info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا (FSWP)

از سال 1967، برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) اصلی ترین روش مهاجرت استعدادهای سراسر جهان به کشور کانادا به شمار می رود. FSWP اولین برنامه مهاجرتی در جهان برای ارزیابی عینی نامزدهای مهاجرت بود. امروزه FSWP یکی از سه برنامه نیروی کار ماهر است که توسط سیستم اکسپرس اینتری کانادا مدیریت می شود. کانادا برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) را در سال 1967 برای انتخاب مهاجران از سراسر جهان راه اندازی کرد. قبل از معرفی FSWP، کانادا مهاجران نیروی کار ماهر را بز اساس صلاحدید افسر مهاجرت انتخاب می کرد. دولت کانادا به قدیمی بودن این روش مهاجرت پی برد و اولین سیستم امتیازدهی جهان را برای انتخاب مهاجران معرفی کرد. در سیستم مهاجرتی جدید از معیارهای عینی برای ارزیابی یکسان متقضایان  استفاده می شود. این معیارها عبارتند از:  سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری، شغل و سایر عوامل. در ادامه بیشتر به برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا (FSWP) خواهیم پرداخت.

 



مزایای FSWP

امروزه FSWP از طریق سیستم مدیریت اپلیکیشن اکسپرس انتری مدیریت می شود. کانادا قصد دارد تا سال 2024 میزبان بیش از 110000 مهاجر باشد. اکثر داوطلبان موفق اکسپرس انتری از طریق FSWP به کانادا مهاجرت می کنند. تحقیقات انجام شده توسط دولت کانادا نشان می دهد که مهاجران FSWP از این برنامه رضایت و خشنودی کامل دارند.

علاوه بر این، در مدت شش ماه می توانید با برنامه FSWP  اقامت دائم کانادا را دریافت کنید که در مقایسه برای سایر برنامه های نیروی کار ماهر کانادا مدت زمان پردازش و رسیدگی کمتری دارد.

 

نحوه فرآیند مهاجرت با برنامه FSWP:

کانادا از سیستم مدیریت برنامه اکسپرس اینتری برای سه برنامه کارگر ماهر از جمله FSWP استفاده می کند. اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده‌اید و نیروی کار ماهر نیستید، FSWP بهترین گزینه اکسپرس اینتری شما خواهد بود. ابتدا، باید بررسی شود که آیا واجد شرایط معیارهای FSWP هستید یا خیر. سپس، به پروفایل اکسپرس اینتری ارسال خواهد شد . بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبانی و تجربه کاری، امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را دریافت خواهید کرد. معمولاً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا قرعه کشی اکسپرس انتری برگزار می کند و از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را کسب کرده اند دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. پس از ارسال درخواست تکمیل شده، متقاضی ظرف مدت 6 ماه ه وضعیت اقامت دائم خود را دریافت کرد و بعد از آن می تواند به کانادا مهاجرت نماید.

 

راهنمای گام به گام در مورد نحوه پیگیری مهاجرت به کانادا از طریق FSWP به قرار زیر است:

مرحله 1: بررسی کنید که آیا واجد شرایط FSWP هستید یا خیر.

مرحله 2: پروفایل اکسپرس اینتری خود را در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید.

مرحله 3: بررسی کنید آیا یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم دریافت کرده اید یا خیر. IRCC تقریبا هر دو هفته یک بار قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار می کند.

مرحله 4: اگر ITA دریافت کردید، پروسه را ادامه دهید و درخواست اقامت دائم تکمیل شده خود را به IRCC ارسال نمایید. پس از اینکه درخواست شما توسط IRCC تکمیل شد، می توانید به کانادا مهاجرت نمایید.

 

معیارهای واجد شرایط شدن برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا

برای واجد شرایط شدن درخواست برنامه کارگران ماهر فدرال، نامزدهای بالقوه باید حداقل شرایط کار، توانایی زبان، تحصیلات را داشته باشند و حداقل 67 امتیاز را در جدول 100 امتیازی برنامه کسب نمایند.

 

حداقل الزامات این برنامه عبارتند از:

-یک سال تجربه کار مستمر تمام وقت یا معادل با حقوق در 10 سال گذشته در یک شغل ماهر طبقه بندی شده تحت طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) سطح TEER 0، 1، 2، یا 3.

-توانایی زبان تایید شده معادل معیار زبان کانادایی (CLB) 7 در انگلیسی یا فرانسوی در تمامی توانایی ها (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن).

-گزارش اعتبار تحصیلی کانادا (گواهی، دیپلم، یا مدرک) یا گواهینامه خارجی و ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA).

-حداقل 67 امتیاز از 100 را در شبکه FSWP کسب کنید. گرید این برنامه، نامزدها را بر اساس فاکتور های که شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، شغل منظم، توانایی زبان و سازگاری می‌شود، ارزیابی می‌کند.

معیارهای تمکن مالی را برآورده کنید. متقاضیان باید نشان دهند که مقدار مشخصی پس انداز برای حمایت مالی از خود در بدو ورود به کانادا دارند.

پس از واجد شرایط شدن می توان وارد استخر اکسپرس اینتری شد. پروفایل های متقاضیان در استخر اکسپرس انتری که شامل مشاغل ماهر فدرال و نامزدهای کلاس تجربه کانادا نیز می شود، بر اساس CRS مورد رتبه بندی قرار می گیرند.

 

اگر برای FSWP واجد شرایط هستید، ممکن است واجد شرایط قرعه کشی اکسپرس اینتری مبتنی بر دسته باشید. رعایت معیارهای واجد شرایط بودن قرعه کشی های مبتنی بر دسته، فرصت های بیشتری را برای دعوت شدن به اقامت دائم کانادا در اختیار شما قرار می دهد.

 

فاکتورهای گزینش برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا:

امتیاز

فاکتورها

تا 25 امتیاز

تحصیلات

تا 28 امتیاز

توانایی زبانی

تا 15 امتیاز

تجربه کاری

تا 12 امتیاز

سن

تا 10 امتیاز

استخدام

تا 10 امتیاز

سازگاری

 

سوالات متداول برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا:

 

1- حداقل شرایط برای درخواست ویزای مهاجرت کانادا تحت برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) چیست؟

برای واجد شرایط شدن ویزای مهاجرت کانادا (اقامت دائم) تحت FSWP، نامزدها باید:

-حداقل یک سال سابقه کار مستمر تمام وقت یا معادل آن در 10 سال گذشته در یک شغل ماهر (مهارت طبقه بندی شغلی ملی نوع 0 یا سطح مهارت A یا B) داشته باشند.

-نتایج آزمون زبان معادل با معیار زبان کانادایی (CLB) 7 را به زبان انگلیسی یا فرانسوی در تمامی توانایی ها (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) داشته باشند.

-دارای مدرک تحصیلی کانادایی (گواهی، دیپلم، یا مدرک) یا مدرک خارجی که توسط گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) ارائه می شود باشند.

-از تمکن مالی مناسب برای اسکان در کانادا برخوردار باشید.

متقاضیان FSWP باید حداقل 67 امتیاز در شش فاکتور گزینش کسب نمایند.

در نهایت، همه متقاضیان و وابستگان همراه و غیر همراه آنها به کانادا، باید شرایط بهداشتی و امنیتی کانادا را برآورده نمایند.

 

2- . آیا یک فرد می تواند مستقیماً برای اقامت دائم تحت FSWP درخواست دهد؟

FSWP توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می شود که دعوت نامه های درخواست اقامت دائم کانادا را از طریق قرعه کشی های منظم از میان نامزدهای خود صادر می کند. فقط آن دسته از داوطلبانی که دعوتنامه درخواست (ITA) برای آنها صادر شده است، می توانند درخواست اقامت دائم کانادا را ارسال نمایند.

 

3- آیا لیست مشاغل واجد شرایط وجود دارد؟

لیست مشاغل واجد شرایط وجود ندارد. متقاضیان باید حداقل یک سال سابقه کار در 10 سال گذشته در یک شغل طبقه بندی شده تحت طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) به عنوان سطح مهارت A یا B یا نوع مهارت 0 داشته باشند.

 

4- چه مدارکی باید برای درخواست برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا مورد نیاز است؟

اگر دعوتنامه اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم را با موفقیت دریافت کردید، از شما خواسته خواهد شد که مدارک زیر برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائم خود ارسال کنید:

-تکمیل و امضای فرم های درخواست

-پرداخت هزینه های رسیدگی و بررسی

-اسناد هویتی و وضعیت مدنی

-مدارک سفر و پاسپورت

-مدارک تحصیلی و صلاحیت های حرفه ای

-مدارکی دال بر سابقه کار

-نتایج آیلتس یا CELPIP و یا TEF یا TCF کانادا

-ارزیابی مدرک تحصیلی کانادا

-شواهدی مبنی بر استخدام ترتیب داده شده (در صورت وجود)

-ارائه مدارکی دال بر سازگاری در کانادا

-گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

-اثبات تمکن مالی کافی

کلیه داوطلبانی که دعوت نامه دریافت می کنند ملزم به ارائه مدارک پشتیبان زیر به همراه درخواست الکترونیکی خود هستند:

-پاسپورت معتبر

-نتایج آزمون زبان

-مدارکی که گواه سابقه کار باشد

-گواهی ترخیص پلیس

-برگه اطلاعات پزشکی اولیه

-عکس متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی

به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از دفاتر ویزای مهاجرت کانادا شرایط خاص خود را دارند که در صورت عدم توجه به شرایط خواسته شده ممکن است ویزای شما رد شود.

 

5- تحت برنامه FSWP چه کسانی می توانند در درخواست ویزا گنجانده شوند؟

تحت برنامه FSWP، اعضای خانواده زیر ممکن است در یک درخواست گنجانده شوند:

-همسر یا شریک قانونی متقاضی اصلی.

فرزندان تحت تکفل متقاضی اصلی و فرزندان تحت تکفل همسر همراه یا شریک کامن لاوی تا 22 سال سن.

 

6- آیا تجربه کاری نامزد FSWP باید با تحصیلات او مرتبط باشد تا مورد پذیرش قرار بگیرد؟

تا زمانی که داوطلب در حال انجام وظایف شغلی است که برای آن امتیاز می گیرد لازم نیست سابقه کار به تحصیلات وی مرتبط باشد.

 

7- آیا پیشنهاد استخدام کانادایی برای واجد شرایط شدن یک نامزد به عنوان کارگر ماهر فدرال لازم است؟

برای واجد شرایط شدن برنامه FSWP، دریافت یک پیشنهاد شغلی معتبر لازم نیست، اما می توان تا 15 امتیاز کسب کرد و در نتیجه شانس شما را برای واجد شرایط شدن افزایش می دهد. علاوه بر این، یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی، بسته به نوع شغل، می‌تواند بین 50 تا 200 امتیاز بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع اکسپرس انتری (CRS) به امتیاز شما اضافه نماید.

 

8- چگونه می توانم امتیاز CRS اکسپرس انتری خود را برای FSWP بهبود ببخشم؟

راه های بهبود امتیاز عبارتند از:

-تمام امتیازهای CRS را که واجد شرایط آنها هستید، دریافت کنید

اگر همسر یا شریک زندگی شما (در صورت وجود) امتیاز CRS بالاتری نسبت به شما دارد، آنها را به عنوان متقاضی اصلی عنوان کنید.

برای آزمون زبان خود سخت مطالعه کنید. در صورت لزوم مجدداً در آزمون شرکت کنید تا نمره بالاتری کسب کنید که شانس شما را افزایش خواهد داد.

سعی کنید یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط را به دست آورید یا یک نامزدی استانی کسب کنید.

 

9- اگر یکی از اقوام نزدیک نامزد در کانادا سکونت داشته باشد به وی امتیاز تعلق می گیرد؟

بله، اگر متقاضی یا همسر همراه یا شریک کامن لاوی وی اقوام نزدیک که شهروند یا مقیم دائم کانادا است و در حال حاضر در کانادا زندگی می کند داشته باشد بر اساس فاکتور سازگاری به وی امتیاز اعطا می شود. برای واجد شرایط شدن به عنوان یکی از اقوام نزدیک، شهروند یا مقیم دائم کانادا باید فرزند، مادر یا پدر، برادر یا خواهر، عمه یا عمه، خواهرزاده یا برادرزاده، نوه یا پدربزرگ وجود داشته باشد.

 

10- کانادا سالانه از چه تعداد مهاجر تحت برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) استقبال می کند؟

اکسپرس اینتری اصلی ترین روشی است که IRCC از نیرو های کار جدید استقبال می کند و FSWP یکی از سه برنامه نیروهای کار ماهر به شمار می رود که تحت اکسپرس اینتری مدیریت می شوند. کانادا قصد دارد تا سال 2024 از بیش از 110000 مهاجر جدید از طریق اکسپرس اینتری استقبال کند. اکثر این مهاجران تحت برنامه FSWP و برنامه کلاس تجربه کانادایی وارد خواهند شد.

 

لیست مشاغل مورد نیاز برنامه نیروی کار ماهر فدرال:

برای واجد شرایط شدن برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSW) به حداقل یک سال تجربه کاری در مشاغل  TEER 0، TEER 1، TEER 2 یا TEER 3 نیاز خواهید داشت. لیست مشاغل مورد نیاز FSWP بر اساس TEER به قرار زیر است:

 

TEER 0:

رده شغلی

کد NOC

دسته بندی TEER

Financial managers

10010

0

Human resources managers

10011

0

Purchasing managers

10012

0

Other administrative services managers

10019

0

Insurance, real estate and financial brokerage managers

10020

0

Banking, credit and other investment managers

10021

0

Advertising, marketing and public relations managers

10022

0

Other business services managers

10029

0

Telecommunication carriers managers

10030

0

Engineering managers

20010

0

 

TEER 1:

رده شغلی

کد NOC

دسته بندی TEER

Financial auditors and accountants

11100

1

Financial and investment analysts

11101

1

Financial advisors

11102

1

Securities agents, investment dealers and brokers

11103

1

Other financial officers

11109

1

Human resources professionals

11200

1

Professional occupations in business management consulting

11201

1

Professional occupations in advertising, marketing and public relations

11202

1

Physicists and astronomers

21100

1

Chemists

21101

1

 

TEER 2:

رده شغلی

کد NOC

دسته بندی TEER

supervisors, general office and administrative support workers

12010

2

Supervisors, finance and insurance office workers

12011

2

Supervisors, library, correspondence and related information workers

12012

2

Supervisors, supply chain, tracking and scheduling coordination occupations

12013

2

Executive assistants

12100

2

Human resources and recruitment officers

12101

2

Procurement and purchasing agents and officers

12102

2

Conference and event planners

12103

2

Employment insurance and revenue officers

12104

2

Court reporters, medical transcriptionists and related occupations

12110

2

 

TEER 3:

رده شغلی

کد NOC

دسته بندی TEER

Administrative officers

13100

3

Property administrators

13101

3

Payroll administrators

13102

3

Administrative assistants

13110

3

Legal administrative assistants

13111

3

Medical administrative assistants

13112

3

Customs, ship and other brokers

13200        

3

Production and transportation logistics coordinators

13201

3

Dental assistants and dental laboratory assistants

33100

3

Medical laboratory assistants and related technical occupations

33101

3

 

شما همچنین می توانید برای اکسپرس انتری کانادا و پی آر کانادا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به استان های مختلف کانادا از روش های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا (FSWP)



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top