info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه Hacettepe University یکی از برترین دانشگاه های ترکیه در رنکینگ بین المللی در سالیان متمادی بوده که در لیست سال 2018-2019 وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان نیز جزو دانشگاه های دارای اعتبار کشور ترکیه قرار گرفته است. این دانشگاه دولتی کشور ترکیه در سال 1967 میلادی در شهر آنکارا پایتخت ترکیه تاسیس شده و در بسیاری از رشته ها از جمله علوم پزشکی بهترین دانشگاه ترکیه به شمار می رود. البته سنگ بنای این دانشگاه در سال 1957 با موسسه بهداشت کودک و بیمارستان حاجت تپه بنا گذاشته شد و سپس در طول زمان با توسعه در رشته های دیگر به شکل امروزی درآمد. این دانشگاه در دو پردیس اصلی استک در محله سیهیه شهر قدیمی آنکارا و پردیس واقع در بی تپه Beytepe قرار گرفته و بیش از 50 هزار دانشجو و 3600 کادر اجرایی و آموزشی را پذیرا می باشد. مرکز پزشکی دانشگاه حاجت تپه در پردیس سیهیه قرار گرفته است. اما پردیس بی تپه در جاده اسکیسیر در بخش جدیدتر شهر آنکارا واقع شده است و دارای 6 میلیون متر مربع فضای سبز می باشد.



رنکینگ دانشگاه حاجت تپه

رتبه و رنکینگ دانشگاه حاجت تپه درسال 2018 میلادی در بین رتبه های 751 تا 800 در بین کلیه دانشگاه های دنیا می باشد. وجود 104 مرکز تحقیق و پژوهش باعث شده این دانشگاه در میان پژوهشگاه های برتر جهان اعتبار خوبی برای خود کسب نماید و از نظر پژوهش نیز به عنوان بهترین دانشگاه ترکیه شناخته شود.

 

تحصیل در دانشگاه حاجت تپه آنکارا

تحصیل در دانشگاه حاجت تپه آنکارا از بهترین دانشگاه های ترکیه به زبان های انگلیسی، ترکی استانبولی، فرانسوی و آلمانی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر انجام می پذیرد.

برای اسکان و رفاه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه حاجت تپه آنکارا، دو مجموعه رفاهی با ظرفیت اسکان بیش از 4000 دانشجو، در نظر گرفته شده است. یک مرکز اسکی با ظرفیت 50 تخت، سالن بدنسازی، 2 سالن ورزشی سرپوشیده، استادیوم و تعداد بسیار زیادی زمین های بسکتبال، والیبال و فوتبال برای تندرستی و سرگرمی دانشجویان دانشگاه حاجت تپه تدارک دیده شده است.

همچنین سالن های کنفرانس، کتابخانه های مرکزی و پزشکی، گالری هنری، بانک های متعدد، کافه های مختلف از اصلی ترین امکاناتی هستند که توسط دانشگاه حاجت تپه برای 50 هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در این دانشگاه تدارک دیده شده اند.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه

برای اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه لازم است داوطلب در آزمون اس ای تی SAT، شرکت کرده و نمره بالای 1200 را کسب نماید. البته با سوابق تحصیلی و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای 18 نیز می توان وارد این دانشگاه شد. ولی باید در نظر داشت گرفتن پذیرش تحصیلی در حقیقت یک رقابت است . کسانی که نتیجه لازم در این آزمون را به دست آورده اند قطعا در اولویت قرار می گیرند. دوره پزشکی عمومی در دانشگه حاجت تپه نیز مانند سایر دانشگاه های ترکیه 6 ساله بوده و سال چهارم و پنجم، دانشجویان به صورت ترکیبی، دوره های پزشکی و بالینی را می گذرانند و در سال ششم به انترنی در بیمارستان مشغول می شوند.

 

رشته های دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تعداد رشته های دانشگاه حاجت تپه ترکیه در حال حاضر حدود 150 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و بیش از 170 رشته برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. به طور کلی رشته های دانشگاه حاجت تپه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در قالب 14 دانشکده ، 12 انستیتو یا موسسه، 27 مرکز تحقیقات، 1 مرکز آموزش عالی موسیقی و 14 مدرسه عالی ارائه می شود. دانشکده های دانشگاه حاجت تپه عبارتند از: دانشکده ارتباطات، دندانپزشکی، علوم پزشکی، پزشکی کاستامونو، پرستاری، داروسازی، علوم ورزشی، علوم آموزشی، حقوق، ادبیات، اقتصاد، علوم انستیتوها، هنرهای زیبا و مهندسی. انستیتوها یا موسسات این دانشگاه نیز عبارتند از: انستیتو تاریخ معاصر آتاتورک، انستیتو مطالعات جمعیتی، انستیتو علوم محض و کاربردی، انستیتو علوم اجتماعی، انستیتو علوم بهداشتی، انستیتو هنرهای زیبا، انستیتو بهداشت کودکان، انیتستو بهداشت عمومی، انستیتو علوم عصبی، انستیتو علوم هسته ای، انستیتو تومور شناسی، انستیتو مطالعات زیبست شناسی و انستیتو ترکولوژی. در حقیقت بیشتر شهرت این دانشگاه به علت دانشکده پزشکی آن بوده و این دانشگاه را بهترین دانشگاه پزشکی ترکیه می دانند. موسسه های علمی و پژوهشی که در زمینه های اعصاب و روان، کودکان، بهداشت عمومی، علوم بهداشتی، مدیریت بهداشت، اقتصاد بهداشت، سرطان شناسی، پرستاری، فیزیوتراپی، توانبخشی و مدرسه حرفه ای کار نیز در کنار دانشکده پزشکی در پردیس سیهیه دانشگاه حاجت تپه قرار گرفته اند.

حال به رشته های تحصیلی ارائه شده در هر یک از دانشکده های دانشگاه حاجت تپه به تفکیک می پردازیم:

رشته های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه حاجت تپه: دکترای عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، کارشناسی در رشته های پرستاری و فیزیوتراپی، بهداشت، تغذیه و رژیم غذایی.

رشته های دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی صنایع چوب، کامپیوتر، برق و الکترونیک (به زبان انگلیسی)، فیزیک، صنایع غذایی، هیدروژئولوژی، زمین شناسی، شیمی، معدن و انرژی اتمی.

رشته های دانشکده اقتصاد و علوم اداری: اقتصاد، اقتصاد (به زبان انگلیسی)، مدیریت (به زبان انگلیسی)، مدیریت عمومی، امور مالی و روابط بین الملل (به زبان انگلیسی).

رشته های دانشکده علوم پایه: بیولوژی، آمار، شیمی (به زبان انگلیسی) و ریاضیات.

رشته های دانشکده خانواده و خدمات اجتماعی: آموزش و پرورش كودک، اقتصاد خانواده و خدمات اجتماعی.

رشته های دانشکده تربیت دبیر: زبان آلمانی، تكنولوژی های رایانه و آموزش، بیولوژی(به زبان آلمانی)، علوم پایه، فیزیک (به زبان آلمانی)، فرانسه، ریاضیات دوره ابتدایی، انگلیسی، شیمی (آلمانی)، ریاضیات (آلمانی)، پیش دبستانی، مشاوره و راهنمایی و كلاس داری.

رشته های دانشکده هنر و ادبیات: زبان و ادبیات آلمانی، فرهنگ و ادبیات آمریكایی، آرشیوگری، اسناد و اطلاعات، فلسفه، زبان و ادبیات فرانسه، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، كتابداری، مترجمی فرانسه، مترجمی انگلیسی، باستانشناسی، روان شناسی، تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ زبان و ادبیات تركی و فرهنگ عامه تركیه.

 

شهریه دانشگاه حاجت تپه

هزینه تحصیل در دانشگاه حاجت تپه در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می باشد و یک رقم ثابت نیست. به عنوان مثال شهریه دانشگاه حاجت تپه برای تحصیل پزشکی، حدود 30 هزار لیر در سال و برای رشته دندانپزشکی حدود 11 هزار لیر در سال می باشد.

 

در انتها لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های ترکیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه حاجت تپه
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه حاجت تپه ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top