info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه

فرانسه دومین کشور قدرتمند اقتصادی اتحادیه اروپا بعد از آلمان به شمار می رود و به همین جهت اشتیاق برای مهاجرت به این کشور در میان متخصصان رشته های مختلف به وضوح دیده می شود. دندانپزشکان از جمله متخصصانی هستند که در میان آنان افراد مشتاق به زندگی و کار در فرانسه بسیار دیده می شود. اما برای ورود افرادی که در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کشورهای دیگر تحصیل کرده اند به کشور فرانسه و دریافت اجازه کار در این کشور فرآیند نه چندان ساده ای به نام معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه یا ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در فرانسه وجود دارد که بسیاری بعلت عدم آشنایی با آن امکان مهاجرت به این کشور و زندگی و کار در فرانسه را از دست می دهند.



دلیلی که برای لزوم انجام فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه برای افرادی که این رشته را در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تحصیل کرده اند این است که سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت کشور فرانسه بتواند از صلاحیت علمی افراد متقاضی ورود به بازار کار این کشور در مقوله بهداشت و درمان اطمینان حاصل کند. این بدین معناست که چون نظام سلامت فرانسه هیچ گونه نظارتی روی میزان صلاحیت علمی دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ندارد، باید از طریق آزمون های تئوری و عملی که آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه یا ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در فرانسه نامیده می شود، صلاحیت علمی این افراد را در بوته آزمایش قرار داده و بررسی نماید.

دندانپزشکانی که دوره تحصیل در فرانسه را گذرانده باشند، طبیعتا آموزش هایی که دیده اند به طور کامل مورد تایید نظام سلامت فرانسه است و برای شروع به کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور نیازی به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه ندارند. این مورد حتی در مورد دانش آموختگان دانشگاه های سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم صدق می کند. یعنی فرضا اگر فردی تحصیل در اسلواکی در رشته دندانپزشکی گذرانده باشد، برای کار در فرانسه نیازی به طی فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در فرانسه ندارند و می توانند به راحتی در سیستم بهداشت و درمان این کشور مشغول به کار شوند. دلیل این سخت گیری ها حساس بودن این رشته هاست که به طور مستقیم با سلامت و جان مردم سر و کار دارند. بر این اساس معادل سازی مدرک پزشکی در فرانسه نیز برای پزشکانی که خارج از اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشند و بخواهند در فرانسه مشغول به کار طبابت شوند الزامی است.

 

مهاجرت دندانپزشکان به فرانسه

همان طور که پیش تر ذکر شد افراد متقاضی مهاجرت دندانپزشکان به فرانسه حتما می بایست فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در فرانسه یا معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه را با موفقیت طی کنند تا در این کشور مجوز کار دریافت نمایند. برای این منظور اولین مورد پیش نیاز، داشتن تسلط به زبان فرانسوی و ارائه مدرک زبان فرانسه است. به طور کلی برای مهاجرت دندانپزشکان به فرانسه و یا هر کشور دیگری، تسلط به زبان کشور مقصد الزامی است. زیرا پزشکان و دندانپزشکان در کشور مقصد باید مرتب با بیماران بومی آن کشور ارتباط کلامی داشته باشند و باید به خوبی بتوانند با آنان ارتباط برقرار کرده و مشکلات آنان را متوجه شده و همچنین بتوانند توصیه های لازم را به بیماران ارائه دهند. از این رو متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به فرانسه باید قبل از هر کاری به تقویت مهارت های زبان فرانسه خود بپردازند. همچنین برای شرکت در آزمون دو مرحله ای تئوری و عملی معادل سازی مدارک دندانپزشکی نیز تسلط به زبان فرانسه لازم است. زیرا این آزمون به زبان فرانسه برگزار می گردد و پزشکان و دندانپزشکانی که به دانش پزشکی روز دنیا مجهز بوده ولی به زبان فرانسه تسلط کافی نداشته باشند نیز نمی توانند در این آزمون نمره قبولی را دریافت نموده و مجوز کار طبابت در فرانسه را دریافت نمایند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور فرانسه به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در فرانسه
  • مهاجرت دندانپزشکان به فرانسه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top