info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه فیلیپین

یکی از بهترین دانشگاه های دولتی کشور فیلیپین، که نام آن را در جمع 400 دانشگاه برتر دنیا می توان یافت، دانشگاه فیلیپین یا University of Phillippines می باشد که یک دانشگاه درجه یک در سطح قاره آسیا به حساب می آید و جزو 100 دانشگاه برتر این قاره طبقه بندی شده است. این دانشگاه به ویژه برای تحصیل پزشکی یکی از دانشگاه های بسیار مورد توجه و پرطرفدارمحسوب می شود. از این رو بسیاری از افراد به ویژه آنان که به تحصیل پزشکی اشتیاق دارند برای ورود به دانشگاه فیلیپین اپلای می کنند. این دانشگاه بزرگ از 7 دانشگاه جزء و 15 پردیس در نقاط مختلف کشور فیلیپین تشکیل شده است. تاسیس دانشگاه فیلیپین به سال 1908 میلادی بر می گردد و امروزه میزبان بیش از 60 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر می باشد.



یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه فیلیپین برای دانشجویان ایرانی، مورد تایید بودن مدارک تحصیلی این دانشگاه توسط دو وزارتخانه بهداشت و علوم ایران است. می دانیم که علاقه مندان به تحصیل رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور که قصد دارند پس از تحصیل به ایران بازگشته و در ایران مشغول به کار شوند، می بایست دانشگاه خود را از میان لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان انتخاب کنند تا مدارک تحصیلی آنان در ایران مورد ارزشیابی قرار گیرد. همچنین برای رشته های غیر پزشکی نیز دانشجویانی که قصد بازگشت پس از تحصیل به ایران و کار در وطن را دارند می بایست مدارک تحصیلی خود را برای ارزشیابی به وزارت علوم ارائه دهند. به همین جهت است که حتما باید تحصیلاتشان را در دانشگاهی که مورد تایید وزارت علوم کشورمان بوده گذرانده باشند. لیست های ارائه شده توسط این دو وزارتخانه همه ساله در سایت آن ها ارائه شده و نسبت به سال قبل دچار تغییراتی می شوند. پس لازم است قبل از انتخاب دانشگاه برای تحصیل در خارج از کشور، به روز ترین لیست موجود در سایت های این دو وزارتخانه مطالعه شده و ملاک عمل قرار گیرد. حتما با نگاهی به لیست ارائه شده توسط دو وزارتخانه بهداشت و علوم کشورمان می توان نام دانشگاه فیلیپین را در میان دانشگاه های مورد تایید برای تحصیل در سال 2019 2020 مشاهده نمود که این موضوع موجب می شود تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان ایرانی بسیار بیشتر مورد اقبال قرار گیرد.

 

رتبه دانشگاه فیلیپین

یکی از دلایلی که جوانان زیادی از سراسر دنیا به ویژه از کشور عزیز خودمان تحصیل در دانشگاه فیلیپین را برای خود بر می گزینند، مناسب بودن رتبه دانشگاه فیلیپین است. این دانشگاه همواره بهترین دانشگاه کشور فیلیپین محسوب می شده و امروزه نیز با اختلاف بهترین دانشگاه این کشور می باشد. رتبه دانشگاه فیلیپین در سطح دنیا نیز عمدتا زیر 400 بوده است که رتبه ای بسیار عالی محسوب می گردد.

حال در یک دوره 4 ساله از سال 2017 تا 2020 رتبه دانشگاه فیلیپن را بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر QS خدمتتان ارائه می نماییم تا بیشتر ثبات و جایگاه این دانشگاه تبیین گردد. رتبه دانشگاه فیلیپین در دنیا در سال 2017، 374 و در سال 2018، 367 بوده است. در سال 2019 میلادی رتبه دانشگاه فیلیپین به 384 رسید. اما در آخرین رتبه بندی اعلام شده برای سال 2020، رتبه دانشگاه فیلیپین با رشد بسیار مناسبی روبرو شده و به 356 دنیا رسیده است که رتبه بسیار فاخری برای این دانشگاه محسوب می گردد. همین مناسب بودن رتبه دانشگاه فیلیپین می تواند دلیلی قانع کننده باشد که افرادی که قصد تحصیل در فیلیپین را دارند، این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خود برگزینند.

البته باید در نظر داشت که عزیزانی که قصد تحصیل در آسیا را دارند، برای آنان تحصیل در مالزی می تواند گزینه مناسب تری باشد. دلیل این موضوع این است که رتبه دانشگاه های مالزی به شکل قابل توجهی بهتر از دانشگاه های کشور فیلیپین حتی بهترین آنان یعنی دانشگاه فیلیپین است. بعنوان مثال در همین رتبه بندی موسسه QS برای سال 2020 میلادی که از میان بیش از 2300 دانشگاه این کشور، فقط 4 دانشگاه فیلیپین رتبه زیر 1000 دنیا را دارا هستند، و فقط همین دانشگاه فیلیپین رتبه زیر 400 دنیا را به خود اختصاص داده، 20 دانشگاه کشور مالزی دارای رتبه های زیر 1000 دنیا هستند که از این بین، 5 دانشگاه حائز رتبه های زیر 400 هستند. دانشگاه مالایا با رتبه 70، دانشگاه یو پی ام مالزی با رتبه 159 و دانشگاه یو کی ام مالزی با رتبه 160 شاخص ترین این دانشگاه ها به شمار می روند که همگی از دانشگاه فیلیپین رتبه بهتری دارند.

 

رشته های دانشگاه فیلیپین

سرآمد رشته های دانشگاه فیلیپین، پزشکی و دندانپزشکی می باشد. جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور هم اغلب برای تحصیل پزشکی در فیلیپین به این کشور وارد می شوند و قطعا برای این عزیزان گزینه ای بهتر از دانشگاه فیلیپین نمی توان یافت. همچنین در میان رشته های دانشگاه فیلیپین می توان رشته های زبان و ادبیات انگلیسی و علوم اجتماعی و مدیریت را نیز بسیار شاخص دانست، زیرا این دانشگاه در این رشته ها رتبه 150 و 250 دنیا را به خود اختصاص داده و از دانشگاه های مطرح به شمار می رود.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه فیلیپین

بنا به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی، هزینه تحصیل در دانشگاه فیلیپین متغیر می باشد و یک رقم ثابت نمی باشد. بر این اساس، هزینه تحصیل در دانشگاه فیلیپین، که یک دانشگاه دولتی به حساب می آید، بین 1000 تا 3500 دلار در سال می باشد. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در کشور فیلیپین نیز بر اساس سبک زندگی و نوع اقامتگاه دانشجو می تواند متغیر باشد و معمولا بین 4500 تا 6500 دلار در سال می باشد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه فیلیپین و سایر دانشگاه های این کشور و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه فیلیپین
  • رشته های دانشگاه فیلیپین
  • رتبه دانشگاه فیلیپین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top