info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه اوتاگو نیوزلند

قدیمی ترین دانشگاه نیوزلند، و یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور دانشگاه اوتاگو می باشد که در سال 1869 میلادی در دونیدین تاسیس شده است. البته امروزه کمپوس اصلی این دانشگاه در دونیدین، شهری با 120 هزار نفر جمعیت، واقع است و دانشگاه اوتاگو علاوه بر این کمپوس، 4 کمپوس هم در سایر نقاط کشور نیوزلند دارد که عبارتند از : ولینگتون، کرایس چرچ، آوکلند و ساوث لند. دانشگاه اوتاگو نیوزلند اهتمام زیادی در زمینه تحقیقات دارد و این دانشگاه دومین مرکز تحقیقاتی کشور نیوزلند پس از دانشگاه آوکلند به شمار می رود و به علت بودجه تحقیقاتی بسیار مناسبی که در اختیار دارد پژوهشگران فراوانی را از سراسر دنیا میزبانی می کند.



رتبه دانشگاه اوتاگو نیوزلند

در رتبه بندی سال 2017 سیستم رتبه بندی QS، رتبه دانشگاه اوتاگو نیوزلند در دنیا 169 و در نیوزلند 2 بوده است. در سال 2018، رتبه دانشگاه اوتاگو در دنیا به 151 ارتقاء پیدا کرده و همچنان پس از دانشگاه آوکلند دانشگاه دوم کشور نیوزلند بوده است. اما رتبه دانشگاه اوتاگو نیوزلند در سال 2019 کمی افت کرده و به 175 دنیا تنزل یافت، ولی همچنان این دانشگاه رتبه دوم را در کشور نیوزیلند به خود اختصاص داده است. طبق آخرین رتبه بندی اعلام شده که مربوط به سال 2020 میلادی می باشد، رنکینگ دانشگاه اوتاگو نیوزلند همچنان در خود کشور نیوزیلند دوم و در دنیا 176 است.

این روند که نشان دهنده ثبات رتبه دانشگاه اوتاگو در میان 200 دانشگاه برتر دنیاست، نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزیلند می باشد و به همین دلیل است که همه ساله عده زیادی از سراسر دنیا از جمله از کشور عزیزمان ایران برای تحصیل در این دانشگاه اپلای می کنند.

همچنین رنکینگ دانشگاه اوتاگو در برخی رشته ها بشدت خیره کننده است. به عنوان مثال رنکینگ دانشگاه اوتاگو در رشته دندانپزشکی، هشتم دنیا و در رشته روان شناسی 31 دنیا می باشد. نام این دانشگاه در 7 رشته دیگر هم در میان 100 دانشگاه برتر دنیا و در 13 رشته دیگر هم در میان 200 دانشگاه برتر دنیا دیده می شود.

 

تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزلند

مناسب بودن رتبه دانشگاه اوتاگو نیوزلند، موجب شده بیش از 20 هزار دانشجو که 1500 نفر از آن ها دانشجویان خارجی هستند، مشغول به تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزلند باشند. محیط این دانشگاه به قدری زیبا و چشم نواز است که تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزلند را برای دانشجویان فوق العاده دلچسب می کند. معماری ساختمان های این دانشگاه به حدی با عظمت است که ما را به یاد بناهای تاریخی انگلستان می اندازد. همچنین در کنار بناهای عظیم، باغ های زیبایی نیز قرار گرفته که بسیار بسیار مناظر چشم نوازی را پدید آورده است. این دانشگاه بر اساس نظرسنجی روزنامه های معتبر بریتانایی یکی از زیباترین دانشگاه های دنیا به شمار می رود.

برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزلند، امکانات خوابگاهی مناسبی مهیاست و این عزیزان می توانند برای گرفتن خوابگاه نیز به دانشگاه درخواست بدهند. جالب اینجاست که امکانات رفاهی این دانشگاه به حدی وسیع است که حتی یک استادیوم ورزشی با استانداردهای مسابقات بین المللی در آن وجود دارد.

 

بورسیه دانشگاه اوتاگو

دانشگاه اوتاگو نیوزلند سالانه 15 میلیون دلار به دانشجویان مستعد از سراسر دنیا بورسیه اختصاص می دهد. البته اخذ بورسیه دانشگاه اوتاگو برای مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی تقریبا غیر ممکن است. در حقیقت برای دانشجویان هموطنمان اخذ بورسیه دانشگاه اوتاگو فقط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

بورسیه دانشگاه اوتاگو در مقطع کارشناسی ارشد هم شهریه دانشگاه را پوشش می دهد و هم هزینه زندگی 3 سال برای دانشجوی دکتری به مبلغ سالانه 25 هزار دلار نیوزلند را نیز در بر می گیرد.

اما بورسیه دانشگاه اوتاگو نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد تحقیقاتی که فقط به دانشجویانی که شرایط ویژه آن را که در سایت دانشگاه اوتاگو درج شده دارا هستند اعطا می گردد، به ارزش 13 هزار دلار نیوزلند و شهریه یک سال می باشد.

 

رشته های دانشگاه اوتاگو نیوزلند

تنوع رشته های دانشگاه اوتاگو نیوزلند بسیار بالاست و مشتاقان تحصیل در نیوزلند، می توانند برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود در این دانشگاه اپلای کنند. به ویژه تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه اوتاگو بسیار مورد استقبال قرار دارد. زیرا سطح تحصیلات پزشکی در نیوزلند بسیار بالاست و نه تنها پس از اتمام تحصیل، پزشکان از شرایط کاری مناسبی در نیوزلند برخوردار می شوند، بلکه بعلت اعتبار دانشگاه های نیوزلند در زمینه رشته های علوم پزشکی، فارغ التحصیلان این رشته ها در دانشگاه های این کشور می توانند به راحتی در سایر کشورهای پیشرفته همچون استرالیا و کانادا نیز به کار مشغول شوند. باید در نظر داشت که بعلت شرایط مناسب و درآمد خوب پزشکان در نیوزلند پزشکان زیادی از سراسر دنیا و از جمله کشور خودمان مشتاق معادل سازی مدارک پزشکی در نیوزلند و مهاجرت به این کشور هستند.

در کل این دانشگاه دارای 4 دپارتمان آموزشی اصلی است که عبارتند از: علوم پزشکی و بهداشت، جامعه شناسی، علوم پایه ، و تجارت و بازرگانی. نکته جالب در مورد دانشگاه اوتاگو نیوزلند این است که برخی رشته های ارائه شده در این دانشگاه در هیچ یک از دانشگاه های دیگر کشور نیوزلند ارائه نمی گردد مانند، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی پزشکی و فیزیبوتراپی.

دانشکده های دانشگاه اوتاگو که ارائه دهنده رشته های دانشگاه اوتاگو نیوزلند هستند عبارتند از:

دانشکده حسابداری دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشکده تجارت دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشکده اقتصاد دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشکده تجارت بین الملل دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشکده مدیریت دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشکده بازاریابی دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشکده توریسم دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشکده کار آفرینی دانشگاه اوتاگو نیوزلند

این دانشگاه دارای موسسات و مراکز تحقیقاتی زیادی می باشد که برخی از مهم ترین آنان عبارتند از:

گروه تحقیقاتی اپیدمولوژی ایدز

واحد تحقیقاتی سرطان

مرکز تحقیقاتی آزمایشگاهی ژنتیک

مرکز تحقیقاتی علوم اعصاب

مرکز تحقیقاتی تولید مثل و ژنومیک

واحد تحقیقاتی پیشگیری از صدمات

مرکز تحقیقاتی کاردیو اندو کرین

مرکز تحقیقاتی کودک و خانواده

مرکز تحقیقاتی نورو اندو کرینولوژی

مرکز تحقیقاتی بهداشت جهانی

مرکز تحقیقاتی تغذیه، سلامت و بهداشت

مرکز تحقیقاتی کشاورزی، غذا و محیط زیست

مرکز تحقیقاتی سم شناسی

مرکز تحقیقاتی بیوتکنیک

مرکز تحقیقاتی پارچه و بافت

مرکز تحقیقاتی آمار و ریاضیات

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی نیوزلند و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های نیوزلند از جمله دانشگاه اوتاگو و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه اوتاگو نیوزلند
  • رتبه دانشگاه اوتاگو نیوزلند
  • تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top