info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه قبرس

این دانشگاه با حدود 30 سال عمر، در عین جوانی یکی از بهترین دانشگاه های قبرس یا به عبارتی بهترین دانشگاه این کشور به شمار می رود. دانشگاه قبرس یا University of Cyprus تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان برای سال تحصیلی 2019 2020 در قبرس می باشد که به طور خلاصه آن را دانشگاه UCY می نامند. همچنین دانشگاه قبرس یکی از 3 دانشگاه این کشور است که برای سال تحصیلی 2019 2020 جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز به شمار می رود. البته بر طبق اعلام وزارت علوم کشورمان، تحصیل در این دانشگاه فقط تا مقطع کارشناسی ارشد مورد تایید و پذیرش واقع می شود.



 

دانشگاه قبرس در شهر نیکوزیا واقع شده که سال تاسیس آن 1989 می باشد و به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی شناخته می شود. این دانشگاه برای بار اول در سال 1992 اقدام به پذیرش دانشجو نمود و به مرور گسترش پیدا کرد. اکنون این دانشگاه پذیرای 7000 دانشجوی مشغول به تحصیل می باشد. در ابتدای تاسیس این دانشگاه کمتر از 500 دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی را میزبانی می کرد. اما در حال حاضر بیش از 4500 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه به تحصیل می پردازند.

اکنون دانشگاه قبرس دارای پردیس بسیار بزرگی در شهر نیکوزیا بوده و دارای امکانات بسیار مناسبی همچون خوابگاه، مکان ها و امکانات ورزشی و همچنین کتابخانه را نیز برای دانشجویان مشغول به تحصیل می باشد. کتابخانه این دانشگاه بیش از 700 هزار کتاب به صورت نسخه های چاپی و الکترونیک را در خود جای داده است.

 

رتبه دانشگاه قبرس

دانشگاه قبرس معتبرترین دانشگاه این کشور است که بهترین رتبه را در میان دانشگاه های این کشور دارد. رتبه دانشگاه قبرس در میان دانشگاه های این کشور، اول می باشد. اما رتبه دانشگاه قبرس در سطح جهانی و در میان کلیه دانشگاه های دنیا، 1808 است. به همین جهت است که اکثر جوانان مشتاق به تحصیل در قبرس جنوبی ترجیح می دهند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند و سالانه عده زیادی برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه اقدام می نمایند.

همچنین بر اساس سیستم رتبه بندی وبومتریک دانشگاه های جهان، رتبه دانشگاه قبرس در دنیا 696 و در اروپا 304 می باشد.

 

شرایط ثبت نام در دانشگاه قبرس

از اصلی ترین شرایط ثبت نام در دانشگاه قبرس برای تحصیل در مقطع کارشناسی، اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است. برای اخذ پذیرش اکثر رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه قبرس، آزمون ورودی برگزار می شود.

همچنین اکثر رشته های دانشگاه قبرس به زبان یونانی ارائه می گردد. اما در برخی موارد می توان برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه قبرس یافت. از شرایط ثبت نام در دانشگاه قبرس چه به زبان انگلیسی و چه به زبان یونانی اخذ نمره کافی و ارائه مرکز زبان می باشد.

از دیگر شرایط ثبت نام در دانشگاه قبرس برای مقطع تحصیلی کارشناسی، اتمام تحصیلات 12 ساله می باشد. طول دوره تحصیل کارشناسی در این دانشگاه بین 3 تا 4 سال، کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال و دکتری بین 3 تا 4 سال می باشد.

 

رشته های دانشگاه قبرس

تنوع رشته های دانشگاه قبرس بالاست و این دانشگاه دوره های تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی را برای انواع رشته های مهندسی، هنری، علوم پایه، فناوری، مدیریت و کسب و کار و اقتصاد و همچنین زبان و ادبیات و ... ارائه می نماید.

8 دانشکده این دانشگاه ارائه دهنده رشته های دانشگاه قبرس می باشند که عبارتند از:

- دانشکده مهندسی (شامل 4 دپارتمان و مرکز تحقیقات فناوری نانو، مرکز تحقیقات و نوآوری های متعالی و مرکز تحقیقات بین المللی آب)

- دانشکده تحصیلات تکمیلی

- دانشکده مدیریت و اقتصاد (شامل دو دپارتمان و مرکز تحقیقات اقتصادی و مرکز تحقیقات بانکی و مالی)

- دانشکده علوم اجتماعی و آموزش (شامل 4 دپارتمان)

- دانشکده علوم پاک و کاربردی (شامل 5 دپارتمان و مرکز اقیانوس شناسی)

- دانشکده علوم انسانی (شامل 3 دپارتمان و مرکز زبان)

- دانشکده ادبیات (شامل 3 دپارتمان و واحد تحقیقات باستان شناسی)

- دانشکده پزشکی

در حال حاضر بیش از 200 برنامه تحقیقاتی با همکاری سایر دانشگاه های برتر دنیا رد این دانشگاه در حال انجام است. از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی که با دانشگاه قبرس همکاری دارند می توان به دانشگاه ماریبور اسلوونی، دانشگاه ارسطو یونان، و موسسه انرژی اندلس اسپانیا اشاره کرد.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه قبرس و سایر دانشگاه های این کشور و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه قبرس
  • رشته های دانشگاه قبرس
  • شرایط ثبت نام در دانشگاه قبرس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top