info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معرفی سیستم بهداشت و درمان نیوزلند

پزشکان کار کشته، بیمارستان های کاملا مجهز، یا مراقبت های فوری اورژانسی،  طرح بیمه درمانی ارائه شده توسط دولت نیوزلند که اکثر آسیب های ناشی از تصادف را پوشش می دهد، خواه بیمه شده باشید یا نشده باشید، بخشی از امکانات کم نظیر سیستم بهداشت و درمان نیوزلند برای شهروندان و افراد دارای اقامت دائم در این کشور است که همه افراد تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند و هیچکس بدون درمان باقی نخواهد ماند. در ادامه مطلب بیشتر به معرفی سیستم بهداشت و درمان نیوزلند خواهیم پرداخت.



شرایط خدمات درمانی در نیوزلند

سیستم بهداشت و درمان نیوزلند دارای ویژگی های منحصر های به فرد خاص خود است که این امکان وجود دارد با آن ها آشنا نباشید.مرز بین سیستم بهداشت درمان عمومی و خصوصی گاهی اوقات با یک دیگر اشتباه گرفته می شود و بایستی هنگام مراجعه به بیمارستان یا پزشک خود از قبل بپرسید که خدماتی ارائه می شود مرتبط به بخش دولتی یا خصوصی است.سیستم بهداشت و درمان نیوزلند به طور کلی از عملکرد بالایی دارد، مقرون به صرفه و دسترسی به پزشکان و سایر مراقبت های پزشکی معمولا آسان و بدون دردسر است.با این وجود، در صورت زندگی در مناطق روستایی و دور افتاده سیستم بهداشت و درمان به طور کامل نمی تواند خدمات خود ارائه نماید زیرا اکثر پزشکان و متخصصان در شهر های بزرگتر مستقر هستند ممکن است مجبور شوید برای دسترسی به کمک های اولیه پزشکی مسافت قابل توجهی رانندگی کنید.به طور کلی وضعیت سلامت عمومی نیوزلند مانند سایر کشور های که درآمد سرانه بالای دارند مطلوب قلمداد می شود و فقط مشکلات رایج از قبیل پیری جمعیت، بیماری های مزمن، بیماری های قلبی و چاقی وجود دارد.

اگرچه نیوزلند زمانی یک سیستم مراقبت بهداشتی کاملاً دولتی تلقی می شد، اما از دهه 1980 سیستم بهداشتی و درمانی تبدیل به سیستم ترکیبی از خدمات عمومی و خصوصی شد. در واقع،  این سیستم به این شکل کار می کند که مراقبت های بهداشتی عمومی توسط یارانه دولتی پرداخت می شود، اما برای دریافت برخی از خدمات که ممکن است شامل بخش خصوصی گردد برای متقاضیان هزینه پرداز می شود.طیف وسیعی از بیمارستان ها به شهروندان، افراد دارای اقامت دائم و برخی از دارندگان ویزای کار نیوزلند خدمات رایگان ارائه می نماید. اگر ویزای کاری شما به شما این اجازه را بدهد که حداقل دو سال در نیوزلند اقامت داشته باشید، واجد دریافت سیستم بهداشت درمان عمومی هستید.همچنین، اگر ویزای کار شما همراه با مدت زمانی که به طور قانونی در نیوزلند اقامت داشته اید به شما اجازه دهد که دو سال در این کشور بمانید، باز هم امکان درخواست برای خدمات عمومی درمانی وجود خواهد داشت.

افراد غیر مقیم نیز می توانند از خدمات سیستم بهداشت و درمان بهره مند شوند اما باید هزینه آن را بپردازند. به همین دلیل که اگر واجد دریافت شرایط مراقبت های بهداشتی عمومی در نیوزلند نیستید، توصیه می شود از کشور خود بیمه پزشکی داشته باشید زیرا هزینه های سیستم بهداشت و درمان خصوصی نیوزلند گران می باشد.

سیستم بهداشتی درمانی نیوزیلند برخی از خدمات رایگان برای نسخه ها، درمان ، اشعه ایکس و برخی آزمایش های آزمایشگاهی انجام شده در بیمارستان ها یا کلینیک های دولتی ارائه را در نظر گرفته است همچنین هزینه های خدمات برای زنان باردار، مراقبت های دندانی تا 18 سالگی و معاینه پستان برای زنان پنجاه ساله یا بزرگتر، هزینه ویزیت پزشک عمومی (GP) برای درمان بیماری های مزمن و نسخه های یارانه ای برای کودکان شش سال یا کوچکتر نیز شامل این خدمات می شود.

در طول مدت بارداری و تا شش هفته پس از تولد واجد شرایط دریافت خدمات عمومی خواهید شد.در واقع سیستم بهداشت درمانی عمومی، مراقبت های بهداشتی عمومی زایمان را نیز پوشش می دهد.

بیمه سلامت عمومی هر تصادفی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد را نیز پوشش می دهد. دولت یک طرح بیمه «بدون خطا» به نام جبران خسارت تصادفات (ACC) تعبیه کرده است که هزینه هر حادثه ای که ممکن است برای شما پیش بیاید را پوشش می دهد، چه تحت بیمه دولتی یا  خصوصی باشید می توانید درخواست خود را ارائه دهید که باید این موضوع را به پزشک یا بیمارستان محل درمان خود اطلاع دهید که وضعیت شما مربوط به تصادف است که هزینه ویزیت کمتری از شما دریافت گردد. در صورتی که هزینه درمان بیش از مبلغی باشد که ACC پوشش دهد، ممکن است به شما کمک شود.

 

بیمه درمانی در نیوزلند

به طور کلی، شما نیازی به دریافت بیمه درمانی خصوصی مانند اکثر نیوزلندی ها نخواهید داشت. با این حال توصیه ما این است که نسبت به دریافت بیمه درمانی خصوصی نیوزلند اقدام نمایید زیرا با داشتن بیمه درمانی خصوصی امکان بهره مندی از مزایای مراقبت های پزشکی سریع تر و شخصی تر برای شما در کنار منتفع شدن از سیستم بهداشت درمان عمومی میسر می گردد.

دریافت بیمه درمانی زمانی توصیه می گردد که:

- شما می‌خواهید از لیست‌های انتظار طولانی برای مواردی که اورژانسی محسوب نمی‌شوند اجتناب کنید

- شما می خواهید اختیار و آزادی عمل بیشتری در انتخاب متخصصان پزشکی یا محل درمان خود داشته باشید

قبل از گرفتن بیمه درمانی، بررسی کنید که آیا کارفرمای شما دریافت بیمه درمانی را بری شما لحاظ کرده است یا خیر. همچنین مطلع شوید که آیا وزارت بهداشت کشور شما توافقنامه پوشش متقابلی با نیوزلند منعقد کرده است یا خیر.

اگر واجد شرایط بیمه درمانی دولتی یا خصوصی نیستید، بایستی به دریافت بیمه پزشکی بین المللی یا مسافرتی اقدام نمایید.

مهاجران می توانند از بیمه های درمانی شرکت های زیر بهره مند شوند:

- Southern Cross Health Society

- Sovereign

- Accuro Health Insurance

در صورت واجد شرایط بودن می توانید برای تحصیل در نیوزلند درخواست پذیرش دهید.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله نیوزلند می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • معرفی سیستم بهداشت و درمان نیوزلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top