info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه تارتو استونی

در میان دانشگاه های استونی، دانشگاه تارتو با اختلاف بهترین دانشگاه به حساب می آید و این دانشگاه رتبه بین المللی بسیار بهتری نسبت به سایر دانشگاه های این کشور داراست. دانشگاه تارتو استونی که در زبان انگلیسی University of Tartu و در زبان استونیایی Tartu Ülikool نامیده می شود قدیمی ترین دانشگاه این کشور و از قدیمی ترین دانشگاه های شمال شرق اروپا به حساب می آید. تاسیس این دانشگاه به سال 1632 میلادی در شهر تارتو در استونی برمیگردد که در این تاریخ، این دانشگاه به دستور پادشاه وقت سوئد تاسیس شد و از همان ابتدا مورد استقبال مشتاقان علم و پیشرفت قرار گرفت. اما پس از کمتر از یک قرن فعالیت، در سال 1710 میلادی دانشگاه تارتو استونی تعطیل شد و تا سال 1802 نیز هیچ گونه فعالیتی نداشت. از سال 1802 میلادی دانشگاه تارتو مجددا فعالیت خود را آغاز نموده و در طول زمان توسعه و گسترش چشمگیری از نظر کمی و کیفی پیدا نمود. عمده پیشرفت و توسعه این دانشگاه از آغاز قرن بیستم میلادی بود.



اعضای هیئت علمی دانشگاه تارتو استونی حدود 1700 نفر می باشند و همچنین این دانشگاه حدود 1800 کارمند و کادر اجرایی برای ارائه خدمات به دانشجویان در استخدام خود دارد. تعداد دانشجویان دانشگاه تارتو استونی بیش از 18 هزار نفر بوده که از این میان بیش از 1400 نفر را دانشجویان مقطع دکتری تشکیل می دهند.

 

شهر تارتو در استونی

شهر تارتو در استونی دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور بعد از پایتخت این کشور شهر تالین است. این شهر با حدود 38.8 کیلومتر مربع مساحت حددود 94 هزار نفر جمعیت ساکن دارد. 80 درصد جمعیت این شهر را مردمی با اصالت استونیایی تشکیل می دهند. حدود 15 درصد ساکنین این شهر هم اصالت روسی دارند. حدود 5 درصد دیگر از ساکنین این شهر را مردمی با نژادها و اصالت های اوکراینی، فنلاندی، آلمانی، بلاروسی، لتونیایی، لهستانی و لیتوانیایی تشکیل می دهند. شهر تارتو در استونی همچنین به سبب حضور دانشگاه تارتو، بهترین دانشگاه این کشور در این شهر، یک شهر دانشگاهی نیز به حساب می آید و همواره دانشجویانی از سراسر دنیا را نیز میزبانی می کند. به طور کلی استونی کشوری بسیار آرام و با امنیت بالا به حساب می آید و دانشجویانی که قصد تحصیل در استونی را دارند و همچنین خانواده های آنان به هیچ وجه از این نظر نباید نگرانی و دلهره به خود راه دهند. این شهر زیبا با معماری شگفت انگیز همه ساله توریست های زیادی را نیز به سوی خود جذب می نماید. آب و هوای این شهر مانند اکثر نقاط کشور استونی بسیار سرد و شبیه روسیه می باشد. برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه تارتو استونی را دارند، اجاره خانه در این شهر بین 350 تا 400 یورو در ماه می باشد. با توجه به اینکه دانشجویان بر اساس مقطع تحصیلی خود می توانند بین 10 تا 40 ساعت در هفته در این کشور کار کنند و بین 400 تا 1100 یورو درامد داشته باشند، طبیعتا می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی دانشجویی خود را پوشش دهند.

 

رتبه دانشگاه تارتو

همان طور که پیش تر ذکر شد این دانشگاه مرتب مسیر رشد و توسعه را طی کرده است. موید این مطلب رشد رتبه این دانشگاه در رنکینگ های معتبر بین المللی دانشگاه ها می باشد. برای تبیین بهتر این موضوع در این بخش به رتبه دانشگاه تارتو در یک بازه زمانی 4 ساله از سال 2017 تا 2020 میلادی بر اساس اعلام موسسه معتبر QS اشاره می کنیم تا روند رشد این دانشگاه به خوبی نمایان گردد.

بر اساس این رنکینگ، رتبه دانشگاه تارتو در سال 2017 میلادی 347 بوده و در میان دانشگاه های کشور استونی نیز اول بوده است. رتبه دانشگاه تارتو در سال 2018 در میان دانشگاه های دنیا رشد مناسبی کرده و به رتبه 314 رسید و همچنان برترین دانشگاه استونی باقی ماند. رنکینگ دانشگاه تارتو در سال 2019، به رتبه 321 دنیا رسید و در استونی نیز همچنان این دانشگاه برترین دانشگاه باقی ماند. اما در آخرین رنکینگ اعلام شده دانشگاه های دنیا توسط موسسه QS برای سال 2020 میلادی، رنکینگ دانشگاه تارتو با صعودی بسیار جالب توجه به رتبه 301 دنیا رسید و البته در میان دانشگاه های استونی هم با اختلاف بسیار زیاد برترین دانشگاه باقی ماند.

بر اساس رنکینگ اعلام شده موسسه تایمز در سال 2020 میلادی نیز، رتبه دانشگاه تارتو بین 301 تا 350 در میان دانشگاه های دنیا در نظر گرفته شده است.

بر اساس رنکینگ شانگهای نیز می توان رشد این دانشگاه را به وضوح مشاهده نمود. بدین ترتیب که رتبه دانشگاه تارتو در سال 2016 بین 401 تا 500 طبقه بندی شده و از آن سال به بعد یعنی در سال های 2017، 2018 و 2019 رتبه ای بین 301 تا 400 به این دانشگاه اختصاص داده شده است که رتبه ای بسیار مناسب به شمار می رود.

دانشگاه تارتو استونی با دانشگاه های زیادی در سراسر دنیا همکاری تنگاتنگ علمی، آموزشی و پژوهشی دارد که از آن جمله می توان به دانشگاه هامبورگ، کیل، گوتینگن و گریفزوالد در آلمان، دانشگاه ملبورن در استرالیا، دانشگاه تورنتو در کانادا، دانشگاه هوکایدو و واسدا در ژاپن، دانشگاه ویرجینیای غربی و کارولینای شمالی و سالزبری در آمریکا، دانشگاه لوند و اوپسالا و یوتبری در سوئد، دانشگاه آمستردام و گرونینگن در هلند، دانشگاه دولتی مسکو و سن پترزبورگ در روسیه، دانشگاه گرانادا در اسپانیا، دانشگاه استانبول در ترکیه، دانشگاه لتونی، دانشگاه بوداپست در مجارستان، دانشگاه آتن در یونان، دانشگاه ویلنیوس در لیتوانی، دانشگاه تفلیس در گرجستان و دانشگاه هلسینکی و تورکو در کشور فنلاند اشاره نمود. همین همکاری های تنگاتنگ با دانشگاه های معتبر دنیا نیز باعث بهبود شرایط آموزشی و دسترسی به علم روز دنیا در این دانشگاه شده و موجب گشته فارغ التحصیلان این دانشگاه در تمامی نقاط اروپا به راحتی بتوانند شغل مناسبی را پس از اتمام تحصیلات برای خود پیدا کنند.

                                         

رشته های دانشگاه تارتو در استونی

تنوع رشته های دانشگاه تارتو در استونی بسیار بالاست. این رشته های متنوع در کالج ها و دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. دانشکده ها و کالج های دانشگاه تارتو در استونی عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده تربیت بدنی

- دانشکده علم و تکنولوژی

- دانشکده ریاضیات و انفورماتیک

- دانشکده اقتصاد

- دانشکده حقوق

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده فلسفه

- دانشکده الهیات

- کالج اروپا

- کالج پارنو

- کالج ناروا

- کالج آکادمی فرهنگ ویلیاندی

در دل این 9 دانشکده و 4 کالج، 70 دپارتمان علمی آموزشی قرار دارد که برنامه های آموزشی و پژوهشی در قالب آنان ارائه می گردد. در دانشگاه تارتو استونی، دوره های تحصیلی به سه زبان استونیایی، روسی و انگلیسی ارائه می گردد و امکان تحصیل در اکثر رشته های دانشگاه تارتو در استونی به زبان انگلیسی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد. تعداد رشته های دانشگاه تارتو در استونی در مقطع کارشناسی حدود 30 مورد و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حدود 10 مورد می باشد.

خوشبختانه برای ورود به هیچ یک از رشته های این دانشگاه شرایط سنی خاصی در نظر گرفته نشده و هر دانشجویی با هر شرایط سنی می تواند در صورت داشتن شرایط و صلاحیت علمی وارد آن شود.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه تارتو و سایر دانشگاه های استونی و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه تارتو استونی
  • رتبه دانشگاه تارتو
  • شهر تارتو در استونی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top