info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک داروسازی در سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای بسیار پیشرفته و درجه یک اروپایی با امنیت بالا و ثبات اقتصادی مثال زدنی می باشد که به همین جهت بسیاری از سرمایه داران و متخصصان رشته های مختلف از سراسر دنیا و حتی کشور عزیزمان ایران، این کشور را برای ادامه زندگی و فعالیت خود بر می گزینند. البته این کشور هم تحت شرایط خاص و فقط با داشتن ویژگی هایی که از نظر این کشور فاکتور های صلاحیت افراد برای زندگی در این کشور به شمار می رود، به برخی افراد مجوز اقامت و کار در این کشور را اعطا می کند. این کشور نیز مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا در اعطای مجوز کار برای متخصصان رشته هایی مانند رشته های علوم پزشکی سخت گیری فراوانی می کند و فقط با گذراندن فرآیند معادل سازی مجوز فعالیت را به این افراد اعطا می کند. طبیعتا داروسازان هم از این دسته افراد به شمار می روند که اگر متقاضی مهاجرت داروسازان به سوئیس باشند حتما باید پروسه معادل سازی مدرک داروسازی در سوئیس یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئیس را با موفقیت طی نمایند. زیرا در غیر این صورت هرگز به آنان مجوز فعالیت در رشته تخصصی شان در سوئیس داده نخواهد شد.



رشته داروسازی نیز درست به مانند رشته پزشکی رشته ای حساس به شمار می رود و به طور مستقیم با سلامت و جان مردم در ارتباط است. از این رو معادل سازی مدرک داروسازی در سوئیس برای داروسازان مشتاق مهاجرت به این کشور که قصد دریافت مجوز کار دارند، درست به مانند معادل سازی مدارک پزشکی در سوئیس برای پزشکان علاقمند مهاجرت و کار در سوئیس ضروری می باشد.

در حقیقت اگر داروسازی تحصیل در سوئیس را با موفقیت به پایان رسانده باشد و مدرک داروسازی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کرده باشد، آموزش هایی را دیده است که مورد تایید سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت این کشور می باشد. اگر فرد داروساز در سایر کشورهای اروپایی نیز تحصیلات خود را گذرانده باشد، بعلت وجود سیستم آموزشی استاندارد و مشترک در میان کلیه کشورهای اروپایی، نظام سلامت سوئیس از صلاحیت وی و کفایت آموزش های وی در دوره تحصیل اطمینان دارد. اما داروسازانی که تحصیلات خود را نه در سوئیس و نه در هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی نگذرانده اند، صلاحیت علمی و عملی شان برای سیستم بهداشت و درمان سوئیس احراز نشده و نامشخص می باشد. از این رو این افراد باید فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در سوئیس را طی کرده و از پس آزمون معادل سازی نیز با موفقیت بر بیایند تا نظام سلامت سوئیس آن ها را شایسته ورود به سیستم بهداشت و درمان این کشور دانسته و سلامت اتباع سوئیس را به دست آنان بسپارد. از این رو هیچ گونه اهمال و سهل انگاری در این زمینه صورت نمی گیرد و نهایت دقت و سخت گیری اعمال می شود که فقط کسانی مجوز کار داروسازی و البته سایر رشته های علوم پزشکی در سوئیس را بدست آورند که دارای بالاترین صلاحیت ممکنه بوده و با دانش آموختگان دانشگاه های سوئیس تقریبا در یک سطح باشند.

 

ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئیس

اولین گام برای ورود به فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئیس تسلط به زبان گویش مردم در این کشور است. در کشور سوئیس سه زبان آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی در بخش های مختلف آن رایج است. در بخش عمده ای از کشور سوئیس زبان گویش مردم آلمانی است. در بخش دیگری از این کشور هم مانند شهر لوزان، مردم به زبان فرانسوی تکلم می کنند. در بخش های بسیار کوچکی از این کشور نیز زبان ایتالیایی رواج دارد. طبیعتا داروسازان نیز مانند پزشکان باید بتوانند به خوبی با بیماران ارتباط کلامی برقرار کنند. از این رو فرد متقاضی مهاجرت داروسازان به سوئیس ابتدا باید تصمیم بگیرد که به کدام بخش این کشور قصد مهاجرت دارد و تسلط خود را به زبان مرسوم گویش در آن منطقه بیشتر کند. زیرا ابتدا باید بتواند مدرک زبان در سطح B2 را در زبان مربوطه اخذ نموده و بر اساس آن شایسته شرکت در آزمون معادل سازی شناخته شود.

در مناطق فرانسوی زبان، فرد متقاضی مهاجرت داروسازان به سوئیس باید به زبان فرانسوی تسلط کافی به زبان فرانسه پیدا کرده و مدرک زبان فرانسه را به اداره مربوطه در همان بخش کشور سوئیس ارائه داده و در آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در سوئیس در دانشگاه علوم پزشکی همان منطقه از این کشور به زبان فرانسه شرکت نماید.

به همین ترتیب در مناطق آلمانی زبان، فرد متقاضی مهاجرت داروسازان به سوئیس باید به زبان فرانسوی تسلط کافی به زبان فرانسه پیدا کرده و مدرک زبان فرانسه را به اداره مربوطه در همان بخش کشور سوئیس ارائه داده و در آزمون ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئیس در دانشگاه علوم پزشکی همان منطقه از این کشور به زبان آلمانی شرکت نماید.

 

مهاجرت داروسازان به سوئیس

افراد متقاضی مهاجرت داروسازان به سوئیس باید ابتدا مدارک مورد نیاز خود را به سازمان مربوطه در منطقه مورد نظر خود در کشور سوئیس ارسال کنند و پس از تایید اولیه مدارک خود واجد شرایط شرکت در آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در سوئیس شناخته می شوند. آزمون ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئیس در هر منطقه این کشور بسته به زبان گویش مردم آن منطقه برگزار شده و یا آلمانی و یا فرانسه می باشد. این آزمون به طور معمول در دو مرحله تئوری یا کتبی و عملی برگزار می شود. به طور معمول میانگین درآمد داروسازان در سوئیس حدود 85 هزار فرانک سوئیس در سال می باشد که مبلغی قابل توجه به شمار می رود و به همین جهت نرخ افراد متقاضی مهاجرت داروسازان به سوئیس نیز همه ساله در حال رشد می باشد.

البته باید در نظر داشت که به طور کلی سطح درآمد در کشور سوئیس بسیار بالاست و از آن طرف سطح مخارج نیز در این کشور درجه یک اروپایی بالا می باشد. درآمد مشاغل مربوط به علوم پزشکی در این کشور نیز بسیار مناسب است. به عنوان مثال میانگین درآمد پزشکان و دندانپزشکان عمومی 105 هزار فرانک سوئیس، فیزیوتراپ ها 60 هزار فرانک سوئیس و پرستاران نیز 59 هزار فرانک سوئیس در سال است.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور سوئیس می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک داروسازی در سوئیس
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئیس
  • مهاجرت داروسازان به سوئیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top