info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

برنامه نیروی کار فنی فدرال کانادا (FSTP)

FSTP یکی از سه برنامه کارگر ماهر تحت سیستم اکسپرس اینتری کانادا است. در این مقاله جامع به تمام اطلاعات مورد نیاز برنامه نیروی کار فنی فدرال کانادا (FSTP  می پردازیم. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) را در سال 2013 راه اندازی کرد تا یک مسیر مهاجرتی اختصاصی به نیروی کار فنی ارائه دهد.



برنامه نیروی کار فنی فدرال کانادا (FSTP) یکی از سه برنامه اقتصادی فدرال است که توسط سیستم اکسپرس انتری دولت کانادا مدیریت می شود. اکسپرس اینتری اصلی ترین روشی است که کانادا از کارگران ماهر طبقه اقتصادی برای مهاجرت به این کشور استقبال می کند. طبق این برنامه کانادا قصد دارد سالانه بیش از 400000 مهاجر جدید جذب نماید.

درخواست از طریق برنامه FSTP یکی از راه هایی است که می توان به عنوان نیروی کار فنی وارد کانادا شد. برنامه های دیگر فدرال شامل درخواست از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) و درخواست برای مهاجرت به کبک است.

برنامه نیروی کار فنی فدرال کانادا (FSTP) بخشی از تلاش مضاغف دولت فدرال و استانی برای استقبال از نیروی کار فنی فدرال در کانادا برای رفع کمبود نیروی کار در مشاغل حرفه ای است. کانادا به علت جمعیت سالخورده و نرخ زاد و ولد پایین برای حمایت از نیروی کار و رشد اقتصادی مهاجران خارجی بالقوه را جذب می نماید.

مهاجرت به کانادا تحت FSTP مزایای زیادی دارد. معمولاً داوطلبان موفق FSTP می توانند اقامت دائم خود را در مدت شش ماه دریافت کنند.

کاندیداهای FSTP ممکن است نمرات CRS کمتری نسبت به سایر کاندیداها در استخر اکسپرس انتری کسب کرده باشند، زیرا نیازی به ارائه مدرک تحصیلی ندارند. با این حال، IRCC گاهی اوقات قرعه کشی های اکسپرس انتری را برگزار می کند که فقط از نامزدهای FSTP دعوت به عمل می آورد. ورود به استخر اکسپرس اینتری شانس شما را برای دریافت اقامت دائم افزایش می دهد زیرا منجر به دریافت نامزدی استانی خواهد شد که موفقیت شما را از طریق اکسپرس اینتری تضمین می کند. نامزد استانی 600 امتیاز CRS اضافی به متقاضی اعطا می کند که به دریافت دعوتنامه اقامت دائم تحت اکسپرس اینتری ختم می شود.

اگر شما یک کاندید FSTP با تجربه کار کانادایی هستید، موفقت شما در بازار کار کانادا دو چندان خواهد شد. IRCC امتیاز بیشتری از سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را به داوطلبانی که در کانادا کار و تحصیل کرده اند ارائه می نماید.

تحقیقات انجام شده توسط دولت کانادا و همچنین دانشگاه های این کشور نشان می دهد که داشتن تجربه کانادایی یک مزیت عالی برای اخذ اقامت دائم محسوب می شود. ترکیبی از دانش، ارتباطات، تجربه و مهارت هایی که در حین کار در کانادا به دست آورده اید زمانی که اقامت دائم برنامه FSTP را کسب کنید، کمک شایانی خواهد نمود.

 

پیش ‌نیازهای برنامه فدرال مشاغل فنی کانادا (FSTP)

برای واجد شرایط شدن برنامه فدرال مشاغل فنی کانادا متقاضیان باید:

-دارای پیشنهادهای شغلی معتبر برای اشتغال مستمر، حقوق بگیر و تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته) از حداکثر دو کارفرما در کانادا برای حداقل یک سال یا گواهی صلاحیت* از یک سازمان استانی یا منطقه ای باشند.

-ارائه مدرکی مبنی بر مهارت پایه زبان از یک سازمان تعیین شده برای آزمون زبان که نشان می دهد متقاضی حداقل آستانه تعیین شده توسط IRCC - معیار سطح کانادا (CLB) 5 برای صحبت کردن و شنیدن، CLB 4 برای خواندن و نوشتن برخوردار هستند.

- پنج سال قبل از درخواست، 2 سال تجربه کار تمام وقت در حرفه تخصصی کسب کرده باشند.

-اثبات نماید که از مهارت و تجربه کافی برای انجام وظایف شغلی برخوردار هستند.

گواهی صلاحیت ثابت می کند که مهاجر خارجی واجد شرایط کار در یک شغل حرفه ای در کانادا است. با داشتن گواهی صلاحیت، متقاضیان نشان می دهند که توانایی لازم برای انجام کار در یک منطقه یا یک استان خاص را دارند.

 

مشاغل مورد نیاز برای برنامه FSTP کانادا

مشاغل مورد نیاز برای برنامه FSTP تحت طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) شامل این موارد می باشد:

گروه اصلی 72: امور صنعتی، برقی و ساختمانی

گروه اصلی 73: تعمیر و نگه داری تجهیزات

گروه اصلی 82: سرپرستان و مشاغل فنی در منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات وابسته

گروه اصلی 92: ناظران پردازش، تولید و تاسیسات و اپراتورهای کنترل مرکزی

گروه کوچک 632: سرآشپزان و آشپزها

گروه کوچک 633: قصابان و نانوایان

نامزدهای FSTP باید برای اقامت در خارج از استان کبک باید درخواست جداگانه دهند. استان کبک نیروی فنی ماهر خود را را از طریق یک سیستم مهاجرتی منحصر به فرد انتخاب می کند.

 

اگر برای FSTP واجد شرایط هستید، ممکن است واجد شرایط قرعه کشی های Express Entry مبتنی بر دسته باشید. رعایت معیارهای واجد شرایط بودن قرعه کشی های مبتنی بر دسته، فرصت های بیشتری را برای دعوت شدن به اقامت دائم کانادا در اختیار شما قرار می دهد.

 

سوالات متداول برنامه نیروی کار فنی فدرال کانادا (FSTP)

1- چه الزامات زبانی برای برنامه نیروی کار فنی فدرال (FSTP) باید رعایت شود؟

شما باید در یک آزمون انگلیسی و یا فرانسوی تحت نظر IRCC شرکت کنید که نمرات زیر باید کسب شود:

-حداقل CLB 5 (انگلیسی) یا NCLC 5 (فرانسوی) برای مهارت های صحبت کردن و گوش کردن کسب کنید.

-حداقل CLB 4 (انگلیسی) یا NCLC 4 (فرانسوی) برای خواندن و نوشتن کسب کنید.

اگر دعوتنامه برای اقامت دائم دریافت کرده باشید نتایج آزمون شما نمی تواند در روزی که درخواست اقامت دائم خود را ارسال می کنید از 2 سال گذشته باشد.

2- گواهی صلاحیت FSTP چیست؟

گواهی صلاحیت نشان می دهد که متقاضی شرایط لازم برای انجام کار فنی در فدرال را دارد. با داشتن گواهی صلاحیت، متقاضیان نشان می دهند که توانایی لازم برای انجام کار در یک منطقه یا یک استان خاص را دارند. گواهینامه صلاحیت توسط یک مقام دولتی فدرال صادر می شود.

3- چگونه می توان نسبت به دریافت گواهی صلاحیت FSTP اقدام نمود؟

سازمان نظارتی که مسئولیت بررسی واجد شرایط بودن متقاضی را برعهده دارد باید نسبت به بررسی مهارت و‌ تجربه وی اقدام نماید.

برخی از مشاغل توسط یک استان یا منطقه مورد ارزیابی قرار نمی گیرند (به عنوان مثال، مکانیک هواپیما). مشاغل این چنینی مشمول مقررات فدرال قرار می گیرند.

4- آیا نیاز به پیشنهاد شغلی تحت FSTP می باشد؟

خیر. با این حال، در صورت عدم داشتن گواهی صلاحیت در حرفه خود که توسط استان یا منطقه صادر می شود نیاز به جاب آفر خواهید داشت.

5- پیشنهاد شغلی واجد شرایط تحت FSTP چیست؟

پیشنهاد شغلی در صورتی واجد شرایط FSTP است که استخدام تمام وقت از حداکثر دو کارفرما در کانادا برای حداقل 30 ساعت در هفته باشد. پیشنهاد شغلی باید حداقل برای یک سال اعتبار داشته باشد.

پیشنهادهای شغلی معمولاً به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارند، اما استثنائاتی نیز وجود دارد. LMIA توسط دولت فدرال به منظور تأیید اینکه استخدام مهاجران خارجی تأثیر منفی بر بازار کار کانادا ندارد استفاده می شود.

6- از چه تجربه کاری می توان برای کار دو ساله FSTP بهره مند شد؟

بر اساس FSTP، تنها در صورتی می‌توانید تجربه کاری در کار فنی فدرال را لحاظ کنید که واجد شرایط انجام کار در منطقه‌ای باشید که قبلا تجربه کاری کسب کرده اید.

به عنوان مثال، ممکن است در یک کشور واجد شرایط بوده باشید و در آنجا تجربه کاری داشته باشید. اگر برای کار به کشور دیگری مهاجرت کردید، تنها در صورتی می‌توانی تجربه کاری را که در آن کشور به دست آورده‌اید محاسبه کنید که توسط مرجع مربوطه گواهینامه دریافت کرده باشید.

7- آیا در صورت داشتن امتیاز اکسپرس انتری CRS پایین می توان تحت عنوان  FSTPدرخواست داد؟

درخواست از طریق اکسپرس اینتری شانس شما را برای دریافت اقامت دائم افزایش می دهد. حتی اگر امتیاز CRS پایینی داشته باشید و در استخر اکسپرس حضور داشته باشید، این فرصت را خواهید داشت که نامزد استانی شوید. نامزدی استانی به شما 600 امتیاز CRS اضافی می‌دهد و عملاً تضمین می‌کند که دعوتنامه اقامت دائم را از طریق اکسپرس اینتری دریافت خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری نیز رایگان است. شما می توانید یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کنید و همچنین برای سایر برنامه های مهاجرتی نیز درخواست دهید.

8- در صورت درخواست از طریق FSTP ، چگونه می توان امتیاز CRS اکسپرس انتری را بهبود بخشید؟

راه های بهبود امتیاز CRS  عبارتند از:

-یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط دریافت کنید

-تمام امتیازهای CRS را که برای آنها واجد شرایط هستید مطالبه کنید (به عنوان مثال، در صورت وجود، اگر تحصیلات خارجی واجد شرایط دریافت کرده اید، یک ارزیابی اعتبار آموزشی دریافت کنید)

-مدرک تحصیلی واجد شرایط در کانادا داشته باشید و یا در کانادا کار کرده باشید

-سطح زبان انگلیسی یا فرانسه خود را تقویت کنید تا بالاترین نمره ممکن را کسب کنید

در صورت امکان، همسر یا شریک کامن لاوی خود را در صورتی که امتیاز CRS بالاتری دارند به عنوان متقاضی اصلی معرفی کنید.

9- آیا در صورت دریافت دعوتنامه اقامت دائم بر اساس برنامه FSTP، ارائه تمکن مالی الزامی است؟

بله، شما باید به IRCC اثبات کنید که پس از دریافت اقامت دائم خود در کانادا، تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده تان (در صورت وجود) دارید. با این حال، اگر از نظر قانونی قادر به کار در کانادا و داشتن یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط باشید، این شرط لغو می شود.

10- نامزدی استانی چیست و چگونه می توان آن را دریافت نمود؟

بر اساس قانون اساسی کانادا، دولت فدرال و استان‌ها و مناطق امکان اسکان مهاجران جدید را وجود دارد

اداره مهاجرت فدرال کانادا، IRCC، برنامه های مهاجرتی از جمله اکسپرس انتری و برنامه های مختلف مانند FSTP را مدیریت می کند.

علاوه بر این، استان ها و مناطق برنامه های گزینش خود را برای برنامه نیروی کار فنی فدرال اجرا می کنند. کبک سیستم خاص خود را دارد. اکثر استان ها و مناطق دیگر برنامه نامزدهای استانی را اجرا می کنند. بر اساس PNP، هر استان یا منطقه می تواند نامزدهای مهاجرتی را که شرایط آنها را برآورده می کنند، نامزد نماید. درخواست های اقامت دائم نامزدهای مهاجرت استانی توسط IRCC بررسی می شود.

شما می توانید نامزد استانی را از دو طریق دریافت کنید. شما می توانید مستقیماً برای PNP یک استان یا مناطق درخواست دهید. همچنین اگر واجد شرایط FSTP یا برنامه دیگری هستید، می‌توانید به استخر اکسپرس انتری وارد شوید و به طور بالقوه دعوتنامه‌ای از یک استان یا منطقه برای درخواست برای PNP دریافت کنید. این امر به شما 600 امتیاز CRS اضافی می دهد که تقریباً تضمین می نماید که یک دعوت نامه اقامت دائم توسط IRCC تحت اکسپرس اینتری دریافت نمایید.

 

راهنمای درخواست پذیرش برنامه نیروی کار فنی فدرال کانادا (FSTP)

گام اول: باید در یک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه معتبری که IRCC آن را تایید کرده است شرکت کنید.

گام دوم: پروفایل اکسپرس اینتری خود را به صورت رایگان در وب سایت IRCC ایجاد کنید.

گام سوم: قرعه کشی های IRCC اکسپرس اینتری را دنبال کنید تا مطمئن شوید دعوت نامه ای برای درخواست (ITA) اقامت دائم دریافت می کنید. قرعه کشی معمولا هر دو هفته یکبار انجام می شود.

گام چهارم: در صورت دریافت ITA ، درخواست اقامت دائم تکمیل شده خود را در مهلت تعیین شده به IRCC ارسال کنید.  برای اکثر متقاضیان استاندارد پردازش IRCC برای درخواست های اقامت دائم شش ماه یا کمتر است.

شما همچنین می توانید برای برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا (FSWP)، برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی، برنامه داشتن تجربه کاری کبک، اکسپرس انتری کانادا و پی آر کانادا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به استان های مختلف کانادا از روش های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • برنامه نیروی کار فنی فدرال کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top