info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه یو پی ام مالزی

یکی از بهترین دانشگاه های دولتی مالزی که سال هاست دانشجویان ایرانی زیادی در آن در حال تحصیل بوده اند دانشگاه یو پی ام یا UPM نام دارد که مخفف Universiti Putra Malaysia می باشد و آن را با نام دانشگاه پوترا می شناسند. پردیس اصلی دانشگاه یو پی ام مالزی با وسعت زیاد در منطقه ای به نام سردانگ در نزدیکی دو شهر مهم و بزرگ مالزی یعنی کوالالامپور و پوتراجایا قرار گرفته است. منطقه سردانگ یکی از مناطقی است که ایرانیان مقیم مالزی که اغلب هم دانشجو بوده اند در آن جمعیت زیادی داشته اند. جهت اطلاع مشتاقان تحصیل در مالزی قصد داریم در این مقاله به معرفی دانشگاه یو پی ام مالزی و شرایط و مزایای تحصیل در آن بپردازیم. با ما همراه باشید.



تاریخچه دانشگاه یو پی ام مالزی

به طور دقیق تاریخچه دانشگاه یو پی ام مالزی بر می گردد به سال 1931 میلادی که ابتدا این دانشگاه کار خود را به عنوان دانشکده کشاورزی آغاز نمود و در سال 1973 میلادی به شکل دانشگاه امروزی درآمد و سال ها مسیر پیشرفت را به سرعت پیمود تا اینکه اکنون به حدی رسیده یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین دانشگاه های قاره آسیا به شمار می رود. امروزه این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی بسیار بزرگ که هدایتگر تحقیقات در کشور مالزی است، محسوب شده و دانش پژوهان فراوانی را برای انجام تحقیقات کاربردی گردهم آورده است.

 

تحصیل در دانشگاه پوترا مالزی

تحصیل در دانشگاه پوترا مالزی بیشتر در رشته های مهندسی، کشاورزی، زبان شناسی، علوم اجتماعی و MBA مورد استقبال است، اما این بدین معنا نیست که اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه برای سایر رشته های ارائه شده در آن بسیار راحت است و هیچ متقاضی برای آن ها وجود ندارد. در حال حاضر بیش از 17 هزار دانشجو در رشته های مختلف در دانشگاه UPM مالزی مشغول به تحصیل هستند و برای ارائه خدمات آموزشی به این دانشجویان از بیش از 2200 عضو هیئت علمی استفاده می گردد.

آغاز ترم های تحصیل در دانشگاه پوترا مالزی، فوریه و سپتامبر هر سال می باشد و به ترتیب آخرین مهلت برای ارسال مدارک و اپلای کردن برای اخذ پذیرش تحصیلی برای این دو ترم تحصیلی 31 اکتبر و 31 فوریه می می باشد.

دوره های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد حداقل 4 و حداکثر 6 ترم به طول می انجامد. اما در مقطع دکتری دوره های تحصیلی در دانشگاه یو پی ام مالزی، حداقل 6 و حد اکثر 10 ترم طول خواهد کشید.

تحصیل در دانشگاه پوترا مالزی به زبان انگلیسی تنها با ارائه مدرک زبان معتبر همچون آیلتس و تافل با داشتن حداقل نمره خواسته شده امکانپذیر است. در آزمون آیلتس حداقل نمره 6 و در آزمون تافل برای ورود به دانشگاه یو پی ام مالزی، حداقل نمره 550 مورد نیاز است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه UPM مالزی

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه UPM مالزی، به دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می شود که بر اساس رشته تحصیلی متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه UPM مالزی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی بین 3000 تا 13000 دلار تغییر می کند.

البته این دانشگاه به علت داشتن سبقه پژوهشی بسیار مناسب و اعتبار بالا در زمینه پژوهش موفق شده که بزرگ ترین دریافت کنند بورسیه های پژوهشی از وزارت علوم مالزی لقب بگیرد و رقم این بودجه به بیش از سالی 6 میلیون رینگیت مالزی رسیده است.

 

رتبه دانشگاه UPM مالزی

رنکینگ و رتبه دانشگاه UPM مالزی در سال 2019 در میان دانشگاه های کشور مالزی 3 بوده و همچنین رنکینگ دانشگاه UPM مالزی در سطح قاره آسیا جزو برترین ها بوده و حتی رتبه دانشگاه UPM مالزی در دنیا نیز بر اساس اعلام سیستم رتبه بندی QS در سال 2019، رتبه فاخر 202 بوده است که نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در دانشگاه UPM مالزی می باشد. اما جایی می توان به ارزش واقعی تحصیل در دانشگاه پوترا مالزی پی برد که به روند خیره کننده پیشرفت این دانشگاه اشاره کنیم. پس از اعلام شدن رتبه های سال 2020 دانشگاه ها توسط موسسه QS می توان دید که رتبه دانشگاه UPM مالزی در مالزی به دوم ارتقاء پیدا کرده و در دنیا نیز به رتبه 160 رسیده است که نشان دهنده 42 رتبه رشد در یک سال برای این دانشگاه می باشد.

دانشگاه UPM مالزی از نظر وزارت علوم ایران نیز در لیست ارائه شده در سال 2019 به عنوان یکی از دانشگاه های ممتار دسته بندی شده است و همه رشته های ارائه شده در دانشکده های مختلف این دانشگاه به جز Faculty of Human Ecology مورد تایید قرار گرفته اند و مدارک آن ها در ایران قابل ارزشیابی و معادل سازی خواهد بود.

برای مشتاقان تحصیل در مالزی در رشته های علوم پزشکی هم که قصد بازگشت پس از تحصیل به ایران را دارند و برایشان معادل سازی مدارک در ایران مهم خواهد بود، تحصیل در دانشگاه UPM مالزی یک گزینه بسیار خوب است. زیرا علاوه بر عالی بودن رتبه دانشگاه UPM مالزی در سطح جهان، در لیست ارائه شده وزارت بهداشت ایران برای سال 2019 – 2020 ، دانشگاه UPM مالزی در میان دانشگاه های مورد تایید قرار گرفته است. البته این افراد باید همواره سایت وزارت بهداشت را چک نمایند تا آخرین لیست به روز شده از دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه را ملاک انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود قرار دهند.

 

رشته های دانشگاه پوترا مالزی

دانشگاه یو پی ام مالزی دارای چندین دانشکده و انستیتو می باشد که ارائه دهنده دوره های تحصیلی رشته های دانشگاه پوترا مالزی می باشند. لیست دانشکده ها و انستیتو های دانشگاه پوترا مالزی که ارائه دهنده رشته های دانشگاه پوترا مالزی هستند عبارتند از:

دانشکده کشاورزی

دانشکده دامپزشکی

دانشکده اقتصاد و مدیریت

دانشکده مطالعات آموزشی

دانشکده علوم و صنایع غذایی

دانشکده علوم

دانشکده اکولوژی (بوم شناسی) انسانی

دانشکده ارتباطات و زبان های مدرن

دانشکده مهندسی

دانشکده علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

دانشکده معماری و طراحی

دانشکده هوا و فضا

دانشکده عمران

دانشکده شیمی و محیط زیست

دانشکده الکتریک و الکترونیک

دانشکده مکانیک و ساخت

دانشکده علوم پزشکی و سلامت

دانشکده علوم بیومولوکولی و بیوتکنولوژی

دانشکده  مطالعات زیست محیطی

دانشکده جنگلبانی

دانشکده کشاورزی و علوم غذایی

دانشکده تجارت پوترا

موسسات تحقیقاتی

موسسه مطالعات سیاست کشاورزی و مواد غذایی

موسسه فناوری پیشرفته

موسسه تحقیقاتی محصولات حلال

موسسه علم پیری شناسی

موسسه علوم زیستی

موسسه تحقیقات ریاضی

موسسه مطالعات علوم اجتماعی

موسسه جنگل های استوایی و محصولات جنگلی

موسسه کشاورزی استوایی

 

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی مالزی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های مالزی و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه یو پی ام مالزی
  • دانشگاه پوترا مالزی
  • دانشگاه UPM مالزی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top