info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

پیکاپ پاسپورت یعنی چه؟

هنگامی که فردی قصد سفر و یا مهاجرت به کشوری را دارد اولین و اصلی ترین مدرک مورد نیاز وی ویزا خواهد بود که می بایست با مراجعه به سفارت مربوطه نسبت به اخذ آن اقدام نماید. حال در صورتی که به هر دلیلی، کشور مقصد در کشور محل سکونت متقاضی دارای سفارت خانه یا کنسولگری نباشد چه باید کرد. اینجاست که بحث پیکاپ پاسپورت پیش می آید، موضوعی که ایرانیان بسیاری که قصد مسافرت به کشورهایی چون آمریکا و کانادا را دارند با آن آشنایی دارند. اما پیکاپ پاسپورت یعنی چه؟



با توجه به شرایط روابط دیپلماتیک کشورمان با برخی از کشورها همانند آمریکا و کانادا، این کشورها در خاک ایران دارای سفارت خانه نبوده و از این رو شهروندان ایرانی برای سفر به کشورهای مذکور می بایست به سفارت خانه ها و یا کنسولگری های این کشورها در کشورهای واسط مراجعه نموده و در آن جا مراحل صدور ویزا را طی نمایند. یعنی متقاضی بعد از تعیین وقت سفارت، جمع آوری مدارک مورد نیاز به سفارتِ مورد نظر و نیز انجام مصاحبه و انگشت نگاری ، به کشور خود بازگشته و می بایست منتظر اعلام نتیجه باشد. پس از انجام بررسی های لازم، سفارت نتیجه درخواست ویزای متقاضی را از طریق ایمیل به وی اعلام خواهد نمود. در صورت اعلام سفارت به متقاضی برای ثبت نتیجه ویزا، در این مرحله متقاضی می بایست ظرف بیست الی سی روز برای ثبت ویزایش در پاسپورت، مجددا خود را برای سفر به کشور واسط که از آن مراحل اخذ ویزا را آغاز نموده بود آماده نماید که این خود هزینه های بسیاری را چون هزینه سفر و هزینه اقامت در هتل به همراه دارد. به منظور کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان و نیز با توجه به اینکه برای ثبت ویزا در پاسپورت نیازی به حضور شخص متقاضی نیست، از این رو ارائه پاسپورت به سفارت یا کنسولگری می تواند توسط شخصی دیگر که نماینده قانونی متقاضی ست نیز صورت پذیرد. در واقع به روند ارائه پاسپورت و مدارک مورد نیاز به سفارت توسط نماینده قانونی، سپس دریافت پاسپورتی که در آن ویزا ثبت شده و نهایتا تحویل پاسپورت مذکور به متقاضی اصلی در ایران « پیکاپ پاسپورت» یا همان «پیکاپ ویزا» گویند.

برخی موسسات و مراکز در ایران وجود دارند که چنین خدماتی را به متقاضیان ارائه می دهند. این خدمات برای اخذ ویزای آمریکا و کانادا صورت می پذیرد که بسیاری از ایرانیان برای امور ویزای این کشورها به سفارت خانه ها و یا کنسولگری های آن ها در کشورهای همسایه چون ترکیه (استانبول،آنکارا)، ارمنستان، امارات متحده عربی (دبی و ابوظبی) سفر می نمایند. هزینه ارائه خدمات پیکاپ پاسپورت با توجه به کشوری که متقاضی از آن برای اخذ ویزا اقدام می نماید متغیر بوده و معمولا مدت زمان انجام فرايند پیکاپ پاسپورت و تحویل آن به متقاضی با توجه به محل اقدام بین هفت الی دو هفته می باشد. مدارک لازم برای انجام این خدمات بسته به اینکه درخواست ویزای متقاضی برای مهاجرت بوده و یا مسافرت، متفاوت می باشد.

 

پیکاپ پاسپورت آمریکا

همان طور که ذکر شد کشور آمریکا در دسته کشورهایی است که به دلیل شرایط سیاسی و دیپلماتیک هیچ سفارتخانه و کنسولگری در ایران نداشته از این رو متقاضیان مسافرت به این کشور می بایست از طریق یکی از کشورهای واسط اقدام نمایند که با توجه به نزدیکی کشورهایی چون ارمنستان، آذربایجان، امارات و ترکیه، بسیاری از ایرانیان از طریق این کشورها برای مسافرت اقدام می نمایند و نهایتا در صورت تمایل از خدمات پیکاپ پاسپورت آمریکا بهره می جویند.

 

پیکاپ پاسپورت آمریکا در ارمنستان

به منظور پیکاپ پاسپورت آمریکا در ارمنستان می بایست در روزهای دوشنبه تا جمعه به سفارت آمریکا در ارمنستان ( ایروان) مراجعه شده و مدارک به همراه پاسپورت در صندوق سفارت قرار داده شود. در صورت اعلام شماره پرونده در سایت مربوطه، می توان به منظور تحویل پاسپورتی که ویزا در آن ثبت شده به سفارت مراجعه نمود. به طور معمول مدت زمان پیکاپ پاسپورت آمریکا در ارمنستان یک هفته می باشد.

 

پیکاپ پاسپورت آمریکا در باکو

آذربایجان نیز یکی از کشورهایی است که ایرانیان برای اخذ ویزای آمریکا به آن مسافرت می نمایند. مدت زمان پیکاپ پاسپورت آمریکا در باکو حدود ۱۴ روز کاری می باشد.

 

پیکاپ پاسپورت آمریکا در دبی

از دیگر مقاصدی که متقاضیان ویزای آمریکا برای اخذ ویزا به آن مسافرت می نمایند کشور امارات می باشد که می توانند به این منظور به یکی از دو شهر ابوظبی و یا دبی مراجعه نمایند. با توجه به متفاوت بودن شرایط دو شهر دبی و ابوظبی، از این رو هزینه پیکاپ پاسپورت آمریکا در دبی متفاوت از هزینه پیکاپ پاسپورت آمریکا در ابوظبی می باشد. انجام پیکاپ پاسپورت آمریکا در دبی به مدت هفت تا ده روز کاری زمان خواهد برد.

 

پیکاپ پاسپورت آمریکا در ابوظبی

در قیاس با دبی، مدت زمان انجام پیکاپ پاسپورت آمریکا در ابوظبی زمان بیشتری را نیاز داشته و فرآیند آن ده تا پانزده روز کاری زمان می برد.

 

پیکاپ پاسپورت کانادا

 از آنجا که از سال ۱۳۹۱ به علت برخی مشکلات سیاسی فعالیت سفارت کانادا در کشور ایران متوقف شد، متقاضیان سفر و یا مهاجرت به کانادا برای ارائه مدارک به سفارت کانادا می بایست از طریق کشوری واسط اقدام نمایند. از همین رو برای بسیاری از مراجعان استفاده از خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا بسیار کارآمد می باشد. پیکاپ پاسپورت کانادا درست برخلاف پیکاپ پاسپورت های دیگر است زیرا در سفارت خانه های دیگر متقاضی از نتیجه مثبت و یا منفی بودن ویزا تا زمان دریافت پاسپورت مطلع نبوده در صورتی که در ویزای کانادا، متقاضی از نتیجه ویزا آگاه بوده و تنها در این صورت برای پیکاپ پاسپورت کانادا اقدام می نماید.

 

پیکاپ پاسپورت کانادا در استانبول

یکی از کشورهایی که متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای کانادا به آن سفر می نمایند کشور ترکیه بوده که این خدمات در دو شهر آنکارا و استانبول ارائه می گردد. مدت زمان فرآیند پیکاپ پاسپورت کانادا در استانبول معمولا از زمان ارائه آن به کارگزاری سفارت کانادا به نام وک (VAC) هفت تا ده روز کاری به طول می انجامد.

 

پیکاپ پاسپورت کانادا در آنکارا

آنکارا دیگر شهر ترکیه نیز یکی دیگر از مقاصد ایرانیان متقاضیِ ویزای کانادا می باشد. مدت زمان پیکاپ پاسپورت کانادا در آنکارا نیز همانند پیکاپ پاسپورت کانادا در استانبول هفت الی ده روز کاری زمان می برد.

 

پیکاپ پاسپورت کانادا از دبی

از دیگر مقاصدی که خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا می تواند از آن صورت گیرد شهر دبی و نیز ابوظبی در کشور امارات می باشد که  مدت زمان پیکاپ پاسپورت کانادا از دبی معمولا حدود دو هفته به طول می انجامد.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ویزای کانادا و آمریکا و سایر کشورها و خدمات پیکاپ پاسپورت و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • پیکاپ پاسپورت یعنی چه؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top