info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقایسه شرایط تحصیل در اتریش و آلمان

اگر تصمیم گرفته اید در یک کشور اروپایی تحصیل کنید اما نمی دانید گزینه مناسب برای شما اتریش و آلمان است؟ جای درستی آمده اید. هر دو کشور جزء مقاصد پرطرفدار تحصیلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شوند اما وجود برخی از تفاوت های کلیدی باعث می شود در انتخاب خود دقت ویژه ای داشته باشید. در ادامه بیشتر به مقایسه شرایط تحصیل در اتریش و آلمان خواهیم پرداخت.



در این مقاله به مقایسه و بررسی دو کشور از نظر شهریه (دولتی در مقابل خصوصی)، موقعیت (بزرگی یا کوچکی شهرها)، ایمنی (امنیت شخصی و نرخ جرم و جنایت)، سیستم بهداشت و درمان (کیفیت خدمات درمانی)، پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی (درصد فارغ التحصیلانی که در عرض شش ماه شغل پیدا می کنند)، موانع زبانی (چقدر راحت می توان بدون صحبت کردن به آلمانی امور روزانه را انجام داد)، آب و هوا (آب و هوا و میانگین دمای هوا) می پردازیم.

چرا این عوامل حائز اهمیت هستند؟

برای تحصیل در خارج از کشور، باید چند فاکتور مانند بودجه،  سبک زندگی و اهداف تحصیلی را مد نظر قرار دهید. جنبه های ذکر شده در این مقاله صرفا سعی می کند به واقعیت های شرایط تحصیل در اتریش و آلمان بپردازد. امیدوار هستیم که این مقاله به شما کمک کند تا در مورد کشور مورد علاقه خود برای ادامه تحصیل، تصمیم آگاهانه تری بگیرید.

 

هزینه های تحصیل

هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در آلمان و اتریش رایگان است. با این حال، دانشجویان همچنان مجبور به پرداخت هزینه ترم تحصیلی برای پوشش هزینه های اداری، عضویت در اتحادیه دانشجویی و حمل و نقل عمومی محلی خواهند بود. در آلمان، هزینه هر ترم بین 200 تا 500 یورو متغیر است، در حالی که در اتریش، 726.72 یورو در هر ترم است که کمی بالاتر از آلمان می باشد.

 

هزینه های زندگی

هزینه زندگی در اتریش کمی بالاتر از آلمان است. در اتریش، هزینه زندگی حدودا 1100 یورو در ماه برآورد می شود. در حالی که در آلمان، 861 یورو در ماه می باشد. با این حال، هزینه اجاره ملک در اتریش کمتر از آلمان است. شما به راحتی می توانید ماهانه تقریباً 400 یورو برای یک اتاق یک خوابه در شهر بزرگی مانند وین بپردازید، در حالی که برلین 700 یورو در ماه است.

 

هزینه پذیرش دانشگاه

هزینه پذیرش در دانشگاه های اتریش بسیار کمتر از آلمان است. دانشگاه های برتر، مانند دانشگاه وین، معمولا نرخ پذیرش خود را به طور عمومی اعلام نمی کنند. شانس شما برای پذیرش در دانشگاه های آلمان بیشتر است زیرا این کشور دانشگاه و کالج های متعددی دارد.

 

امکان کار در حین تحصیل

هر دو کشور به دانشجویان اجازه می دهد در حین تحصیل کار کنند. با این حال، در اتریش، فقط دانشجویان بین المللی از ملیت های خاص مجاز به کار هستند. محدودیت 10 ساعت در هفته برای دانشجویان مقطع کارشناسی و 20 ساعت در هفته برای دانشجویان کارشناسی ارشدی که مجاز به کار هستند وجود دارد.

با این حال، امکان کار در حین تحصیل در آلمان ساده تر است به نحوی که همه دانشجویان بین المللی مجاز به کار پاره وقت برای 240 روز یا تمام وقت برای 120 روز در سال هستند.

 

مالیات

در اتریش هرچه درآمد بیشتری داشته باشید، مالیات بر درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. شما به طور بالقوه باید تا 55 درصد در اتریش بپردازید در حالیکه در آلمان تنها 45 درصد مالیات می پردازید. هنگام مقایسه این دو کشور بایستی نرخ مالیات را مدنظر قرار دهید.

 

الزامات ویزا

آلمان و اتریش دو کشور واقع در منطقه شینگن هستند که شرایط ویزا برای شهروندان همه کشورهای عضو بسیار مشابه است. برای تحصیل در هر یک از این کشورها، به پاسپورت معتبر، مدارک مالی کافی مانند حساب بلاک شده و بیمه درمانی اجباری نیاز دارید. مهم ترین تفاوت زمان پردازش است زیرا ویزای دانشجویی اتریش سریعتر از آلمان رسیدگی و پردازش می شود. (بین 2 تا 4 هفته در مقایسه با آلمان که 6 تا 12 هفته به طول می انجامد.)

 

گزینه ای برای زندگی و کار پس از فارغ التحصیلی

هر دو کشور به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که پس از فارغ التحصیلی بمانند و مشغول به کار شوند. شما می توانید در مدت یک سال پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های اتریش که امکان تمدید تا ۲ سال پس از گرفتن اقامت دائم وجود دارد، جویای کار شوید یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

پس از فارغ التحصیلی در کشور آلمان به شما 18 ماه اجازه اقامت داده می شود که زمان کافی برای به دست آوردن یک موقعیت شغلی تمام وقت است.

 

تعداد دانشجویان بین المللی

تقریبا سالانه 100000 دانشجوی بین المللی اتریش را انتخاب می کنند، در حالی که آلمان بیش از سه برابر تعداد اتریش ( در حال حاضر حدود 350000 نفر) دانشجویان بین المللی دارد. تعداد کمتر دانشجویان بین المللی در اتریش باعث می شود تا با مردم اتریش تعامل بیشتری داشته باشید که البته به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد. اگر می خواهید با دانشجویان بین المللی بیشتری مواجه شوید، آلمان از دانشجویان بین المللی بیشتری برخودار است.

 

مساحت

آلمان مساحت بزرگتری نسبت به اتریش دارد و دانشگاه های آن در نقاط مختلف این کشور وسیع واقع شده اند. مساحت بزرگ آلمان به شما اجازه می دهد دانشگاه مناسب را با توجه به بودجه خودتان بیابید.

اتریش کشوری کوچکتر و متمرکزتر است که دانشگاه های آن در وین و سالزبورگ واقع شده اند که بسته به دیدگاه شخصی افراد ممکن است پرطرفدار یا کم طرفدار باشند.

 

امنیت

اتریش و آلمان جزء امن ترین کشورهای اروپایی محسوب می شوند که نرخ جرم و جنایت پایین است. با این حال، جرایم کوچک مانند جیب بری و سرقت در شهرهای بزرگ آلمان بیشتر از اتریش رخ می دهد  که وقوع جنین جرایمی در هر شهر بزرگی محتمل است.

 

سیستم بهداشت و درمان

سیستم بهداشت و درمان هر دو کشور به نحو احسن عمل می کند. بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به آخرین تجهزیات روز مجهز هستند و پزشکان، پرستاران و سایر کادرمان از صلاحیت بالایی برخوردار هستند. آلمان و اتریش دانشجویان بین المللی را ملزم به داشتن پوشش بیمه درمانی برای تایید ویزای دانشجویی می کند. با این حال، در صورتی که بیش از 6 ماه در اتریش اقامت داشته باشید، می توانید نسبت به ثبت نام در طرح بیمه ملی اقدام کنید.

 

قابلیت استخدام پس از فارغ التحصیلی

آلمان پس از فارغ التحصیلی، چشم انداز شغلی بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که از نرخ اشتغال نسبتاً بالایی برخوردار است. متأسفانه در اتریش حدود یک سوم از جمعیت دانشجویان بین المللی تصمیم می گیرند که ظرف سه سال این کشور را ترک نمایند. یکی دیگر از جنبه های مثبت برای آلمان این است که تسلط به زبان آلمانی به عنوان یک مهارت زبانی نیازی ضروری برای یافتن شغل نیست و مهاجرت خارجی می توانند آسان تر شغل مورد علاقه خود را پیدا نمایند.

 

مانع زبان

اگر قصد تحصیل در اتریش دارید، باید به زبان آلمانی مسلط باشید زیرا اکثر کلاس های درسی به این زبان تدریس می شوند. بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را در آلمان ارائه می‌دهند  که یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین‌المللی که آلمانی صحبت نمی‌کنند می باشد. با این حال، یادگیری برخی از اصول اولیه زبان آلمانی باعث می شود امور روزمره خود را آسان تر انجام دهید.

 

آب و هوا

آب و هوای اتریش سردتر از آلمان است و دمای آن از 15- درجه سانتیگراد در زمستان تا 25 درجه سانتیگراد در تابستان متغیر است. در مقابل، آلمان نوسان دمای بیشتری را در طول سال تجربه می کند. به عنوان مثال در طول تابستان با موج گرما دست و پنجه نرم خواهید کرد.

 

فرهنگ

اتریش و آلمان شباهت های فرهنگی زیادی دارند که در 2 هر کشور در طیف کشورهای سنتی قرار می گرند و تاکید زیادی بر ارزش های خانوادگی دارند. با این حال، این 2 کشور تفاوت های فرهنگی خاص خود را دارند. برای مثال، آلمانی‌ها در ارتباطات خود مستقیم ‌تر عمل می کنند، در حالی که اتریشی‌ها محتاط‌تر به نظر می‌رسند.

 

نتیجه گیری نهایی

وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی بین اتریش و آلمان به میان می آید انتخاب شما بستگی به فاکتورهای مختلف و اولویت های شما دارد.

اگر به دنبال تجربه یک زندگی سنتی تر هستید، اتریش ممکن است انتخاب بهتری باشد. اگر به مهارت های زبانی خود اطمینان ندارید اما همچنان می خواهید تجربه ای در سطح جهانی داشته باشید، آلمان گزینه بهتری است. با این حال، مهم نیست کدام کشور را انتخاب می کنید زیرا هر دو کشور تجربه ایده آلی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در کشورهای مختلف و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مقایسه شرایط تحصیل در اتریش و آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top