info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

برنامه خود اشتغالی کبک

برنامه خوداشتغال کبک به افراد واجد شرایط این فرصت را می دهد تا اقامت دائم این استان فرانسه زبان را مشروط بر اینکه بتوانند به طور موثر خود را به عنوان یک تاجر مستقل یا حرفه ای در استان معرفی کنند دریافت نمایند. در ادامه بیشتر به برنامه خود اشتغالی کبک خواهیم پرداخت.



برای واجد شرایط شدن دراین برنامه، متقاضی باید حداقل دارایی خالص 100000 دلار کانادا و دو سال تجربه به عنوان یک فرد خوداشتغال در زمینه ای که قصد دارد در کبک فعالیت نماید داشته باشد.

کبک از مهاجران خارجی خوداشتغال که علاقه مند به مهاجرت کاری به عنوان یک تاجر مستقل یا حرفه ای هستند استقبال می کند. دولت کبک بیان کرده علاوه بر رعایت حداقل الزامات این برنامه، نیرو های خوداشتغال باید شرایط زیر را بپذیرند:

-علمکرد مناسب در خصوص حیطه تخصصی خود در حیطه زمانی مشخص

-سازماندهی کار

-تهیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز

-انجام وظایف تخصصی

-جمع آوری سود و بررسی خطرات زیان ناشی از کار

 

شرایط برنامه خود اشتغالی کبک کانادا

وزارت مهاجرت کبک، وزارت مهاجرت، (MIFI) اعلام کرده که اتباع خارجی علاقه مند به اخذ اقامت دائم در کبک تحت برنامه کار خوداشتغال باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و سایر الزامات این برنامه را برآورده نمایند.

برای برگزیده شدن در این برنامه نیروهای خوداشتغال مستقر در مونترال باید سپرده اولیه 50000 دلاری یا بیشتر را در یک موسسه مالی محلی قرار دهند. نامزدهای مستقر در مناطق خارج از مونترال باید حداقل 25000 دلار ثبت نمایند.

همه نامزدهای برنامه کارفرمای خوداشتغال باید نمره قبولی زیر شبکه انتخاب کلاس اقتصادی کبک را برای برنامه خوداشتغالی کبک کسب کنند. برای فاکتورهایی که شامل سطح تحصیلات، تجربه حرفه ای، مهارت زبان در فرانسه و انگلیسی، اقامت و خانواده در کبک، سن، تمکن مالی، به داوطلبان تا 99 امتیاز (112 امتیاز در صورت همراهی همسر یا شریک کامن لاوی) تعلق می گیرد.

همه متقاضیان برنامه خوداشتغالی کبک باید قصد اقامت خود در کبک را نشان دهند. در طول بررسی درخواست های پذیرش، ممکن است از نامزدهای خوداشتغال کبک برای شرکت در مصاحبه انتخاب دعوت شود.

حداقل شرایط مورد نیاز برای این برنامه عبارتند از:

حداقل الزامات

فاکتور

دارا بودن حداقل دیپلم دبیرستان

سطح تحصیلات

حداقل دو سال تجربه در حرفه یا تجارتی که قصد دارند پس از استقرار در کبک انجام دهند، کسب کرده باشند.

 

تجربه حرفه ای به عنوان نیروی خوداشتغال

ارائه صورت حساب های بانکی در یکسال گذشته

تمکن مالی کافی

اگر در منطقه شهری مونترال مستقر هستید، حداقل 50000 دلار سپرده اولیه را در یک موسسه مالی محلی ثبت کنید. نامزدهای مستقر در خارج از مونترال باید 25000 دلار نشان دهند.

 

گذاشتن سپرده برای شروع خود اشتغالی

از نظر قانونی حداقل 100000 دلار کانادا به عنوان دارایی خالص به تنهایی یا با کمک همسر یا شریک کامن لاوی خود در صورت همراهی همسر یا شریک کامن لاوی

 

حداقل دارایی خالص

 

مراحل اخذ اقامت کبک کانادا از طریق خوداشتغالی

اگر متقاضی در یک حرفه مشخص شده فعالیت می‌کند یا به صورت خوداشتغال کار می‌کند، باید با تأیید نهادهای نظارتی در کبک اطمینان حاصل کند که از نظر قانونی نیز مجوز فعالیت در این استان را دارد. متقاضی لازم است الزامات مجوز کامل لازم برای کار در کبک را داشته باشد. یک ارزیابی اولیه توسط دولت کبک یا اداره مهاجرت در کشور متقاضی انجام خواهد شد تا بررسی شود که آیا تمام مدارک لازم ارائه شده است یا خیر. این بررسی تضمین می کند که درخواست کامل است و متقاضی معیارهای برنامه خود اشتغالی کبک را برآورده می نماید. پس از تکمیل موفقیت آمیز مرحله ارزیابی اولیه، متقاضی باید به مرحله انتخاب که فرآیند درخواست گواهی انتخاب کبک (QSC) و ویزای اقامت دائم کانادا است وارد شود. مانند سایر برنامه های مهاجرتی کبک، متقاضیان باید یک فرآیند دو مرحله ای را طی کنند. ابتدا متقاضی باید برای دریافت گواهی انتخاب کبک به دولت استان کبک مراجعه کند. دوم، پس از دریافت QSC، متقاضی باید برای بررسی پذیرش و ویزای اقامت دائم خود به دولت فدرال مراجعه کند.

 

سیستم امتیاز بندی خود اشتغالی در کبک

حداکثر امتیاز

معیارهای انتخاب

39

سایر فاکتورها

10

سن

14

تحصیلات

10

سابقه و تجربه کاری

5

سازگاری

22

زبان

100

مجموع امتیازات

 

هزینه برنامه خوداشتغالی کبک

هزینه این برنامه طبق آخرین تغییرات مورخ 1 ژانویه 2022 برای متقاضی اصلی 1,142  دلار و برای هر فرد وابسته به متقاضی اصلی 176 دلار کانادا مقرر شده است.

 

تفاوت خود اشتغالی فدرال کانادا و کبک

برنامه مهاجرتی کبک مشابه برنامه مهاجرتی خوداشتغالی فدرال است، با این تفاوت که برنامه کبک اجازه می دهد تا در طیف بیشتری از مشاغل درخواست پذیرش دهید اما برنامه فدرال محدود به کسانی می شود که در حوزه فرهنگی، ورزشی یا کشاورزی تجربه دارند.

 

معرفی سیستم بهداشت و درمان کبک

آیا می دانستید کارفرمای کبکی می تواند شما را در یک طرح بیمه خصوصی از طریق برنامه مراقبت های بهداشتی دولتی ثبت نام کند؟ سیستم مراقبت های بهداشتی در کبک بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ این استان است، بنابراین برای شما به عنوان یک خود اشتغال حائز اهمیت است که بدانید چگونه کار می کند، به خصوص اگر به تازگی در کبک مستقر شده اید.

سیستم بهداشت و درمان کبک یک طرح بیمه مراقبت های بهداشتی جهانی با بودجه عمومی در استان کبک کانادا است که توسط یک آژانس دولتی به نام Régie de l’assurance Maladie du Québec مدیریت می شود. سیستم بهداشت درمان کبک اکثر خدمات روتین مانند ویزیت پزشکان و دندانپزشکان را بدون پرداخت مشترک یا فرانشیز پوشش می دهد. مراقبت های بهداشتی در کبک از طریق یک طرح بیمه سلامت عمومی که توسط دولت کبک اداره می شود ارائه می شود که قانون بیمه سلامت بر آن حکمفرماست.

سیستم مراقبت های بهداشتی کبک یک سیستم جهانی، جامع و یکپارچه است که مراقبت های پزشکی و پوشش بستری را برای همه ساکنان کبک، صرف نظر از درآمد یا وضعیت شغلی آنها ارائه می دهد.

علاوه بر این، سیستم مراقبت های بهداشتی کبک دسترسی به خدمات ضروری پزشکی را بر اساس نیاز فراهم می کند. این بخش بیشتر هزینه داروهای تجویزی، مراقبت های دندانی و مراقبت از چشم را پوشش می دهد. متخصصان مراقبت های بهداشتی به صورت تیمی با یکدیگر همکاری می کنند تا خدمات با کیفیتی را به شما ارائه دهند.

وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی مسئول اداره سیستم مراقبت های بهداشتی در کبک است. همچنین از طریق کمپین های آگاهی عمومی، تحقیقات و برنامه های نظارتی برای شناسایی مسائل بهداشتی کمتر شناخته شده و نوظهور، زندگی سالم را ترویج می کند. دو نوع ارائه دهنده خدمات درمانی خصوصی و دولتی در کبک وجود دارد.

RAMQ (Régie de l’assurance Maladie du Quebec) یک شرکت دولتی است که طرح بیمه سلامت عمومی را از طرف دولت مدیریت می کند که هم برنامه جلوگیری از زیان مالی و هم برنامه بازپرداخت دارو را ارائه می دهد.

RAMQ همچنین برنامه های بیمه درمانی خصوصی را تنظیم می کند که می توانند توسط افراد یا کارفرمایان خریداری شوند اما باید با استانداردهای خاص تعیین شده توسط دولت مطابقت داشته باشند.

طرح بیمه درمانی کبک (QHIP) یک طرح بیمه ای است که همه ساکنان استان را پوشش می دهد. طرح بیمه درمانی کبک توسط Régie de l’assurance maladie du Québec اداره می شود. این آژانس مسئولیت مدیریت و پرداخت مزایای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در استان را بر عهده دارد.

کارت بیمه درمانی کبک گواهی پوشش شماست که در این کارت پلاستیکی عکس و امضای شما حک شده است. این کارت خدمات در بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشک، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها را شناسایی کرده و هزینه آن را پرداخت می‌کند. حتی اگر تحت پوشش بیمه RAMQ قرار نگرفته باشید، باید همیشه این کارت را همراه خود داشته باشید.

این کارت به منزله دریافت پوشش شماست و به شما امکان می دهد بدون پرداخت هزینه از جیب خود خدمات پزشکی دریافت کنید. همچنین برخی از هزینه های مربوط به مراقبتی که دریافت می کنید به شما بازپرداخت می شود.

هنگام مراجعه متخصصان بهداشت و درمان، کارت بیمه درمانی کبک خود را همیشه در دسترس داشته باشید زیرا سریعتر پذیرش خواهید شد.

اگر در کبک هنگام دریافت خدمات پزشکی کارت خود را به همراه نداشته باشید، ممکن است از شما خواسته شود که تمام مبلغ صورتحساب را قبل از دریافت درمان بپردازید.

همانطور که قبلا بیان کردیم دولت هزینه بیمه سلامت عمومی را پرداخت می کند. کبک دارای سیستم بیمه سلامت عمومی است، به این معنی که همه ساکنان طبق قانون ملزم به داشتن سطح اولیه پوشش هستند. این طرح بیمه درمانی کبک (QHIP) نامیده می شود.

 

QHIP ویزیت پزشک، اقامت در بیمارستان، داروهای تجویزی و سایر هزینه های پزشکی را پوشش می دهد. با این حال، استثناهایی برای این پوشش وجود دارد:

طرح بیمه سلامت عمومی توسط RAMQ (Régie de l’assurance maladie du Québec) مدیریت می شود. RAMQ به کلیه ادعاهای ارائه شده توسط پزشکان و دندانپزشکان و همچنین داروهای تجویزی و سایر لوازم پزشکی رسیدگی می کند.

طرح بیمه سلامت عمومی همه ساکنان کبک که شهروند یا مقیم دائم کانادا هستند تحت پوشش قرار می دهد. می دهد. همچنین برخی از ساکنان موقت، از جمله دانشجویان خارجی و کارگران خارجی را نیز کاور می کند.

برای واجد شرایط شدن پوشش بیمه سلامت عمومی، باید:

-شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید

-در کبک به مدت 183 روز در هر 12 ماه حضور فیزیکی داشته باشید

-اگر برای کار یا تحصیل به کبک مهاجرت می کنید، باید مجوز کار قانونی یا مجوز تحصیلی معتبر داشته باشید

در کبک، مراقبت های بهداشتی توسط دولت ارائه می شود، اما مردم می توانند بیمه درمانی خصوصی را برای پوشش خدماتی که تحت پوشش طرح عمومی نیستند، انتخاب کنند.

اگر از استان دیگری به کبک مهاجرت می کنید و واجد شرایط طرح استانی نیستید، خرید بیمه درمانی خصوصی را در نظر بگیرید. بیمه درمانی خصوصی ممکن است به پوشش بخشی یا تمام هزینه های مربوط به دریافت خدمات پزشکی در کبک کمک کند.

بیمه درمانی خصوصی می تواند به صورت گروهی از طریق یک کارفرما یا به صورت انفرادی از طریق بازار بیمه سلامت خریداری شود.

اگر بیماری مزمن مانند سرطان یا بیماری قلبی دارید، ممکن است به متخصص مراجعه نمایید. اگر مطمئن نیستید که  به متخصص نیاز دارید، با پزشک عمومی خود مشورت کنید. پزشک شما در صورت لزوم می تواند شما را به متخصص ارجاع دهد. پزشک می تواند با پرسیدن سوالاتی در مورد علائم، گرفتن تاریخچه پزشکی دقیق و انجام معاینه فیزیکی به شما کمک کند تا یک متخصص پیدا کنید.

شما همچنین می توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی کبک و پی آر کانادا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به استان های مختلف کانادا از روش های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • برنامه خود اشتغالی کبک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top