info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ریکیاویک ایسلند

یکی از دانشگاه های کشور ایسلند که تحصیل در آن مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد، دانشگاه ریکیاویک است که در زبان انگلیسی Reykjavik University و در زبان ایسلندی Haskolinn I Reykjavik نامیده می شود. این دانشگاه که دانشگاهی خصوصی به شمار می رود و بزرگترین دانشگاه خصوصی کشور ایسلند می باشد، در شهر ریکیاویک پایتخت ایسلند در پردیسی جدید و مدرن که در سال 2010 افتتاح شده قرار گرفته است و میزبان بیش از 3500 دانشجوست که حدود 5 درصد آن ها دانشجویان بین المللی هستند و به تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغولند. تاسیس دانشگاه ریکیاویک ایسلند به سال 1998 میلادی باز می گردد و به این علت این دانشگاه از دانشگاه های جوان دنیا به حساب می آید. این دانشگاه بین المللی با بیش از 200 دانشگاه و موسسه آموزشی و پژوهشی معتبر از سراسر دنیا همکاری تنگاتنگ علمی، آموزشی و پژوهشی دارد و برنامه های تبادل دانشجو و استاد نیز بین آنان انجام می پذیرد.



در آخرین اعلام لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان برای تحصیل بعد از سپتامبر 2020، دانشگاه ریکیاویک ایسلند در دسته دانشگاه های گروه ب یعنی خوب طبقه بندی شده و مورد تایید قرار گرفته است. این موضوع به ویژه برای مشتاقان تحصیل در خارج از کشور که قصد تحصیل در ایسلند را دارند و بازگشت به وطن و کار در ایران در پایان تحصیل را در برنامه زندگی خود دارند، بسیار مهم به شمار می رود. زیرا باید حتما دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنند که مورد تایید وزارت علوم باشد و مدارک تحصیلی آنان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای این عزیزان دانشگاه ریکیاویک ایسلند گزینه ای بسیار مناسب به شمار می رود.

 

رشته های دانشگاه ریکیاویک

این دانشگاه شامل 4 دانشکده یا مدرسه دانشگاهی به نام های دانشکده علوم و مهندسی، دانشکده بازرگانی، دانشکده علوم کامپیوتر و دانشکده حقوق می باشد و دانشکده انرژی ایسلند نیز زیرمجموعه این دانشگاه تعریف شده است. در دانشگاه ریکیاویک ایسلند تعداد زیادی برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی پیش بینی شده است که دانشجویان بین المللی می توانند به تحصیل در آن ها بپردازند. رشته های دانشگاه ریکیاویک به تفکیک دانشکده های ارائه دهنده عبارتند از:

 

رشته های تحصیلی دانشکده علوم و مهندسی دانشگاه ریکیاویک:

در مقطع کارشناسی: ۱- مهندسی پزشکی ۲- مهندسی عمران ۳- ممهندسی کاربردی برق ۴- مهندسی مدیریت ۵- مهندسی مالی ۶-مهندسی صنعتی ۷-مهندسی مکانیک ۸- مهندسی کاربردی مکانیک ۹- مهندسی انرژی 

در مقطع کارشناسی ارشد: ۱- مهندسی پزشکی ۲- مهندسی عمران در دو گرایش مدیریت ساخت و ساز – و فناوری بتن ۳- مهندسی مدیریت ۴- مهندسی برق ۵- مربیگری و علم تمرین ۶- مهندسی مالی ۷- مهندسی مکانیک ۸- مهندسی انرژی پایدار ۹- مهندسی انرژی

توضیح اینکه تمامی رشته های مهندسی در دانشگاه ریکیاویک ایسلند در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

 

رشته های تحصیلی دانشکده بازرگانی دانشگاه ریکیاویک:

در مقطع کارشناسی: 1- مدیریت بازرگانی ۲- روانشناسی بازرگانی و ۳- رشتهMBA  (به زبان انگلیسی)

در مقطع کارشناسی ارشد: ۱- حسابداری و حسابرسی ۲- مدیریت بازرگانی (به زبان انگلیسی) ۳- روانشناسی بالینی ۴- امور مالی شرکت (به زبان انگلیسی) ۵- مدیریت منابع انسانی و روانشناسی سازمانی (به زبان انگلیسی) ۶- بیزینس بین المللی  و بازار یابی (به زبان انگلیسی) ۷- حسابداری و مدیریت هوش تجاری ۸- بازاریابی (به زبان انگلیسی)

 

رشته های تحصیلی دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه ریکیاویک:

دیپلم کاربردی محاسبات .

در مقطع کارشناسی: ۱- کارشناسی علوم کامپیوتر ۲- مهندسی نرم افزار ۳- ریاضیات گسسته و علوم کامپیوتر

در مقطع کارشناسی ارشد: ۱- علوم کامپیوتر (به زبان انگلیسی) ۲- مهندسی نرم افزار (به زبان انگلیسی) ۳- علوم کامپیوتر (به زبان انگلیسی) ۴- فناوری (به زبان های انگلیسی و ایسلندی).

 

رشته های تحصیلی دانشکده حقوق دانشگاه ریکیاویک:

در مقطع کارشناسی: ۱- رشته حقوق ۲- رشته حقوق تجارت

در مقطع کارشناسی ارشد: حقوق

در مقطع دکتری : حقوق (به زبان انگلیسی)

 

دانشکده انرژی ایسلند

یکی از بخش های زیرمجموعه دانشگاه ریکیاویک ایسلند، دانشکده انرژی ایسلند می باشد که در آن دوره های تحصیلی مختلفی ارائه می گردد. مهم ترین دوره های ارائه شده در دانشکده انرژی ایسلند، کارشناسی ارشد مهندسی انرژی پایدار، کارشناسی ارشد مهندسی نیروی برق، و کارشناسی ارشد مدیریت نیروی برق است که شهریه هر کدام از این دوره ها 6000 یورو در هر ترم تحصیلی می باشد.

دانشکده انرژی ایسلند رسالت تربیت متخصصان زبده در زمینه استفاده از انرژی گرمایی زمین، نیروگاه های آبی و انرژی باد و به طور کلی انرژی های پاک و تجدید پذیر را بر عهده دارد. کشورهای اروپایی به ویژه ایسلند به مقوله انرژی های پاک و پایدار که در نهایت به توسعهه پایدار و حفظ زمین پاک برای نسل های آینده می انجامد توجه ویژه ای مبذول می دارند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ریکیاویک ایسلند

به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه ریکیاویک ایسلند برای دانشجویان ایسلندی و همچنین اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا با سایر دانشجویان متفاوت می باشد. همچنین میزان هزینه تحصیل در دانشگاه ریکیاویک ایسلند برای دانشجویان تبعه کشورهای خارج از اتحایه اروپا برای کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی یکسان نیست. به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های بازرگانی 5700 یورو، حقوق 5700 یورو، علوم کامپیوتر 6400 یورو، علوم و مهندسی 8100 یورو، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یا MBA 8000 یورو، و کارشناسی ارشد مدیریت پروژه یا MPM 7400 یورو در هر ترم تحصیلی می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه ریکیاویک ایسلند در مقطع دکتری نیز برای رشته های بازرگانی 3300 یورو، روانشناسی 3800 یورو، و سایر رشته ها 2900 یورو در هر ترم تحصیلی است.

 

رتبه دانشگاه ریکیاویک ایسلند

بر اساس رنکینگ موسسه تایمز برای سال 2020، رتبه دانشگاه ریکیاویک ایسلند بین 301 تا 350 در میان دانشگاه های دنیا می باشد. همچنین رتبه دانشگاه ریکیاویک ایسلند در میان دانشگاه های جوان با عمر زیر 50 سال دنیا نیز 52 می باشد. همین رتبه بین المللی به خوبی نشان دهنده ارزش و اعتبار تحصیل در این دانشگاه می باشد. با در نظر گرفتن رتبه بندی انواع موسسات رتبه بندی دانشگاه ها می توان گرفت دانشگاه ریکیاویک، دومین دانشگاه کشور ایسلند از نظر رتبه بندی جهانی به شمار می رود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه ریکیاویک و سایر دانشگاه های ایسلند و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ریکیاویک ایسلند
  • رتبه دانشگاه ریکیاویک ایسلند
  • هزینه تحصیل در دانشگاه ریکیاویک ایسلند
  • دانشکده انرژی ایسلند
  • رشته های دانشگاه ریکیاویک
  • دانشگاه ریکیاویک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top