یک کارفرمای دارای لایسنس دارد.

برای استخدام نیروهای کار هر یک از این ویزاها، کارفرما باید نسبت به دریافت لایسنس اسپانسرشیپ به ویزا و مهاجرت بریتانیا (UKVI) درخواست دهد. لایسنس اسپانسرشیپ به سازمان ها یا شرکت ها اجازه می دهد تا از نیروی کار خود حمایت کنند. فقط سازمان‌ها و شرکت ها حق دارند اسپانسر شوند و اشخاص نمی توانند اسپانسر شوند.

وزارت کشور انگلیس برای جلوگیری از کار غیرقانونی و سوء استفاده از سیستم مهاجرت به رژیم اسپانسرشیب متکی است.

رژیم لایسنس اسپانسرشیپ به این منظور تاسیس شده که:

-اسپانسر باید تمام وظایف خود نسبت به نیروهای کار مهاجر را به درستی انجام دهد.

-کارگران اسپانسر شده شرایط امتیاز را برآورده کنند و مهارت های زبانی مورد نیاز را دارا باشند.

-موقعیت های شغلی تحت اسپانسرشیپی الزامات شغل مربوطه را برآورده نمایند.

در صورتی که دارندگان لایسنس اسپانسرشیپ به وظایف خود به درستی عمل نکنند، از جریمه های قابل توجه گرفته تا لغو مجوز، که منجر به از دست دادن کارمندان و محدود شدن ویزای آنها می شود و در نتیجه مجبور می شوند انگلیس را پیش از موعد ترک کنند مواجه می شوند.

 

شرایط دریافت لایسنس

وزارت کشور انگلستان توانایی کارفرما برای برآورده کردن الزامات و شایستگی وی را می سنجد. یک تیم ویژه در وزارت کشور انگلستان  درخواست های ویزای اسپانسرشیپی را بررسی می کند.

هیچ محدودیتی در نوع سازمان یا شرکتی که می تواند لایسنس اسپانسرشیپ اخذ کند، مشروط بر اینکه شرایط و الزمات را برآورده کند وجود ندارد.

عدم رعایت هر یک از معیارهای واجد شرایط بودن و شایستگی منجر به رد درخواست متقاضی می شود.

معیار های لازم برای دریافت لایسنس:

1. سازمان یا شرکت شما واقعی است و به طور قانونی در بریتانیا فعالیت یا تجارت می کند.

شرکت شما باید با حسن نیت تاسیس شده باشد. به عنوان مثال، شرکت های  با مسئولیت محدود باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود.

هیچ شرط یا دستورالعمل خاصی مبنی بر اینکه شرکت در دوره زمانی مشخصی معامله کند وجود ندارد، اما دارنده باید مقیم انگلستان باشد که تا در صورت بروز هر سوالی به وزارت کشور انگلستان مراجعه کند.

 

2. این سازمان یا شرکت در انگلستان مستقر باشد.

درخواست متقاضی بدون حضور فعال یا تجاری در انگلیس رد خواهد شد. اگر سازمان یا شرکت در انگلستان محل فیزیکی نداشته باشد اما مدل کسب و کار مجازی باشد، می تواند برای ویزای اسپانسرشیپی انگلیس درخواست پذیرش دهد. با این حال، باید به طور واضح اثبات کند که می تواند وظایف و تعهدات اسپانسرشیپی خود را انجام دهد. علاوه بر این متقاضی باید به طور قانونی در انگلستان فعالیت یا تجارت کند.

 

مدت زمان صدور لایسنس

یکی از الزامات درخواست های ویزا در دسته های کارگر و کارگر موقت، داشتن لایسنس اسپانسرشیپ معتبر است. قبل از اینکه وزارت کشور اعطای ویزا را بررسی کند، متقاضی باید ثابت کند که یک پیشنهاد کاری از شرکتی که مجاز به انجام تجارت در انگلستان است دارد.

کارفرما هنگام ارائه گواهی اسپانسرشیپ به یک متقاضی خاص، تاییدیه ای به وزارت کشور ارسال می کند که شرایط شغلی مورد نظر با شرایط درخواست ویزای مربوطه مطابقت دارد.

در بیشتر موارد، پروسه تایید لایسنس اسپانسرشیپ حدود یک روز کاری زمان می برد. با این حال، در صورتی که وزارت کشور انگلیس خواستار توضیح بیشتر در مورد اطلاعات ارائه شده باشد، این بازه زمانی می تواند افزایش یابد.

پس از تأیید، گواهی در حساب سیستم مدیریت اسپانسر کارفرما (SMS) فعال می شود و به نیروی کار ماهر تعیین شده اعطا می شود. کارفرما باید دارای لایسنس اسپانسرشیپ باشد تا بتواند گواهی اسپانسرشیپ را صادر کند. این لایسنس به کسب و کارها اجازه می دهد تا به طور قانونی نیروهای واجد شرایط را استخدام کنند.

 

هزینه اخذ ویزای اسپانسرشیپ انگلیس

هزینه ویزای اسپانسرشیپ انگستان به نوع سازمان یا شرکت بستگی دارد. این هزینه درخواست هر بار  (هر چهار سال یکبار) که اسپانسر لایسنس خود را تمدید می کند پرداخت می شود. هزینه‌ها سالانه توسط وزارت کشور بررسی  و در صورت هرگونه تغییر اعلام می شود. سازمان‌ ها یا شرکت هایی که متوسط یا بزرگ در نظر گرفته می شوند، ملزم به پرداخت هزینه 1476 پوند برای لایسنس اسپانسرشیپ هستند. این هزینه به سازمان ها یا شرکت هایی تعلق می گیرد که جزء دسته بندی اسپانسر کوچک نیستند.

یک سازمان یا شرکت در صورتی به عنوان یک اسپانسر کوچک واجد شرایط در نظر گرفته می شود که:

-گردش مالی سالانه 10.2 میلیون پوند یا کمتر دارد

-ارزش کل دارایی های آن 5.1 میلیون پوند یا کمتر باشد

- 50 کارمند یا کمتر دارد

خیریه های ثبت شده نیز به عنوان اسپانسران کوچک به حساب می آیند.

سازمان ها یا شرکت های که به عنوان اسپانسران کوچک شناخته می شوند، ملزم به پرداخت هزینه لایسنس اسپانسرشیپ به میزان 536 پوند هستند.

اگر قبلاً اسپانسرشیپ نیروی ماهر (که سابقا به عنوان اسپانسرشیپ سطح 2 شناخته می‌شد) کسب کرده اید و تصمیم به اضافه کردن زیر شاخه دارید، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد. به عنوان مثال، اگر دارای لایسنس نیروی کار ماهر هستید و می خواهید اسپانسر Specialist Worker (انتقال درون شرکتی Tier 2 سابق) شوید، باید درخواست خود را از طریق سیستم مدیریت اسپانسر ارسال کنید.

 

نظارت و گزارش

کارفرما باید سیستمی برای نظارت بر کارکنان تحت اسپانسر خود داشته باشد و در صورتی که فرد تحت اسپانسر مشمول یکی از موارد زیر شد، ظرف ده روز کاری گزارش دهد:

-در ساعات کاری ، مشغول به کار نمی شود

-ده روز غیبت غیر مجاز متوالی دارد

- قرارداد آنها زودتر از موعد انتظار فسخ شده است ( به عنوان مثال استعفا)

-نوع ویزای مهاجرتی فرد تغییر کند. به عنوان مثال، از ویزای نیروی کار ماهر تا مرخصی نامحدود اقامت عوض شود.

همچنین، اسپانسر باید هر گونه نگرانی یا شواهدی مبنی بر اینکه نیروی تحت حمایت، شرایط اقامت خود در انگلستان را نقض کرده به وزارت کشور اطلاع دهد.

 

انواع مجوز اسپانسرشیپ انگلستان

تحت سیستم فعلی انگلستان دو نوع لایسنس اسپانسرشیپ وجود دارد:

-لایسنس اسپانسرشیپ برای کارگران (مشاغل ماهر یا طولانی مدت)

-کارگران موقت ( برای انواع خاصی از مشاغل موقت)

لایسنس کارگران برای مسیرهای زیر مورد نیاز است:

ویزای Skilled Worker

ویزای نیروی کار ارشد یا متخصص GBM (قبلاً به عنوان ویزای انتقال درون شرکتی شناخته می شد)

ویزای مبلغان مذهبی

 ویزای ورزشکاران بین المللی

لایسنس اسپانسرشیپ نیروی کار موقت برای حمایت از کارگران دوره های کوتاه مدت در مسیرهای زیر مورد نیاز است:

ویزای نیروی کار بسیار ماهر

نیروی کار خلاق

ویزای خیرین

نیروی مبلغ مذهبی

صرافان مجاز دولتی

ویزایی که بر اساس توافق نامه بین المللی به نیروی کار اعطا می شود

کارآموز فارغ التحصیل (ویزای تحرک تجاری جهانی)

تامین کننده خدمات ( ویزای تحرک تجاری جهانی)

نیروی کار توسعه انگلستان ( ویزای تحرک تجاری جهانی)

کارگر اعزامی (ویزای تحرک تجاری جهانی)

کارگر فصلی

 

مزایای لایسنس اسپانسرشیپ

هنگام دریافت لایسنس اسپانسرشیپ، نام شما به عنوان اسپانسر در وزارت کشور انگلیس ثبت می شود و می توانید شروع به صدور گواهی اسپانسر (CoS) برای مهاجران خارجی ماهر که الزامات را برآورده می کنند نمایید.

برای بسیاری از شرکت ها، توانایی استخدام استعدادهای ماهر خارجی به منظور رشد کسب و کار خود  امری ضروری به شمار می رود. این امر به ویژه پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نمود پیدا می کند که باعث شد بخش قابل توجهی از نیروی کار انگلستان از ژانویه 2021 تحت نظارت اسپانسر قرار گیرند تا وضعیت بازار کار انگلستان که کمی دچار بحران شده بود به قبل از برگزیت بازگردد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای اسپانسرشیپ انگلستان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top