info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان

یکی از رشته های علوم پزشکی که طبیعتا با جان و سلامت بشر ارتباط مستقیم دارد، رشته حساس داروسازی است و واضح است که در آموزش این رشته و اعطای مدرک و مجوز کار برای فارغ التحصیلان آن در اکثر کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته سخت گیری فراوانی صورت می پذیرد. این بدین معناست که نظام سلامت کشورهای مختلف با وضع قوانینی سعی دارند تنها به افرادی که دارای صلاحیت کافی برای کار در این رشته های حساس هستند مجوز کار دهند. کشور آلمان به عنوان مهاجر پذیر ترین کشور اروپا که بیشترین مهاجران متخصص را جذب می کند نیز در مورد متخصصین این رشته ها نهایت سخت گیری را اعمال می کند و به هر کسی مجوز کار در این رشته ها را نمی دهد. این بدین معناست که بدون انجام فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در آلمان، هیچ داروسازی که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشد، نمی تواند در این کشور مجوز کار در این رشته را به عنوان داروساز دریافت نماید



همان طور که ذکر شد داروسازانی که تحصیل خود را خارج از اتحادیه اروپا گذرانده اند بدون اینکه پروسه معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان را با موفقیت طی کنند، نمی توانند در این کشور مجوز کار به عنوان داروساز دریافت کنند. زیرا نظام سلامت آلمان به هیچ وجه از میزان صلاحیت علمی آنان آگاهی ندارد. اما اگر داروسازی حتی  از شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باشد، پس از تحصیل در آلمان در رشته داروسازی دارای شایستگی کافی برای کار در این رشته حساس در این کشور شناخته می شود. زیرا نظام آموزشی آلمان نهایت سختگیری را در دوره تحصیل این افراد اعمال می کند و قطعا فارغ التحصیل این دوره ها فردی شایسته به شمار می رود.

حتی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز نیازی به طی کردن فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان برای اخذ اجازه کار در نظام سلامت این کشور وجود ندارد. این موضوع درست به مانند رشته پزشکی است که معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد.

 

مهاجرت داروسازان به آلمان

در حقیقت آلمان به عنوان برترین و بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا سال هاست که توسعه متوازنی را به صورت ممتد ادامه می دهد و روند توسعه این کشور هرگز متوقف نشده است. از این رو بازوان توسعه پایدار یعنی نیروی انسانی ماهر و متخصص توجه فراوانی دارد. به همین جهت مهاجرت نیروهای متخصص در همه رشته ها از جمله مهاجرت داروسازان به آلمان نرخ بالایی دارد و این افراد در صورت داشتن صلاحیت علمی کافی برای ورود به بازار کار آلمان مشکلی نخواهند داشت. البته تایید صلاحیت علمی مهم ترین بحث در زمینه مهاجرت داروسازان به آلمان است و داروسازانی از نظر سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت آلمان مورد تایید و دارای صلاحیت شمرده می شوند که بتوانند فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در آلمان را به خوبی و موفقیت بگذرانند. برای این منظور ارائه مدرک زبان آلمانی و موفقیت در آزمون معادل سازی مواردی هستند که متقاضیان مهاجرت داروسازان به آلمان می بایست خود را برای آن آماده کنند.

از دلایل اصلی اقبال به مهاجرت داروسازان به آلمان در میان این صنف، درآمد مناسب داروسازان در این کشور است. البته داروسازان در این کشور می توانند در مشاغل مختلفی چون کار در داروخانه و کار در شرکت ها و صنایع داروسازی بزرگ این کشور مشغول به کار شوند. اما به طور میانگین درآمد یک داروساز در کشور آلمان حدود 33 هزار یورو در سال است. ناگفته نماند آلمان دارای بزرگ ترین صنایع داروسازی در اروپاست و از این نظر نیز بازار کار گسترده ای دارد.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور آلمان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان
  • مهاجرت داروسازان به آلمان
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top