info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

بهترین دانشگاه کشور اسلوونی، دانشگاه لیوبلیانا می باشد که در زبان محلی Univerza v Ljubljani خوانده می شود. این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی محسوب می شود، بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه کشور اسلوونی نیز به شمار می رود و در سال 1919 میلادی در شهر لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی تاسیس شده است. این دانشگاه برای ترویج و توسعه تحقیقات پایه و کاربردی و اشاعه علم و هنر با در نظر داشتن فرهنگ و اخلاق تاسیس شده و سال هاست به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی می پردازد. همچنین دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی با بیش از 63 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف، یکی از بزرگ ترین دانشگاه ها در سراسر قاره سبز به شمار می رود. 



لیوبلیانا پایتخت اسلوونی یک شهر دانشجویی به شمار می رود و حدود یک پنجم جمعیت آن را دانشجویانی از کشور اسلوونی و سایر کشورهای دنیا تشکیل می دهند. همچنین در دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی 5600 کارمند اداری مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان می باشند. این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگ ترین دانشگاه های اروپا، 23 دانشکده و 3 هنرستان را در خود جای داده و امکاناتی چون کتابخانه و موسسه توسعه نوآوری نیز از دیگر بخش های این دانشگاه به حساب می آیند.

 

تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا

رتبه بین المللی مناسب دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی یکی از علل جذب دانشجویان بین المللی فراوان به این دانشگاه بوده است. برای دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در اروپا نیز این دانشگاه می تواند یک گزینه بسیار عالی به شمار آید. زیرا اولا این دانشگاه دارای رتبه بین المللی خوبی است و مدارک تحصیلی آن در سراسر نقاط قاره اروپا دارای اعتبار بالایی می باشد و فارغ التحصیلان آن شانس پیدا کردن کار پس از اتمام تحصیلات، در کل کشورهای اتحادیه اروپا را دارند. همچنین اقتصاد خود کشور اسلوونی نیز سال به سال در حال پیشرفت بوده و برخی دانشجویان نیز پس از تحصیل، به اخذ اقامت اسلوونی و کار در این کشور اشتیاق پیدا می کنند. ثانیا اگر دانشجوی ایرانی پس از تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی قصد بارگشت به ایران و کار در وطن را داشته باشند، مدارک تحصیلی آن ها در ایران مورد ارزشیابی قرار می گیرد. زیرا اگر به آخرین لیست اعلام شده دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان برای سال تحصیلی 2019 2020 نگاهی بیندازیم نام دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی را در بین دانشگاه های مورد تایید هر دو وزارتخانه خواهیم دید. بدین ترتیب که کلیه دانشجویان رشته های علوم پزشکی که باید مدرک تحصیلیشان توسط وزارت بهداشت ارزشیابی شود و همچنین دانشجویان رشته های غیر پزشکی که باید مدرک تحصیلیشان توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان مورد ارزشیابی قرار گیرد، از این بابت هیچ نگرانی را نخواهند داشت. البته این لیست همه ساله در سایت این دو وزارتخانه آپدیت می شود و دانشجویان باید حتما برای انتخاب دانشگاه به سایت این دو وزارتخانه مراجعه کرده و آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید را ملاک انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در خارج از کشور قرار دهند.

دوره های تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا، در مقاطع تحصیلی مختلف به زبان های انگلیسی و اسلوونیایی ارائه می گردد. اما به طور چشمگیری تعدد دوره های تحصیلی این دانشگاه که به زبان انگلیسی ارائه می شود، برای مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر است.

 

رتبه دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

دانشگاه لیوبلیانا همان طور که پیش تر ذکر شد بهترین، قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه کشور اسلوونی است که در بین 600 دانشگاه برتر دنیا طبقه بندی می شود. این دانشگاه به همراه دانشگاه ماریبور تنها دانشگاه های این کشور به حساب می آیند که رتبه زیر 1000 دنیا را دارا هستند. حال رتبه دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی را در یک بازه زمانی 4 ساله از سال 2017 تا سال 2020 را بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر QS خدمتتان ارائه می کنیم تا بیشتر به ارزش تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی واقف شوید.

رتبه دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی در سال 2017 در کشور اسلوونی اول، و در دنیا بین رتبه های 601 تا 650 بوده است. اما در سال 2018 رتبه دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی به رتبه ای میان 651 تا 700 دنیا نزل یافت، ولی همچنان در کشور اسلوونی دانشگاه اول شناخته می شد. در سال 2019 رتبه داخلی و بین المللی این دانشگاه نسبت به سال 2018 هیچ گونه تغییری نکرده و ثابت باقی ماند. اما در جدیدترین رتبه بندی اعلام شده برای سال 2020 میلادی، رتبه دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی در دنیا به رتبه ای بین 591 تا 600 دنیا ارتقاء پیدا کرده و همچنان این دانشگاه، دانشگاه اول کشور اسلوونی می باشد. با توجه به این ثبات و رتبه مناسب این دانشگاه که در میان 200 دانشگاه برتر قاره اروپا قرار دارد، مشتاقان تحصیل در اسلوونی قطعا این دانشگاه را بهترین گزینه انتخابی پیش روی خود می بینند.

 

رشته های دانشگاه لیوبلیانای اسلوونی

تنوع رشته های دانشگاه لیوبلیانای اسلوونی بسیار بوده و این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های فنی مهندسی، هنر، علوم پزشکی و علوم انسانی را به دانشجویان ارائه می کند. به طور خلاصه اصلی ترین رشته های دانشگاه لیوبلیانای اسلوونی که بشدت مورد استقبال دانشجویان قرار دارند عبارتند:

رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی ساختمان

رشته مهندسی مکانیک

رشته علوم کامپییوتر

رشته هنر

رشته موسیقی

رشته صنایع غذایی

رشته مهندسی کشاورزی

رشته علوم چوب

رشته زیست شناسی

رشته بیوتکنولوژی

رشته میکروب شناسی             

رشته تربیت بدنی

رشته حقوق

رشته رفتار درمانی

رشته گفتار درمانی

رشته آموزش ویژه توان بخشی

رشته جامعه شناسی

رشته جغرافیا

رشته مدیریت مالی

رشته زبان انگلیسی

 

اما از میان رشته های این دانشگاه، بیشترین استقبال از تحصیل رشته های فنی مهندسی و پزشکی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که دانشگاه لیوبلیلنا در زمینه رشته های فنی مهندسی و فناوری اطلاعات رتبه 270 دنیا را به خود اختصاص داده است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا

هزینه تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا بر اساس رشته و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد و به طور معمول بین 3500 تا 4500 یورو در سال می باشد. همچنین برای زندگی دانشجویی در لیوبلیانا نیز دانشجو باید به طور میانگین ماهی 400 تا 500 یورو در نظر بگیرد که البته بر اساس سبک زندگی دانشجو و نوع محل اقامت و زندگی که برای خود بر می گزیند، این رقم می تواند بالاتر یا پایین تر نیز برود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اسلوونی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اسلوونی از جمله دانشگاه لیوبلیانا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی
  • دانشگاه لیوبلیانا
  • تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top