info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای

آلمان بعنوان اقتصاد اول اتحادیه اروپا و از اصلی ترین قدرت های اقتصادی و صنعتی دنیا، همواره گزینه ای ایده آل برای مهاجرت، کار و زندگی افراد متخصص در زمینه های مختلف به شمار می رفته است. در حالی که بسیاری از کشورها حتی در خود اتحادیه اروپا با بحران های مالی و اقتصادی دست به گریبان هستند، اما آلمان به خوبی قدم های محکم را در مسیر توسعه هر چه بیشتر بر می دارد و در این مسیر به نیروی متخصص و ماهر در زمینه های مختلف نیاز مبرم دارد. این کشور در راستای تسهیل ورود افراد دارای مهارت، قوانین جدیدی را تصویب کرده و سعی دارد بهترین نیروهای متخصص در مهارت های مختلف را بدین وسیله جذب نماید. قانون مهاجرت افراد دارای مهارت، قانونی جدید در کشور آلمان به شمار می رود که از اول ماه مارچ سال 2020 اجرایی شده و شرایط بسیار مناسبی برای کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای را برای افراد ماهر در رشته های فنی فراهم می آورد. بر اساس این قانون اعزام نیروی کار با مدرک فنی حرفه ای به آلمان بدون تحصیلات دانشگاهی امکانپذیر شده است.



بر اساس قانون جدید از ابتدای ماه مارچ سال 2020 افراد ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که آموزش های فنی حرفه ای و غیر آکادمیک دیده اند؛ می توانند از فرصت کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای برخوردار شوند. البته بر اساس این قانون جدید افراد دارای مدرک دانشگاهی نیز می توانند در مشاغلی که در آن ها به مدرک دانشگاهی و آکادمیک نیازی نیست مشغول به کار شوند.

در دل این برنامه مهاجرت کاری که هدف آن اعزام نیروی کار با مدرک فنی حرفه ای به آلمان بدون تحصیلات دانشگاهی است، برخی مفاهیم باید به درستی بسط و توضیح داده شوند که یکی از اصلی ترین آن ها این است که به چه کسی از دید این قانون فرد ماهر واجد شرایط گفته می شود. بر اساس قانون جدید ارائه شده، فرد حرفه ای و ماهر واجد شرایط کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای، شخصی است که دوره ای آموزشی حداقل 2 ساله در مراکز فنی حرفه ای را گذرانده باشد و در این دوره مهارت های لازم برای کار در آلمان را دارا شده باشد. آژانس کار فدرال آلمان در این زمینه برای این افراد واجد شرایط تسهیلاتی ارائه می کند و به عنوان مثال اگر در مشاغل آنان افرادی آلمانی یا از اتحادیه اروپا نیز آماده کار باشند، باز هم برای این افراد تاییدیه ورود به بازار کار آلمان صادر می شود. این افراد می توانند در شغل تخصصی خود یا مشاغل مرتبط با آن مشغول به کار شوند. البته طبیعی است که در مشاغلی که کمبورد نیروی کار ماهر در آلمان توسط آژانس اشتغال فدرال این کشور تشخیص داده شده است، بیشترین جذب صورت می پذیرد.

بلوکارت اتحادیه اروپا به طور معمول برای افرادی صادر می شود که در شغلی که در آن صلاحیت حرفه ای دارند مشغول به کار شوند. داشتن صلاحیت حرفه ای نیز معمولا در این مورد داشتن یک مدرک آکادمیک و دانشگاهی یا مدرک معتبر فنی حرفه ای تعریف شده است.

بر اساس قانون جدید اعمال شده، امکان کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای و بدون تحصیلات دانشگاهی از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا، دیگر فقط محدود به مشاغلی که به مهارت زیادی نیاز ندارند نیست. در هر رشته ای و با هر نوع و میزان از مهارتی، فردی اگر دارای مدرک معتبر فنی باشد می تواند در آلمان اقامت کاری داشته باشد.

 

اعزام نیروی کار با مدرک فنی حرفه ای به آلمان بدون تحصیلات دانشگاهی

بر اساس این قانون جدید اعزام نیروی کار با مدرک فنی حرفه ای به آلمان بدون تحصیلات دانشگاهی، کلیه متقاضیان مهاجرت تکنسین ها و استادکاران رشته های فنی به آلمان نیز می توانند به صورت ویزای جستجوی کار یا Job Seeker وارد این کشور شوند. اما برای این موضوع پیش شرطی تعیین شده و آن هم حائز صلاحیت و واجد شرایط بودن آن ها است. البته باید فرد متقاضی به دولت آلمان میزانی از تمکن مالی را نشان دهد که در مدت اقامت در آلمان و جستجوی کار مشکلی در گذران زندگی خود نخواهد داشت. داشتن مهارت های زبان آلمانی برای این افراد حداقل در سطح B1 یکی دیگر از ضروریات به شمار می رود. فردی که به صورت جستجوی کار یا Job Seeker وارد آلمان می شود می تواند اشتغال 10 ساعت در هفته به صورت آزمایشی را نیز داشته باشد. این به کارفرمای آلمانی فرصت می دهد که دریابد نیروی کار مورد نظر برای جایگاه شغلی تعیین شده در کسب و کار وی مناسب است یا خیر.

به طور معمول مشاغلی چون لوله کشی، تهویه مطبوع، سیستم تبرید، سیستم های گرمایشی هوا، مشاغل در کوره، مشاغل عملیاتی، مشاغل مربوط به مکاترونیک، مکانیک ساختمانی، جوشکاری، مشاغل مربوط به الکترونیک، اتوماسیون و برق صنعتی، ساختمان و انرژی، فناوری ساخت و فلزکار در صدر افرادی بوده اند که در میان رشته های فنی حرفه ای در بازار کار آلمان جذب شده اند.

 

مهاجرت تکنسین ها و استادکاران رشته های فنی به آلمان

بر اساس قانون جدید امکان کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای، افراد واجد شرایط این برنامه اجازه اقامت 18 ماهه دریافت می کنند که قابلیت تمدید به منظور آموزش، تحصیل و یا کار را دارد. در این دوره اقامت 18 ماهه، آموزش و توسعه مهارت نیز امکانپذیر است. طبیعتا گذراندن دوره های فنی در کشور آلمان می تواند به خودی خود نیز در بالا بردن مهارت های افراد تاثیر فراوانی داشته باشد، مضاف بر اینکه پس از گذراندن دوره فنی در کشور آلمان شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور خواهند داشت. افرادی به منظور مهاجرت تکنسین ها و استادکاران رشته های فنی به آلمان واجد شرایط شناخته می شوند که مدرک فنی حرفه ای و صلاحیت فردی وی تایید شده باشد و مدرک زبان آلمانی با سطح B2 را دارا باشد.

از اصلی ترین مزیت های این برنامه علاوه بر امکان کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای، امکان اخذ اقامت دائمی بعد از 4 سال است که در قوانین قبلی این زمان 5 سال تعیین شده بود.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کاریابی و اقامت دایم آلمان و سایر کشورهای اروپایی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای
  • اعزام نیروی کار با مدرک فنی حرفه ای به آلمان بدون تحصیلات دانشگاهی
  • مهاجرت تکنسین ها و استادکاران رشته های فنی به آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top