info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت به نروژ برای داروسازان

در این مطلب به شرایط و پیش نیازهای استفاده از فرصت مهاجرت به نروژ برای داروسازان برای داروسازان مشتاق به کار و زندگی در این کشور منطقه اسکاندیناوی اشاره می کنیم.



کشور نروژ در بخش غربی اسکاندیناوی قراردارد. این کشور از شمال با روسیه و فنلاند مرز مشترک دارد .از این رو دارای اقلیم نسبتاً سردی می­باشد. 25% تولید ناخالص نروژ از طریق صادرات نفت و گاز بدست می­آید. به دلیل اقتصاد قدرتمند و درآمد سرانه بالایی که دارد از پرتقاضاترین کشورها برای مهاجرت پزشکان و مهاجرت به نروژ برای داروسازان می­باشد. بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت داروساز می دانند. برای ورود به بازار کار کشور نروژ متقاضیان ابتدا باید مدارک خود را معادلسازی کرده و تأیید اداره بهداشت این کشور را دریافت نمایند. به استثنا داروسازانی که مدرک خود را از طریق تحصیل در نروژ کسب کرده اند. رشته داروسازی یکی از رشته ­هایی است که دارای باز کار مناسبی در نروژ می­باشد. از این جهت در این مقاله به بررسی مهاجرت به نروژ برای داروسازان و نحوه معادلسازی مدارک داروسازی و درآمد داروسازان در این کشور  می­پردازیم.

 

معادلسازی مدارک داروسازی در نروژ

داروساز متقاضی کار در نروژ،در صورت تحصیل داروسازی در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، برای داشتن اجازه کار در کشور نروژ باید مدرک تحصیلی خود را معادلسازی کند. تنها در صورت، تحصیل در نروژ و یا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، می­توان بدون مدرک زبان و معادلسازی، در سیستم بهداشت و درمان کشور نروژ مشغول به کار شود. ابتدا مدرک داروسازی متقاضی، باید تاییده اداره بهداشت کشور نروژ را دریافت کرده و سپس مراحل پروسه­ی معادلسازی را طی نماید.  اگر متقاضی در دانشگاه معتبر و شناخته شده­ای در سطح جهان تحصیل کرده باشد به راحتی می­­تواند این تاییده را دریافت کند. در غیر اینصورت با بررسی­های بیشتری در نهایت گذراندن واحد درسی مورد نیاز و کسب نمره قبولی تاییده مدرک داروسازی خود از اداره بهداشت نروژ دریافت کند. هزینه بررسی اولیه و تاییده مدرک داروسازی حدودا 1800 کرون نروژ می­باشد که بر عهده شخص می­باشد.

 

پروسه معادلسازی مدارک داروسازی در نروژ شامل سه مرحله یا گام مهم می باشد :

گام اول: یادگیری زبان نروژی اولین گام در پروسه­ی معادلسازی مدرک داروسازی می­باشد. زبان نروژی از جمله زبان­های هندی اروپایی و از خانواده زبان­های ژرمنی است. یادگیری این زبان نسبت به زبان آلمانی و دانمارکی راحت­تر می­باشد. متقاضی ابتدا باید مدرک زبان نروژی در سطح   B2را دریافت کرده و ارائه دهد. ذکر این نکته ضروری است که یادگیری زبان نروژی از گام­های بسیار مهم معادلسازی مدرک داروسازی می­باشد.

گام دوم: شرکت در آزمون­های کتبی و عملی می­باشد. این آزمون­ها دو تا سه بار در سال برگزار می­شود و هزینه این شرکت در آزمون­ها نیز بر عهده متقاضی می­باشد.

گام سوم: گذراندن دوره­های آموزشی 6 تا یک ساله در کلینیک­ها  و مراکز درمانی کشور نروژ می­باشد. مباحث این دوره­های آموزشی شامل آشنایی با سیستم دارویی  و قوانین بهداشتی و پزشکی کشور نروژ می­شود. گذراندن این دوره­ها به منزله تایید علمی مدرک داروساز متقاضی کار در نروژ می­شود. لازم به ذکر است که از ابتدای ورود به نروژ به عنوان یک داروساز، حدود 3 سال طول می­کشد تا مراحل موردنیاز را طی کرده و مجوز نهایی کار در نروژ را دریافت کرد.­

 

مدارک مورد نیاز برای معادلسازی مدارک داروسازان

مدرک تحصیلی: مدرک تحصیلی معتبر در حوزه داروسازی که  به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

گواهینامه زبان:  اخذ گواهینامه های زبان انگلیسی آیلتس(ILETS ) و  یا تافل (TOFEL) مهارت زبانی شما را به اثبات می­رساند که سطح و نمره موردنیاز این گواهینامه­ها بسته به نوع شغل و سازمانی که درخواست داده شده متفاوت می­باشد.

سابقه­کاری: داروسازان متقاضی کار در کشور نروژ، باید تجربه کاری قابل قبولی در زمینه داروسازی که شامل کار در شرکت­های دارویی، داروخانه­ها و بیمارستان­ها و مراکز درمانی می­شود را دارا باشد.

مجوز کار: برای گرفتن این مجوز، باید با یک سازمان یا شرکت نروژی قرارداد کار بسته شود تا اجازه کار در کشور نروژ را داشته باشد.

مدارک شخصی: این مدارک شامل : گواهی نامه­های تخصصی، پاسپورت، مدارک هویتی، توصیه نامه­های معتبر، انگیزه­نامه و ... می­شود.

 

درآمد داروساز در نروژ

یکیاز حوزه­های حیاتی در سیستم بهداشت و درمان هر کشور داروسازی است. نروژ یکی از کشورهایی است که در حوزه داروسازی بسیار فعال و پیشرفته می­باشد و فرصت مناسبی برای مهاجرت داروسازان است. نروژ به عنوان کشور پیشرو در حوزه درمان، شرایط اقامت به مراتب آسان­تری را برای متخصصان داروسازی خارجی فراهم آورده است و مقصد محبوبی برای داروسازان مشتاق به کار در خارج از کشور می­باشد.

برخلاف سایر کشورها،   نروژ تمایل زیادی به بهره ­برداری از تخصص و تجربه داروسازان خارجی دارد و به مجوز­های کاری تعهد بیشتری دارد. داروسازان مهاجر در نروژ در بیمارستان­ها، شرکت­های داروسازی، داروخانه­ها، پژوهش­های دارویی، گزارشگری عوارض دارویی، تحصیل و آموزش می­توانند فعالیت داشته باشند. به طور مثال، با داشتن مدرک کارشناسی در داروسازی، می توان برای دریافت مجوز reseptar farmasøyt اقدام کرد. با این مجوز علاوه بر حق نسخه خوانی و توزیع و تحویل دارو، در زمینه ساخت دارو، اثرات و عواض داروها و تضمین کیفیت آنها می توان فعالیت کرد. دریافت مجوز تاسیس داروخانه، بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد امکان پذیر است. متوسط دستمزدها در کشور نروژ پس از پرداخت مالیات 28000کرون در ماه می­باشد

که برابر با 3500دلار آمریکا است و یکی از بالاترین درآمد­ها در بین پایتخت­های اروپایی محسوب می­شود. در رتبه بندی حقوق و دستمزدها در کشور نروژ، متوسط حقوق سالانه یک داروساز 777000کرون  نروژ (72هزاردلار در سال) می­باشد که این میزان درآمد با بالاتر رفتن سابقه­ی کاری به بیش از  120000کرون در سال هم می­رسد. داروسازان با مدرک لیسانس  524576 کرون و با مدرک فوق لیسانس  590071 کرون نروژ حقوق در سال دریافت می­کنند.   حقوق داروسازان در نروژ با توجه به تجربه و مهارت، جنسیت و حتی موقعیت مکانی متغیر می­باشد.علاوه بر این حقوق دریافتی، داروسازان از مزایایی از جمله بیمه بازنشستگی، بیمه­های بهداشتی و استراحت سالیانه برخوردار می­باشند که البته بعضی از  شرکت­ها هزینه­های مسکن و حمل و نقل را نیز به کارکنان بخش داروسازی ارائه می­دهند که ارزش مالی قابل توجهی دارد. به طور کلی مشاغل مربوط به حوزه درمان و بهداشت در نروژ از مشاغل پردرآمد محسوب می­شود.

 

اقامت دائم داروسازان در نروژ

جهت اخذ اقامت دائم نروژ با مدک داروسازی، جهت ورود به خاک نروژ،  ابتدا باید مجوز کار داشته باشید که این اجازه­ی کار توسط کارفرمایی در نروژ برای شما اخذ می­گردد. سپس باید دریافت اقامت موقت در نروژ اقدام کنید. اقامت موقت تا پایان قرارداد کاری که با  کارفرمای نروژی منعقد شده اعتبار دارد. جهت دریافت اقامت دائم نروژ، باید حداقل 3 سال سابقه­ی کار در این کشور داشته باشید و توانایی و مهارت خود را برای ادامه کار در حوزه داروسازی را به اثبات برسانید. و اقامت کاری شما تمدید شده باشد  و هزینه های مربوط به بیمه و مالیات خود را پرداخت کرده باشید. پس از 5 سال می­توانید اقامت دائم  را از دولت نروژ درخواست کنید. پس از بررسی پرونده توسط مقامات مربوطه، اقامت دائم به شخص متقاضی و خانواده او اعطا می­شود. پس از اخذ اقامت نروژ، امکان تحصیل و کار برای همسر و فرزندان فراهم می­شود. همچنین ذکر این نکته در کنار سایر مزایای مهاجرت به نروژ حایز اهمیت است که تحصیل فرزندان زیر 18 سال در مدارس محلی نروژ کاملاً رایگان می­باشد. این در حالی است که همراهان بالای 18 سال شما می­توانند با کمترین هزینه در دانشگاه های نروژ مشغول به تحصیل شوند و امکان اشتغال پاره وقت یا تمام وقت هم برای این افراد امکان­پذیر است.

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه مهاجرت کاری و معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور نروژ می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مهاجرت به نروژ برای داروسازان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top