info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقایسه شرایط تحصیل در انگلیس و آمریکا

انگلستان و ایالات متحده آمریکا از دیرباز به جهت وجود دانشگاه های معتبر و فرصت های زیاد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در سراسر جهان شناخته می شوند. در این مطلب به تفصیل به مقایسه شرایط تحصیل در انگلیس و آمریکا می پردازیم.



وقتی صحبت از آموزش عالی می شود، چندین تفاوت کلیدی بین سیستم های آموزشی وجود دارد که قبل از تصمیم گیری در مورد کشور مورد علاقه خود، باید مدنظر قرار دهید.

اگرچه این 2 کشور زبان مشترکی دارند اما تفاوت های زیادی میان آموزش عالی انگلستان و ایالات متحده وجود دارد. در این مقاله به 9 تفاوت اصلی تحصیل در انگلیس و آمریکا می پردازیم.

 

1-انتخاب رشته در ابتدا یا در طول دوره تحصیل:

در ایالات متحده آمریکا معمولاً دانشجویان تا پایان سال دوم نیازی به اعلام رشته خود ندارند که این کار باعث می شود دانشجویان با بررسی های مکرر رشته مورد علاقه خود را بیابند. دانشجویان همچنین دوره های اجباری را در موضوعات اصلی مانند نوشتن، علوم سیاسی، ریاضیات و علوم می گذرانند که ممکن است خارج از دوره انتخابی آنها باشد. آمار نشان می دهد که 80 درصد از دانشجویان در ایالات متحده حداقل یک بار در دانشگاه تغییر رشته می دهند.

از سوی دیگر، انگلستان از دانشجویان می‌خواهد که حتما قبل از ورود به دانشگاه، رشته خود را انتخاب کنند و دوره های اجباری نسبت به آمریکا کمتر هستند.

اگر در مورد رشته تحصیلی آینده خود مطمئن نیستید یا می خواهید یک یا دو سال رشته خود را تغییر دهید، احتمالاً ایالات متحده آمریکا گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اگر به طور قاطع از رشته تحصیلی آینده خود اطمینان دارید، انگلستان بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 

2-هزینه تحصیل:

تفاوت در شهریه های این 2 کشور سبب شده تا متقاضیان توجه خودشان را به یکی از این 2 کشور معطوف نمایند. با اجرای قانونی در سال 2012 به دانشگاه های انگلستان اجازه داده شد تا 9000 پوند (تقریباً 14300 دلار) در سال  دریافت نمایند.

اگرچه این امر در مورد دانشجویان انگلستان و همچنین سایر دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا اجرا می شود اما به احتمال زیاد به زودی این رویه دستخوش تغییراتی خواهد شد.

به طور خلاصه، دولت مسئول افزایش یا کاهش شهریه هاست که طبعا هزینه ها برای دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

در مقابل، شهریه دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا با توجه به دولتی یا خصوصی بودن، میزان محبوبیت و غیره متغیر است.

 شهریه ها در ایالات متحده معمولاً به دو دسته شهریه دانشگاه های دولتی و شهریه دانشگاه های خصوصی تقسیم می شود. متوسط شهریه یک دانشگاه خصوصی حدود 29000 دلار در سال است که برای برخی از دانشگاه ها به 50000 دلار در سال نیز افزایش می یابد.

 

3-طول دوره تحصیلی:

یکی از قابل توجه ترین تفاوت های تحصیل در انگلستان و آمریکا، طول دوره تحصیل است. انگلستان تقریباً به طور انحصاری دوره های کوتاه تری برای تمام سطوح آموزش عالی نسبت به همتای آمریکایی خود دارد. مدرک لیسانس در انگلستان معمولاً 3 ساله در حالیکه در آمریکا 4 ساله است. اخذ مدرک کارشناسی ارشد در انگلستان معمولاً فقط 1 سال طول می کشد در حالی که در ایالات متحده 2 سال زمان می برد. در نهایت، دکترا در انگلستان بین 3 تا 4 سال (به استثنای دوره های خاص) خواهد بود در حالی که در ایالات متحده به طور معمول 5 تا 7 سال طول می کشد.

نتیجه گیری دراین باره سخت است اما اگر می خواهید زودتر فارغ التحصیل شوید و شهریه کمتری بپردازید توصیه ما دانشگاه های انگستان می باشد.

 

4- نحوه درس خواندن و مطالعه شما:

این تفاوت کاملاً قابل توجهی است و اینکه کدام کشور برای شما بهتر است احتمالاً به عادات مطالعه خودتان بستگی دارد.

دانشگاه‌های انگلستان معمولاً مبتنی بر ارائه سخنرانی هستند ودانشجویان گاهی ممکن است مورد ارزیابی قرار بگیرند. برای دانشجویان دانشگاه‌های بریتانیا غیرمعمول نیست که تا پایان ترم یا حتی امتحان پایان سال هیچ ارزیابی رسمی نداشته باشند.

با این حال، دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا بیشتر مبتنی بر ارزیابی هستند و دانشجویان احتمالاً ارزیابی‌های هفتگی و ماهانه دارند که با امتحان نهایی، نمره پایان ترم را تشکیل می دهد.

اگرچه نظام آموزش عالی آمریکا هنوز از ارائه سخنرانی استفاده می کند اما میزان آن نسبت به نظام آموزشی انگلستان بسیار ناچیز است.

 

5- فرصت های کاری:

پس از پایان تحصیل نه انگلستان و نه ایالات متحده آمریکا هیچ تضمین شغلی ارائه نمی دهند و قوانین متفاوتی دارند.

در ایالات متحده، دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی فقط 60 روز حق دارند در این کشور باقی بمانند که باید در یک کالج ثبت نام کنند یا در یک برنامه آموزش عملی اختیاری (OPT) برای اخذ ویزای F-1 شرکت نمایند.

اقامت آمریکا از این طریق آسان نیست و بسیاری از دانشجویان پس از 60 روز این کشور را ترک می کنند.

تا همین اواخر، وضعیت اقامت در انگلستان مشابه آمریکا بود. با این حال، تغییرات جدید به دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط در انگلستان اجازه می دهد تا 2 سال جهت کار در این کشور اقامت داشته باشند و تجربه کار در محیط واقعی را کسب نماید.

همچنین درصورت تمایل به اقامت بیشتر در این کشور گزینه های زیادی پیش روی شماست.

 

6- به دنبال چه نوع محل اقامتی هستید؟

آیا در مورد تفاوت های زندگی دانشجویی در انگلیس و آمریکا اطلاع دارید؟

یکی از تفاوت های فاحش زندگی در این 2 کشور را در سال اول اقامت خود مشاهده خواهید کرد. دانشجویان آمریکایی به صورت اشتراکی در یک اتاق زندگی می کنند اما در انگلستان به ندرت مشاهده خواهید کرد که دانشجویان با یکدیگر اتاق مشترک داشته باشند.

شاید برای شما عجیب باشد، اما دانشجویان در انگلیس، در اتاق یا آپارتمانی استدیو مانند اقامت دارند.

اکثر دانشجویان در انگلستان پس از سال اول از خوابگاه دانشجویی نقل مکان می کنند و معمولاً با دوستان خود در خوابگاه خصوصی زندگی می کنند.

اگر تا به حال یک فیلم آمریکایی را در محوطه دانشگاه دیده باشید، به خوبی می دانید که محل اقامت دانشجویان در آمریکا بر اساس سکونت دو نفر به صورت اشتراکی است.

برخی از داشتن یک هم اتاقی در سال اول لذت می برند، در حالی که برای عده ای دیگر، هم اتاقی با یک فرد غریبه بدترین کابوس آنها است.

 

7-محیط زندگی:

انگلستان و ایالات متحده آمریکا از نظر فرهنگ و آنچه که ارائه می دهند، کشورهای بسیار متفاوتی هستند. ایالات متحده آمریکا هم از نظر آب و هوا و هم از نظر مردم کشوری متنوع است.

در آمریکا بسته به جایی که می خواهید تحصیل کنید، محیط متفاوتی را تجربه خواهید کرد. با سکونت در کالیفرنیا یا فلوریدا نزدیک به مرز کانادا شاهد ساحل برف و جنگل خواهید بود یا در شهرهای شلوغی مانند نیویورک، واشنگتن دی سی یا بوستون در ساحل شرقی زندگی کنید.

اگرچه انگلستان دارای سواحل و خط ساحلی زیبا و همچنین شهرهای باورنکردنی مانند بیرمنگام، منچستر و لندن است اما تنوع کمتری نسبت به آمریکا دارد.

اگر می خواهید در کشوری نسبتا یکنواخت زندگی کنید انگلستان بهترین کشور برای شما خواهد بود اما اگر مشتاق به کاوش در اقلیم‌ها و فرهنگ‌های مختلف هستید، آمریکا با روحیه شما سازگاری بیشتری خواهد داشت.

 

8- انجمن ها و باشگاه ها:

انجمن ها و باشگاه ها در ایالات متحده و بریتانیا متفاوت است.

در ایالات متحده، باشگاه‌ها از گروه‌های راهپیمایی گرفته تا ورزش‌های دانشگاهی و انجمن‌های برادری و انجمن‌های اجتماعی متفاوت هستند. دانشجویان اغلب به اندازه تحصیلات خود در فعالیت‌های فوق برنامه تمرکز می‌کنند  که به آن ها اجازه می دهد تجربه‌ای گسترده و متنوع در کالج داشته باشند.

در انگلستان، انجمن‌های ورزشی معمولاً توسط اتحادیه ورزشی سازماندهی و رهبری می‌شوند که تعهدات بسته به میزان مشارکت شما متفاوت است.

انجمن ها منعطف هستند و معمولاً زیاد وقت شما را نخواهند گرفت و به شما این امکان را می دهند که فعالیت های فوق برنامه را در کنار درس خود پیگیری کنید.

انگلستان بر خلاف آمریکا انجمن های برادری و باشگاه‌های زنان زیادی ندارد.

 

9- فرصت های تحصیلات تکمیلی:

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ساختار سیستم آموزش عالی انگلستان با سیستم آموزش عالی ایالات متحده متفاوت است.

در ایالات متحده آمریکا دانشجویانی که به دنبال پیشرفت و تخصص در حرفه خود هستند با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آینده شغلی درخشانی برای خود رقم می زنند.

بیشتر مشاغل تخصصی مانند پزشکی، حقوق یا مهندسی نیاز به مدرک تخصصی از یک موسسه یا دانشگاه عالی دارند.

در انگلستان، اکثر دانشجویان قبل از اینکه به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فکر کنند، در رشته خود صاحب نظر می شوند.

در ایالات متحده آمریکا دانشجویان می توانند بدون آنکه در مقطع قبلی خود صاحب نظر شوند در دانشگاه های پزشکی و حقوق مشغول به تحصیل شوند. در حالیکه درانگلستان به ندرت پیش می آید که دانشجویان با دانش اندک وارد دوره تحصیلات تکمیلی شوند.

تحصیل در رشته های حقوق و پزشکی بدون مدرک لیسانس در انگلیس امکان پذیر است اگرچه اکثر دانشگاه ها تحصیل در یک رشته مرتبط را اولویت پذیرش قرار می دهند.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در انگلیس و تحصیل در آمریکا اقدام نمایید.

  

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در کشورهای مختلف و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مقایسه شرایط تحصیل در انگلیس و آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top