info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه آکلند نیوزلند

بزرگترین، معتبر ترین و به طور کلی معروف ترین دانشگاه کشور نیوزلند، دانشگاه آکلند یا University of Auckland می باشد که در شهری به همین نام در جزیره شمالی کشور نیوزلند قرار گرفته است. بر اساس اعلام کلیه سیستم های رتبه بندی این دانشگاه همواره رتبه ای بین 100 دانشگاه برتر دنیا را به خود اختصاص داده و برترین دانشگاه این کشور نیز بوده است. تاسیس دانشگاه آکلند نیوزلند به سال 1883 میلادی بر می گردد. لازم به ذکر است که دانشگاه آکلند نیوزلند تنها دانشگاه این کشور است که به عضویت دانشگاه های گروه 21 درآمده و در حال حاضر با 265 دانشگاه معتبر دنیا تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی دارد. این دانشگاه پیشرو تحقیقاتی، تا کنون بیش از 600 تن از برترین محققین را به مجامع علمی دنیا معرفی کرده است. بودجه تحقیقاتی این دانشگاه بسیار بالا بوده و همچنین این دانشگاه با قراردادهای متعددی که برای پژوهش های کاربردی با ارگان های دولتی و کمپانی های بزرگ دارد، همه ساله بیش از 100 میلیون دلار از راه تحقیقات درآمدزایی می کند که حتی از میزان درآمد دانشگاه های کشور استرالیا نیز بسیار بالاتر است.



دانشگاه آکلند نیوزلند هم اکنون میزبان بیش از 42 هزار دانشجو از بیش از 120 کشور دنیا می باشد و با حدود 4500 کارمند که 2000 نفر از آنان اعضای هیئت علمی هستند به دانشجویان خدمات ارائه می نماید. از حدود 42 هزار دانشجویان این دانشگاه حدود 8000 نفر دانشجویان بین المللی می باشند.

دانشگاه اوکلند نیوزلند دارای 7 پردیس در نقاط مختلف شهر آکلند و حومه آن است. نام پردیس اصلی دانشگاه اوکلند، کمپس سیتی است که دقیقا در مرکز این شهر واقع شده و بالغ بر 16 هکتار مساحت دارد. پردیس تاماکی به مساحت 32 هکتار در منطقه گلن اینس شهر آکلند و به فاصله 12 کیلومتری از  پردیس اصلی واقع شده و رشته هایی چون فناوری اطلاعات، محیط زیست، الکترونیک، تغذیه، بیوتکنولوژی، علوم ورزشی و ... در این پردیس ارائه می شوند. پردیس گرفتون روبروی بیمارستان اوکلند و در نزدیکی پردیس اصلی دانشگاه قرار گرفته و دانشکده های پزشکی، داروسازی، و بهداشت و نیز بخش اپتومتری یا بینایی سنجی در این پردیس واقع شده اند. پردیس اپسوم در حقیقت پردیس اصلی آموزش به حساب می آید و دوره های علوم اجتماعی و تربیت دبیری در آن ارائه می گردد. در پردیس تای توکراو هم دروس ترببیت دبیری و آموزشی به دانشجویان ارائه می شود. پردیس موسسه فناوری مانوکاو در منطقه اوتارا در فاصله 18 کیلومتری مرکز شهر اوکلند قرار گرفته و برخی دروس آموزش و همچنین هنرهای تجسمی در آن ارائه می گردد. آزمایشگاه دریایی لی که پردیس اصلی علوم دریایی به شمار می رود، در فاصله صد کیلومتری شهر اوکلند و در منطقه ای ساحلی در سواحل شرقی نیوزلند قرار گرفته است. در تمامی پردیس های 7 گانه دانشگاه آکلند امکانات رفاهی، درمانی، ورزشی، تفریحی و خوابگاه برای دانشجویان پیش بینی شده است.

 

رتبه دانشگاه اوکلند نیوزلند

از اصلی ترین دلایل اقبال به تحصیل در این دانشگاه، عالی بودن رتبه دانشگاه اوکلند نیوزلند می باشد. این دانشگاه همواره در میان 100 دانشگاه برتر دنیا دیده می شود و با اختلاف با دومین دانشگاه کشور نیوزلند یعنی دانشگاه اوتاگو، بهترین دانشگاه این کشور می باشد. برای تبیین بهتر قصد داریم رتبه دانشگاه آکلند نیوزلند را در یک دوره 4 ساله از سال 2017 تا 2020 بر اساس رنکینگ موسسه معتبر QS خدمتتان ارائه دهیم.

بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه QS، رتبه دانشگاه اوکلند نیوزلند در سال 2017 در میان دانشگاه های دنیا 81 بوده و این دانشگاه، دانشگاه اول کشور نیوزلند محسوب می شده است. در سال 2018 رتبه دانشگاه آکلند نیوزلند، در میان دانشگاه های جهان 82 بوده و این دانشگاه همچنان برترین دانشگاه کشور نیوزلند به حساب می آمده است. رنکینگ دانشگاه اوکلند نیوزلند، در سال 2019، در میان دانشگاه های دنیا 85 بوده و این دانشگاه همچنان با اختلاف برترین دانشگاه این کشور محسوب می شده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه QS برای سال 2020 میلادی، رنکینگ دانشگاه آکلند نیوزلند در میان دانشگاه های دنیا 83 تعیین شده و این دانشگاه با اختلاف قابل توجه همچنان بهترین دانشگاه این کشور به حساب می آید. بر این اساس رتبه دانشگاه اوکلند نیوزلند در کل این چهار سال بین 80 تا 85 دنیا بوده است و خود این موضوع نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه است.

این دانشگاه در رشته های تخصصی خاص، رتبه های بسیار بهتری هم دارد. به عنوان مثال رتبه دانشگاه آکلند نیوزلند، در رشته داروسازی 30، پرستاری 36، ورزش و تربیت بندی 41، مهندسی عمران و سازه 37، جغرافیا 28، آموزش 26، باستان شناسی 23، حقوق 44، زبان شناسی 46، و در رشته روان شناسی 50 در میان دانشگاه های دنیا می باشد.

موسسه تایمز نیز دیگر موسسه معتبر رتبه بندی دانشگاه های دنیا به شمار می رود که ملاک تصیمی گیری برای انتخاب دانشگاه قرار می گیرد. رتبه دانشگاه اوکلند نیوزلند بر طبق رنکینگ اعلام شده موسسه تایمز نیز برای سال 2020 میلادی، در میان دانشگاه های دنیا 179 می باشد.

بر اساس دیگر رنکینگ معتبر دانشگاه های دنیا یعنی سیستم رتبه بندی شانگهای، رنکینگ دانشگاه آکلند نیوزلند در سال 2016 بین 151 تا 200 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. اما در سال های 2017، 2018، و 2019 رنکینگ دانشگاه اوکلند نیوزلند بین 201 تا 300 دنیا در نظر گرفته شده است.

با ملاک قرار دادن هر یک از این سیستم های رتبه بندی، می توان دریافت دانشگاه آکلند نیوزلند یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیاست که تحصیل در آن می تواند یک فرصت بسیار عالی برای مشتاقان تحصیل در نیوزلند به حساب آید.

 

شرایط پذیرش در دانشگاه اوکلند

مشتاقان تحصیل در این دانشگاه باید با شرایط پذیرش در دانشگاه اوکلند آشنایی کافی داشته باشند. از اصلی ترین شرایط پذیرش در دانشگاه اوکلند، شرکت در آزمون ورودی در بسیاری از رشته های این دانشگاه است. زیرا تعداد متقاضی برای ورود به این دانشگاه بسیار بالاست و در بسیاری از رشته های پرمتقاضی چاره ای جز برگزاری آزمون ورودی برای اعطای پذیرش تحصیلی وجود ندارد. آزمون ورودی برای داوطلبان نیوزلندی و داوطلبان بین المللی به صورت مجزا برگزار می شود. طبیعتا برای موفقیت در این آزمون باید به زبان کشور نیوزلند یعنی زبان انگلیسی تسلط کافی داشت. یکی دیگر از شرایط پذیرش در دانشگاه اوکلند داشتن مدرک زبان معتبر چون آیلتس و تافل می باشد. نمره حداقلی مورد نیاز برای ورود به دوره های کارشناسی این دانشگاه در آزمون آیلتس، 5.5 می باشد. این در حالی است که حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آکلند نیوزلند، 6.5 است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه Auckland نیوزیلند

به مانند سایر دانشگاه های کشور نیوزلند و البته سایر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل در دانشگاه Auckland نیوزیلند نیز بالا می باشد. البته نمی توان یک شهریه مشخص برای تحصیل در این دانشگاه در نظر گرفت و هزینه تحصیل در دانشگاه Auckland نیوزیلند بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است.

به طور دقیق تر هزینه تحصیل در دانشگاه Auckland نیوزیلند در رشته های علوم اجتماعی و هنر، سالانه حدود 20 هزار دلار نیوزلند، در رشته های علوم تجربی و مهندسی، سالانه حدود 25 هزار دلار نیوزلند، و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز حدود 75 هزار دلار نیوزلند است. البته این اعداد به طور میانگین است و در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال هزینه تحصیل در دانشگاه Auckland نیوزیلند در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی 32 هزار دلار در سال و در مقطع کارشناسی ارشد این رشته ها 29 هزار دلار در سال است.

 

بورسیه دانشگاه آکلند

برای تحصیل در دانشگاه های نیوزلند، درست به مانند تحصیل در استرالیا، کانادا، انگلیس و آمریکا طبق وسیعی از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی به دانشجویان ممتاز بین المللی تعلق می گیرد. طبیعتا این موضوع در مورد دانشگاه آکلند نیز صدق می کند و انواع متعددی از بورسیه دانشگاه آکلند به دانشجویان برتر ارائه می گردد. در این بخش به برخی از انواع بورسیه دانشگاه آکلند اشاره می نماییم:

- University of Auckland International Student Scholarship

بورسیه تحصیلی بین المللی دانشگاه اوکلند هر سال به 14 دانشجوی بین المللی جدید ارائه می شود و طبیعتا رقابت بر سر دریافت آن بسیار است. ارزش این بورسیه دانشگاه آکلند برای مقطع کارشناسی 5000 دلار نیوزلند از شهریه و برای مقطع کارشناسی ارشد 10 هزار دلار نیوزلند از شهریه می باشد.

- The University of Auckland Universitas 21 Doctoral Student Mobility Scholarships

این بورسیه دانشگاه آکلند هر سال به 10 دانشجوی بین المللی مقطع دکتری تعلق می گیرد و ارزش آن 5000 دلار نیوزلند است.

- New Zealand International Doctoral Research Scholarships

هدف از ارائه این بورسیه توسط دولت نیوزلند، جذب نیروهای فعال و نخبه در بخش تحقیقات در مقطع دکتری است. این بورسیه برای 3 سال کلیه شهریه تحصیلی و بیمه دانشجویی را پوشش داده و نیز بر اساس آن سالانه حدود 25 هزار دلار نیوزلند نیز به دانشجوی واجد شرایط بابت کمک هزینه زندگی اعطا می شود. برای اخذ این بورسیه باید معدل متقاضی 3.7 از 4 بوده و پذیرش غیر مشروط (قطعی) از دانشگاه اوکلند دریافت کرده باشد.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه اوکلند

تنوع رشته های تحصیلی دانشگاه اوکلند بسیار بالاست و این رشته های متنوع در قالب دانشکده های دانشگاه اوکلند به دانشجویان ارائه می شوند. دانشگاه آکلند نیوزلند دارای 8 دانشکده است که عبارتند از:

- دانشکده پزشکی و علوم بهداشت

- دانشکده مهندسی

- دانشکده هنر

- دانشکده علوم پایه

- دانشکده حقوق

- دانشکده اقتصاد و تجارت

- دانشکده آموزش و پرورش

- دانشکده الهیات

علاوه بر این 8 دانشکده، دانشگاه اوکلند نیوزلند دارای دو موسسه تحقیقاتی بزرگ نیز می باشد که عبارتند از:

- موسسه زیست مهندسی آکلند

- موسسه لیگینز

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی نیوزلند و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های نیوزلند از جمله دانشگاه آکلند و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه آکلند نیوزلند
  • رتبه دانشگاه اوکلند نیوزلند
  • شرایط پذیرش در دانشگاه اوکلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top