info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در نروژ

اولین و مهم‌ترین مسئله قبل از اقدام به گرفتن ویزای یک کشور آگاهی از هزینه‌های زندگی و سطح درآمد در آن کشور می‌باشد. در این مقاله سعی داریم به هزینه‌های زندگی در سومین کشور گران دنیا که در حوزه اسکاندیناوی قرار دارد یعنی نروژ بپردازیم. هزینه‌ای که در نروژ برای سکونت و تغذیه می‌پردازید به مراتب بالاتر از سایر کشورهاست. که علت این مسئله را می توان به خاطر قوانین سخت زیست محیطی و سطح رفاه خوب دانست. اصلی­ترین عامل افزایش هزینه های زندگی در نروژ در بخش قیمت مسکن نمود پیدا می­کند. به طوریکه قیمت مسکن در نروژ یکی از بالاترین قیمت ها را در بین سایر کشورهای جهان دارا می باشد. در مقابل آموزش و بهداشت و همچنین حمل و نقل عمومی دارای بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها را داراست.  اقتصاد کشور نروژ از طریق بهره برداری ازنفت دریای شمال و منابع طبیعی تامین می شود. مطالعه این مقاله می ‌تواند برای افرادی که علاقمند به زندگی و  تحصیل در نروژ و جویای کار در این کشور هستند مفید باشد.



هزینه مسکن در نروژ

محدودیت ساخت و ساز و تقاضای بالای مسکن که در شهرهای اسلو و برگن کشور نروژ وجود دارد، قیمت مسکن را در این کشور بالا برده است. هزینه خرید و اجاره مسکن در نروژ با توجه به منطقه متراژ شهر و.... متغیر می‌باشد.

اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر                            15/1086دلار

اجاره آپارتمان یک خوابه  درمرکز شهر                            36/1071دلار

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر                   6601دلار

قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در خارج از شهر                4640دلار

 

دولت نروژ برای کاهش هزینه مسکن اقدامات مناسبی را انجام داده است این اقدامات عبارتند از:

حمایت از ساخت مسکن‌های ارزان

ایجاد محدودیت در افزایش اجاره بها

ارائه وام و یارانه مسکن برای افراد با درآمد پایین

 

دانشجویانی که قصد تحصیل در نروژ را دارند می‌توانند برای پیدا کردن خانه‌های مناسب اجاره‌ای از طریق دفاتر بین‌المللی دانشگاه محل تحصیل خود و یا سایت‌های معتبری مثل  Hybelو finn اقدام کنند.

 

هزینه خورد و خوراک در نروژ

دولت نروژ در جهت حفاظت از محیط زیست سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده از این رو در تولید مواد غذایی در کشور خود محدودیت‌هایی را اعمال کرده است. و برای تامین مواد غذایی مصرفی شهروندان خود سیاست واردات را در پیش گرفته است به همین خاطر  با توجه به هزینه بالای حمل و نقل، قیمت مواد غذایی در کشور نروژ به مراتب بالاتر از سایر کشورها می باشد.

هزینه تغذیه یک نفردانشجو در نروژ بین 120 تا 270 کرون در ماه است.

در جدول زیر قیمت تعدادی از مواد غذایی ضروری در کشور نروژ آمده است.

 

24.77کرون(2.80دلار)

برنج سفید(اکیلو)

26کرون(3دلار)

نان(500گرمی)

116.17کرون(14دلار)

فیله مرغ(اکیلو)

17.43کرون(2دلار)

شیر(یک کیلوگرم)

19.53کرون(2.30دلار)

سیب زمینی(یک کیلو)

101.64کرون(12.10دلار)

پنیر محلی(یک کیوگرم)

32.12کرون(3.70دلار)

گوجه فرنگی(یک کیلو)

36.87کرون(4.40دلار)

تخم مرغ(12عدد)

2.96 دلار

سیب(یک کیلوگرم)

60/2 دلار

آب بطری(5/1 لیتری)

2.93 دلار

پرتقال(یک کیلوگرم)

2.25 دلار

پیاز(یک کیلوگرم)

                                                                                           

هزینه پوشاک در نروژ

از دیگر هزینه‌های مهم مورد نیاز یک فرد که در این کشور اقامت دارد و یا  مشغول تحصیل در نروژ می‌باشد هزینه پوشاک است. هزینه خرید یک لباس تابستانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۳۹/۳۶ دلار و قیمت متوسط یک شلوار جین۰۴/۸۳ دلار و همچنین قیمت یک جفت کتانی قیمت متوسط۴۰/۱۰۰دلار می­باشد.

 

هزینه حمل و نقل در نروژ

به دلیل شرایط آب و هوایی نروژ هزینه نگهداری خودروها گران است. و خطوط  آهن هم از مناطق سرد و کوهستانی عبور می‌کند که هزینه نگهداری آنها  نیز بالا می‌باشد از این رو هزینه حمل و نقل در کشور نروژ نسبت به کشورهای دیگر به مراتب بالاتر است.

هزینه هر لیتر بنزین در نروژ حدود ۱.۸۰ دلار است.

بلیط تک سفره مترو ۴.۳۰دلار

کارت ماهانه52/75دلار

تاکسی هر یک کیلومتر ۱.۶۶دلار

تاکسی در ازای هر یک ساعت انتظار تعرفه عادی ۵۴دلار

 

سایر هزینه‌ها

هزینه تحصیل در نروژ در مقاطع و رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو در سال می‌باشد. این مبلغ برای مقاطع مقاطع بالاتر تا ۱۹ هزار یورو در سال نیز می‌رسد.

هزینه ویزیت کوتاه توسط پزشک  ۵۸ دلار است.

هزینه یک ماه باشگاه  تناسب اندام ۴۱ دلار است.

شارژ آپارتمان 85 متری 177 دلار

اینترنت خانگی 53.80دلار

هزینه یک صندلی برای سینما و اکران‌های بین‌المللی فیلم‌ها ۲۵/۱۴ دلار است.

مهمدکودک خصوصی تمام وقت ماهیانه 359 دلار

در کنار بالا بودن سایر هزینه‌های زندگی در کشور نروژ تحصیل در نروژ مراتب به مقرون به صرفه‌تر از سایر کشورها می‌باشد. هزینه سالانه مدرسه ابتدایی بین المللی برای یک کودک ۵۲۲۹ دلار می‌باشد.

 

درآمد در نروژ

نروژکشور توسعه یافته است و نقش برجسته ای در بخش‌هایی از اقتصاد جهانی دارد. اقتصاد کشور نروژ متمرکز بر نفت است با این وجود با توجه به نواسانات اخیر در قیمت نفت خام نروژ توانسته است جایگاه  پایدار خود را در منطقه اروپا حفظ کند. اسلو پایتخت کشور نروژ بالاترین کیفیت زندگی را برای شهروندان فراهم کرده است و شهری مناسب برای اشتغال مهندسان در بزرگترین صنعت کشور نروژ یعنی انرژی می باشد.

برای ورود به بازار کار نروژعلاوه بر تسلط به زبان نروژی باید اقامت قانونی این کشور را داشته باشید. دانشجویان در حین تحصیل در نروژ ۱۰ ساعت در هفته برای مقاطع کارشناسی و پایین‌تر و ۳۰ ساعت برای مقاطع دکترا و بالاتر امکان انجام کار را دارند.

یافتن شغل در نروژ از طریق جاب آفر و اسکیل ورکر انجام می شود.

به طور متوسط هر ماه حقوق دریافتی در اسلو پایتخت نروژ معادل ۳۵۰۰ دلار در ماه می‌باشد. این حقوق بالاترین میزان را در بین کشورهای اروپایی دارا می‌باشد.

در اغلب موارد میزان دستمزد و حقوق در نروژ از طریق توافق‌نامه‌های جمعی بین اتحادیه‌ها تعیین می‌شود. کمترین حقوق در نروژ ساعتی 21 دلار محاسبه می شود.

میانگین ساعات کاری کارمندان در نروژ بین 37 تا 40 ساعت است. دولت نروژ مزایای متفاوت از دیگران برای مادران شاغل در نظر گرفته است. نروژ بیشترین روزهای تعطیل را در بین سایر کشورهای اروپایی دارد. دستمزد بالا و نرخ بیکاری پایین بهترین شرایط کار  را برای  زندگی در نروژ فراهم کرده است.

از مشاغل موردنیاز و پرطرفدار در بازار کار کشور نروژ می توان به رشته عمران، برنامه­نویسی و کامپیوتر، مهندس نفت، پرستاری، مترجمی و گردشگری اشاره کرد.

 

در ادامه به میزان حقوق دریافتی سالانه برخی از مشاغل  در نروژ اشاره می شود.

دنداپزشک                680000 تا 2350000 کرون نروژ

پزشک و جراح          1170000 تا 3720000 کرون نروژ

وکیل                    795000  تا 2530000  کرون نروژ

خلبان                    468000 تا 1490000 کرون نروژ

مدیرارشد مالی          421000 تا 1340000 کرون نروژ

راننده                    370000  تا 410000 کرون نروژ

مهندس                  450000 تا 500000 کرون نروژ

برنامه نویس            682.643 کرون نروژ

 

باید این نکته را در نظر داشت که حقوق و دستمزدهای فوق با توجه به سابقه کاری و شهر محل کار متفاوت می باشد. شهرهای اسلو( پایتخت نروژ)، اسلولور و توسنبرگ به ترتیب پردرآمدترین شهرهای کشور نروژ می باشند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای استارتاپ و اقامت دایم کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در نروژ



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top