info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه فناوری دلفت هلند

بهترین دانشگاه هلند که از بهترین دانشگاه های فنی مهندسی اروپا و جهان به شمار می رود، دانشگاه فناوری دلفت می باشد که در زبان هلندی Technische Universiteit Delft خوانده می شود. دانشگاه فناوری دلفت هلند در تاریخ هشتم ژانویه سال 1842 میلادی به دستور ویلیام دوم پادشاه وقت این کشور تاسیس شد و امروزه به عنوان یک دانشگاه دولتی به کار خود ادامه می دهد. 



در ابتدای تاسیس، دانشگاه فنی دلف که امروزه به Delft University of Technology یا  TU Delft نیز شناخته می شود، فقط به عنوان آکادمی سلطنتی آموزش علوم شهرسازی محسوب می شد. اما کم کم دامنه رشته های ارائه شده در این آکادمی گسترده تر شد و در سال 1864 به عنوان مدرسه پلی تکنیک فعالیت خود را آغاز نمود. در سال 1905 این دانشکده به انستیتو فناوری تبدیل شد و در واقع تمامی حقوق یک دانشگاه را دارا شد. از سال 1986 به بعد نام دانشگاه صنعتی دلفت یا همان دانشگاه فناوری دلفت هلند بر روی این دانشگاه نهاده شد. دانشگاه دلفت هلند یک دانشگاه پژوهشی می باشد که در آموزش های آکادمیک آن وجود تعادل میان مباحث تئوری و عملی به شدت مورد توجه قرار دارد. به همین جهت فارغ التحصیلان این دانشگاه خیلی به کار مسلط بوده و دارای مهارت های کاربردی می باشند و برای پیدا کردن شغل شانس بالایی را دارا هستند. تا کنون 3 نفر از برندگان جایزه نوبل، فارغ التحصیل دانشگاه دلفت هلند بوده اند.

 

دانشگاه دلفت هلند در کدام شهر است؟

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه فناوری دلفت هلند را دارند لازم است که بدانند دانشگاه دلفت هلند در کدام شهر است؟ این دانشگاه در شهر دلفت در استان هلند جنوبی میان دو شهر روتردام و لاهه در کشور هلند واقع شده که شهری کمتر شناخته شده می باشد. اولین فرمانروای هلند ویلیام خاموش از سال 1572 تا 1584 در این شهر زندگی می کرده و در نهایت هم در همین شهر کشته شده است و همین موضوع موجب شده به شهر دلفت، لقب شهر شاهزاده را داده باشند. این شهر در قرن 19 میلادی تبدیل به یک شهر صنعتی شد. این شهر نسبتا کوچک جمعیت حدود 100 هزار نفری را دارا بوده و به علت وجود دانشگاه فنی دلفت هلند در آن، بخش قابل توجهی از جمعیت شهر را دانشجویان تشکیل می دهند که جمعیت آنان در حال حاضر حدود 19 هزار نفر است. از این رو این شهر را یک شهر دانشگاهی نیز می دانند.

 

رتبه دانشگاه فنی دلفت هلند

همان طور که ذکر شد دانشگاه دلفت یکی از بهترین دانشگاه های هلند محسوب می شود و همه ساله یکی از دو دانشگاه برتر این کشور می باشد و به همین جهت برای مشتاقان تحصیل در هلند به ویژه در رشته های فنی مهندسی، بهترین گزینه می باشد. حال رتبه دانشگاه فنی دلفت هلند را در بازه 4 ساله 2017 تا 2020 بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر QS خدمتتان ارائه می نماییم تا بتوان بر این اساس بیشتر به ارزش تحصیل در این دانشگاه واقف شد.

در سال 2017 میلادی رتبه دانشگاه فنی دلفت هلند در دنیا 62 و در خود کشور هلند دوم بوده است. در سال 2018، رنکینگ دانشگاه فنی دلفت هلند با 4 پله صعود نسبت به سال گذشته به 58 رسید و همچنان این دانشگاه در کشور هلند دوم باقی ماند. اما در سال 2019، رتبه دانشگاه فنی دلفت هلند به 6 پله صعود نسبت به سال قبل به رتبه 52 رسید و این دانشگاه با پیشی گرفتن از دانشگاه آمستردام، دانشگاه اول هلند می باشد. در آخرین رتبه بندی اعلامی موسسه QS برای سال 2020، رنکینگ دانشگاه فنی دلفت هلند باز هم دو پله رشد را تجربه کرد و به رتبه 50 دنیا دست یافت و همچنان این دانشگاه، برترین دانشگاه کشور هلند می باشد.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه دلفت هلند

برای تحصیل در دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی، قطعا ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر آیلتس یا تافل با نمره خواسته شده توسط دانشگاه برای رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر، از اصلی ترین شرایط تحصیل در دانشگاه دلفت هلند می باشد. طبیعیست که برای تحصیل در دوره های تحصیلی به زبان هلندی هم ارائه مدرک زبان هلندی الزامی می باشد.همچنین رزومه بسیار قوی می تواند شانس داوطلب را برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی دلفت هلند بالا ببرد.

در حال حاضر از حدود 19 هزار دانشجوی دانشگاه فنی دلفت هلند، حدود 800 دانشجوی مقطع کارشناسی و حدود 3300 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

 

شهریه دانشگاه صنعتی دلفت هلند

برای دانشجویان بین المللی شهریه دانشگاه صنعتی دلفت هلند به دو صورت محاسبه میشود، بدین صورت که دانشجویان بین المللی از نظر این دانشگاه به دو دسته دانشجویانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دانشجویانی از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا تقسیم بندی می شوند. برای دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، شهریه دانشگاه صنعتی دلفت هلند بین 10 هزار تا 20 هزار یورو در سال بر اساس رشته متغیر می باشد.

 

بورسیه دانشگاه دلفت هلند

به منظور جذب دانشجویان بین المللی نخبه، انواع بورسیه دانشگاه دلفت هلند در نظر گرفته شده است که آنان را به ادامه تحصیل در دانشگاه دلفت ترغیب نماید. البته واضح است که به مانند سایر دانشگاه های برتر دنیا، بورسیه دانشگاه دلفت هلند نیز بیشتر به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق می گیرد و دانشجویان مشتاق به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه فناوری دلفت هلند می توانند از این امکان ویژه بهره مند گردند.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند

دانشگاه دلفت هلند همه ساله در زمینه های مختلفی به ویژه رشته های فنی مهندسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد که به علت رتبه بالای دانشگاه صنعتی دلفت، به راحتی نمی توان از آن پذیرش تحصیلی دریافت نمود. رشته های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و به عنوان مثال برای مقطع کارشناسی ارشد فقط حدود 35 برنامه تحصیلی در این دانشگاه ارائه می گردد. در این بخش به تفکیک اصلی ترین و پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند در مقاطع تحصیلی مختلف را معرفی می نماییم:

 

رشته های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند در مقطع کارشناسی:

مهندسی هوافضا، معماری، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی طراحی صنعتی، فناوری دریایی، مهندسی مکانیک، مهندسی سیستم ها، علوم زمین کاربردی، ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، فناوری کیلینیکی، فناوری و علوم زیست، علوم و فناوری مولکولی، نانوبیولوژی، آنالیزسیاست و مدیریت.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند در مقطع کارشناسی ارشد:

معماری، مهندسی عمران/ ساحلی، منابع زمین/ جغرافیا، محیط زیست، سیاست و مدیریت و حمل و نقل، زیرساخت و لجستیک، مکانیک، مهندسی طراحی صنعتی، فناوری اطلاعات، مواد، هوافضا، مهندسی فرایند، بیوشیمی و شیمی، انرژی، فناوری، زیست فناوری، ریاضیات، فیزیک،زیست پزشکی و آموزش دبیری.

 

دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند هستند عبارتند از:

- دانشکده معماری

- دانشکده عمران و علوم زمین

- دانشکده صنعت، مهندسی، طراحی و مکانیک

- دانشکده دریایی و مهندسی مواد

- دانشکده مهندسی برق

- دانشکده مهندسی هوا فضا

- دانشکده علوم کامپیوتر و ریاضی

- دانشکده علوم کاربردی

- دانشکده فن آوری و سیاست و مدیریت

 

همچنین دانشگاه فناوری دلفت هلند دارای 3 موسسه تحقیقاتی نیز می باشد که عبارتند از:

- موسسه تحقیقاتی علوم محیط زسیت

- موسسه تحقیقات بین‌المللی ارتباطات مخابراتی و رادار

- موسسه رآکتور دلفت

 

تحصیل معماری در دانشگاه دلفت هلند

دانشکده معماری دانشگاه دلفت هلند محیطی کاملا بین المللی داشته و از اساتید معماری برجسته ای از سراسر دنیا استفاده می نماید و دانشجویان بین المللی فراوانی نیز در آن مشغول به تحصیل هستند. برای مشتاقان تحصیل معماری، دانشگاه دلفت هلند یکی از بهترین گزینه ها می باشد. رشته های اصلی در زمینه تحصیل معماری در دانشگاه دلفت هلند عبارتند از: معماری شهری و طراحی مهندسی، برنامه های پست مدرن، سیستم های شهری و املاک و مستغلات و ساختمان، فیزیک و خدمات. دانشجویان پس از اتمام تحصیل معماری در دانشگاه دلفت هلند، بعلت گذراندن آموزش های تئوری و عملی بشدت آماده ورود به بازار کار در زمینه معماری و شهرسازی می شوند و می توانند طراحی های نوآورانه ای ارائه نمایند.

 

تحصیل مهندسی نفت در دانشگاه دلفت هلند

دانشگاه فنی دلفت هلند در زمینه رشته های مربوط به صنعت نفت یکی از 10 دانشگاه برتر قاره اروپاست و از این رو اشتیاق برای تحصیل مهندسی نفت در دانشگاه دلفت هلند بسیار بالاست و همه ساله عده بسیاری از دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه برای تحصیل مهندسی نفت اقدام می کنند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی هلند و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های هلند از جمله دانشگاه فناوری دلفت و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه فناوری دلفت هلند
  • دانشگاه فنی دلفت هلند
  • دانشگاه دلفت هلند
  • دانشگاه صنعتی دلفت هلند
  • دانشگاه دلفت
  • رشته های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top