info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

نحوه اخذ ویزای اقامت موقت (TRV) یا ویزای بازدید کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا برای افرادی است که می خواهند برای مدت کوتاهی، معمولاً 6 ماه یا کمتر، برای مقاصد مختلف اقامت مانند گردشگری، تجاری، ملاقات خانوادگی وغیره اقامت داشته باشند. نحوه اخذ ویزای اقامت موقت (TRV) یا ویزای بازدید کانادا در این مطلب تشریح می گردد.



اگر موفق به اخذ این ویزا شدید نمی توانید از پوشش بیمه سلامت برخوردار شوید زیرا اقامت شما موقتی و کوتاه مدت است. علاوه بر این، باید ثابت کنید که قصد دارید به کشور خود بازگردید و در کانادا نمی مانید. شما فقط برای هدفی که برای آن درخواست کرده اید مجاز به اقامت در کانادا هستید و نمی توانید برای یک برنامه طولانی مدت از قبیل تحصیل یا کار در کانادا بمانید. تنها در صورتی می توان به اخذ اقامت طولانی مدت نائل شد که هدف شما از مهاجرت روشن باشد. مثلا برای کار یا تحصیل اقدام کرده باشید. اکثر مسافران به ویزای اقامت موقت (TRV) نیاز خواهند داشت که به آنها اجازه ورود به کانادا را می دهد، اگرچه اتباع کشورهایی وجود دارند که فقط به مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز دارند، یا کاملاً معاف هستند و می توانند آزادانه با پاسپورت خود به کانادا وارد شوند.

 

معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای اقامت موقت

-حداقل 18 سال سن داشته باشید تا به عنوان متقاضی اصلی ویزا اقدام کنید

-پاسپورت معتبر صادر شده دولتی با حداقل یک صفحه خالی که آخرین صفحه پاسپورت نباشد، داشته باشید

-تمام مدارک خود را به زبان دیگری غیر از انگلیسی یا فرانسوی ترجمه و تأیید کنید

-دارای گواهی عدم سوء پیشینه کیفری باشید

-آماده پرداخت هزینه های درخواست ویزا و هزینه های پردازش ویزا باشید

-در صورت لزوم اسناد مربوطه را امضا و تاریخ کنید

-فرم رضایت مرکز درخواست ویزا (VAC) را پر کرده و امضا کنید

-کپی هایی از وضعیت فعلی مهاجرت خود به کشور های دیگر یا در کانادا ارسال نمایید

-از تمکن مالی کافی برای پوشش اقامت خود در کانادا بهره مند باشید

-آماده حضور و مصاحبه یا دادن اطلاعات بیومتریک باشید

-در صورتی که کنسولگری کانادا از شما درخواست معاینه پزشکی نمود، آن را انجام دهید

-ثابت کنید که اقامت شما در کانادا موقتی است و پس از پایان سفر به کشور خود باز خواهید گشت

-شما باید ثابت کنید که قصد کار یا تحصیل در کانادا را ندارید

با این حال، بسته به نوع ویزای TRV که برای آن درخواست پذیرش می کنید، ممکن است مجبور شوید معیارهای دیگری را نیز رعایت کنید.

 

انواع ویزای اقامت موقت کانادا

انواع مختلفی از ویزای اقامت موقت وجود دارد که با هدف بازدید از یکدیگر جدا می شوند که این ویزا ها عبارتند از:

ویزای بازدید کننده:  یا به زبان ساده تر ویزای توریستی کانادا ویزایی است که به شما امکان می دهد برای مقاصد گردشگری به کانادا بروید.

سوپر ویزا: ویزایی است برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ های شهروندان یا مقیم دائم کانادا برای دیدار با فرزندان یا نوه های خود برای مدت طولانی تر یعنی حداکثر تا 2 سال در یک دوره صادر می شود.

ویزای دیپلماتیک و رسمی: ویزای مقامات دولتی یا دیپلمات های کشورهای خارجی برای رفتن به کانادا برای انجام وظایف و مسئولیت های رسمی است.

ویزای حسن نیت: ویزای افرادی است که مقامات دولتی یا دیپلمات نیستند و نمی توانند واجد شرایط ویزای دیپلماتیک و رسمی باشند، اما دارای اهمیت یا رتبه هستند.

ویزای تسهیل کننده: این ویزا به افرادی اعطا می شود که شهروند کانادایی با ملیت دوگانه هستند، اما به دلیل شرایطی که خارج از کنترل اراده آن ها بوده، پاسپورت کانادایی ندارند. کنسولگری برای اینکه به آنها اجازه بازدید از کانادا را بدهد، با پاسپورت یک ملیت دیگر ویزای تسهیلی صادر می کند.

ویزای افراد تجاری و نمایندگی های تجاری: این ویزا برای افرادی صادر می شود که به منظور انجام تجارت، شرکت در جلسات، کارگاه ها، کنفرانس ها یا نمایشگاه های تجاری به کانادا می روند.

افرادی که مایل به ورود به کانادا برای زایمان هستند: این ویزا به زنانی داده می شود که می خواهند در کانادا نوزادی به دنیا بیاورند، زیرا هر کودکی که در کانادا متولد شود شهروند کانادا محسوب می شود.

ویزای اهداکنندگان عضو به مقیمان و شهروندان دائم کانادا: این ویزا برای کسانی است که می خواهند عضوی را به مقیم دائم یا شهروند کانادایی اهدا کنند.

ویزای دوگانه: این ویزا برای کسانی است که می خواهند به طور موقت در کانادا بمانند، اما قصد دارند برای ویزای دائمی نیز درخواست دهند و در درخواست پذیرش خود نیز آن را قید کرده اند.

 

شرایط لازم برای TRV کانادا چیست؟

از آنجایی که چندین نوع ویزای اقامت موقت یا بازدید کانادا وجود دارد متقاضیان با داشتن شرایط عمومی و خاص این ویزا می توانند نسبت به اخذ آن اقدام نمایند که در ادامه مقاله به شرایط عمومی و خاص می پردازیم.

 

شرایط عمومی برای تمام ویزاهای اقامت موقت

شرایط استاندارد ویزای کانادا مجموعه ای از معیارهایی است که برای هر یک از ویزاهای اقامت موقت، صرف نظر از هدف بازدید اعمال می شود.

برای درخواست هر یک از ویزاهای اقامت موقت کانادا باید فرم های زیر را ارسال کنید:

-فرم IMM 5257، درخواست اقامت موقت

-فرم IMM 5707، فرم اطلاعات خانواده

فرم های دیگری که ممکن است از شما خواسته شود پر نمایید شامل این موارد می گردد:

-فرم IMM 5409، اعلامیه قانونی اتحادیه حقوق کامن لاو

-فرم IMM 5476، استفاده از یک نماینده

-فرم IMM 5475، اختیار انتشار اطلاعات شخصی برای یک فرد تعیین شده

 

شرایط خاص ویزاهای اقامت موقت

اگر واجد شرایط استاندارد ویزای کانادا هستید، معیارهای دیگری بر اساس هدف شما از بازدید وجود دارد که بسته به هر نوع از ویزا متفاوت است. به چند نمونه از این الزامات در قسمت زیر پرداخته ایم:

-برای ویزای توریستی، باید یک برنامه سفر از مکان هایی که قصد بازدید از کانادا را دارید داشته باشید

-برای سوپر ویزا، باید یک دعوت نامه از فرزند یا نوه خود و مدرکی دال بر رابطه خود با آن ها مانند شناسنامه ارائه دهید

-برای ویزای تجاری، باید ثابت کنید که برای شرکتی غیر از شرکتی که در کانادا با آن تجارت می کنید کار می کنید

برای ویزای دیپلماتیک، باید مدارکی داشته باشید که ثابت کند شما یک مقام دولتی در کشور خود هستید و برای انجام وظایف رسمی و غیره به کانادا سفر می کنید

رعایت این شرایط برای دریافت ویزا بسیار مهم است. اگر از همه ی شرایط مذکور برخوردار نیستید، ممکن است لازم باشد مدارک دیگری را به کنسولگری کانادا ارسال کنید تا آنها را متقاعد کنید که ویزای شما را صادر نمایند، در غیر این صورت مقامات درخواست شما را رد خواهند کرد.

 

چگونه برای ویزای اقامت موقت یا بازدید کانادا اقدام کنیم؟

درخواست ویزای اقامت موقت دارای مجموعه ای از مراحل است که همه متقاضیان باید آنها را پشت سر بگذارند. دو روش برای درخواست TRV وجود دارد:

-درخواست آنلاین

-درخواست حضوری

از آنجایی که اکثر فرآیندهای درخواست دیجیتالی هستند، توصیه می شود در صورت امکان به صورت آنلاین درخواست دهید. با این حال، حتی اگر به صورت آنلاین درخواست دهید، اگر کنسولگری نیاز به مصاحبه یا بیومتریک شما داشته باشد، باید شخصاً حاضر شوید. اگر شخصاً درخواست دهید، باید چندین بار به کنسولگری مراجعه کنید تا کل فرآیند شما تکمیل شود.

پروسه درخواست ویزای TVR شامل این 5 مرحله می شود:

1- واجد شرایط بودن خود را برای ویزای اقامت موقت کانادا تایید کنید:

شما باید به وب سایت دولت کانادا مراجعه کرده و به تب مهاجرت بروید. روی آن تب کلیک کنید و سپس روی Visit کلیک نمایید. هنگامی که به صفحه وارد می شوید، پیوندی به نام "دریابید که آیا به ویزا نیاز دارید" را مشاهده خواهید کرد. روی آن لینک کلیک کنید و به یک نظرسنجی هدایت می شوید.

شما باید به سوالات صادقانه پاسخ دهید و دلیل سفر خود را انتخاب کنید. این پرسشنامه پاسخ های شما را تجزیه و تحلیل می کند و مشخص می کند که آیا به ویزای اقامت موقت نیاز دارید، آیا واجد شرایط هستید یا اینکه فقط به مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز دارید.

اگر واجد شرایط ویزای بازدیدکننده موقت هستید، صفحه شما را به دستورالعمل‌های نحوه درخواست راهنمایی می‌کند. شما می توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید و با دیجیتالی شدن روزافزون درخواست های ویزا، اگر به صورت آنلاین درخواست دهید، در زمان شما صرفه جویی خواهد شد. به چند سوال دیگر در مورد نظرسنجی «تعیین واجد شرایط بودن و درخواست آنلاین» پاسخ دهید و یک کد مرجع و یک چک لیست از کارهایی که برای درخواست باید انجام دهید به شما داده می شود.

2-ایجاد حساب کاربری:

شما باید کد مرجع را ذخیره کنید و سپس یک حساب کاربری در وب سایت دولت کانادا باز کنید. می توانید حساب را از طریق جزئیات حساب بانکی خود باز کنید یا از لاگین دولت کانادا (GCKey) استفاده کنید. پس از ورود، می توانید نسبت به درخواست ویزای اقامت موقت یا بازدید کانادا اقدام نمایید.

3-ارسال درخواست:

از کد مرجع خود برای دسترسی به پاسخ های پرسشنامه و فرم هایی که باید پر کنید استفاده کنید.

4- منتظر پردازش باشید و به درخواست های اضافی برای اطلاعات پاسخ دهید:

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، حدود 5 روز طول می کشد تا در حساب شما نمایش داده شود. طی چند هفته آینده، کنسولگری کانادا به درخواست شما رسیدگی خواهد کرد. اگر لازم باشد، شما را برای مصاحبه ویزا یا دادن اطلاعات بیومتریک دعوت خواهند کرد. در صورت دعوت شدن در مصاحبه باید در زمان مقرر در مصاحبه شرکت کنید و به تمام سوالات صادقانه پاسخ دهید.

5-ارسال پاسپورت خود برای مهمور شدن:

پس از تایید ویزای اقامت موقت کانادا، اعلانی در حساب آنلاین شما نمایش داده می شود یا پس از تکمیل مصاحبه، سفارت به شما اطلاع می دهد. مرحله بعدی این است که پاسپورت خود را برای مهر و پردازش ارسال کنید.

اگر تمام مراحل را به صورت آنلاین انجام داده باشید، سفارت ایمیلی حاوی دستورالعمل هایی برای ارسال پاسپورت برای شما ارسال می کند. شما باید پاسپورت و هزینه های پردازش را پست کنید و همچنین برای پاکت برگشتی بپردازید. اگر شخصاً در سفارت حضور داشته باشید، هزینه ها را در آنجا پرداخت می کنید و پاسپورت خود را به افسر کنسولی می دهید.

کنسولگری پاسپورت شما را پردازش و آن را مهر می کند و به شما باز می گرداند. پس از آن می توانید مقدمات سفر خود را برای بازدید از کانادا آغاز نمایید.

شما همچنین می توانید برای اکسپرس انتری کانادا، پی آر کانادا، خرید پمپ بنزین در کانادا، فرنچایز و ویزای استارتاپ کانادا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به استان های مختلف کانادا از روش های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • نحوه اخذ ویزای اقامت موقت (TRV) یا ویزای بازدید کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top