info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در سوئیس

سوئیس یکی از کشورهایی به شمار می رود که بسیاری افراد اقامت و زندگی در آن را همانند یک رویا در سر می پرورانند. این کشور زیبای اروپایی بیشتر با اقتصادی بسیار با ثبات و صنعت بانکداری شناخته می شود. از این رو طبیعیست که متخصصان رشته های مختلف از سراسر دنیا از جمله کشور عزیز خودمان مشتاق مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت سوئیس باشند. در این کشور سطح درآمدها بسیار بالا و البته هزینه ها نیز به تناسب بالاست. اما شرایط طوریست که متخصصان رشته های مختلف از جمله دندانپزشکان می توانند در این کشور زندگی راحت و شرایط مناسبی را داشته باشند و با آرامش خاطر زندگی خود و خانواده خود را تامین نمایند. اما طبیعتا به مانند سایر رشته های حساس دندانپزشکان نیز نمی توانند بدون انجام پروسه معادل سازی مدرک دندانپزشکی در سوئیس یا همان ارزشیابی مدارک دندانپزشکی در سوئیس در این کشور پیشرفته اروپایی مجوز کار دریافت کنند.

 



اما چرا معادل سازی مدرک دندانپزشکی در سوئیس برای دندانپزشکان مشتاق مهاجرت به سوئیس لازم است؟ دلیل این موضوع واضح است. دندانپزشکی درست به مانند پزشکی رشته ای است که مستقیما با جان و سلامت انسان ها در ارتباط است و کشور سوئیس نیز مانند سایر کشورهای اروپایی فقط به افراد دارای صلاحیت علمی کافی مجوز کار در این رشته را می دهد. اگر فردی با تحصیل در سوئیس این رشته را در این کشور تحصیل کرده باشد، نظام سلامت سوئیس با نظارتی که روی سیستم آموزش پزشکی دارد می تواند از صلاحیت وی اطمینان حاصل کند. حتی اگر فردی در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم به تحصیل این رشته ها پرداخته باشد، بعلت پیروی کلیه این کشورها از استاندارد آموزشی مشترک، سیستم بهداشت و درمان سوئیس می تواند از صلاحیت علمی وی اطمینان حاصل کند. اما اگر فردی دندانپزشکی را در کشوری خارج از اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشد، باید حتما فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در سوئیس یا ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در سوئیس را با موفقیت بگذراند تا شایسته دریافت مجوز کار طبابت در کشور سوئیس شناخته شود.

 

مهاجرت دندانپزشکان به سوئیس

همان طور که پیش تر ذکر شد، متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به سوئیس باید بتوانند پروسه معادل سازی مدرک دندانپزشکی در سوئیس یا همان ارزشیابی مدارک دندانپزشکی در سوئیس را با موفقیت بگذرانند تا شایسته دریافت مجوز کار در این کشور شناخته شوند. این بدین معناست که این افراد باید ابتدا به زبان کشور مقصد یعنی سوئیس تسلط پیدا کرده و مدرک زبان معتبر ارائه نمایند. سوئیس کشوری چند زبانه است. در برخی مناطق آن به زبان فرانسه و در بیشتر مناطق آن به زبان آلمانی تکلم می شود. از این رو فرد متقاضی مهاجرت دندانپزشکان به سوئیس باید بر اساس منطقه ای از کشور سوئیس که قصد دارد در آن اقامت و کار نماید، به یادگیری زبان پرداخته و مدرک همان زبان را نیز ارائه نماید. زیرا در آن منطقه باید بتواند با بیماران بومی همان ناحیه به برقراری ارتباط کلامی بپردازد. آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در سوئیس نیز در هر منقطه در دانشگاه علوم پزشکی همان ناحیه و به زبان همان منطقه برگزار می شود. پس لازمه موفقیت در آزمون ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در سوئیس تسلط به زبان آن منطقه از این کشور که برای مهاجرت انتخاب شده، می باشد. مناسب بودن درآمد دندانپزشکان در این کشور باعث شده با وجود سختی های زیاد فرآیند معادل سازی، نرخ متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به سوئیس سال به سال افزایش یابد.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور سوئیس به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در سوئیس
  • مهاجرت دندانپزشکان به سوئیس
  • ارزشیابی مدارک دندانپزشکی در سوئیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top