info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مزایا و معایب راه اندازی یک شرکت برون مرزی

دهه‌هاست شرکت‌های برون مرزی  باعت افزایش درآمد کسب کار ها شده اند. در سده ی جدید، شرکت‌های فراساحلی به لطف پیشرفت‌ فناوری، جهانی‌سازی و افزایش آگاهی در مورد مزایای تاسیس شرکت برون مرزی مورد محبوبیت بیشتری قرار گرفتند. راه اندازی یک کسب و کار در یک کشور خارجی می تواند بسیار آسان باشد. بسیاری از کشورهای خارجی برای شرکت هایی که مایل به راه اندازی یک شرکت برون مرزی هستند، مزایایی متنوعی ارائه می دهند. مزایای یک شرکت برون مرزی شامل مزایای مالیاتی، حفاظت از داده ها و محرمانه بودن، حفاظت قانونی و حفاظت از دارایی است. در این مقاله، به مزایا و معایب راه اندازی یک شرکت برون مرزی می پردازیم.



مزایای تاسیس یک شرکت برون مرزی

 

مالیات پایین:

یکی از دلایل اصلی تاسیس یک شرکت برون مرزی، بهینه سازی مالیات است. اکثر حوزه های قضایی خارج از کشور قوانین مالیاتی مطلوبی را ارائه می دهند که می تواند به میزان قابل توجهی بدهی مالیاتی شرکت را کاهش دهد. برای مثال، برخی از حوزه‌های قضایی خارج از کشور، مالیات شرکتی، مالیات بر عایدی سرمایه، و مالیات تکلیفی بر سود سهام اعمال نمی‌کنند. در نتیجه، شرکت های برون مرزی می توانند به طور قانونی تعهدات مالیاتی خود را به حداقل برسانند و سود بیشتری کسب کنند.

همه کارآفرینان به دنبال راه هایی برای کاهش مالیات خود هستند، زیرا می تواند بار سنگین مالیاتی بر دوش کارآفرینان بار نماید. به طور کلی، شرکت های برون مرزی از مالیات معاف هستند یا مالیات اندکی در کشور محل تاسیس می پردازند. به عنوان مثال، بسیاری از مالکان ذینفع از شرکت های برون مرزی به عنوان شرکت های هلدینگ برای دریافت سود سهام استفاده می کنند.

همچنین کسب و کارها می توانند از واردات یا صادرات در یک شرکت برون مرزی بهره مند شوند. برای مثال می توان به دریافت سفارش مستقیم از مشتریان و ارسال کالای خریداری شده از سوی سازنده اشاره کرد که این امر باعث می شود  سود حاصل از تجارت یا بدون مالیات یا مالیات اندک باشد. هنگام انتخاب کشور، به میزان مالیات توجه کرده و دسترسی به به امکانات حمل و نقل را مد نظر قرار دهید.

 

محل شرکت و کسب و کار شما:

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید و محل تجارت شما در مکان ایده آلی واقع نشده است، شرکت برون مرزی می تواند پاسخگوی شما باشد. داشتن یک شرکت  برون مرزی این تصور را ایجاد می کند که شرکت شما در خارج از کشور مستقر است و دفتر ثبت شده ای دارد که می تواند باعث افزایش مشتریان شود.

 

حفاظت از دارایی:

شرکت های برون مرزی می توانند یک لایه حفاظتی اضافی در برابر دعاوی حقوقی، طلبکاران و توقیف از جانب دولت داشته باشند. در بسیاری از حوزه‌های قضایی شرکت برون مرزی، دارایی‌هایی که توسط یک شرکت نگهداری می‌شوند توسط قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی محافظت می‌شوند که توقیف دارایی‌ها را برای طلبکاران یا طرف‌های دعوی دشوار می‌سازد. علاوه بر این، شرکت های برون مرزی می توانند برای نگهداری دارایی هایی خود از قبیل مالکیت معنوی، املاک و مستغلات و سایر سرمایه گذاری ها بهره مند شوند. به این ترتیب، حتی در صورت وقوع دعوی قضایی یا بحران مالی، دارایی ها حفاظت خواهند شد.

 

محرمانه بودن شرکت:

شرکت های فراساحلی در مقایسه با شرکت های مستقر در داخل یک کشور درجه بالاتری از حریم خصوصی و محرمانه برخوردار هستند. بسیاری از حوزه‌های قضایی خارج از کشور قوانین سختگیرانه‌ای برای حفظ حریم خصوصی دارند که افشای اطلاعات مربوط به مالکان، مدیران و سهامداران شرکت را ممنوع می‌کند. این سطح از محرمانگی می تواند برای افراد یا مشاغلی مانند افراد ثروتمند، مشهور یا سیاستمداران که مایل هستند امور مالی خود را محرمانه نگه دارند، مفید واقع شود.

 

کاهش حسابداری و کاغذبازی:

حسابداری و حسابرسی سالانه مستمر به کمترین میزان خود می رسد زیرا گزارش حساب های مالی حسابرسی شده در برخی از حوزه های قضایی مورد نیاز نیست. به همین خاطر زمان کمتری از شما می گیرد و باعث می شود روی شرکت خود تمرکز کنید.

 

تجارت بین المللی:

از شرکت های برون مرزی می توان برای تسهیل تجارت و بازرگانی بین المللی استفاده کرد. بسیاری از حوزه‌های قضایی برون مرزی مقررات سودمندی برای واردات و صادرات ارائه می‌کنند که می‌تواند به شرکت‌ها در کاهش تعرفه‌ها، عوارض گمرکی و سایر موانع تجاری کمک کند.همچنین شرکت های برون مرزی می توانند دسترسی به بازارهای جدید را فراهم کنند و به کسب و کارها کمک کنند تا پایگاه مشتریان خود را در سطح جهانی گسترش دهند.

 

هزینه های عملیاتی کمتر:

شرکت‌های برون مرزی می‌توانند با بهره‌گیری از هزینه‌های کمتر نیروی کار، اجاره و سایر هزینه‌های سربار، هزینه‌های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. به عنوان مثال، برخی از حوزه‌های قضایی برون مرزی نیروی کار و زیرساخت کم‌هزینه‌ای را ارائه می‌کنند که تولید کالا یا ارائه خدمات را ارزان‌تر می‌کند. علاوه بر این، شرکت‌های برون مرزی می‌توانند از قوانین کار انعطاف‌پذیرتر بهره ببرند که به آنها اجازه می‌دهد کارمندان را آسان‌تر استخدام و اخراج کنند و با کارایی بیشتری مشغول به کار شوند.

 

گسترش کسب و کار:

از شرکت های برون مرزی می توان برای گسترش عملیات کسب و کار به بازارهای جدید، تنوع بخشیدن به جریان های درآمد و دستیابی به ثبات مالی بیشتر استفاده کرد. با ایجاد یک شرکت برون مرزی، کسب و کارها می توانند به مشتریان، شرکا و تامین کنندگان جدید دسترسی پیدا کنند و از دانش و تخصص بازار محلی بهره ببرند. این مسئله می‌تواند به رشد سریع‌تر کسب‌وکارها، دستیابی به سود بالاتر و کاهش ریسک‌های مرتبط با یک بازار کمک نماید.

 

همچنین بخوانید: بهترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟

 

معایب تاسیس یک شرکت برون مرزی

 

افزایش نظارت و مقررات:

شرکت‌های برون مرزی اغلب توسط مقامات نظارتی، مانند گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) تحت نظارت و مقررات بیشتری قرار می گیرند. رعایت این مقررات می تواند پیچیده و پرهزینه باشد و عدم رعایت آن می تواند جریمه های قابل توجهی یا اقدامات قانونی را در پی داشته باشد. علاوه بر این، شرکت‌های برون مرزی می‌توانند مشکوک یا غیراخلاقی تلقی شوند که منجر به آسیب به شهرت شرکت خواهد شد.

 

پیچیدگی حقوقی و مالی:

ایجاد یک شرکت برون مرزی می‌تواند فرآیندی پیچیده و زمان‌بری باشد که نیاز به تخصص حقوقی و مالی دارد. بسیاری از حوزه‌های قضایی برون مرزی دارای سیستم‌ حقوقی و مالی متفاوتی هستند که بایستی از افراد خبره کمک گرفته شود. علاوه بر این، شرکت‌های برون مرزی ممکن است نیاز به پیروی از چارچوب‌های قانونی و نظارتی متعددی داشته باشند که بر پیچیدگی آن می‌افزاید.

 

هزینه های بالاتر:

در حالی که شرکت های برون مرزی می توانند بهینه سازی مالیاتی و هزینه های عملیاتی کمتر را داشته باشند اما هزینه های بیشتری برای راه اندازی و نگهداری باید بپردازند. هزینه های ایجاد یک شرکت برون مرزی می تواند شامل هزینه های قانونی و حسابداری، هزینه های ثبت دولتی و هزینه های نگهداری باشد.

 

دسترسی محدود به بودجه:

شرکت‌های برون مرزی ممکن است با دسترسی محدود به منابع مالی و خدمات مالی مواجه شوند، زیرا بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی به دلیل افزایش خطرات نظارتی و اعتباری، برای همکاری با شرکت‌های برون مرزی مردد هستند. این مسئله می تواند دسترسی به وام ها، خطوط اعتباری یا سایر گزینه های تامین مالی را برای شرکت های برون مرزی با مشکل مواجه نماید.

 

عدم کنترل:

شرکت های برون مرزی ممکن است در حفظ کنترل بر عملیات خود با چالش هایی مواجه شوند، زیرا مشمول قوانین و مقررات حوزه قضایی برون مرزی می شوند که در آن ثبت شده اند. علاوه بر این، شرکت‌های برون مرزی ممکن است نیاز به تکیه بر عوامل یا ارائه‌دهندگان خدمات محلی داشته باشند که می‌تواند درجه‌ای از عدم اطمینان و ریسک ایجاد کند.

 

خطرات شهرت:

شرکت های برون مرزی می توانند توسط مردم غیراخلاقی یا مشکوک تلقی شوند که منجر به خطرات اعتباری برای مشاغل و افراد می شود. شرکت‌های برون مرزی با فرار مالیاتی، پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط می توانند به اعتبار افراد مرتبط با آنها آسیب برسانند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای استارتاپ و اقامت از طریق ثبت شرکت و اقامت دایم در کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مزایا و معایب راه اندازی یک شرکت برون مرزی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top