info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

کار پزشکی در قطر

یکی از کشورهای بشدت رو به توسعه در منطقه خاور میانه قطر است که بعلت درآمد سرشار از منابع غنی نفت و گاز دست به جاه طلبی هایی چون برگزاری جام جهانی فوتبال زده و به همین جهت نیروی کار فراوانی به ویژه در بخش ساختمانی در این کشور مشغول به کار شده اند تا بتوانند زیرساخت های این کشور را برای برگزاری چنین رویداد بزرگی توسعه دهند. هر چه جمعیت ساکن در کشوری بیشتر شود نیاز به ارائه خدمات انسانی چون بخش سلامت نیز بیشتر حس می شود. به همین جهت؛ فرصت های زیادی برای کار پزشکی در قطر وجود دارد و عده زیادی از پزشکان از سراسر دنیا و حتی از کشور عزیزخودمان ایران، برای بهره بردن از فرصت استخدام پزشکان در قطر اپلای می کنند. کشور قطر در سال های اخیر سعی کرده تا در زمینه های مختلف مسیر توسعه متوازن را در پیش بگیرد و به همین جهت در زمینه های مختلف به توسعه زیرساخت های خود اقدام کرده است. بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان این کشور نیز از نظر کمی و کیفی با توسعه زیرساخت ها مواجه شده است. اما در حین این توسعه زیرساخت ها به نیروی کار متخصص برای کاربری بهینه از این زیرساخت ها نیاز است که قطر برای این منظور سعی دارد مشتاقان کار پزشکی در قطر را از سراسر نقاط جهان جذب نماید. از این رو لازم دیدیم در این مطلب شرایط کار پزشکی در قطر را خدمتتان ارائه نماییم.



استخدام پزشکان در قطر

برای داشتن شانس به منظور استخدام پزشکان در قطر، تنها یک راه وجود دارد و آن هم داشتن یک پیشنهاد شغلی یا Job Offer در این کشور است که در این صورت متقاضی استخدام پزشکان در قطر می تواند ویزای کار قطر را دریافت نماید و در این کشور مشغول به کار شود.

از مزایای استخدام پزشکان در قطر این است که علیرغم اینکه زبان رسمی این کشور عربی است، اما این کشور به شدت به اقتصاد جهانی وصل بوده و زبان انگلیسی به طور گسترده در آن مکالمه می شود. از این رو آزمون پرومتریک قطر که آزمون معادل سازی مدرک پزشکی در قطر است نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود. از این رو افراد متقاضی کار پزشکی در قطر لازم نیست لزوما به زبان عربی تسلط داشته باشند و داشتن تسلط به زبان انگلیسی برای آنان کفایت می کند.

 

حقوق پزشک در قطر

از دلایل اصلی اقبال طبیبان به کار پزشکی در قطر میتوان با بالا بودن حقوق پزشک در قطر اشاره نمود. به طور معمول حقوق پزشک در قطر بر اساس میزان تجربه و سابقه کار وی تعیین می گردد. در حقیقت به طور کلی سطح درآمدها در کشور قطر بالاست و میانگین درآمد مردم در این کشور حدود 16 هزار ریال قطری است. اما حقوق پزشک در قطر به طور میانگین ماهانه 21 هزار ریال قطری می باشد که به نسبت درآمد دیگر مشاغل در این کشور نیز بالاست.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در قطر

قطر هم به مانند کویت مزیتی بسیار عالی نسبت به سایر کشورهای دنیا در زمینه سهولت فرآیند معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی دارد. به بیان دیگر در قطر نیز به مانند کویت، فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در قطر در ابتدای امر نباید به طور کامل صورت گیرد. این بدین معناست که پزشکان هموطن ما که از طریق Job Offer ویزای کار قطر را دریافت می کنند در این کشور در فرصت شغلی پیشنهاد شده کار خود را شروع می کنند و سپس در حین کار تا 6 ماه فرصت دارند که آزمون معادل سازی مدرک پزشکی در قطر را که به آزمون پرومتریک قطر معروف است طی کنند و شایسته کار در سیستم بهداشت و درمان قطر محسوب گردند. برای معادل سازی مدرک پزشکی در اکثر کشورها باید پس از موفقیت در آزمون معادل سازی دوره ای را نیز به عنوان کارورز در نظام سلامت آن کشور خدمت نمود تا مجوز کار دریافت کرد. اما در سیستم معادل سازی مدرک پزشکی در قطر، وقتی پزشکی با پیشنهاد شغلی وارد این کشور می شود و مشغول به کار می شود، همان دوره کار وی در شغل خود به عنوان دوره کارورزی به حساب می آید.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور قطر به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • کار پزشکی در قطر
  • استخدام پزشکان در قطر
  • معادل سازی مدرک پزشکی در قطر



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top